Måndag 10 Maj
Stockholm

Hon var så missnöjd med frisörbesöket att polisen fick rycka ut

Hårpanik hos kund ledde till att polisen fick kopplas in.
1 av 3
Hårpanik hos kund ledde till att polisen fick kopplas in. Foto: Lars Pehrson 30152
Det är inte lätt att vara missnöjd.
2 av 3
Det är inte lätt att vara missnöjd. Foto: Svenska Dagbladet
Brukar du ha hårproblem?
3 av 3
Brukar du ha hårproblem?. Foto: TT NYHETSBYRÅN

Åtta timmar hos frisören räckte inte för att göra kunden nöjd.

Kommentera (6)
Kopiera länk
Dela
Läs mer

STOCKHOLM. En kvinna hade gått in på en frisörsalong på Södermalm i Stockholm vid 15-tiden på torsdagen för att klippa och färga håret, skriver Dagens Nyheter. Hon blev dock inte nöjd med färgen och ville att frisören skulle göra om behandlingen – men åtta timmar senare var hon fortfarande inte tillfredsställd. 

När kvinnan vägrade att betala såg inte frisörerna något annat val än att ringa till polisen som åkte till salongen.

– Då var de rejält osams och vi fick media så att det blev fred på platsen, säger Viktor Adolphson, yttre befäl på Södermalmspolisen i Stockholm.


Personen på bilden förekommer inte i artikeln. Bildkälla: TT Bild

Lyckades medla

Polisen lyckades med medlingen och kunde till sist lugna ned både frisörerna och kunden.

– De kom överens om att om kunden betalade en del av summan så kunde hon komma tillbaka nästa dag och få håret fixat. 

Inget brott

Det är inte ett brott när två parter har ingått ett avtal men inte kommer överens, enligt Viktor Adolphson. Men ändå kan polisen ibland få rycka in och mäkla fred. 

– Vi får förklara då att det inte är polisiärt men att vi kan medla, säger Adolphson till Dagens Nyheter.

Brukar du bli missnöjd hos frisören?
Tack för din röst!
Kommentera (6)
Kopiera länk
Dela