David Benjamin, 63, reste med Easyjet och fick resväskan totalförstörd.
David Benjamin, 63, reste med Easyjet och fick resväskan totalförstörd. - Foto: Privat

Davids resväska blev totalförstörd: "Ingen kompensation"

När David Benjamin, 63, återvände från franska Nice och skulle hämta ut sin resväska på Gatwick i London fick han en chock. På bagagebandet låg nämligen hans väska – men med djupa hål i.


Det var under förra helgen som David Benjamin, 63, anlände på flygplatsen Gatwick i London. Efter ett bröllop i franska Nice såg David fram emot att hämta sin resväska och åka hem, men vid bagagebandet möttes han av en dyster syn.

I resväskan var det nämligen ett stort, djupt, hål och kläderna inuti var i strimlor.

Här kan du läsa om varför du inte ska sova mot flygplansfönstret.

David uppmanades kontakta Easyjet

Redan på plats på flygplatsen försökte David Benjamin få svar på vad som hänt med hans väska, men han hänvisades då till sitt flygbolag: Easyjet. Via hemsidan skickade 63-åringen in ett klagomål och han skickade dessutom flera mejl – utan att få något svar.

Men efter att brittiska Metro publicerat en artikel om händelsen fick David till slut svar.

– Jag vet inte om det är slump eller inte, men efter att artikeln släppts fick jag ett samtal från något företag kopplat till dem. De sa då att de kommer att skicka en ny resväska eftersom jag uppgett att det var bråttom då jag ska resa igen nästa helg, säger David till Nyheter24.

"Vi får ju inte prata med någon"

Vad gäller innehållet i väskan, vilket bland annat ska vara kläder till ett värde av minst 5 000 kronor, har dock ingen kompensation utlovats, enligt David Benjamin.

– Jag frågade om innehållet och kvinnan sa då att det är en annan avdelning som hanterar det och att de skulle ringa mig under dagen eller dagen därpå, berättar han för Nyheter24 och fortsätter:

– Men ingen har ringt och när jag ringer upp företaget som ringde är det bara en telefonsvarare som säger att röstmeddelanden inte är det bästa sättet att kontakta dem. Inget annat sätt funkar ju dock heller. Vi får ju inte prata med någon och ingen kompensation har nämnts.

Här kan du läsa flygvärdinnans knep när resväskan väger för mycket.

Flygbolaget: "Extremt få incidenter"

I en skriftlig kommentar till Metro har Easyjet tidigare skrivit att man "incidenterna med skadat bagage är extremt få" och att man kommer att kontakta passageraren ifråga – men än så länge är det alltså tyst från flygbolaget.

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!