Tisdag 22 Jun
Stockholm

"Den perfekta ölen för att ta bort "nej" från nattens vokabulär"

Bud Light har fått massiv kritik för sin slogan.
1 av 3
Bud Light har fått massiv kritik för sin slogan. Foto: Imgur
Användarna uppmanas skicka in bilder på när de efterlever flaskans budskap.
2 av 3
Användarna uppmanas skicka in bilder på när de efterlever flaskans budskap. Foto: Faksimil
Nej Bud Light – Nej betyder nej.
3 av 3
Nej Bud Light – Nej betyder nej. Foto:

Ölflaska med vidrig slogan har fått massiv kritik.

Kommentera (4)
Kopiera länk
Dela
Läs mer

Budweiser har ny kampanj för sin light-öl, Bud Light.

Under kampanjens hashtag #UpForWhatever skriver de olika slogans på sina ölflaskor – och uppmuntrar människor att skicka in bilder på när de efterlever flaskornas budskap.

En lyder: "The perfect beer for removing 'no' from your vocabulary for the night" översatt: "Den perfekta ölen för att ta bort ”nej” från nattens vokabulär".


Bildkälla: Imgur

Efter att en Reddit-användare fotograferat flaskan och lagt upp bilden nätet har Bud Light fått massiv kritik på sociala medier där budskapet beskrivs som våldtäktsglorifierande.

Och det är svårt att inte hålla med.

Som ett svar på den vidriga sloganen har bland annat hashtaggen #NoMeansNo börjat trenda (nej, betyder nej).

Och kritiken har gett resultat.

I ett uttalande till Washington Post skriver Alexander Lambrecht, vice vd för Bud Light: "Det är tydligt att det här budskapet gått fel, och vi beklagar det. Vi skulle aldrig tolerera respektlöshet eller oansvarigt beteende".

Något de kanske borde tänkt på att förmedla tidigare?

Kommentera (4)
Kopiera länk
Dela