Här gör de en sexistisk tolkning av julsången – spelas på rumpor
Reklambyrån klappar sig själv på axeln för en donation till välgörenhet genom att trumma på nakna kvinnorumpor. Kul tycker vissa – sexistiskt och osmakligt tycker andra.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
Den kanadensiska reklambyrån Zulu Alpha Kilp har gjort en film för att uppmärksamma att de donerar pengar till cancerforskning, skriver Adweek.
Filmen heter fyndigt nog “Jingle Butts” – det är nämligen tarmcancer som pengarna doneras till.
Men nu får videon kritik för att vara sexistisk – och det är inte jättesvårt att förstå varför.
I videon får slagverkaren Jorge Perez trumma sig igenom jullåten “Jingle Bells”, rapporterar Adweek. Byrån menar att de rumpor som trummas på tillhör både kvinnor och män, vilket stämmer. Men det är väl knappast en slump att de halvnakna rumpor endast iklädda stringtrosor som syns i videon verkar tillhöra kvinnor?
I videons skämtsamma slutkläm antyds att i alla fall två av de nakna rumporna tillhör män – men kom igen, det är det väl ingen som tror?