Förmån för vem?

En sak som blev bra tajming i och med att han blev sjuk var att vi kunde testa Nordic Tech House nya investering på riktigt. Vi har nämligen gått in i Qurant. Det är ett företag som sysslar med företagshälsovård. En bra grej inom Qurant är att en sjuksyster ringer upp till den anställda som är hemma och ser till att hen får träffa en doktor direkt om det behövs. Känns fantastiskt som arbetsgivare att kunna ge den förmånen till alla kollegor. //Bella

Nu heter det ju inte sjuksyster utan sjuksköterska men jag väljer att fokusera på de lite större detaljerna här istället. För den här gången.
=)

Bella beskriver en ny typ av tjänst som Nordic Tech House investerat i – företaget ”Qurant”.
Om någon i ens personal sjukanmäler sig så kommer vederbörande bli uppringd av en sjuksköterska som kan boka in ett läkarbesök om det anses nödvändigt.
Jag är lite osäker på om det här är en förmån jag skulle uppskatta som anställd.
Det känns mer som en förmån för arbetsgivaren än för den anställde, något som vissa av Bellas läsare även skrivit bland kommentarerna.
Jag skulle nog bli jättestressad av att få en sjuksyster i örat som på alla sätt ska försöka få mig frisk så fort som möjligt, men så gillar jag ju inte att prata i telefon med någon enda människa i hela världen.
Jag hade förmodligen inte ens svarat om det var ett okänt nummer som ringde…

Vad tycker ni?
Skulle ni se detta som en förmån som anställd eller är det mer arbetsgivaren som gynnas?
De flesta gånger som jag varit hemma från jobbet pga sjukdom så har det varit av anledningar som helt enkelt enbart kräver vila och sömn. De gånger det varit mer allvarligt så jag har kunnat besöka vårdcentralens närakut utan att varken bli uppringd av en sjuksköterska eller remitterad till en läkare så jag är lite tveksam till den här tjänsten just eftersom den framställs som fördelaktig för den anställde.

Jag är kluven.
Vad tycker ni?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *