Tisdag 24 Maj
Stockholm

Familjens vidriga upptäckt i McDonald’s-burgaren: ”Blinkade”

Familjen fick en överraskning när de åt sin måltid från McDonald's.
Familjen fick en överraskning när de åt sin måltid från McDonald's. Foto: Martina Holmberg/TT och Privat

Familjen Bezuidenhout i Sydafrika högg in på måltiden från McDonald's när en av döttrarna gjorde en minst sagt omskakande upptäckt: en groda i hamburgaren.
– Jag såg genast bakbenen sticka ut under salladsbladet, säger flickans pappa Willem Bezuidenhout till Nyheter24.

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer

Det var under fredagen i förra veckan som familjen Bezuidenhout, hemmahörnade i staden Secunda i Sydafrika, beställde hem mat från sin lokala McDonald's-restaurang.

Men måltiden tog en bisarr vändning när en av familjens döttrar, en 13-årig flicka, gjorde en inte så aptitretande upptäckt i sin hamburgare.

Groda låg i McDonalds-hamburgaren: "Skrek"

Plötsligt vrålade nämligen flickan, som tagit tre tuggor av sin McChicken-burgare: "pappa, det är en groda i min hamburgare", vilket bland andra The Citizen rapporterat om. 

– När min dotter skrek från köket tänkte jag först något i stil med "min tonåring har tappat det" eller "hon måste ha seriösa synproblem", säger flickans pappa Willem Bezuidenhout skämtsamt till Nyheter24 och fortsätter:

– Men jag såg genast bakbenen sticka ut under salladsbladet och först var jag säker på att den var vid liv eftersom den såg så fuktig ut.

Faktum är att familjen, som på Facebook delat med sig av bilder på den omskakande upptäckten, till och med inbillade sig att grodan "blinkade", men efter en närmare undersökning av djuret så kunde de konstatera att så var inte fallet.

– Som tur var så var "herr McFroggie" död. Om han hade börjat hoppa när jag tittade på honom hade jag förmodligen fallit ner och dött där och då, säger Willem skrattandes.

Ingen ursäkt eller ersättning från McDonald's

Willem Bezuidenhout åkte till McDonald's-restaurangen ifråga för att informera dem om vad som hänt, men fick då veta att han varken skulle få pengarna tillbaka eller få en ny hamburgare. 

Utan både ursäkt och ersättning blev han i stället hänvisad till de som levererat maten. 

– Vi lär våra barn att alla gör misstag, men att det som spelar roll är hur man hanterar dessa misstag, säger Willem till Nyheter24.

Till The Citizen säger McDonald's marknadschef i Sydafrika, Daniel Padiachy, att man tar händelsen "på stort allvar" och att man arbetar med samtliga parter för att få klarhet i vad som kan ha hänt.

Kommentera
Kopiera länk
Dela