S som i Simon.

Simon Sköld:

Eller S som i smygreklam.
Så otroligt mycket smygreklam för den egendesignade klockan på ett enda litet Instagramkonto att det nästan är imponerande.
Men bara nästan. Eller egentligen inte alls. Mest trist att se faktiskt.

Tack för tips, Cicci!

17 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Hörru, variera inläggen lite. Blir lite väl mycket inlägg om reklam och spons på en och samma dag.

      De kommer i flock. Jag kompenserar med att publicera extra många inlägg istället. =)

        @camcam Fair enough! ??

      Det är så sociala medier ser ut nu för tiden. Sällan man ser inlägg utan reklam, spons eller samarbeten och många är dessvärre inte korrekt reklamidentifierade.
      Förhoppningsvis blir allt detta bättre efter hand men i den takt nya aktörer kommer till finns ett behov av en ständigt pågående upplysningskampanj om hur reklam ska hanteras på sociala medier.

    Alltså denna Simon Sköld HUR PINSAM… nästan värre än Myggan o Boken.
    Hoppas han blir anmäld i massor!

    Om ett företag sponsrar en podd och om en av poddarna skriver om företaget på sin blogg. Räknas det som spons då? Jag menar företaget sponsrar ju podden och inte blogginlägget men å andra sidan vet man ju då att företaget på ett sätt betalar för exponering hos den personen…

    Han har tryckt in ”reklam” på bilden med enbart klockan på ?

    Hur jävla lökigt är det inte att tagga alla foton på sig själv med #thegentleman? Geeeez

    Camilla Läckbergs lilla pojke 🙂

    Örkkk vilken 00-talsdesign, boring!

    Jag tycker han verkar trevlig och klockan är supersnygg!! ?

    Jag har en rolig bild i mitt huvud efter att Camilla Läckberg skrev att Simon lagt ner åtta månaders arbete på klockan. Tänker att han liksom suttit 8-17 varje dag i åtta månader och klurat på designen. Undrar då om han lade tre månader på displayens färg, ”ska den vara blå eller röd, eller ska den vara vit” och sen liksom två månader på att välja metall. Osv. Som att han är lite långsam och lite dum.

    OBS! Fattar att processen kanske tagit åtta månader men kul tanke. Det är ju inte direkt Simon som monterat ihop urverket så hans designval kan väl tagit max 20 h.

    Varför stör man sig så mycket på den här typen av reklaminlägg? Det kliar i hela mig när jag läser denna typ av inlägg. Och nej är inte loppor!

    Är det för att det är girigt? Är det för att de ljuger om att inte produktplaceringarna är medvetna? Är det för att de redan har mycket pengar men ändå tycker det är okej att ta emot gratis och lura på Svenssons skitsaker?

    Kanske är det att jag stör mig på att det inte stör människor tillräckligt. Klart folk stör sig här men vissa verkar ju okej med det?

    Jag blockar de flesta kändisar med smygreklam på min instagram så jag slipper se skiten.

    Men att vissa går på det skriver ”heja” med mera, tror det är det som stör mig. Folks passivitet.

    Sen svenska kändisar har jag ofta svårt för ö ht, de är sådana underdogs för det mesta till riktiga Hollywoodkändisar, minus några väl valda, Alexander Skarsgård och co och Zara Larsson.

    Kan han klockan? Trodde att man inte fick lära sig den förrens man började i 2:an…

    Usch taggen ”the gentleman” får mig att kräkas lite

    hehe blev lite lite generad av det här

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.