Två för en

Kenza:


Kenza år effektiviteten själv när hon använder sig av en och samma gång, plats, klänning, styling och look för att plåta två samarbeten, nämligen Grand Hotels badrum (som ni upplyste mig om) Det första för Jean Paul Gaultier och det andra för Richard Juhlins bubbel. Hon låter till och med flaskornas stå framme under parfymplåtningen.

Time is money, som Blondinbella skulle ha sagt och som genom ett trollslag har Kenza plåtat två samarbeten och kan håva in otaliga hundra tusen kronor. Det kallar jag en bra timlön!!! ???? Hon kunde väl i alla fall bytt klänning eller släppt ut håret?

Hur många fler samarbeten tror ni hon passade på att plåta den här dagen? Minst ett till va!

61 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Undra vad de hon samarbetar med tycker. Kan tänka mig att de vill ha något unikt som sticker ut med tanke på pengarna de lagt ut…

      Ja jag hade inte blivit glad om en influencer som jag samarbetade med gjorde så. Hade varit sista gången jag jobbade med den isåfall.

      Håller med dig. Inte så roligt att vara Richard Juhlin som nummer 2 när de flesta förmodligen sett samarbetet för parfymen och kanske associerar look/styling/plats med just den. Tycker faktiskt att hon borde bytt plats åtminstone, det hade absolut kunnat vara på Grand men kanske lobbyn eller något.
      Hon har säkert skickat ett utkast och fått det godkänt innan publicering, och då vet jag inte om RJ godkänt trots att hon redan gjort reklam för parfymen? Eller om Kenza inte vill ta nya bilder för att hon redan lagt ner tid på dessa. Konstigt iallafall, jag skulle inte vara speciellt nöjd som företag.

        Jag tror inte de vet att hon redan har fotat en liknande tidigare.

      Jag hade blivit extremt missnöjd både som ansvarig för parfymsamarbetet samt Richard Juhlin samarbetet, dom har säkerligen betalat över 100 000 kr var per samarbete men de får samma bilder.

      Unikiteten för parfymsamarbetet försvinner helt när hon sedan fotas i exakt samma look för Richard Juhlin och som ansvarig på Richard Juhlin så hade det känts som att hon bara knäppt av några bilden efter att hon fotat första samarbetet, riktigt dåligt.

      Dom betalar dig stora pengar för att göra detta, ansträng dig för tusan! Känns så himla lat att göra som Kenza gjort här.

        Jag såg inte ens att det skulle vara reklam för något annat utan scrollade bara förbi och tänkte ”jaha, den där bilden för parfymen igen…den är ju fin”. Hade det inte uppmärksammats här hade jag inte ens vetat om att det var ett nytt samarbete och det måste ju kännas SÅDÄR för personen som betalat för det.

    När jag såg de senaste bilderna som hon lagt upp på insta (som tydligen handlade om vin) så trodde jag att det fortfarande var reklam för parfymerna att jag inte ens pallade läsa texten.

      Jag med! Fattade inte varför hon visade den igen. Och förstår inte heller varför hon promotar bröllopsinlägg på bloggen på insta nu, det var ju flera månader sen hon gifte sig! Ok att inläggen tar tid att komma upp på bloggen och att hon vill dra ut på minnet, men varför göra enskilda inlägg om det på insta också?

      VARFÖR läser jag inte alla kommentarer innan jag kommenterar. Upprepade bara här ovan vad ni sa, aja ?

    Men är parfymen ett samarbete ?

      Ja, hon hr både bloggar och skrivit om den på Instagram.

        Okej, för mig syns inte utmärkningen eller vad det heter

          Men det står ju ”in collaboration with…” först i texten.

            Jag är inte så bra på engelska så kopplade inte 🙂

    Jag blir betydligt mer nyfiken på hur man gör för stt ha en plåtning i ett badrum. Ringer man hotellet och ber dem stänga av badrummet för betala de hotellgäster mellan en viss tid? Hur mkt kostar det att boka toaletten under en fm? Vad händer med de gäster som behöver gå på toa….. detta är den verklige nöten att knäcka gällamde detta

      Haha ja jag undrara faktiskt också.

      Gästerna har nog en egen toalett på sitt rum. Sen finns det kanske fler toaletter eller att man bara ”spärrat” av halva, så det fortfarande finns en toalett man kan låna.

      Alltså Grand Hotel är inte så hårda.. det är bara att traska dit och fota. Dem har fotat där vid handfaten, och om någon behöver tvätta händerna så tänker jag att de bara väntar snällt och fortsätter fota sedan. Det rätt vanligt att vanliga människor fotar där inne, så att Kenza i all sin prakt fotar där i cirka 10 min gör dem ingenting.

        Det kommer nog stoppas snart. Har gått överstyr och inte trevligtför oss som lunchar/konfererar/äter middag där. Toaletten är till för gäster. Vill bloggerskor fota får det väl hyra ett rum om de behöver inramningen. Eller bara photoshoppa in elegant bakgrund, hur enkelt som helst.

          Ja, man kan fota mot greenscreen hemma och sen digitalt använda vilken bakgrund som helst.
          Så kan Kenza t ex använda samma klänning och samma flaska och göra reklam i olika miljöer förutom Grand Hotels toalett t ex bröllopet, smekmånaden, Hagaparken, Sydafrika osv.
          Det måste vara väldigt tidsbesparande.

        Fast det är ju en helt annan sak om en privatperson/turist fotar sig på toaletten för att man tycker att den är fin än om en bloggare använder det som fotostudio för betalda samarbeten.

    Oj. Hade du inte skrivit det här, hade jag aldrig insett att det var två olika saker hon marknadsför. Jag var helt säker på att hon hade någon TBT på sin plåtning med parfymen.

    Vem är det som skriver inläggen? Har du en stand in eller väldigt bråttom camcam?
    *är
    *effektiviteten
    *första
    *flaskorna
    *två

    Nu när du tjänar sex-siffrigt har du ju råd att anlita en korrekturläsare ?
    Hojta bara till, jag finns tillgänglig (och behöver ingen assistent). ?

      Ja det var väldigt vad det har blivit slarvigt här de senaste dagarna. Är ni flera som skriver eller?

        Men hon har väl aldrig skrivit särskilt bra?

      Första meningen är ett riktigt clusterfuck också. Hon måste haft bråttom!

      En bra korrekturläsare hade inte missat *Richard ?

      Det är ju jag som är språkpolisen… men sov fortfarande när inlägget lades upp. 🙂

    Hallå! OT men singel Lagergren kanske inte är så mycket singel längre? Eller? Dejtar gör hon iaf!

      Jaså? ?? do tell!

    Om hon nu serverade vinet på bröllopet, varför inte använda en bild därifrån?

    Riktigt trött stil att återanvända hela konceptet. Hon borde gå en kurs hos Sandra Beijer om hur man gör unika samarbeten 🙂

      Neej, inga fler bröllopsbilder! Kenza har redan tjatat nog om bröllopet. Vi har fattat att hon och Aleks gift sig!
      Hennes Instagram har varit fullt av throwback-bilder ända sen de gifte sig 🙁

        Haha okej, läser inte hennes blogg så har inte koll. Menar bara att det vore mer logiskt med en bild på champagnen i en naturlig miljö, snarare än insmugglade flaskor på en toalett. 🙂

          Det är väl typiskt svenskt att smygdricka på toaletten när man är ute och har kul på stan?

            att smygdricka ur en medhavd fickplunta kan jag förstå men alkoholfritt bubbel?

              Det är skillnad på Grand Hotel och en dansbandslada 🙂

    Kollade på en dokumentär om minimalism i helgen, har inte konverterat men känner nog att jag kan kosta på mig att vara lite mer fundersam om jag verkligen behöver köpa nästa grej eller om jag redan har ngt liknande, både för spara pengar men också för att miljön kräver det. Blir lite illamående av alla bloggares samarbeten, nu kan man inte ens lägga sin tid på att fota två separata bilder utan tar med all sitt krafs till ett o samma tillfällen. Det väller över av samarbeten och prylar vi måste ha men till vilken nytta liksom.

      Håller med! Känner mig äckligt less på denna köp- och ha-hets! Jag har ramlat in i köpfällan många gånger men har blivit mer eftertänksam inför mina köp det senaste 1,5 åren, börjat rensa ut onödiga saker och sålt på Tradera/skänkt bort. Känns lite lättare i kroppen på något sätt när man gör sig av med saker. Slängde fyra stora svarta sopsäckar på återvinningsstationen här om dagen med enbart skräp (sånt som inte gick att sälja/skänka) och det var så befriande!

      Tips på en bra blogg är minimalisterna.se. De har även skrivit en bok som givits ut nyligen som heter Prylbanta. Har inte läst den än, men bloggen kan jag iaf rekommendera!

      Jag har med tiden blivit mer och mer medveten gällande all min (och familjens) konsumtion – allt från mat, kläder, inredning etc.

        Ett tillägg! Jag har börjat skriva en lista på ”vill ha”-saker i telefonen (här pratar vi inte om vardagsprodukter/mat/toapapper) utan exempelvis nya vinterskor eller en fin sminkpalett jag sett bland Kicks nyheter. Om jag fortfarande vill ha produkten efter ett antal veckor så köper jag det, oftast kommer jag dock på att jag egentligen inte behöver saken. Vinterskorna är fortfarande i gott skick och klarar kommande vinter, och sminkpaletter har jag redan.

          Jag gör precis samma sak, oerhört befriande! Har en pakt med en väninna att vi ej ska inhandla några kläder (strumpor och underkläder är exkluderat) på ett år?. Är inne på månad tre nu och känner ingen lust att shoppa överhuvudtaget ?.

      Vad heter dokumentären?

        Minimalism, finns på Netflix. Verkligen sevärd!

      Jag har gjort mig av med (genom att skänka) allt som jag inte behöver. Jag har en liten garderob numera, alltså verkligen få plagg, men med bättre kvalitet och alla plaggen är såna som jag älskar och kan bära länge. Sjukt nog så känner jag att jag får till fler snygga kombinationer med dessa plagg än när jag köpte massa nytt hela tiden. Jag köper bara sånt som verkligen är ”jag”, så allt passar på nåt sätt ihop automatiskt. Precis samma är det med min inredning. Jag har inte en massa skit som samlar damm. Mina möbler är såna som jag älskar och folk trivs alltid så bra hos mig, just troligen för att det inte är ängsligt utan bara saker som jag använder länge och tycker om. Jag har gett bort en massa böcker så fler får läsa. Böcker är vackra men man måste inte samla en miljon som en kulturell statusmarkör. Några hyllor med älskade bäcker räcker för mig. Även i kylen och skafferiet finns bara smaker som jag verkligen tycker bäst om. Jag upplever även där att färre alternativ ger mer kreativitet och glädje i matlagning. I mitt hem kan jag vila för det samlar inte damm, det är inte tyngt av tusen prylar utan det har ett lugn. Tyvärr så har jag inte riktigt översatt ”minimalismen” än till mitt jobb så gör för många olika saker och måste bli bättre på att tacka nej till uppdrag som tar mer än de ger.

      Men asså jag har aldrig sett en film eller läst en bok. Som för många andra så föll det sig naturligt för mig att rensa efter en utbrändhet. Det är en härlig känsla att öppna ett skåp och bara se saker som en tycker om, att komma hem till ett hem som är ett hem och inte en statussymbol. Att kika i garderoben och älska allt man ser. Då har man alltid ngt att ta på sig även om det är få plagg. Osv.

      Det är nog så enkelt som: gör dig av med allt som tar mer än det ger. Det tar emot i början men sen blir det så himla rofyllt på nåt vis.

      Ja läste först miniIslam ja bara wtf va är de här för dokumentär sedan fortsatte ja läsa kommentaren och insåg att de nog inte alla stod miniIslam ?

    Paow och Lance Hedman i samma säng… hennes kompis la ut det på instastory

    Annonsörerna köper ju räckvidd så tror inte de bryr sig så mycket så länge de når X% procent av hennes publik. Det kan ju dock vara så att annonsen inte står ut lika mycket från övrigt innehåll i hennes kanaler om folk känner igen bilden sedan tidigare.

      Det är väldigt svårt att mäta effekten av reklam på sociala medier – i synnerhet effekten av ett samarbete med en viss influencer.
      Om man tar t ex Richard Juhlin och hans ”non-alcoholic sparkling wine” så kan man förmoda att ingen har någon uppfattning om vad detta samarbete med Kenza har betytt för försäljningen.
      Samarbeten med influencers grundar sig på räckvidd dvs hur många följare/läsare man ”når” men det finns väldigt få analyser av vilka som ingår i denna målgrupp.
      I Kenzas fall är många minderåriga och många boende i utlandet så där blir det nog en del spill. Men hur många påverkas av just denna reklam för bubblet och traskar iväg till affären för att handla?

        Hur är det i så fall lättare att mäta reklam i tex tryckt media? Måste ju vara ännu svårare. Reklam i sociala medier kan oftast mätas exakt hur många som exponerats för budskapet, antal länköppningar, likes/kommentarer (interaktion) osv. Som seriös influencer kan du återkomma med exakt uppgifter till samarbetspartnern.

          På den digitala sidan är det lätt att fritt tolka analyticsverktyg och rapporter och det finns få sätt att säkerställa att alla räknat på samma sätt. Titta bara på det faktum att Blondinbella menar att hon når fler människor i Umeå än vad de har i antal invånare. Det kommer bli bättre med tiden, men just nu är det svårt att mäta effekten av digital annonsering.

            Jag har skrivit flera kommentarer på Bellas blogg där jag frågat efter källa när det gäller hennes påstående att bloggen har 1,5 milj unika läsare/besökare.
            Jag har även bett om förklaring på hur man mäter besöken. Finns ju flera sätt att mäta unika besökare på sociala medier.
            Har hon tagit med någon av dessa kommentarer? Satt ekorrn i granen?

      Annonsörerna bryr sig om bilderna som produceras, det är en sak som är säker, speciallt när de betalat storkovan för det. Jag jobbar på en mediabyrå och när vi samarbetar med bloggare så ber vi dom alltid skicka ett utkast till oss på bilderna som vi godkänner innan de går för publicering så nej, annonsörerna bryr sig inte bara om räckvidd, man bryr sig även om content.

        Klart man bryr sig om bilden men när de kommit såhär långt i processen är ju bilderna redan godkända. Jag menar inte att man struntar i hur bilden ser ut men att eftersom de redan sagt OK så är det ju nu effekten som efterfrågas, inte bilden. Den finns redan på plats. Påverkas effekten negativt så kan man bry sig i det här stadiet. Ska man bry sig om bilden i sig så skulle man ha gjort det i samband med att annonsen godkändes.

    Vacker klänning.
    Hon ser ut som en liten bakelse 🙂

      Prinsessbakelse…

    Grattis till både Richard Juhlin och JP Gaultier. Om Kenza inte fotat i samma miljö två gånger så hade det inte blivit nåt inlägg på bloggbevakning. Och om det inte skrivits om det här så hade jag aldrig sett reklamen över huvud taget. Genom att ha samma klänning och bakgrund har alltså Kenza nått ut till mig, som annars inte ens kikar in på hennes blogg. Smart! ?

      Så nu har du köpt både parfymen och det mousserande vinet? Det är det enda som betyder något.
      Om miljoner tittar på reklam så är det ändå antalet sålda varor som avgör om kampanjen varit lyckad.

      Parfymmen kommer jag inte köpa men faktiskt skumpan. Behöver en god alkoholfri skumpa så den här ska jag leta upp. Och läser inte kenzas blogg så får mig funkar upplägget bra.

    Jag använder inte parfym så brydde mig inte om första reklamen (mer än att jag tyckte om klänningen), men jag försöker bli gravid så ett tips på alkoholfritt gott vin just nu kan definitivt få mig att prova det. Och jag bryr mig mer om att hon hade detta vin på sitt bröllop där allt verkade vara perfekt (och alltså borde bubblet inte smaka äckligt) än att hon tar fina bilder. Dock håller jag med om att det är konstigt att hon inte orkade byta vare sig klänning eller miljö, och att sammarbetena var så när varandra.

      Haha men hon lär ju ha fått vinet till bröllopet Som spons eller? Känns som att hela hennes bröllop och alla produkter kunde vara sponsrat och i utbyte mot reklam… ?

        Vinet är alkoholfritt så det är ingen alkoholskatt. Kostar 89 kr inkl moms på Systemet så en flaska bör inte vara värd mer än 30 kr om den ges bort som spons.
        Därför är det inte så märkvärdigt om Richard Juhlin & Co sponsrade bröllopet med några lådor. De flesta ville väl ändå ha ”riktigt” vin att dricka och inte Pommac 🙂

          Nä alltså tror inte att det alkoholfria vinet var det som kostade mest och unnar dem att få sponsrat alkoholfritt men ingen slump att hon nu har ett samarbete med dessa och ”valde” detta vin som det alkoholfria. Lätt att luras att hon bara råka välja det för att det är det bästa vinet helt enkelt istället för att det högst troligen är ännu en sponsor. Skulle själv inte tacka nej till lite sponsrat alkoholfritt! Många bäckar små eller hur?! ?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.