Smaklös marknadsföring

Amanda Schulman:

Att någon som Amanda Schulman – som praktiskt taget kan strössla pengar omkring sig – raljerar över och använder människors utsatthet som ett sätt att sälja sina produkter är riktigt smaklöst.
Även fast det kan verka osannolikt för Amanda och hennes man att ta in – en duo som inte gärna rör sig utanför Östermalms gator och vars största katastrof i livet vore om Sturehof tvingades stänga vid en ombyggnation – så finns det människor där ute som just i detta nu knappt har råd med fil och musli ens. Och anledningen är inte för att de gått bananas på Daisy Grace-rean utan för att deras lott i livet tyvärr ser ut så.
Jag blir illamående av den här konsumtionshetsen som bara blir värre och värre och som eldas på av människor som Amanda Schulman som tycker att det är helt okej att driva med de mindre lyckligt lottade för att sälja mer kläder.

Jag önskar att Amanda kunde ta av sig sina diamantprydda skygglappar för en sekund och kanske lyfta blicken en aning och inse vad det är hon håller på med..
Istället för att utnyttja människors utsatthet för att tjäna pengar att stoppa i egen ficka så borde hon istället besöka ”Giving Peoples sida på Facebook” för att förstå innebörden av sitt putslustiga instagraminlägg.
Där finns det nämligen människor som på riktigt inte vet hur de ska ge sina barn mat innan nästa lön eller bidrag kommer, människor som inte ens har råd att köpa toalettpapper eftersom pengarna är slut för längesedan och som skulle bli jätteglada och tacksamma över fil och musli.

För Amanda är hennes text om fil och musli ett raljant skämt, men för allt för många människor så är det deras verklighet.
Smaklöst, Amanda. Riktigt smaklöst.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *