De flesta tillverkare satsar febrilt på att elektrifiera sitt utbud, men vissa aktörer väljer i stället att gå fler vägar än en. En av dessa är världens största biltillverkare - Toyota.
Det rapporterar Top Gear.
MISSA INTE: Elbilsförare säger det rakt ut: "En prövning"
Flera alternativ
Japanerna väljer att satsa på syntetiskt bränsle, kallat eFuel, som alltså är helt koldioxidneutralt.
Det finns även andra tillverkare, däribland tyska Porsche, som satsar på just syntetiska bränslen.
Även andra japanska aktörer som exempelvis Subaru, Mazda, Suzuki och Daihatsu satsar på syntetiska bränslen. Toyota har på ett eller annat sätt ett samarbete med ovannämnda tillverkare.
Elektrifiera mera
Tanken bakom är enkel - det handlar om att det finns en dryg miljard bilar på världens vägar och att det av många anses vara omöjligt att elektrifiera hela vagnparken, åtminstone kortsiktigt.
Syntetiskt bränsle skapas av att kombinera grön vätgas med koldioxid som utvinns direkt från luften. I sin tur "nollställs" utsläppen.
Det innebär att man på så sätt kan få fler bilar att vara utsläppsfria vad gäller lokala utsläpp. Dessutom innebär det att länder som inte är särskilt elektrifierade - till följd av bristande infrastruktur eller ekonomiska hinder - också han bli mer koldioxidneutrala.
MISSA INTE: Beteendet som stör mest i trafiken
Så ser framtiden ut
I dagsläget är produktionen fortsatt i pilotfasen och testanläggningen, Eneos, pumpar ut ett fat om dagen.
Literpriset är väldigt högt men skalbarheten förväntas pressa priset.
Den största fördelen med syntetiska bränslen är att du kan tanka dina befintliga bil med det utan några modifikationer.