Hon som var så duktig..

Blondinbella:

bella

Bella gjorde ju verkligen en rejäl uppryckning när det kommer till att markera samarbeten och liknande på sin blogg men det varande ungefär lika länge som Paow senaste förhållande..

Nu marknadsför hon sina produkter och kampanjer hej vilt utan minsta lilla indikation på att det rör hennes egna produkter och företag. Suck. Precis när jag börjat få tillbaka lite hopp om bloggmänskligheten.

Vi har fått en så fin placering mitt i hyllan vilket vi är glada över. Imorgon börjar en ”Köp 3 betala för 2” kampanj hos Kronans Apotek.

 

Reklam? Inte reklam?
Jag säger REKLAM!

7 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Snälla gör ett inlägg om att det är sjukt många bloggerskor som ”köpt” samma väskmpdell från Gucci på sistone. Spons?

    Nu senast Annica Englund. Petra har en likadan, Forni med!

      Man börjar faktiskt undra för det var samma sak när alla köpte Celine och Prada väskorna. Alla köpte nästan identiska väskor nästan samtidigt.

    Man undrar verkligen varför Isabella hela tiden utmanar med att strunta i reklamidentifiering när hon gör reklam för sina ”egna” märken.
    Visserligen invände hon till Reklamombudsmannens opinionsnämnd att hon inte tyckte att det var reklam när hon bara berättade om sin ”Vardag & Karriär”. RO delade inte denna uppfattning och fastställde – som i fallet Star Rider – att man mycket väl kan göra reklam för egna märken och då måste man observera samma regler som för annan reklam i sociala medier.
    Synd att RO inte har någon möjlighet till sanktioner. Endast Konsumentombudsmannen kan förbjuda visst beteende vid vite och/eller stämma en näringsidkare inför Marknadsdomstolen.
    Förmodligen skulle Isabella sluta trilskas om hon fick ett förbud mot sig vid vite om säg en halv miljon.
    Så gniden som hon är skulle hon säkert i det läget börja reklammarkera även blogginlägg om Odd och ungarna!

      Hahahahha, ”ute på middag med Odd, sponsrad av Sveriges Mästerkock”. ”Gillis och jag i parken, i samarbete med BB Sophia”, typ. Förlåt, jag är inte rolig, men din slutkläm var rolig!

    Det är ju löjligt också hur diskret hon börjat placera sin ”sponsrad” etikett. Den tog mig evigheter att märka och är ju dessutom i en ljusare färg än alla andra etiketter!! Det är ju så tydligt hur mycket hon försöker att dölja den…

      Kallas inte för inte för smygreklam…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.