Tydligen är företaget som tagit fram Löwengrips nya design nominerade till Svenska Designpriset i kategorin 3B – Identitet – Förpackning.
Isabella delar med sig av ett inlägg där hon beskriver hur processen gått till och visar upp designs som ratats i processen. Jag vet inte hur det är med er men jag tycker sådant här är superintressant.
Att se hur produkterna hade kunnat se ut och hur tankarna gått.
Ledordet verkar fortfarande vara ”sink appeal” som inte har någonting att göra med att sänka något – som jag trodde första gången – utan handlar om att en produkt ska vara så fin att man hellre lämnar den framme på handfatet än ställer in den i ett skåp.
Bellas inredare/hemhjälp Ida har ju dock redan visat vad man ska göra om man har fula produkter som inte får plats i något skåp i badrummet. Ni minns väl tuböverdragen som hon pyntade Bella och Odds gästtoalett med?
Jag kan fortfarande inte riktigt acceptera att detta är produkter som seriöst framtagits men kanske är det som jag skriver i mitt första inlägg – presenten till den som har allt?
Tyvärr måste jag säga att Löwengrips produkter passar in på frasen ”Nice from far, but far from nice”.
När man kommer nära så ser man att testen på produkterna är trycka på självhäftande plast som ofta fransar eller bucklar sig i kanterna vilket ger produkterna ett billigt intryck till skillnad från om alltsammans var tryckt på själva förpackningen.
Jag skulle gärna haft Löwengrip Care and Colors gamla produkter framme med inte de gamla – där håller de inte måttet i mina tyvärr.
Men på tal om ”sink-appeal”…??
Vad tycker ni om Löwengrips ratade designs?
Något de borde ha behållit från dem?
