- Foto: Scanpix

Zlatan anlitar varumärkesexpert

Zlatan Ibrahimovics agent Mino Raiola har stått i händelsernas centrum den senaste tiden, och nu passar svensken på att skaffa ytterligare en agent som ska sköta hans varumärke.


BARCELONA. Mino Raiola har blivit minst sagt välkänd efter de senaste veckornas uttalande om Zlatan Ibrahimovics framtid. Jobbet verkar aldrig ta slut för italienaren och då tar han endast hand om en del av Zlatans liv.

För att bördan inte ska bli för stor för Raiola väljer Zlatan att anlita ytterligare en agent. Men inte för fotbollen, utan för hans eget och hans frus varumärke, som familjen Ibrahimovic vill utveckla rejält.

Det blir Mika Leipstö som ska ta hand om varumärket och marknadsföra det. Lepistö själv bekräftar att allting blev klart under Zlatans besök i Sverige för ett kort tag sedan.

-  Det stämmer, det var då det blev klart, vi skrev på papprena då, säger Lepistö till Resume.se.

Leipstö är definitivt nöjd med sitt nya jobb och känner sig hedrad över att få representera Zlatan.

- Det känns otroligt inspirerande att få jobba med Sveriges största varumärke inom sport, förklarar hon och fortsätter med att försöka uppskatta hur mycket supersvensken är värd:

- Det är svårt att uppskatta. Man har sagt runt 300 miljoner kronor och liknande, men det beror på hur man räknar.

/
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!