Alexandra Bring gör sig av med sina Jotexmöbler från sitt samarbete

Hej fina ni! Säg hej till vår fina mysiga matsal!!! ÄLSKAR den här modellen på stolarna som vi tidigare hade i svart, dom är så otroligt sköna så blev glad att Jotex tog med dom till oss ?

Så roligt att kampanjen är live nu! Det är en av dom roligaste samarbeten jag gjort och jag känner att det blev så fint och genuint och att konceptet verkligen kommer fram både i videon och bilderna, det blev verkligen this is ME. //Alexandra Bring

Här här lät det i början av året när Alexandra Bring gjorde sitt samarbete med Jotex.
Hon ääääääälsade sin ny matsal och samarbetet kändes både fint men framför allt genuint.
Det tycker hon uppenbarligen inte längre med tanke på att hon försöker sälja hela klabbet på Blocket.

Tycker ni att det här påverkar trovärdigheten för företaget och/eller influencerns eller är det ovidkommande?
Spelar det någon roll att influencern uppenbarligen inte vill ha möblerna hen marknadsförde eller är det något man får räkna med i en tid där människor använder 100% av sin person, hus och hem för att göra reklam för olika företag?
Jag förstår ju att reklamen inte hade varit lika effektiv om Alexandra enbart lagt upp produktbilder på de olika möblerna men med facit i hand – hade det månne varit bättre eftersom Alexandra så uppenbart inte vill ha möblerna hon höjt till skyarna?
Vad gör detta för hennes trovärdighet?
Till och med ett samarbete som hon med egna ord kallar ”genuint” var inte mer genuint än, säg Isabella Löwengrips samarbete med Natural Cycles eftersom de visat sig att hon hon äter p-piller eller Nellie Berntssons samarbete med studentmössor när hon själv hoppade av skolan.

Vad tycker ni?

Tack för tips!

126 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Hon har klagat på möblerna ett tag vad jag vet, så jag är inte förvånad. Men personligen tycker jag att ja, det påverkar trovärdigheten. Speciellt då hon nu säljer möblerna för en ganska stor summa – möbler som hon fått gratis.

    (PS. Hon gjorde ju reklam för Natural Cycles och blev sedan gravid, så egentligen borde inte Bring ha någon trovärdighet öht..)

      Fast det hade kanske varit en annan grej om hon fortsatt marknadsföra produkten efter hon blev gravid? Hann hon ens marknadsföra den? Har för mig att hon blev gravid när hon provade den inför att marknadsföra den.

      Natural Cycles är ett instrument för att ta reda på var man befinner sig i sin menscykel.
      Denna information kan sedan användas till att antingen undvika bli gravid eller bli det!

      Väldigt dåligt exempel då Alexandra inte fattade att hon kunde bli gravid direkt när hon slutade med p-piller och inte ens hann få mens 1 gång innan hon blev gravid. Inte för att jag förespråkar NC men tvivlar starkt på att appen skulle gett gröna dagar direkt. Alltså har Alexandra haft oskyddat sex på en röd dag, vilket hon erkännt i en kommentar.

        Men alltså gud vad pinsamt att vara så dum.

          Ja men det är inte olagligt;)

        Har hört från väldigt säker källa att Sally är ett NC-barn. Väldigt kul tycker jag….

          Haha! Jag har också hört det!

          Haha fantastiskt nick?

          Det finns två sorters NC-barn:
          Planerade NC-barn (NC använt som fertilitetsmonitor för man vill bli gravid)
          Oplanerade NC-barn (NC använt som preventivmedel men ändå lett till graviditet)

            Hon var oplanerad. Men välkommen enligt min källa.

          Men vad f*n man skriver inte ut sånna här saker, varför raderar du inte CC, så grovt oseriöst att utsätta ett barn för sån ryktesspridning. Min granne berättade för vår sjuåriga son att han i te var planerad och han blev jätteledsen.

            Men va f*n… mitt barn var sjukt oplanerad. Men väldigt välkommen ändå. Va inte så jävla kränkt hela tiden. Allt är inte rosa fluff-fluff.

              De flesta barn är nog ”oplanerade”…..

            Att inte vara planerad är väl inte samma sak som att inte vara önskad? Mina föräldrar berättade för mig tidigt att jag bara ”råkade” bli till, men att det blev det bästa som hänt dem. Inget jag blev ledsen av. Försök förklara skillnaden för din son.

    Känner inte att influencers har trovärdighet överlag.

    Förstår att hon vill bli av med det för vackert var det då som inte. Hade blivit förbannad om Jotex släpat hem sån sig till mig.

      Tackar autocorrect för insatsen som gjorde kommentaren obegriplig. Skål.

      Men ett samarbete gör man väl tillsammans? Man behöver knappast ta emot något som man inte vill ha.
      Eller har hon helt enkelt tagit emot möbler som hon inte vill ha bara för att kunna sälja dem?

        Gissar att detta är mer lönsamt för henne, än om hon skulle begära mer ersättning istället för möblerna. Antar att hon inte skattar på förmånsvärdet av möblerna utan tar emot de gratis och säljer sedan skattefritt.

        Samarbetet gick ut på att jotex själva skulle styla rummet utifrån hennes smak, men utan att visa henne innan. Så hon visste inte vad hon skulle få helt enkelt.

      Tycker stolarna är kalassnygga. Sedan kanske bordet inte var den bästa matchningen.

        Håller med. Men tycker även helheten liksom funkade. Ljust och fint men inte sterilt. Jag blev glad av att se det på nåt vis. Jag hade inte sålt det.

    Verkar vara ett vedertaget sätt att tjäna pengar på samarbeten. Eftersom ingen väl förmånsbeslkatytas för gratisprylarna så är det väldigt lönsamt att sälja dem utanför den vanliga verksamheten som stora influencers ju driver i bolagsform.
    Cash in hand. Skattefritt får man förmoda 🙁
    Är det inte kläder så är det möbler som influencers kränger på Blocket, Tradera och Sellpy.
    Therese Lindgren gör det regelbundet och Bellas houseteam säljer kläder på Sellpy.

      förmånsbeslkatytas
      Här gick det undan! 🙂

      Här där det är en del av ett samarbete = möblerna är lön som ska beskattas.
      Svårare med ”gåvor” i form av pressbud och liknande, men Skatteverkets linje är att det ska beskattas.

      Så ganska självklart att man säljer prylar man fått i ”lön” som man inte vill ha tycker jag, inte helt annorlunda mot om jag själv hade köpt möbler jag inte gillade för pengar jag tjänat ihop

        Men vart är miljötänket i detta? Då är det väl bättre att tacka nej till
        Möblerna och jotex får ta med dem tillbaka igen.

      Therese brukar åtminstone skänka pengarna till välgörenhet eller ge bort smink, kläder etc till kvinnojourer.

    Fast nja vadå icke trovärdigt? – Någon kan väl visa studentmössor trots att hen hoppat av skolan, och någon kan väl börja äta p-piller trots att de tidigare gjort reklam för nc. Inte så att någon för alltid måste ha jotex hemma eller alltid äta müsli eller alltid måste använda nc för att de gjort reklam för det.

      Lite som att posera med Marathonmedalj när man aldrig sprungit en km ens? Eller …?

        Är det verkligen samma sak? Nja…

          Det är exakt samma sak?

            var det inte Ellinor B som gjorde reklam för någon frukost-ish som var såå god. Synd bara att hon enligt egen utsago aldrig äter frukost för att hon blir illamående. Det faller pladaskt!!

                Sen såklart. Gör man reklam för arla behöver man inte endast äta Arla-produkter men det är det här med att man huxflux äääälskar något som man tidigare inte ens gillat en gnutta, det som stör mig.

        Eller när Bianca gör reklam för Puma – inte trovärdigt!

      Nej, man behöver självklart inte äta müsli alla dagar under resten av livet bara för att man frontat den produkten i samband med ett samarbete. Men om man hela tiden gör reklam för nya frukostprodukter som alla är världens godaste och nyttigaste så urholkar man den redan svaga trovärdigheten. Ingen följare tror ju på sådana samarbeten och det är svårt att förstå varför företagen betalar hela tiden 🙁
      På samma sätt är det inte trovärdigt om man gör reklam för massor med olika hudvårdsprodukter och ständigt påstår att det just är den för dagen aktuella produkten som är miraklet som tar bort alla rynkor, skapar lyster och glow plus skänker huden evig ungdom. Den sortens samarbeten går det 13 på dussinet av 🙁

      Håller delvis med. Det är så många idrottare som gör reklam för saker som jag absolut tror att de inte använder. Eftersom det är en del av deras sponsringsavtal. Och andra kändisar som gör likadant, tex hur många tror egentligen att Julia Roberts enbart använder Lancome?

      Ja det handlar väl om vilken målgrupp man når i sina kanaler? NB når säkert folk på jakt efter studentmössa även om hon hoppat av gymnasiet. Varför skulle hon då inte kunna vara trovärdig i ett samarbete med ett företag? För att hon inte använt produkten? Men hon kan väl ändå göra en avvägning om det är en produkt av en kvalitet hon kan stå för att sälja in till folk.

    16.000kr för ett bord med bubblor och repor från jotex? Plus några gräsliga stolar. Sanslöst. För 16.000 får man riktigt fina designade stolar, plus bord från 1800-talet med ordentlig patina från Bukowskis.

      Har du sett vad folk sätter för priser på sina avdankade blocket möbler? Alexandra är inte direkt unik i sin dryghet. Soffor ska krängas för 10.000 o matbord från newport med prislapp på 8.000 med kommentaren ”prutare undanbedes”. Skrattretande ?

        Bella sålde väl sin nedsolkade soffa för ett överpris en gång i tiden?
        Det är väl vad som kallas proveniens kan jag tänka. Brukar kosta om en kändis ägt något 🙁

          Och sin nedlusade (hon hade ju vägglöss ett tag) säng skulle hon ha en jädra massa tusenlappar för

            Fan, vad äckligt!

        Min favorit var ändå Bookens rottinghylla, som hon i alla år haft ståendes bredvid toastolen. Har förträngt hur mycket hon ville ha för den.

          Ha, ha! Minns den också. Vit rotting.

          1200:- för rottinghyllan med hemlig låda och behov av ommålning enligt annonsen.
          Och ja, den stod bredvid toastolen.
          Tror hon sänkte priset till 950:- efter ett tag. 😀

          Vem är pinsammast på bookens story just nu. Tooken själv eller Roberto?

            Dog lite.
            Och de är helt omedvetna om blickarna från förbipasserande (alla verkar inte tycka att de är lika sköna och härliga som de själva uppenbarligen tycker…)

        Haha ja… Stockholm är hemskt! Kollar inte blocket här längre. Folk säljer gamla, smutsiga IKEA-möbler för typ 100kr mindre än nypris haha

      Hahah jag skrattade också ut högt åt prissättningen, inte ens halva priset och bordet är liksom märkbart slitet och åtgånget?? En vägvisare brukar vara att ALLT som inte är märkes/designerprylar förlorar halva värdet direkt när det säljs i andra hand. Sen bör priset eventuellt sänkas ytterligare beroende på varans skick.

        Framförallt från Jotex där man endast om man är mycket dum i huvudet handlar till fullpris. Går alltid att hitta minst 20% rabatt..

    Haha har du spioner på Blocket el spionerar du själv ?

    på tal om inredning.. är det någon som vet var therese lindgrens soffor är ifrån? inte dom hon fick av jotex utan dom hon bytte tillbaka till och har nu, beiga. har scrollat igenom hennes instagram och kollat igenom lite videor på youtube men har inte hittat nånstans där hon nämner det eller taggat företaget. dom ser så mysigt ut! 🙂

      Jag har för mig att hon sagt att hon köpte dem på blocket faktiskt, men vet inte mer än så. :/

      Hon köpte dem begagnade.

    Suger ju hårt för den stackaren som köper det för 16.000 om hon fick sitt gratis i samarbetet.

      Fast det är ju frivilligt att köpa.

      Hon fick det inte gratis.

        Nej, hon bytte väl mot reklam. Denna typ av samarbeten brukar vara i form av barter (reklamen kvittas mot värdet av prylarna).
        Eller?

      Varför skulle det suga hårt för personen? Är ju ändå mycket billigare än att köpa direkt från jotex och den personen lär ju inte kunna få det gratis/billigare oavsett ?

        Tänkte detsamma, det jag köper begagnat bryr jag mig ju inte ett dugg om vad säljaren köpt det för utan vad jag får köpa det för ?. Eller reflekterar folk ens över vad säljaren kan tänkas ha köpt det för?

        Och de får ju trots allt inte det gratis utan byter produkter (och ev. betalning) mot den reklamtjänst de erbjuder.

          Jag bryr mig inte heller om vad säljaren kan tänkas ha köpt för. Men har sett i en grupp på fb för mammor att jättemånga blir superarga om de köper tex ett klädesplagg till sitt barn som har lapparna kvar och så sitter det på en 50 % rabatt lapp eller liknande. För då ”borde säljaren faktiskt sålt den ännu billigare!!!!” ?? den mammagruppen är sjukt fascinerande, minst 50 % går på bidrag eller har psykiska sjukdomar.

            Skrattade till du skrev att hälften går på bidrag och har psykiska sjukdom, Cuz I do it to.

              ??

    Jag tycker inte att det gör någon skillnad att hon säljer dem. Mammorna som bara handlar från Kids Brandstore visar ändå upp barnen dagligen i kläder från HM, kvinnan som säljer hårpinnar har själv aldrig håret uppsatt på kort, fd frisören som är reklampelare för Ellos fotar allt hemma och har bara märkeskläder på lokal. Finns massor av exempel på icke trovärdig reklam.

    Det behöver ju inte vara en större grej än att hon tröttnat och känner för en förändring. Tycker inte det påverkar trovärdigheten. Och tycker inte heller det är konstigt att sälja trots att hon fått sakerna gratis, blir ju fortfarande skillnad för den som köper

      Väldigt bra för miljön att ”tröttna” på hela sin matsalsmöblering var 6e månad.. Känner att då är det för att man verkligen inte gillar det, annars är det väl något man kan ha samma länge om det är bra kvalitet.

    Länge sedan jag slutade tro särskilt mycket på vad någon bloggare säger. Jag ser dem mest som underhållning, alla mest Isabella Löwengrip som gräver efter guld i Frankrike just nu.

    Det här är väl ett exempel på konsumtionssamhället i stort. Det handlas/hämtas in och kasseras/säljs när man tröttnat efter nåt år.
    Det skall bytas ut i det oändliga, ingen ro eller genuinitet öht. Till och med partnern har ett bäst-före-datum, dvs när vardagen gör sig till känna.
    Inget är hållbart livet ut…mycket sorgligt.
    Bryr mig f.ö inte om ngt säljs efter ett samarbete, enligt mig utgör det ingen skillnad i det faktum att ingenting är fint nog i mer än 15 min.

      Håller med. Det är konsumtionshetsen och det eviga slit och slängandet, köpa nytt nytt nytt hela tiden som stå mig upp i halsen. Inte det eventuella hyckleriet med att sälja av gratisprylar.
      Investera i hållbara och tidlösa grejer istället.

    Men det är ju reklam! Hur trovärdig är reklam oavsett om det är samarbeten med influenser eller en annons i tidningen?
    Fattar inte varför influensers samarbete måste vara mer trovärdiga. Det är fortfarande ren reklam.
    Det är ingen som kräver av statisterna i tv-reklamen att de måste tycka exakt som de säger i reklamen. Jag ser faktiskt ingen skillnad på inflensers samarbeten.
    De får betalt för att marknadsföra varan. Punkt.

      Håller helt med! Det är reklam rätt och slätt. Det som inte inger förtroende här är väl isf att jotex sketna bord får skador i faneren inom sex månader.

        Håller också med, var längesen jag slutade tro på vad influencers säger om olika produkter. Något måste de ju livnära sig på, och det är då reklam.

      Fast anledningen att man använder en influencer istället för en annons (förutom i vissa fall räckvidden) är väl just att det ska upplevas mer autentiskt än ”vanlig” reklam?!

        Självklart, men trodde helt ärligt att alla vid det här laget förstått att det är ren reklam.
        Men med tanke på alla inlägg om samarbeten här och alla upprörda kommentarer om vissas samarbeten verkar det inte som det.
        Det är det som förvånar mig

    OT
    Forni har varit mamma i typ 20 minuter och på senaste bilden har det redan hunnit droppa in momshaming-kommentarer om allt hon gör fel med barnets babyskydd

      Är väl för fan inte momshaming att vänligt påpeka att barnet inte sitter rätt?? Ingen som kommenterade det skrev otrevligt. Och du ser ju hur det ser ut, det ser inte bra ut.

        Eller hur? Det var inte shaming, läste in noll dömande i de kommentarerna. Man måste väl för tusan kunna ge råd i all välmening, jag hade bara blivit tacksam om någon påpekade hur jag gör fel i mitt barns säkerhetsanordning.

          Nej du vet väl att föräldrarna alltid vet bäst hur deras barn sitter säkert i ett babyskydd

      Använder man skyddet på fel sätt så är det väl jättebra att folk säger till 🙂

    Enligt mig finns bara en enda trovärdig influencer och det är Egoina. Så jäkla stark och med båda fötterna på jorden!

      Hon har 12 k på instagram… är man ens en influencer då?

        Blogg

      Tycker hon verkar dryg och krävande, efter att ha lyssnat på några avsnitt på podden hon hade. Hon har kanske ett trovärdigt varumärke men känns som hon inte riktigt satsar på det.

      Jag gillar också Egoina som person skarpt, men börjar lessna på att i princip varje inlägg nuförtiden handlar om saker hon köpt eller ska köpa. Konsumtionen är så uppdriven.

    Fast vad spelar det för roll om hon inte längre tycker om dem, om jag tycker om dem och därför köper dem har ju hon ändå inspirerat mig till att de finns. För mig som köpare är det ju då irrelevant om hon inte tyckte om dem så pass mycket att hon vill ha dem i sitt hem. Att göra reklam av sitt (tillrättalagda) liv är ju hennes jobb, som läsare får man väl bara komma ihåg att hon inte är en kompis som tipsar utan ett förtag som vill sälja reklam. Reagerar folk hårdare för att influencers yrke är relativt nytt och man inte riktigt vet hur man ska förhålla sig så som man förhållit sig till kändisar som varit ansiktet utåt för något?

    Jag ändrar mig om vad jag vill ha hemma hela tiden. Ska byta ut mitt soffbord och har knappt haft den i 3 mån. Hon kanske bara jaen hittat ngt hon tycker om mer.
    Ja det är inte så bra ur ett miljöperspektiv och hålla på så..!men hon har ju möjlighet och göra det.

      Hon har också möjlighet, med sin stora följarskara, att influera och inspirera till ett mer hållbart konsumtionstänk.

        Kanske inte är något hon är intresserad av.

      Om man har ett sådant behov att förändra det materiella hela tiden ska man nog vända sig till sitt inre och titta där, för det känns inte som ett sunt beteende. Jag har också möjlighet att byta ut möbler varje månad men jag har också en hjärna att tänka med..

    Så pinsamt att hon säljer något hon fått betalt för ?.

    Både hon och Victoria är ju helt avdankade. Sitter hemma och klagar på något i sina instastories

    När Alex då konstant inte ska höja sin kille för att han typ knäckt ett ägg själv

      Varför skulle det vara pinsamt?

      Vad ska man göra med grejer man fått i present men inte vill ha längre?

    Det händer ju att folk köper något och tror att kvaliteten är bra. När den sedan visar sig vara medioker så… Det ordinarie priset förvånar mig mer än kvaliteten på produkten. Förstår att hon vill sälja om hon deasutom klagat på produkterna ett tag. Borde inte bli bubblor i faneren inom 6 månaders tid med tanke på priset…

    Det finns så många märken och saker jag aldrig skulle hört talas om om det inte var för influensor och sååå många saker jag aldrig skulle betala en krona för pga dålig reklam via influensor. Tex Natural Cycles, chimi glasögon, fula mobilskal från Ideal, vissa ljudboksappar, matsmart (säkert en bra grej men dom har dåligt omdöme omtanke på vilka influensor som gör samarbeten), samma sak med jotex och Ellos – några gör flera inlägg i veckan med just dom.

    Kanske man har. Kanske inte.
    Jag Säljer det jag har och använder de pengarna till och köpa nytt men oftast begagnat. I detta fall var det min man som köpte bordet utan att tänka på att marmor och vassa kanter inte är bäst när man har småbarn ??‍♀️

    Sen kanske jag är mer inredningsintresserad än du.
    sluta psykoanalysera människor över kommentarsfält för en blogg som skriver skvaller om Influencers. Its not that deep.

      Svar till anonym 17.00?

    Jag avskyr slit och släng-mentalitet och konsumtionshets. Alexandra borde inte valt att samarbeta med Jotex om hon inte kände 100 % för möblerna. Visst kan man ändra tycke och smak, men det är något konstigt om man ska tröttna redan efter ynka 6 månader. Jag är inredningsintresserad men väljer att köpa saker som inte enbart är inne en kort period, utan som klarar sig länge. Hatar folk som påstår sig gilla inredning och enbart köper sådant som är trendigt en kort period och som alla andra har. Det är så sjukt okreativt. Sedan behöver vi också spara på miljön och sluta konsumera i tid och otid. Det spelar ingen roll om man säljer vidare det man tröttnat på. Det väger inte upp för något. Speciellt inte om man ska byta inredning årligen.

      Jag har ärvda pinnstolar i köket, de har varit i släktens ägo sedan 1800-talet. Funkar finfint och är ju tom lite inne igen. Har mer äldre möbler än nya, tycker äldre möbler ofta har bättre kvalité än nya plus är snyggare. Och så är det roligt med möbler som har en historia som mina pinnstolar som hela släkten suttit på i generationer. 🙂

    Jaha alltså hon får väl sälja vad hon vill tänker jag men jisses vilket pris?! Kan ju köpa billigare nytt hos Ikea ändå. Är absolut för hållbarhetstänk men bor i Sthlm och försökt hitta beg möbler men det blir ju ofta dyrare än att bara köpa nytt? Många tar såna hutlösa överpriser samt att en monterad möbel behöver större fraktutrymme (inga platta paket ala Ikea) och då ska man hyra bil och så tillkommer extra kostnader. Second hand affärer som är nischade ska vi ju inte tala om. Ofta de köper från gamla dödsbon och sen ska de kränga vidare och vill gå med större vinst så då ska priset tredubblas. Har flera ggr försökt mig på att köpa en snygg gammal teakbänk men vägrar betala 4-5000 för något med gamla kaffefläckar och som behöver slipas om.

      Inte nödvändigtvis om man letar. Jag har en fancy soffa med ett nypris någonstans mellan 30000-50000 av hur den är byggd, köpte den för 1000 kr. Bokhyllor som visserligen är Ikea, men kostade 100 kr/st. Två soffbord som kostade 100 och 150 kr st, från 1910-talet typ. Samt en adekvat ikeasoffa som knappt var använd för 1500 kr, nypris 5000 kr. Hittat I Stockholm. Liknande fynd på ett högtalarsystem och en diskmaskin.

      Man kan ju inte jämföra allt med Ikea. Klart det är dyrare med designerinredning än Ikea, även om man ställer second hand mot nyproducerat. Sen är det inte överpris om folk är villiga att betala för det…

    Jag är mer fascinerad om det finns folk som går på vad dessa sk bloggare skriver om. Bloglovin är bra, där syns ”I samarbete med…..” vilket gör att jag aldrig går in och läser eländet.

    Säger sig självt att det de får betalt för att promota är ”sååå bra, de är sååå nöjda” och yadda yadda. Tröttsamt.

    Herregud vem bryr sig om dessa fejk människor

    Hade inte Bianca och Therese Lindgren också ett samarbete med Jotex för ett tag sedan, och där de inte använde möblerna särskilt länge?

      Therese använde inte dom längre än tills Jotex hämtade dom tillbaka.

    Jag undrar vad sådana här samarbeten egentligen ger för företag. De flesta spontanköper ju inte möbler för 16 000 för att de sett en bild i en blogg.

    Sååååå Pinsamt och girigt av dem! Att sälja något de fått gratis. Skillnad vore om de skulle skänka hela beloppet till UNHCR eller annan hjälporganisation. Jag undrar verkligen vad alla dessa influensers ska göra när bubblan spricker och vinden vänder. Deras trovärdighet sjunker för varje samarbete de gör och som företagare skulle jag inte lägga en krona på dem, vad har de för målgrupp liksom?? Jag förvånas över hur få företag som gör en marknadsundersökning innan de inleder samarbeten med dem…..

      Du är medveten om att hon brukar sälja saker där intäkterna går till välgörenhet?
      Vad gör du själv med exempelvis presenter du inte vill ha längre?

        Är väl lite skillnad på att sälja en present man inte velat ha från första början och något man gjort reklam för som så fantastiskt för 6mån sen? Du har inte tjänat pengar på en present, hon har tjänat på det samarbetet och då är det faktiskt lite pinsamt att lägga ut det till försäljning till överpris..

          Hon har väl inte tjänat pengar på samarbetet innan hon sålde möblerna? En köksgrupp betalar inte hyran…

            Va? Klart hon får pengar för att göra ett samarbete? Möblerna är väl mer en bonus.

              Vill hon sälja dom så varsågod för mig.

          Men om du köper en lägenhet för ett riktigt vrakpris, är det då okej att sälja den för dyrare än du köpte den för?

    nu är annonsen borta

    Jag tänker som så att hur många av modellerna som gör reklam för schampoo har verkligen tvättat sig med det? Eller hur många modeller bär kläderna till vardags? Nej, man får lära sig att influenserna är en modell så slipper man bli arv eller besviken

      Men det är ju skillnad mellan influensers och modeller. En influenser säljer ju sin livsstil och följarna känner till ganska mycket om personen. En modell säljer sitt utseende och det är allt.

    Therese Lindgren hade ett samarbete med Jotex där allt blev utbytt allt eftersom inom 1-2mån. Det enda hon har kvar är väl bordet i hennes kontor.

    Tycker ändå detta känns relativt okej – hon hade ju trots allt bordet i 6 månader. Värre var det när Therese Lindgren också gjorde ett samarbete med Jotex. Där snackar vi katastrof, nog det sämst genomförda influencersamarbetet jag sett..

    Gillar Therese supermycket i vanliga fall, men när Jotex fick komma in i hennes lägenhet och göra om, älskade hon verkligen möblerna och hyllade allt till skyarna. Direkt efter var allt mystiskt borta igen och de gamla möblerna tillbaka. Där blev det verkligen noll trovärdighet, och som en trogen följare såg man ju direkt att stilen Jotex hade stylat lägenheten i inte var Therese överhuvudtaget. Hon som är en väldigt ”färglös” och neutral person, fick gröna stolar och massa plotter. Till exempel.

    Slutsatsen av detta? Influencers borde själva få välja ut vilka saker i ett samarbete de vill ha – inte bli ”överraskade”. Och om de blir överraskade med något som inte är deras stil – VAR ÄRLIGA FÖR TUSAN! Det är okej att tycka något är snyggt, men att vara öppen med att det inte är ens personliga smakpreferenser för det.

      Men hon fick ju inte ens behålla alla grejer. Det var ju någon njutformad puff som hon sörjde när de kom och tog tillbaka den för att använda i något showroom eller för reklam. Jag såg faktiskt något jag gillade i hennes reklam, men det gick inte att hitta på hemsidan. Det tyckte jag var lite dåligt.

        Ja hon fick inte behålla möblerna just då för dom skulle vidare till nästa ställe. MEN dom skulle få sina egna inom kort! Dom tog ju Therese inte emot. Hur än man frågade efter så ignorerade Therese att svara på ämnet vilket bara bevisar hur allt verkligen var planerat att vara ett samarbete för en dag, inte ett tugg mera.

    Therese Lindgren gjorde hela samarbetet med Jotex också, berättade hur det var SÅÅÅ fint och hon kan inte vänta till dom får möblerna tillbaka!! Dom kom aldrig. Kände mig extremt lurad som en tittare, att kolla igenom en lång samarbetsvideo som va lögner från början till slut. Therese har ju såklart inte svarat på en enda fråga runt ämnet. Skriv om det!

    Åh tycker det här är lite trist eftersom jag gillar Alexandra Bring. Klart hon har rättighet att sälja osv, kanske inte trivs med möblerna.
    Men nånstans tvivlar jag mer o mer på influencers och deras samarbeten.
    Känns som att det sällan är något genuint. Man överanvänder ord som ”så bra”, ”älskar”, ”bästa” mm så dem betyder inte så mycket längre.
    Man kanske får acceptera att det inte är personens livstil och smak man får inspireras över. För många är det deras jobb – man får väl se dem som faktiska reklampelare.
    Själv börjar jag avfölja allt fler influencers just för att dem inte känns genuina.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.