Tidigare anställd man sparkas och släpas ut – av hotellägaren

Den ilskna ägaren gick i sin egen fälla då han fångades med hjälp av hotellets egen övervakningskamera.


Verklighetens Basil

På hotellets hemsida kan man läsa personalen är "stolta över vårt rykte och vår vänligt tillmötesgående personal" medan Hardman beskrivs som "en verklighetens Basil Fawlty", av en anställd.

STORBRITANNIEN. Hotellägaren Robert Hardman, 54,  blev rasande när den tidigare anställde Sorin Paraschiv krävde drygt 8 000 kronor i utebliven lön, detta tre veckor efter att han hade sagt upp sig. Männen ska ha börjat gräla och därefter gick Hardman till attack, skriver SWNS.

Hardman, som driver ett 3-stjärnigt hotell, sparkade Paraschiv flertalet gånger medan han låg på golvet och allt fångades på kamera.

Släpas ut genom lobbyn

En kvinnlig receptionst rusade fram för att hjälpa den stackars mannen och uppmande samtidigt Hardman att sluta, men inget verkade hjälpa.

Några sekunder senare  släpas Paraschiv ut genom hotellets lobby innan han till slut slängs ut genom dörren.

– Efter mer än 50 år utan några som helst problem har du nu tappat förståndet. Filmen visar att du har tappat det, sa domaren Rupert Mayo.

– Det kan mycket väl ha varit någon som du inte trodde förtjänade pengarna, men du är chef för ett medelstort hotell och det var förödmjukande för honom. Det här är inte rätt sätt för en arbetsgivare att bete sig på, fortsatte domaren.

Döms till samhällstjänst

Paraschiv fick skador på läppen, ögonen, näsan och två av framtänderna hade gått sönder.

Hardman greps och förnekade först det inträffade men erkände senare. Han döms till 180 timmars samhällstjänst och skadestånd till offret, skriver SWNS.

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!