Att använda kända bilder, varumärken osv på bolagsmöten, brain storming, och andra ”in house-aktiviteter” är väl okej – det tror jag det allra flesta företag gör i sina skapande processer.
Att som Isabella gjort här – alltså klippt bort företagsnamnet och satt dit sitt egna – tror jag däremot inte är helt okej, särskilt inte som det rör sig om produkter ur samma bransch.
Hon hade kunnat visa Celine-bilden i sin helhet för att ge exempel på det hennes företag är ute efter, men att byta ut Celiné mot Hermine Hold – aj aj aj…
Kanske hade hon lika bråttom som den där gången hon publicerade Anders Walls brev i sin helhet och avslöjade alla talarna på ett seminarium som ska äga rum nu i november?
Jag brukar också ha bråttom ibland men jag misstagspublicerar sällan någonting av den magnitud Isabella lyckas med.
Isabellas läsare tycker att detta är ytterst orutinerat av en person som arbetat med sociala medier i över ett decennium. Jag skulle vilja säga ”sociala medier OCH varumärken” – Isabella har trots allt blivit belönad för att vara Sveriges mäktigaste affärskvinna och då har man kanske inte riktigt utrymme göra sådana här misstag?
Håller ni med?
Tack för tips!
