Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Damlag leker baywatch – för att locka publik

Margret Vidarsdóttir och de andra spelarna i Kristianstad DFF vek ut sig för att locka publik.
1 av 10

Margret Vidarsdóttir och de andra spelarna i Kristianstad DFF vek ut sig för att locka publik.

Faksimil/Youtube.com

Julia Molin flirtar.
2 av 10

Julia Molin flirtar.

Det är ingen riktig livboj det där va?
3 av 10

Det är ingen riktig livboj det där va?

Faksimil/Youtube.com

Det gäller att posera om man ska agera Baywatch-stjärna.
4 av 10

Det gäller att posera om man ska agera Baywatch-stjärna.

Faksimil/Youtube.com

Den givna löpningen mot vattnet.
5 av 10

Den givna löpningen mot vattnet.

Faksimil/Youtube.com

Även grabbar är med i videon.
6 av 10

Även grabbar är med i videon.

Faksimil/Youtube.com

Ännu en pose.
7 av 10

Ännu en pose.

Faksimil/Youtube.com

Den där är lite osmidig att ta med sig ut i vattnet för att rädda någon va?
8 av 10

Den där är lite osmidig att ta med sig ut i vattnet för att rädda någon va?

Faksimil/Youtube.com

Hela "Baywatch-gänget".
9 av 10

Hela "Baywatch-gänget".

Faksimil/Youtube.com

Landslagsmålvakten Hedvig Lindahl står bakom beslutet: "Sex säljer".
10 av 10

Landslagsmålvakten Hedvig Lindahl står bakom beslutet: "Sex säljer".

BildbyråŒn / Avdo Bilkanovic

Sport | 19/10/2012 08:22

Allsvenska Kristianstads DDF lekte baywatch – och spelade in en film i bara bikini. Allt för att locka publik till matcherna: "Uppenbarligen så här man får uppmärksamhet."

KRISTIANSTAD. Med ett hemmasnitt på 942 personer per match känner det allsvenska laget Kristianstad DDF att de behöver ta till radikala metoder för att locka publik till sina matcher. Det senaste tricket? Att vika ut spelarna i laget. 

Förra veckan spelade KDFF in en youtubefilm där spelarna leker baywatch i bikini och passande attiraljer. Landslagsmålvakten Hedvig Lindahl spelar för laget men var inte med i filmen. Hon står bakom tränaren Elisabet "Beta" Gunnarsdottirs knep för att få fler besökare på Vilans IP.

– Det är uppen­barligen så här man får uppmärksamhet. Den nådde ju ut till många. Men det är lite tråkigt att det ska behöva gå så långt, säger hon till Expressen och förklarar varför intresset för filmen blev så stort.

– Det är inte den första videon som KDFF gjort. Det finns fler varianter. Men det som är intressant är att den här fick väldigt många träffar. Det är för att sex säljer. Och det är ju hemskt att det är så.

Videon är nu borttagen från youtube men en mexikansk webbsida har snappat upp den. KDFF:s tränare Mikael Forsberg berättar för tidningen att det är spelarna i laget som står bakom filmen – inte klubben – men han förstår inte den stora uppståndelsen kring tilltaget.

– Den håller inte annorlunda klass om du jämför sport­reklam med Ronaldo och Beckham. Märkligt när det handlar om tjejfotboll, då kan det inte fungera på samma sätt som när det är killar som figurerar, säger han till Expressen

För att se hela filmen trycker du här.