Dagens dolda reklam..

Englas Showroom:

idag-1024x1024
Faksimil Englas blogg

Efter ett litet tips gick jag in i Englas magiska showroom och där återfinns inlägg efter inlägg med reklam och adlinks i en härlig ormgrop.
Av ungefär 10 inlägg innehöll 6 av dem reklam.
Hur många av dem innehöll en indikering på att de innehöll reklam?
NOLL!
Inte ett enda inlägg var markerat med reklam.

Jag förstår att Engla börjar känna sig lite utsliten – det måste ta på krafterna att hela tiden komma på nya sätt att ta sig runt lagen om marknadsföring på nätet.

Inlägg 1 – reklam

Inlägg 2 – reklam

Inlägg 3 – reklam

Inlägg 4 – reklam

Inlägg 5 – reklam

Inlägg 6 – reklam

6 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Hur kan Englas blogg ens leva? Den var dötrist för en massa år sen vad gör hon annorlunda nu?

    Btw nån som vet vad som händer med Tyra?

    Jag har adlinks-inlägg under just den kategorin och har även frågat Tradedoubler vad som gäller så jo det är markerat 🙂

    Jag gillar din blogg för det mesta Camilla, du lockar till många skratt. Ibland tycker jag dock att du har fel 🙂

    Ha en fortsatt bra dag! Kram/E

      Du menar alltså att alla läsare ska veta att under kategorierna ”Engla’s outfits” och ”Fashionpics” så är länkarna adlinks?
      Tradedoubler kan knappast mena att läsarna ska veta hur affiliatenätverk fungerar och vilka länkar som ger bloggaren en kickback vid eventuellt köp av de länkade varorna.
      Kan du inte tänka dig att skriva adlink i anslutning till varje inlägg med reklamlänkar? Det klarar faktiskt t o m Blondinbella nu för tiden trots att hon gärna vill smyga med reklamen om det går.

        Antonia: Nej det ska såklart stå Adlinks under eller över där kategorin ska stå. Efter flytten så ser jag nu att det faktiskt inte är synligt utåt så Tailsweep är på det nu, så där hade Camilla faktiskt rätt 🙂

        Tack för input 🙂

          Förlåt, men du är falsk.

      Tydlighet är verkligen oviktigt för dig. Du har fått mängder av kritik för otydlig marknadsföring och reklam i din blogg men du nonchalerar det konsekvent. Konstigt att du inte förstår att du har ALLT att vinna på att vara (över)tydlig och transparent. Har genom åren sett många bloggare som tagit till sig kritik och bättrat sig betydligt, synd att du inte är en av dem.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.