Dennis M pikar Therese Lindgren för boohoo-ambassadörskap

Therese Lindgren är Sveriges första ambassadör för ”fast fashion-företaget” Boohoo, något som hon glatt basunerade ut på Instagram  för några dagar sedan, men var det verkligen så lyckat?
Med tanke på Therese är vegan och tidigare kritiserat bland annat dmRetro för att ha sålt jackor med strutsfjädrar, så borde det ligga i hennes intresse att göra lite research för att undvika att arbeta med företag som i princip gör på samma sak?
Men det verkar hon alltså inte ha gjort…

Jag skrev om det här i förrgår, så vill du veta lite bakgrund om vad detta handlar om så kan du klicka på länken.
Att Therese gör reklam för ett företag som använder sig av äkta päls, samtidigt som hon kritiserar andras som gjort samma sak gick inte Dennis Maglic på dmRetro förbi.
Han tog i sin tur till Instagram för att lufta vad han tycker om att Therese inte sopat rent framför sin egen dörr, innan hon pekar finger och kritiserar något som hon själv, just nu gör sig skyldig till.

Tror ni att Therese kände till av Boohoo sålt produkter med äkta päls men kallat det för Faux fur?
Eller blev hon helt enkelt erbjuden en så pass stor summa pengar att hon var beredd att ge upp både sin moral och sina principer?

En sista fråga:
Har allt ett pris? Det tror nog nästan jag…frågan är bara vad det priset är?

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *