Tillräckligt?

bella2a

Bella har lagt upp ett inlägg som handlar om ett samarbete mellan LCC och Idun och jag blev glatt överraskad när jag såg markering högst upp som sa ”Sponsored post” för Bella är ju inte direkt känd för att märka ut sina samarbeten.
När jag läste den här kommentaren så såg jag denna och tänkte att ”hmmmm, har Bella gått in i efterhand och satt dit sponsormarkeringen eller tycker läsaren att det borde stå längst ner att det är ett samarbete med LCC och Idun?”
bellas

bellaaa

Tydligen har Bella gått in i efterhand och lagt dit ”sponsored post”..
Jag undrar varför hon så obstinat VÄGRAR märka ut samarbeten?

Vad ska till för att Bella ska märka ut en samarbete tror ni?

20 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Hittade en norsk i Kissies kommentarsfält som påstår att Kissie kopierar hur Kenza posar?? Kan vi få en jämförelse på detta??? Pls queen camcam!!

    Camcam har du sett denna kommentar hos SB? I ett inlägg om Blickens och Lyckmans identiska kampanjer för Schwarzkopf. Vad tror du om denna teori? Det skulle förklara SÅ mycket! 😀

    ”Tänk om båda i själva verket är Angelica men att hon kommit på någon sjukt briljant plan som gör att hon tjänar dubbla pengar??????? Fanny kanske inte ens existerar på riktigt? 😮 mind.blown.”

    ht tp://stoppapressarna.se/svenskabloggare/angelica-blick-och-fanny-lyckman-schwarzkopf

      Hahah…en RIKTIG klon! Det hade ju varit fantastiskt!!!

    Isabella gör ofta så dvs korrigerar i bloggen om någon kommenterar t ex stavfel.
    Eftersom Isabella inte skriver något svar till kommentaren med att hon uppdaterat eller så, kommer kommentaren att verka felaktig precis som i detta fall.
    Jag förstår att Isabella tycker det är ”kul” att retas med den som kommenterar och rättar något i bloggen men det är inte särskilt snällt mot läsarna att inte skriva om hon ändrar med anledning av ett påpekande.

    Första gången jag läste inlägget stod det inte att det var sponsrat….

    Japp, hon går alltid in i efterhand. Eller, jag tror att det är någon annan som gör den där markeringen som hamnar överst på hennes inlägg. Har sett det tidigare också. Bella skriver ett inlägg och under inlägget skriver hon ”I samarbete med blaha” och någon timme senare dyker det också upp en banner högst upp i inlägget.

    Förövrigt, detta är ju ett samarbete mellan LCC och IDUN och i deras intresse finns det ju bara att visa ett enda resultat, att få “huden i balans”. Det är ju ingen oberoende kampanj precis. Hur vet vi att senare, på efterbilden, har de inte blivit professionellt sminkade utav IDUN? Sminkade till en nära inpå perfekt hy? Vad tror du CamCam eller någon annan? Kan vi gissa vad resultatet kommer bli redan nu?

      United Influencers har som policy att reklamidentifiera blogginlägg som är samarbeten, spons och reklam. Så det är kanske UI som lägger till ”Sponsored post”.
      Jag tycker dock att reklamidentifieringen är för osynlig och borde vara tydligare.
      Isabella har som policy att smyga med reklam så mycket som det bara går. Varför? Tja, för att hon tror att effekten blir bättre om det inte reklammarkeras och för att hon är rädd att få skatta för gratisgrejor, resor, behandlingar och annat hon får genom bloggen.

        Men lägg ner! Det är markerat precis som det ska, högst upp i inlägget. MAN SKA INTE BEHÖVA SKRIVA MED CAPS LOCK OCH BLINKANDE NEON SKYLTAR.

          Om du läser i inlägget så las den texten dit i efterhand. Lugn och fin nu…

        Jösses Sanna! Din dag verkar verkligen inte vara magisk idag.

        Antonia skriver ”Jag tycker dock att reklamidentifieringen är för osynlig och borde vara tydligare.”

        Hon syftar på texten nu i efterhand fast den är annons markerad precis som den ska enligt konsumentverket. Att man klagar på någon som rättat till sitt misstag då letar man bara fel.

    Kan du snälla undersöka om Therese Lindgren fortfarande träffar hennes ex Anders? Hon säger att hon träffar en kille som hon är kär i men han är inte kär i henne, och i hennes senaste video (Jobb-och myssöndag) vloggar hon i bilen när hon åker till Kunsgholmen (vilket hon inte nämner men det syns i bakgrunden), t.ex syns en pizzeria och en butik vilket är Pizzeria Corella och Sportson, om man går in på google maps och tar street view på kungsholmsgatan syns det tydligt att det är samma ställe som i videon. Anders (Vesterlund) bor på Wargentinsgatan på Kungsholmen, så detta kan ju inte bara vara en slump?? 🙂

      Men ja! Snälla gör det. Har också fått känslan av att det är Anders hon träffar!

        Men när killen låg och höll om henne i soffan så hade han ju inga tatueringar vilken Anders har? Oavsett så hade det uppskattats om vi fick ett svar för enligt många som kommenterar hos Therese så ljuger hon om att det INTE skulle vara Anders.

      Jeeez! Stalker much? Känns det inte lite overkill att kolla adresser och pizzerior för att hon ”eventuellt” umgås med ett ex? Vad har du med det att göra? Och Kungsholmen är stort, mååååååånga som bor där vet du….

    Borde inte Paow bli anmäld för all reklam? Hon skriver väl sällan eller aldrig ut när något är ett samarbete/sponsrat?
    För att inte tala om alla svartgig hon har gjort…

    Eller så är jag bara avundsjuk 😛

    Har många gånger funderat på varför man inte inför vite för brott mot handelskammarens regler? Reklamombudsmannen har idag endast behörighet att utge en smäll på fingrarna vilket enligt mig inte är en avskräckande påföljd. Om vite infördes så skulle kanske dessa bloggare bli noggrannare.
    Är sinnessjukt trött på ”blondinbella”, den stora entreprenören som har försatt företag på företag i kk, dumpat sina vänner en efter en och hittar på, efterkonstruerar historier stup i kvarten. Nej tack!

      Endast domstolar och andra myndigheter har rätt att förelägga vite.
      Jag håller med om att Reklamombudsmannens etiska nämnd är ett slött instrument i sammanhanget men tanken är att seriösa företag ska rätta sig efter utslaget på samma sätt som seriösa företag rättar sig efter utslag i ARN. Men ett företag som inte bryr sig kan bortse från utslaget.
      Man kunde önska att Konsumentverket blev mer aktivt i dessa frågor om marknadsföring i medier. Konsumentverket har sanktionsmöjligheter och kan stämma näringsidkare inför Marknadsdomstolen.

    Hon kanske vill att fler ska gå in på hennes blogg så det genererar mer klick. Hon är otroligt skicklig på att skriva inlägg som retar gallfeber på läsarna och om hon undviker att skriva ut att inlägget är sponsrat i början går fler och fler personer in och ser det och blir upprörda och så är det hela igång.

    Skulle inte förvåna mig om hon får in mer stålar ju fler som kommenterar.

    Jag fick inte upp den texten öht. uppdaterade flera gånger men den dök inte upp. Fick för mig att jag skulle testa avaktivera adblock på hennes blogg och då dök den upp. Himla skumt att just den texten blockas haha! Kanske därför vissa inte ser den?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.