Kenza är näst på tur att stämmas i Patent och Marknadsdomstolen av KO efter att de ansett att hon gjort smygreklam för Chimi Eyewear.
Hon tycker tvärt emot och menar på att hon bar glasögonen av egen fri vilja och att det inte hade någonting att göra med faktumet att Chimi Eyewear hade betalat den resa hon var på – där syftet var att marknadsföra just dessa glasögon.
Titeln på inlägget var även ”CHIMIEYEWEAR” – något som gör att det inte riktigt verkar vara en ren tillfällighet att det blev just dessa glasögon hon tryckte på nosen inför den här plåtningen. (Tillägg: Sorry, det var Bianca som hade den titeln. Kenzas inlägg hette ”Coconuts”.
KO vinner kanske, eller så gör Kenza det i rätten – huvudsaken är att frågan tas upp och att det kommer ett par prejudicerande domar att förhålla sig till.
Oavsett VAD utfallet blir!
Branschen måste bli tydlig, med tydliga riktlinjer och då är det här vägen att gå.
Och skulle Kenza mot förmodan fällas av PMD så vet vi ju vem som med största sannolikhet är näst på tur:
Bianca Ingrosso.
Varför?
