Trots ett tekniskt fel vägrar Nordicbet betala tillbaka de 1 700 kronor som James Carter la på ett spel.
1 av 2
Trots ett tekniskt fel vägrar Nordicbet betala tillbaka de 1 700 kronor som James Carter la på ett spel. - Foto: Twitter/Bildbyrån
Det var i en match i måndags mellan Dmitry Tursunov och Roger Federer som spelet lades.
2 av 2
Det var i en match i måndags mellan Dmitry Tursunov och Roger Federer som spelet lades. - Foto: BildbyrŒån

James lurades av Nordicbet – får inte tillbaka sina pengar

Ett tekniskt fel uppstod när James Carter la ett spel på en tennismatch. Trots det vägrar Nordicbet betala tillbaka de 1 700 kronor som han satsade.


Känner du igen dig?

Har du också haft problem med spelbolag? Har du känt dig lurad?

Hör av dig till sport@nyheter24.se.

James Carter la i måndags ett spel på totalt 1 700 kronor hos Nordicbet på tennismatchen mellan Dmitry Tursunov och Roger Federer. Han la sitt spel klockan 21.15 när matchen redan var igång och satte sedan igång en livestream för att följa matchen.

När sändningen kom han igång såg han att Federer ledde matchen med 4–2 och Tursunov ledde med 40–30 i det pågående gamet. Problemet var att ställningen var helt annorlunda när James la sitt spel. Då ledde Federer med 3–2 och 30–0 i det pågående gamet.

Matchen hade alltså hunnit utvecklas mycket mer sedan James la sitt spel, trots att han fick igång sändningen bara en kort stund efter att spelet var lagt.

Nordicbet förnekar

Han tog då kontakt med Nordicbets kundtjänst för att meddela om problemet. Även då visade livebetingen att ställningen i matchen fortfarande var lika som när James la sitt spel. Oddsen hängde alltså inte med.

Enligt Nordicbets kundtjänst hade de inte haft några tekniska problem, att allt hade gått rätt till och de ville inte betala tillbaka hans pengar. Då kontaktade James ATP, som bokför spelen. Enligt ATP hade gamet tagit slut klockan 21.13, det vill säga två minuter innan James la sitt spel. Uppenbarligen hade något blivit fel.

– Nordicbet nekade gång på gång att det hade blivit fel. När jag kontaktade dem via Twitter skulle de skicka ärendet vidare ytterligare en gång, men det känns inte som att det lär bli något annat resultat om de redan har sagt att allt har gått rätt till två gånger, säger han till Nyheter24.

"Nu fick det vara nog"

På Twitter fick han stor uppbackning från andra spelanvändare som ansåg att det var solklart att det hade blivit fel.

– Jag har varit kund hos Nordicbet i åtta år, men nu kände jag att det fick vara nog. Jag tog kontakt med vd:n för Betsson Group och han verkade uppskatta att han fick reda på vad som hade hänt. Han får nog inte alltid reda på sådana här fall.

James förklarar att han ibland har haft problem tidigare, men då alltid har fått pengarna tillbaka.

"Vårt samarbete över"

– De förlorar bara själva på det här. Det är inte så att jag sitter och gråter om jag inte skulle få pengarna tillbaka, men i så fall kliver jag av helt och hållet. Då är vårt samarbete över.

Nu vill James att det ska finnas ett svenskt förbund som kan hjälpa kunderna att ta strid mot spelföretagen i liknande fall.

– Vi är rätt små i jämförelse när vi ska försöka reda ut saker med dem, säger han.

Betsson groups PR-manager Mikael Mellqvist hälsar via mejl att han "jobbar med saken och har begärt att få all dokumentation/information". 

Men hittills har de inte hittat något tekniskt problem. 

/
/
Fel
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!