Nyheter24
Annons

Postnord skickade ut 150 000 felaktiga aviseringar

Publicerad: 30 okt. 2025, kl. 17:48
Uppdaterad: 30 okt. 2025, kl. 18:21
Foto: Martina Holmberg/TT & Janerik Henriksson/TT

Ämne:

Postnord

Enligt Postnord är orsaken ett systemfel hos en leverantör av avseringstjänster som bolaget anlitar. De privatkunder som påverkats har tidigare beställt varor från Kina, ordrar som nu alltså aviserats på nytt.

"Rör sig om bedrägerier"

”Vi för nu en dialog kring hur den felaktiga dataöverföringen och aviseringarna kunde ha skett. Det är viktigt att understryka att det inte rör sig om bedrägerier”, säger Postnords presschef Anders Porelius i ett pressmeddelande.

Omkring 170 personer har hittills hört av sig till Postnords kundtjänst.

— Eftersom aviseringen är kopplad till en gammal order, och därmed är felaktig så finns det inget paket att hämta. Mottagaren ska vara trygg med att bortse från den, säger Anders Porelius.

Kommentarer

Annons
Annons
Annons