Tisdag 3 Aug
Stockholm

Facebook övervakar vilka klipp du ser

Facebook vill komma nära sin användare.
1 av 3
Facebook vill komma nära sin användare. Foto: TT BILD
De vill veta vad du gillar.
2 av 3
De vill veta vad du gillar. Foto: Susanne Lindholm / Susanne Lindholm
Och hur länge du kollar på videos och inlägg.
3 av 3
Och hur länge du kollar på videos och inlägg. Foto: MAJA SUSLIN / SCANPIX

Företaget vet mer om dig än du tror.

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer

Sociala medier-jätten vill komma sina användare så nära som möjligt och se allt de gör.

Facebook testar hela tiden nya sätt för nyhetsflödet, nu senast genom att flödet visar mer klipp som liknar de du kollat på i fullskärmsläge, satt på ljudet på eller valt att se i HD.

Företaget räknar kallt med att du tyckte videon om du gjorde något av dessa saker, även om du inte gillat, kommenterat eller delat videon.

Facebook har redan en sidvisning på över 4 biljoner per dag men är inte nöjda, och ju bättre de förstår vilka videos som blir populära och vilka som är tråkiga, desto mer ökar deras läsning, rapporterar Hindustantimes.

Nyligen började Facebooks algoritm läsa av tiden du lägger på inlägg och klipp, allt för att förstå dig som användare bättre och maximera antalet sidvisningar för sajten.

Kommentera
Kopiera länk
Dela