”Jag ser mig ändå som bättre än någon annan”//Blondinbella

https://www.instagram.com/p/BkFAbO6Flf7/?hl=en&taken-by=dyngbaggegalan

Dyngbaggegalan har skakat liv i ett väldigt gammalt klipp där Janne Josefsson förhör Blondinbella ang. hennes alkoholvanor, där hon slutligen att hon kanske inte är världens bästa förebild gällande alkohol men att hon ändå ser sig bättre än någon annan.

Detta spelades in 2008 då Blondinbella endast var 17 år gammal och inte hade åldern inne att ens dricka alkohol så att sitta i tv och försvara det är mer än lovligt dumt.
Men bortsett från det så är det förmodligen betydligt mer alkohol i exempelvis Sandra Beijers, Michaela Fornis och Hannalicious bloggar än man hittar i Bellas, men visst kan jag hålla med om att klippet här ovan är en smula underhållande. Om än gammalt. 🙂

Tack för tips!

131 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Haha! Heja Janne ?

      Heja Janne? Sätta en ung tjej på plats i tv på fel sätt? Verkligen duktig vuxen man…

    Ja klart det är dumt att försvara men när man är 17 tycker man ju det är okej

      Nej det gör man INTE! Så sjukt pinsam människa den där mytomanen är ? Tack för alla garv Bella!

        Eh.. Jo. Enligt dig är de flesta tonåringarna mytomaner då

          Alla tonåringar!

            Inte alla tonåringar obs obs

    HAHAHA

    Hon levde som de flesta andra tonåringarna. Härligt att se tycker jag då hon idag verkar tro att hon är så annorlunda mot alla andra. Tycker synd om henne som behövde försvara sig i tv, var jobbigt nog att ta diskussionen med sina föräldrar

    Vilken fruktansvärd röst hon har….. gäll så det skär i örona!

      Oj, du behöver en pepparkaka

        Eller sjuttio, för du är taskig!

          Ärlighet varar längst. Och jag håller med Joy. Vi besitter alla mindre attraktiva egenskaper.

            Men lägg av! Sluta dra in ärlighet-varar-längst-kortet när ditt enda syfte är att vara elak. Kritisera gärna Bella för det hon gör, men vad tänker ni att hon ska göra åt sin (gälla?) röst?! Operera stämbanden för att röstfrekvensen ska passa er bättre?

              Blondinbella pratar dock sjukt fejkat, hade hon varit mindre tillgjord hade hennes röst låtit annorlunda.

                Hon har alltid haft den dialekten, det är inte fejkat

                  Knappast dialekt…
                  Skulle hon tala järfälliska eller kanske skälbyitiska?

                  Det är HENNES dialekt. Hon har alltid pratat så, i alla videos och intervjuer i alla år. Och ja, stockholmska skiljer sig mycket beroende på vilken del du kommer ifrån

            Ja Helena, rimligt tankesätt du har. Hoppas du kommer ihåg den här tanken om någon säger elaka saker till dig, då får du inte klaga eller säga ifrån för ”ärlighet varar längst”. Påpeka inte något som inte en person kan ändra på 10 sek, helt okej att säga till om en snorkråka hänger ur näsan men att en tycker illa om ens röst? Fy för människor som dig

              Någon var ju ärlig och sa att hennes mening med grattis och missfall var knäpp, den ärligheten fick inte vara länge innan ordet kränkt kastades ut.
              Vara ärlighet inte längst eller?

                Hon skrev ett helt deppinlägg på sin blogg om det ? Man får inte vara ärlig mot henne förstår du väl, bara hon som får vara det ??

                Vem sa ordet kränkt?

                  Helena

                  Helena sa (skrev) det, ett par ggr åtminstone. Sen även inne på sin blogg.

                Äsch, den där diskussionen var bara tramsig och är fortfarande. Låt folk ha den inställning, språkbruk och personlighet de har. Låt människor hantera något jobbigt på sitt sätt så länge det inte direkt skadar någon annan. Att med bitter ironi säga ”grattis” är fan inte värt en folkstorm.

                Däremot håller jag med om att det aldrig är okej att gå på någons utseende eller medfödda attribut.

                  Meningen ”Grattis, ni har troligen fått missfall” kan ju dock skada någon annan. Det var poängen som hon missade ?

                  Om ärlighet varar längst så ska man absolut säga till när någon skriver något som uppfattas som stötande.

            Ojdå, den kassa ursäkten för att vara elak har jag inte hört sen högstadiet.

            Bella frågade inte vad vi tyckte om hennes röst, det är därför taskigt att kalla den hemsk precis som det vore taskigt om jag surfade in på alla influencers instagram gav dem en ärlig recension av deras utseende.

      Så söt hon var!

    Jag vet inte vad jag tycker om att ta in 17 åringar i TV för att försvara sig heller, känns sådär. Och dessutom speglar hon ju bilden av de flesta tänker jag, jag, småbarnsförälder på 37 år kommer nog dricka fler glas vin i juli än i november. Och även jag tycker att mina alkoholvanor är bättre än många andras.

      Med undantaget att hennes blogg då redan var väldigt stor och många såg henne som sin ”idol”.

      Det går inte att jämföra henne med Pelle och Pella som sitter i källaren och dricker utan att ha en stor publik som dessutom ser upp till dem.

      Bella hade kunnat levt det livet, fullt förståligt. Vad som inte är att ursäkta var att hon valde att lägga upp det på bloggen. Det kunde hon om hon velat låtit bli, men då blev ju inte bloggen lika kul att följa och andra unga kunde inte lika lätt relatera och Bella inte kunnat bygga upp sitt ” imperium” på deras bekostnad.

      Därför skulle hon mer ställa till svara tillskilnad från andra unga.

      Var ungefär det jag tänkte på med..

    Skojigt så, men det är ju ännu skojigare att hon (hennes advokat med fullmakten) ska överklaga att skilsmässan inte gått igenom därför att hennes advokat (med fullmakt) ej inkommit med handlingar. Förklaringen är att denne inte fått utskickat ett papper av tingsrätten att skriva under. Pax att inte ha hennes advokat till någonting. Jag tänker att om man är vuxen så håller man koll på viktiga datum och om man tror sig ska få ett dokument för undertecknande innan ett visst datum så jagar man reda på det (och inser att det inte var tr som skulle skickat ut det).
    Ev kanske advokaten fått en fullmakt men ingen betalning.

      VI VET

      https://www.sblaw.se/medarbetare/minna-bostrom/
      Verkar helt oförklarligt att skilsmässan inte fullföljdes inom ett år. Odd hade också en advokat.
      Bella har ju fått påpekanden under flera månader genom kommentarer på bloggen att hon och Odd fortfarande står som gifta.
      Varför slog hon inte en pingel till advokaten innan ansökan förföll? En sak är att outsourca men man kan inte släppa all kontroll för den skull. Man ska alltid tänka Trust, but verify .

        För att det kanske finns en annan anledning mellan henne och O som de inte vill ta med hela svenska folket? Borde ju vara helt okej när det gäller att avsluta ett äktenskap, eller?

          Bella svarade i bloggen igår:
          ”Det har stått i media att jag och O fortfarande är gifta vilket är korrekt men båda våra ombud kommer överklaga då ingen av oss eller min advokat som har fullmakt vid ärendet, har fått ett brev hem som skulle signeras. Tingsrätten måste ha missat. Hur som helst så är det inte hela världen, snart är det löst.”
          Förvirrande svar naturligtvis eftersom hon pratar om ett brev hem som skulle signeras. Det skulle alltså vara en blankett för fullföljden. Vad Bella fått det ifrån vet man ju inte – om en advokat säger något sådant skulle jag byta. Alla advokater som handlagt en eller flera skilsmässor vet att man själv måste begära fullföljd inom ett år från betänketidens början enligt skrivelsen från tingsrätten.
          Men det verkar ändå som Bella menar att tanken är att skilsmässan ska fullföljas.

            Men! ”Hur som helst så är det inte hela världen, snart är det löst.” betyder ungefär: Så skit i vårat privatliv, vi löser det här.
            Låt dem vara, att hon skriver som hon gör betyder att de vill hålla det privat, med all rätt

            De e kanske advokaten som missat?

              Vilka de?

              Det kan det vara, men tingsrätten skickar aldrig ut någon blankett. Låter som en rätt usel advokat det där.

            Man behöver inte överklaga, det är bara att söka på nytt. Det gör processen mindre krånglig faktiskt.

        Betalade jag en advokat för en så himla enkel grej som att skicka in en skilsmässoansökan hade jag väl ändå förväntat mig att inte samtidigt behöva hålla koll på papperna.

        I synnerhet med TVÅ advokater inblandade är det ju ytterst märkligt att ingen av dem lyckades fullfölja skilsmässan.

      Alltså, huuuuur kan ni vara så intresserade av det? (Genuin undran).

      1. De är separerade.
      2. De missade att skicka in papper.
      3. Anledningen till varför de missade att skicka in papprena är rätt irrelevant.

      End of story.

        Nope. Anledningen är det intressanta.

          Kanske det, men det är ingenting som de behöver svara på eller ska diskuteras. Finns gränser för vad som är okej och inte att gräva i, det här vill de uppenbarligen inte att det ska grävas i

        Folk här inne är väl intresserade av det mesta, och många tror att de är bättre än alla andra..

          Men det är ju pga det intresset som du tex fått läsare till din blogg och hon till sin. Känns konstigt att du dissar det här om och om igen.

          Och det är Bella som tror att hon är bättre än alla sina läsare, inte tvärtom.

            Njaaaa, de flesta här anser sig bättre än Bella också så går åt båda hållen

              Ja och särskilt the real Hmm och Moa the real Moa tror att de är bättre än andra och vet bättre än andra 😉

                Ta en titt på vad det är och när jag invänder igen. Du kommer se ett mönster om du besvärar dig att titta noggrannare. ?

          Bättre än dig iaf

          Alla här inne är bättre än dig, så.

        Intressant fråga ändå. Tror mitt intresse av saken har att göra med den inställning Bella uppvisar kring det hela. Skilsmässan borde vara en betydelsefull sak för henne och som hon rimligtvis borde satt sig in i hur det funkar någotsånär. I vart fall borde ombudet ha förklarat tydligt.
        Om inte annat ligger bakom (verkar ej så) borde skilsmässan vara något som minst någon av dem (antar Bella) vill få genomförd. Krävs bara att den ene begär fullföljd och det kan man göra redan efter ett halvår. Och rimligtvis gör man en notering i kalendern cirka ett halvår framåt som påminnelse. Eller i vart fall innan ett år har gått. Har inte kollat upp det närmare men tror inte att avskrivningsbeslutet kan överklagas. Alltså får de börja om, med ny ansökan, ny betänketid. I alla fall jag fascineras av ignoransen/nonchalansen från Bellas sida, att hon tror att man kan göra lite hur man vill och det ändå ska lösa sig. (Vilket det såklart kommer göra till slut ändå.)

      Kära nån. Tingsrätten skickar aldrig ut någon handling för fullföljden. Den får vuxna människor hålla reda på själv. Det blir till att börja om från början.

    ”Jag som alltid avskytt smaken och doften av kokos tidigare, på grund av en redig fylla på Malibu som 15 åring. ”
    http://www.isabellalowengrip.se/2013/01/kokoscraving/comment-page-1/
    Det ska börjas i tid. Men bara tanken på att dricka sig full på kokoslikör gör mig illamående 🙁
    Nu för tiden dricker Bella så lite, så lite. Ett halvt glas en eller två gånger i veckan enligt egen utsago…
    Fast om det är Guldkula eller Chablis så slinker det förmodligen ned flera halva glas och kanske också hela dito 🙂

      ”Det ska böjas i tid” heter det.

        Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli ?

        Du menar böjas i bemärkelsen kröka?
        Det vad i alla fall det jag avsåg när jag (ironiskt) skrev att man ska börja dricka tidigt för att hinna med så mycket som möjligt. Heja!

          Ordspråket har moderniserats så det är okej att använda sig av börjas idag. Innebörden är densamma ?

    En av bloggarna du nämner tycker jag dricker jätte ofta. Det är vin till nästan varenda middag. Själv skulle jag inte kunna hinka i mej så mycket.

      Åh, vad duktigt av dig. Här får du en stjärna i kanten ⭐

        K-M vet inte vad ”dig” betyder.

      Fint att du är så mycket bättre.

      Michaela forni

      Men din dummer. Är du grinig stackars dej.

    Den dricker vin var och varannan dag. 15 är ganska normalt för första fylla vägar jag påstå.

    Jag följer Sandra Beijer på Instagram och är lite chockerad över hur mycket alkohol hon verkar konsumera. Alltså visst, ett glas vin till lunch eller middag, men hon har sjölv flera dagar i rad skrivit om att hon är bakfull. Hon får ju göra som hon vill men jag är i samma ålder och har nästan slutat dricka alkohol just för jag tycker att bakfyllan har blivit såå mycket värre med åren! Jag orkar inte den dåliga sömnen, huvudvärken, oljiga huden, segheten… Är mest förvånad att hon tycker det är värt det.

      Hur kan det vara förvånade att folk är olika? Jag dricker sällan men sover aldrig så gott som då jag lägger mig full, så kan det vara, alla är olika! ?

      Tänk vad härligt att alla är olika, även om jag blev lika bakis som dig mot slutet är ju inte alla som oss ?. Sen blir ju bakfyllorna ofta lite mildare om man dricker ofta, tyvärr.

        Men gud läser du innan du svarar? Hon skriver själv att hon blir bakfull! Nu minns jag inte exakta ordvalet heller men nyligen på stories skrev hon något om att dagens mål vad att överleva baksmällan. Är det verkligen så konstigt att man reagerar då? Men absolut, alla är olika. Jag orkar inte vara bakfull men det kanske är trivsamt för Sandra att vara det.

      Upplever man att konsekvenserna av drickande blivit värre så är det läge att låta bli alkohol så ofta som möjligt. Dagligt drickande även i kontrollerade former kommer förr eller senare att leda till att kroppen får svårt att vara utan alkohol. Det kan gå fort eller ta längre tid att bli beroende men förr eller senare så händer det. Finns det alkoholberoende i släkten så ska man vara extra uppmärksam.
      Bakfylla med abstinens, sömnproblem, ångest, rastlöshet, svettningar, skakningar och andra fysiska och psykiska fenomen tyder på att man utvecklat ett beroende som inte kommer att ge med sig om man inte ändrar sitt beteende.

        Ett bra varningstecken att hålla ögonen på är om man utvecklar tolerans dvs det behövs flera glas vin i rask följd, några snabba starköl eller ett par spritdrinkar innan man känner av alkoholens effekt.
        Snedfylla är också ett varningstecken dvs att man inte upplever eufori, lugn eller upprymdhet när man dricker utan snarare blir orolig, grälsjuk och rastlös.
        Kort sagt att de positiva effekter man kände tidigare av alkoholen blir allt mer sällsynta och det blir mer och mer av att inget händer eller också slår det helt slint. Toleransen man utvecklat kan övergå i överkänslighet så istället för mycket alkohol tål man till slut allt mindre. Brukar vara en bra anledning att sluta helt 🙂

        Jaså? Så alla sydeuropéer (spanjorer, italienare, fransmän osv) är beroende? Där dricker man ju oftast något glas vin till maten varje dag.

          Sydeuropeernas drickande är nog inte föredömligt på något sätt… De har en jätte hög frekvens av t.ex. hjärt- och kärlsjukdomar till följd av det.

          Jag håller också med att i synnerhet Sandra Beijers drickande verkar ligga i riskzonen. Har följt henne länge och kan inte minnas att hon haft en endaste vit vecka de senaste 10 åren. Hon verkar festa ganska rejält också när hon går ut och jag tror att hon förr eller senare kommer att vara tvungen att se över sina alkoholvanor, alternativt sluta dricka helt och hållet.

      För några år sedan lade hon ut en filmsnutt på sin blogg när hon och Michelle smuttade vin på en brygga vid havet och de satt i varsin klänning och högklackat och pratade med tjusig överklassdialekt – men den blev allt annat än uppskattad så Sandra tog bort den.

        Ja, det skulle ju vara något försök till skämt, men blev väl ganska misslyckat när de flesta som såg filmen inte kände dem och därför inte förstod humorn. Tyckte det var lite synd, det var ju en rolig film vad jag minns (jag förstod humorn!!!!!!!! Lol) men det kan verkligen vara svårt med humor. Speciellt om det är ironi inblandat… för en del.

        Var inte det närmare 10 år sen? Folk blev ju provocerade av hennes röst/ dialekt just för att de aldrig hört den innan.

    Hinka, Kallar du ta ett glas med vin till maten hinka? Hade du kalla det samma om det varit vatten? ? Suck.

    Det för hon fortfarande! Hon är ingen företagare endast en pajas och mytoma!

    Förlåt för att jag gör en OT när öppet spår var igår och jag missade det. Men jag svarade nu och vill bara att du fina människa som faktiskt tror mig ser det;

    Hej, jag är här.

    Läste att vissa inte tror mig och det är helt okej. Som sagt, jag förstår er jag hade inte heller trott mig. Dock orkar jag inte läsa igenom alla anledningar.

    Jag är sjukskriven nu, och går och pratar med en psykoterapeut. Har fått två olika mediciner som helt ärligt inte gör någon skillnad. Kontaktade amerikanska ambassaden för jag ville så gärna ha fel, men dom gav samma svar. Det finns inte så mycket att göra. Hurvida det är helt sant eller inte orkar jag inte Rådda i för jag har verkligen noll lust att leva.
    Så det är så läget är. Enligt ”alla” så är jag i chockfas just nu och ah det kommer gå över. Men det är fruktansvärt och jag går runt med känslan av att jag inte ska leva egentligen och därför vill dö. Han har inte hört av sig, men han har skickat mer pengar. Så jag blir utåt agerande och känner mig galen. Där har ni mitt liv.

      Va?

      Öh… Okej?

      Du måste nog ge lite mer bakgrund. Det du skriver blir lite svårt att förstå. Kram

      Åh, vännen, jag har tänkt på dig ❤

      Är det du som är hon som blev utsatt för misshandeln av ”diplomaten” i USA? Tänkte att folk kanske förstår vad kommentaren handlar om då. Stay strong och ge inte upp! Kom ihåg att för dig och många andra så är du viktig och trots hopplöshet är det att bearbeta en sak i taget. Det är för jävligt att någon ska behöva vara med om något traumatiskt och man kan sjunka ner i ett djupt svart hål, men försök ta dig upp igen. Jag har själv mått riktigt dåligt så jag talar av erfarenhet. Det finns alltid en väg tillbaka även fast den inte är spikrak.

      Jag tror på dig också. Kämpa på och ta hjälp från psyket. Du är värd att leva!

      Den som vill kan läsa i
      Öppet spår 9 juni
      Anonym / 2018-06-09 23:51
      och följande

      Bra att du skrev här också. Jag hade innan jag sett detta skrivit en OT till the Real Hmm som trodde att du var ett troll. Inget ont mot The Real Hmm, men hon trodde det. Så jättebra att du hörde av dig igen. Jag tror dig, skrev även då och lider med dig på riktigt. Stackars dig. Kram

        Jag ser vad jag ser.

        Jag kommer inte sitta här och insistera på att hon trollar. Jag har sagt vad jag tror och sedan är det upp till var och en att göra sin bedömning.

        Har hen varit med om det, fruktansvärt. Men mycket i sättet att berätta historien lämnar mycket att fundera kring samt att tvivla på.

          ?Kopierat från mitt svar till dig på öppet spår.

            Okej, vad bra tack!

            Jag har berömt dig förr, The Real Hmm

            Jag läser alla dina kommentarer som jag ser i alla fall, osv så det var inget emot dig. Jag tänkte bara att du antagligen ville veta.

          Att jag skrev så var inte för att vara jobbig mot dig, The Real Hmm, jag skrev det för att du kanske också ändå funderade lite kring det hela. Så inget illa ment mot vare sig dig eller henne.

            Ingen fara. Tog inte illa upp alls. ?

              Åh, jättebra för jag menade inget illa alls. ?

          Tex formuleringarna om och om igen som var ca ” jag hör själv att det låter helt otroligt”, ”förstår om detta låter som att det inte är sant” etc.

          Varför så viktigt att om och om igen övertyga om att man talar sanning redan innan någon sagt att hen inte tror en? Plus ingen förutom jag har visat på att den tvivlar på hen.

          Men som sagt, ni väljer själva och som anonym påpekade så även om det är en lögn så är hen ovan i behov av någon sorts bekräftan och det är fint att ni ger det.

            Till The Real Hmm.

            Jag menar fortfarande inget negativt mot dig, men just detta när en person själv inser att hur ska andra ens tro allt detta? Så skriver man nog så och berättelsen var mycket, mycket lång och skriven rakt av. Jag tror inte att den var kopierad eller liknande från något hon skrivit innan utan hon var nog så där förtvivlad. Nu slutar jag kommentera, sorry. Menar väl åt er båda

      Jag har också tänkt mycket på dig, jag tror dig. Så bra att du tar hjälp, kämpa på!!!

      Varför skulle han skicka pengar för

      Jag minns inlägget! Har tänkt på dig jämt efteråt..helt sjukt vilken fruktansvärd grej.
      Alltså jag kan ju 0 om detta med diplomater, men är det verkligen så att polisen inte kan gripa honom om han misshandlar någon? Kan han slå ner vem han vill på gatan eller? Och diplomat-immuniteten den gäller väl bara i det land där han är diplomat, alltså inte i hans hemland? Vad gör hans mamma i det land där han är diplomat isåfall? För mamman var väl också där?
      Förlåt för tusen frågor.

        Polisen kan gripa honom. De kan inte åtala honom. Men de kan, och gör i stort sett alltid, utvisa den.

      Till Anonym 12:43,

      vi är många som tror dig. Förstår att du inte ens orkar läsa kommentarerna om troll osv. Ingen vill något illa med det heller, men det är ju exakt detta som ofta blir jobbigt för någon som har varit med om tuffa saker. De blir dessutom inte trodda, eller får i alla fall försvara och förklara alltför mycket vilket tröttar ytterligare.

      Det man då gör är att tänka okej, jag vet vad jag har gått igenom. Folk behöver inte tro mig och jag fullt upp med att försöka må bra.

      Jag och många med mig tror dig till 100 %. Kram

        Kör en google med diplomat, car crash, us / cali och inget som stämmer över detta kommer upp. Behöver inte bevisa att anonyms historia inte är sann givetvis, men samtidigt är det riktigt märkligt att det inte blir en nyhet av detta.

    Gäsp.

    OT, men kolla Calle Schulmans Instagram där han tackar typ Instagram för att han kunde starta och driva företag utan att behöva ta ut lön. Tror inte han kommer att stänga sin konto under den närmaste tiden 😀

    ”calleschulmanDet gick! Good Enough har tagit rejäl fart nu. Vi tar ut löner och går för helt egen maskin. Det låter kanske inte så fräsigt för er. Men det är faktiskt inte superlätt att starta ett sunt företag och behålla ägandet själva. Jag kan med glädje säga att Instagram gjorde det möjligt för mig. Slapp ta ut lön i ett helt år och det avlastar minst sagt ett nystartat företag. Visst kanske ett samarbete för mycket snarare än ett för lite slank igenom. Erkänner. Men värt det alla gånger. (För mig åtminstone.) För nu har vi byggt något varaktigt och lönsamt. Sveriges bästa lilla tufftuff-tåg till byrå. Hur som helst. Ville bara tjoa lite. Stolt över oss. Tack @erikaheizinger som vågade satsa tillsammans med mig. Och Amaury. Och @sofialrssn som håller ordning. Är så otroligt glad att vara oberoende. Och kan nu med rätta protestera när någon kallar mig influencer. För jag är fan med och bygger ett riktigt företag.”

      Undrar varför Amaury jobbar med den där pajasen?

      Influencers kan bygga riktiga bolag. Finns många som gjort det före dig Calle.

    Min andra OT någonsin.

    Till The Real Hmm: hon trollade inte så vet du. Dessvärre hände allt det där.

      Låter som något ett troll skulle säga haha

        Anonym 13:07 utveckla gärna.

          Utveckla vad? Att personen låter som att hon trollar? Hur ska kommentaren utvecklas?

      Hur vet du det?

      Det är ok att du tror det. Men hur vet du?

    Har blondinbella kommenterat att skildsmässan ej gått igenom?

      Ja

      Hade du läst kommentarerna till denna tråd hade du sett
      Greta / 12:55
      Antar att du inte läser Bellas blogg heller?

    Camcam, lite feedback, den här meningen i inlägget är rätt märklig och det är svårt att förstå vad du skrivit; ”där hon slutligen att hon kanske inte är världens bästa förebild gällande alkohol men att hon ändå ser sig bättre än någon annan.”

      Slutligen ERKÄNDE eller MENADE kanske?

        eller SÄGER kanske.. ofta slarv från Camcam, mer regel än undantag. Hon som menar att hennes skrivkonst är så bra njaa..

    Hehe bättre än nån annan? En felsägning antar jag, kan hon ha menat bättre än många andra. Väldigt sällan verkade ju inte helt stämma just där heller hehe men var hon 17 år? Men hon var redan då bra på att prata och det var ju en förklaring att det var mitt i sommaren som hon sa, även om en del kom ut lite fel 😉 Alla har vi varit unga 😉

      Hon har i alla fall vid något tillfälle sagt att hon är ”lyckligare än genomsnittet” och hon jobbar dubbelt så snabbt som ”en vanlig människa”. Så ödmjukhet är inte precis Bellas starkaste sida men det vet vi ju sedan tidigare.

        Okej, ödmjukhet är inte CamCams starkaste sida heller, och inte hennes skrivande 😉

        Lyckligare än genomsnittet är ju ändå inte SÅ kaxigt.

    ”Mer än lovligt dumt”.
    Isabella är 17 år här och försvarar sina alkoholvanor som vilken annan tonåring i detta samhället gör. Sättet Janne Josefsson hugger ner henne är fruktansvärt. Det är en ung tjej han pratar med där, så varför inte ifrågasätta på ett pedagogiskt sätt än att dra upp hur många gånger hon druckit på en vecka?

    Alkoholkunsumtion i ung ålder är verkligen inget jag står för. Men att dra upp detta klippet ifrån tio år sedan är bara patetiskt. Så alla som gjorde något dumt för typ tio år sedan ska behöva stå till svars för det i resten av sitt liv?
    Ska din vän Nemo också stå till svars för sina bravader, ska vi fortsätta döma honom tills han dör?
    Ska Kissie aldrig kunna bli av med sin stämpel som den elakaste bloggaren på grund av vad hon gjorde för tio år sedan?
    Detta handlar inte om Bellas företag ens, detta handlar om hennes privatliv.

      Camcam har inga gränser när det gäller Bella… intressant att Nemo kan bli hennes vän trots sin dom men Bella ska hängas upp i hälsenorna till varje pris….

      Fast det var ju inte CamCam som lade upp ett gammalt klipp, hon informerade om att en Instagram-profil (med sjukt många besökare, kolla gärna själva) lade upp den. Så skrev hon bara om det för att en läsare tipsat. Hon är inte ursprungskälla ? Take a chill pill.

    Appropå gamla klipp från debatt;
    https://www.youtube.com/watch?v=XH1dIh40tYY
    Mer än bara lite roligt.

      Jädrar vad snygg Cissi var där, älskar ögonbrynen. Bra spanat av henne också!

    Sign Elsie kommenterar på Bellas blogg:
    ”Alltså nej, det här stämmer inte. Att båda ombuden skulle missat att skicka in fullgörelsetalan och sen inte säga något om hur det fungerar när ni frågar om de fått något brev hem är så långt från trovärdigt det går att komma. Ingen jurist (och framförallt inte TVÅ i samma mål) är så okunnig, eller skulle ljuga så dåligt om de nu själva glömt bort att skicka in pappret och säga att ni ska få något skickat från tingsrätten.”
    ???
    Precis de frågor jag också ställer mig.
    Varför lät man ansökan om äktenskapsskillnad upphäva sig själv ett år efter tingsrättens beslut om betänketid?
    Två advokater/ombud ”missar” att skicka in begäran om fullföljd inom ett år vilket dessa jurister borde ha full pejl på.
    Och sedan påstås det att man väntat på ytterligare något papper att signeras för fullföljden vilket är helt fel.
    Om man nu väntar på något och tiden rinner ut varför gör man då inget? I första hand Bellas och Odds ombud.
    Plus Bella säger att tingsrättens beslut att avskriva ärendet ska överklagas. På vilka grunder då?
    Nej, här ligger en gravad hund 🙂
    Jag tror inte Odd och Bella är överens om skilsmässan, bodelningen, vårdnaden om barnen osv helt eller delvis.

    Men alltså, vad är den röda tråden i den här bloggen egentligen? Hört den har många följare och försökt följt den ett tag men nästan alla inlägg handlar ju om BB. Är det bloggtorka det handlar om eller är det så här jämt? Är det enbart en blogg för att prata ner BB eller kommer det något annat emellanåt? Än så länge ganska enformigt. Språket osv är ju ganska kul men känns lite tattigt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.