Sociala Medier:
I taxin på väg till Arlanda började min syrra och jag diskutera olika varumärken och hur vi associerar kring dem.
Jag blir riktigt o-sugen på att handla från vissa märken efter att jag sett dem i tusen bloggar och Instagramkonton och jag tror att många känner likadant som jag.
Men…följer man kanske inte så många influencers och bara ser produkten en eller två gånger så kanske det får som effekt att man vill handla.
Hur ställer ni er till det här?
Varumärken som jag får en negativ association till på grund av att de gör reklam i typ ALLA bloggar och Instagramkonton samtidigt och överallt och nog aldrig skulle handla ifrån.
– Daniel Wellington
– NA-KD
– Foodora
– Madlady
– Flattered (Även fast märket bara förekommer hos Bella)
– Allting som associeras med Pernilla Wahlgren (Även fast märket bara förekommer hos Pernilla)
– Clean Eating
– Bobbys mirakeltabletter
Märken som jag känner mig ganska neutralt inställd till eller kanske till och med en gnutta positivt:
– Gina Tricot
– Nelly
– Löwengrip Care & Color
– LH Cosmetics
– Polarn o Pyret
Fyll på min lista!
Finns det märken som ni inte skulle handla från enbart för att de förekommer i tusen bloggar och vilket företag tycker ni sköter sin influencer-marknadsföring bäst?
