Vad säger företagen om den här typen av dubbel-samarbeten?

Ofta när en offentlig person gör reklam för ett varumärke så brukar det finnas en klausul som stipulerar att vederbörande inte får marknadsföra liknande eller konkurrerande produkter.
En sådan klausul kan inte finnas här för Isabella Löwengrip verkar marknadsföra två olika produkter för hårborttagning i princip samtidigt.
Den ena är Flawless och den andra Pearlwaxm – endast med någon vecka emellan.

Jag undrar vad företagen tycker om sådant?
Och vad ni som följare anser?
Det kan ju inte göra under för en trovärdighet direkt?

Tankar?

Tack för tips!

201 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Bra fråga!
    En personlighet tidigare känd för bedräglig verksamhet tror jag inte bryr sig om detta i generell mening.

      I reklamsammanhang tar man alltid avsändaren i beaktande när man bedömer trovärdigheten.
      Jag tar inget som Isabella gör eller säger på allvar. Därför kvittar det.

        Jag använder både vax, rakapparat och rahyvlar, tror att många har allt det hemma så förstår inte vad som skulle vara fel och konstigt? Menar du att en in fluencer inte är trovärdig då för att hen en dag visar ett sminkmärke och en annan dag ett annat märke? Då är det många som är icke-trovärdiga isåfall.

        Tror du inte att både Marie Serneholt och Kissie – som också gjorde rekalm för denna rakapparat – även använder vax emellanåt? Det ena behöver inte utesluta det andra. Just detta är väl två helt olika produkter dessutom, man har väl sett samarbeten för typ samma produkter däremot men hey det var ju Isabella du ville klaga lite på… i vanlig ordning.
        J-kla tramsinlägg och tramskommentarer.

          Du ?? kan ?? inte ?? särskriva ?? influencer!

      Men hur kan världens (enligt egen utsago: soon-to-be) mäktigaste kvinna sitta och marknadsföra dessa produkter ens? Vad ger det hennes framgång, att hon sitter och marknadsför produkter som små influencers marknadsför också? Tackar hon ens nej till samarbeten nu för tiden?

      …Och vad gör hon kvar på den svenska marknaden, när hon så sent som för några månader sedan skrev på bloggen samt avslutade sitt sommarprat med att ”Nu tar jag farväl av Sverige och lämnar den svenska marknaden”? Och hur blev det med hennes bolag i USA? Hur blev det med visum – fixade det sig? Hur ser ägarfördelningen ut mellan Pingis och Bella i Löwengrip? Verkar som att det bolaget har lagts helt på is nu?

      Så mycket frågor, så lite svar… 🙂

        Först och främst: cashen måste in. ”Huset” och ”teamet” kostar pengar.
        För det andra: NY-satsningen är minst sagt tveksam. Tror dessutom att IL funderar kring sin relation och vad som är görbart där.
        Vara borta halva tiden kan vara kontraproduktivt.

          Alltså det är krisigt och mkt har varit ofärdiga planer. Och hon har bara försökt skapa en hype.

      My flawless fyra fått väldigt negativ respons och av kommentarsfältet under inlägget skriver flera besvikna kunder om hur oseriöst företaget är.

      Det verkar vara ett bluff-företag som lurar sina kunder på pengar och levererar fel produkt eller ingen alls och dessutom utan fungerande kundtjänst.

      Frågan är snarare vad säger följarna om att hon och tydligen flera andra influensers inte gör bättre research innan de rekommenderar sina följare denna produkt men som istället blir lurade på pengar?

      Vilket ansvar har de mot sina följare?

        Tyvärr verkar de tycka att det inte har någon alls..

        Företaget verkar ju helt klart vara bluff. Så himla fult av företaget och inte minst influencers att marknadsföra detta. Pinsamt inte minst.

      Äsch, strunt i rakapparater. Jag tycker det är mer spännande att Petter Stordalen och Erik Selin ska bygga ett storhotell tillsammans.
      Erik sa i intervju att de har så mycket att prata om, både business och privat. Hahaha!

        Som svågrar har de en del att tala om.

          Erik Selin set så sjuuuukt trååååkig ut att jag smäller av.
          Kan man klä sig mer trisst!

            Och mer camel boob än camel toe där…

          *buksvågrar

        Bilden, BILDEN! på de två tillsammans:
        https://cached-images.bonnier.news/cms30/UploadedImages/2019/9/9/b81ffb55-5589-48b2-8469-e0993ca0cdb9/bigOriginal.jpg

        Så mycket så vansinnigt i denna att det inte ens går att börja…

          Priceless! Ta inte en klunk kaffe precis innan ni klickar på länken!

            Alltså jag dör. Mm mm för att kyssa Selin?

              Alltså som jag skrivit tidigare!
              Deras första parmiddag med respektive!!! ?

                Två rynkiga gamla gubbar. Stackars Isabella.

                  Är rynkor det värsta du kunde komma på?

                  De är så klart inte rynkorna hon går igång på, utan ngt annat de har gemensamt!

                Personligen har jag svårt att se grunden för att Gunhild Stordalen, läkare och disputerad på ”molecular studies on bone with focus on fracture healing in experimental osteoporosis” skulle ha något att tala om med en kvinna som försöker kränga verkningslösa pulver, ofta tillverkade av slaktavfall, ”mot celluliter” och som utan att blinka drar upp kjolen i lyxbilar i samarbete med ”apparater”. Men vem vet, de kanske blir ”vänner”. Åtmonstone om man fråga IL?

            Tack för varningen hade sprutlackerat grannen annars. Hur kan dessa farbröder godkänna bilden. Stordalen med vidöppen mun som alltid. Erik ser enfaldig ut. Man tänker inte rik fastighetspamp direkt.

              Ja, Petter S stänger sällan munnen för han snackar hela tiden.
              Erik S kan se vettigare ut på bild. Den här bilden är inte så smickrande.
              Tur att han är mångmiljardär. Då kan man se ut hur som helst 🙂

                Hehehe, ja, det är inte direkt så att man dreglar!

                Lägger till:

                Apropå utseenden så hittade jag följande artikel om Gunhild Stordalen. Titta vad vacker hon är i sitt kortklippta hår och minimala sminkning!: https://www.expressen.se/gt/gunhild-stordalens-svara-sommar-var-allvarligt/

          Vem är hunken där bakom är frågan?
          Ful trench-coat men gullig kille.

            Moderat från Gbg 🙂 Hampus Magnusson.

            Man tappar sin hunkstatus när man knyter sin jacka sådär haha. UPTIGHT.

              Haha ja fult knutet men han är så söt.

              Hahaha han ser så busig ut på bilden.

                Äsch det är bara lille Hampus

              Man tappar också hunkstatus genom att vara moderat.

                Exakt!!!

                Tvärtom ?

            Det är Clark Kent!

          Hurray! Vi har skårat! ?

          Skrattade rakt ut i personal rummet. Det behövde jag efter denna fruktansvärda dag på vår underbemannade förskola.♥️

          Ser nästan ut som hajen på flanken där (nu är det inte det men… kul iaf) ?

            En Hampus iaf’

          Ta den bilden och lägg ihop den med bilden på Bella i taxin rakandes benen gapskrattande.
          Kan det bli mer cringe! ?

        Är det genom Petter som Isabella lärt känna Erik?

          Erik ser sjukt obekväm ut och Stordalen är PÅ G SOM VANLIGT! ?

        Bella är en sån jäkla golddigger!
        Två miljardärer i en smäll så att säga!

        Vad är oddsen för att hotellet har Bellas bar, eller en Beauty by Löwengrip -salong?
        En affärsmässig trekant?

        The walls are closing in Bellis!

      Förstå också att denna människa tycker att hon har ovärderlig kunskap och insikter om social media marketing som gör att hon kommer kunna starta en egen agency i NY, där alla andra byråer helt saknar kunskapen kring detta så hon ska kunna konkurrera.. Och skapa flawless content. Undrar hur seriösa företag skulle ställa sig till strategin ”ah ni ska släppa ny produkt, gör något så alla hatar er och sen gör något så folk tycker synd om er, sen släpper ni produkten!”..

      Men snälla! Kan det inte vara så att Bella faktiskt har jättehåriga ben och därför behöver jättemånga olika produkter för ändamålet?!? ?????????

        Tror dock att de flesta av oss tjejer har både vax, rakapparat och även någon rakhyvel hemma. Har jag fel?

    Hon bryr sig nog inte om vilka produkter hon marknadsför så länge det ger klirr i kassan.

    Trovärdig? Isabella Löwengrip? Ha, ha, haaaaaaaaa!

    Alltså flawless, kollade in deras instakonto och hamnade på Marie Serneholts reklaminlägg där hon sitter på toastolen (med öppet lock?), kidsen med sig, krystat leende och flawlessar benen ? sista bilden är roligast, ena ungen är i färd med att dra ner blomstren och hennes panikartade leende när hon inser vad som kommer att ske.

    Sjukt fake scenario? Herregud…

      Skönt att veta att hon prioriterar hårfria ben i det läget. Vore hemskt om kvinnor lät sig förfalla till den milda grad att de gick omkring med ludna ben bara för att de har skaffat ungar.

        En icke hårfri dag är en förlorad dag.

        Ja, bara namnet på produkten räcker för att jag ska bojkotta. Så hår på benen = flaw?

      Hatar öppna toalock. Skruva bort det om du inte använder det?
      Ser iaf sjukt obekvämt ut när hon sitter där…

        Hur kan du bli så upprörd över hur någon annan har det i sitt hem?

        Jag har för övrigt lärt mig att bakterierna i toaletten trivs bättre om du stänger locket. Sant eller inte, men jag fortsätter ha mitt lock öppet. Jobbigt va!? ?

          Du kan ju googla det så vet du om det är sant eller ej, och sen kanske du sätter igång att stänga om dina bajsbakterier…

            Tänk om jag har gjort det redan?!? Ville mest undanbe mig ”källa på deeeeet???”

          Jag är inte upprörd, haha…
          bara uttryckte min åsikt.
          Fortsätt du med öppet så stänger jag mitt!

      Roligaste är ändå redigeringen på hennes ben på första bilden. Benet hon rakar är så utsmetat att det ser ut som att det är av plast. De har till och med slätar ut rynkorna man får på hälsenan när man flexar foten (jämför med sista bilden).

        Varför undrar man!

      Ha ha sjukt ju! Varför sitter Marie påklädd på en öppen toalett?!?! Snälla Cam Cam, sammanställ alla som gör reklam för detta blufföretag och alla kritiska kommentarer! ???

        Både Marie och Isabella har typ bara fått negativa kommentarer från missnöjda kunder!!

    Bella har ingen seriös tanke bakom nåt, bara det ger pengar och uppmärksamhet.
    Med andra ord knappast det hon utger sig för att vara… karriärskvinna pft

    Man undrar dock hur företagen tänker när de slänger ut tiotusentals (?) kr på detta..

    Intressanta samarbeten av människan som skulle lämna Sverige men blev ändå kvar och gör reklam
    för utländska skumföretag. I Sverige. ?

      Äsch nu är du taskig, man har ju faktiskt rätt att ändra sig. Och som vanligt kommer förklaringen (ursäkten för det illa genomtänkta uttalandet) om en halvår eller så. Och då visar det sig ju helt självklart att det var ett mycket genomtänkt val, dålig tajming eller intuitionen som sa att det var fel beslut… Absolut ingen efterhandskonstruktion i alla fall, det ska vi veta.

    Vad lagen säger är ju en sak men det är tydligt att IL behöver rejält inflöde i kassan med tanke på mängden och kvaliteten på de samarbeten hon gör nuförtiden. Skumma eller tvivelaktiga ”märken” där företaget garanterat inte bryr sig om IL:s trovärdighet så länge hon kan kränga på följarna några pryttlar, vilket ju är praktiskt med tanke på att det numera torde stå klart för alla att hon säljer sitt ”varumärke” till precis vem som helst som betalar.

      Jag håller med till 100%. Utöver Ellos så har hon inga seriösa samarbeten med väletablerade företag. Och det känns som det rasat snabbt? Hon har ju gjort reklam för stora internationella varumärken tidigare och för inte alltför länge sedan. Men senaste halvåret/året (?) så har de stora samarbetena uteblivit.

      Löwengrips produkter verkar ju fortfarande få plats hos stora märken, H&M, SAS etc. Men Blondinbellas personliga varumärke verkar inte locka några tyngre aktörer. Och i samarbetet med Ellos så lyfts inte Blondinbella fram särskilt heller. Inga reklambilder på henne, inget citat på Ellos hemsida och bara en kort text om henne tillsammans med Stylein.

      Kvalitén på dagens samarbeten känns onekligen inte särskilt hög…

        Fast så som jag har förstått det så betalar man för att få ingå i SAS ombordsortiment?

        …och texten om henne på Ellos hemsida säger att hon har 1,5M följare på bloggen och att den finns på fyra språk. Pyttsan.

          Den fanns på fyra språk tills alldeles nyligen, men nu bara på två. Om denna blogg har 2 milj följare vilket den påstår så borde det inte vara ologiskt att IL har 1,5 milj följare. Så pyttsan på dig Tesla.

            Hur ”alldeles nyligen”? Typ förra veckan i samband med lanseringen?

    Tankar?

    Hon måste vara väldigt hårig.

      ?

      Fast inte längre???? Lär ju vara helt kal numera efter alla raknings-och vaxningsgrejer. 🙂

    Med tanke på vilket dret hon marknadsför verkar hon behöva plenty desperata stålars. Och ju fler lågbudgetsamarbeten, desto färre ”riktiga” samarbeten blir av. Visst är det så att hon inte ens finns med på topp tjugo-listan för bloggare? Går inte så bra nu.

      Nej men det är ju liksom inte en blogg längre? Få inlägg som alla handlar om exakt samma sak (möte med bolagen, äter sallad, barnen är finurliga, skratt, typ.) åsså lite reklam.

      ”Inte finns med på topp tjugo-listan för bloggare?” ??? Var har du fått det ifrån??! Jo hon ligger på topp tre av största bloggare. Om det inte går så bra så betvivlar jag att det skulle skrivas så mycket trams, häckel och lögner här, finns ingen anledning att jobba med att sänka henne om det nu går så dåligt. Är ju när det går bra som hon häcklas än mer här och ska svartmålas.

    Hon lasrade väl hela kroppen för några år sedan, det skulle ju vara permanent (no pun) resultat?

      Det kan växa tillbaka, inte helt ovanligt

    Att Bella kränger vad skräp som helst bara hon får betalt är väl känt. Hennes trovärdighet är negativ sedan länge ?
    Frågan är vad hennes annonsörer tänker på när de skriver avtal. Litar de blint på vad byråer och säljare säger? Gör de ingen egen research alls innan de väljer influencers?
    Eller också är det just därför som Bella mest gör samarbeten med okända och skämmiga företag dessa dagar.

      Men annonsörerna verkar inte vara några tunga märken eller kreddiga företag?

        Nej, det är så jag menar.
        De verkar inte bry sig så mycket över huvud taget dessa skruttföretag.
        Varken om kunderna, produkterna de säljer eller det sätt de gör reklam på 🙁

    Grattis, Isabella Löwengrip! Nu spelar du i samma liga som Anna Book.

      Inte som Marie Serneholt då som gjorde samma reklam, och Kissie. Och som Gabriella Joss eftersom de två ofta brukar göra samma reklam/samarbeten. Gabjoss är väl den som gör allra mest samarbeten tycker jag det verkar som, smider medans järnet är varmt… Har hittils inte sett IL göra reklam för casino, solarie och bikinis som Book, inte heller att hon går i taket, skäller och försvarar sig så ser inga direkt likheter.

        Ehhh… Samma liga ≠ samma produkter. Sorry.

    Helt ärligt så känns aldrig samarbeten som större influencers gör trovärdiga och kg utgår från att de gör det för pengarna och inte för att de på riktigt gillar produkten. Jag följer några mindre kroppspositiva konton och där gör de ibland samarbeten för exempelvis klädmärken med större storlekar etc. Sammarbetena sker sällan och känns i alla fall för mig mer genomtänkta och genuina då.

    Men de större kontonas samarbeten ser jag endast som vilken tv-reklam som helst.

    Bellis behöver ??? så allt för det.

    Vad hände med de stora samarbetena i Hollywood? Killen Kyle?

    Kan inte Camcam göra en genomgång av alla misslyckade, hypade idéer? ? #gabriellelöwengrip

      Mm känns ju riktigt fint och snällt att mobba en människa och skriva en lista på alla dens misslyckanden.

        Ddet här är ddock sverigees mäktigaste kvinna som skapar klick genom att slänga ur sig allt möjligt, det här är hennes affärsstrategi…

          Ser du henne redan som Sveriges mäktigaste kvinna? Då har hon nog lyckats hjärntvätta dig.

            Ironi?

        Har man den höga svansföringen så får man räkna med att folk kommer att vilja rycka i den.

    Ser sånt här hela tiden! Tror företagen inte bryr sig så länge de får exponering hos riktigt stora influencers. Ett exklusivt avtal hade ju kostat betydligt mkt mer. Men jag som konsument/följare reagerar väldigt negativt och tycker både personen och företagen känns lite oseriösa. Men antagligen reagerar inte de flesta, för då skulle de nog inte göra såhär…

    Bästa exemplet är Katrin Z som gjorde reklam för mathem på insta och i podden men bingo. Det är också tydligt att hon alltid använder dem. Men sen i podden med Malin Gramer gjorde hon reklam för att få mat hemlevererad av coop – precis samtidigt. Det var ju NOLL trovärdighet särskilt då hon sagt att hon inte gillar Coop innan…

    sen har vi ju Therese L som gjort reklam för varenda varumärke som finns och enbart verkar gå på summan hon får betalt. Väldigt låg trovärdighet och känns därför väldigt köpt. Tyvärr reagerar nog inte barn på sånt men alla vuxna jag vet som i början gillade henne har nu slutat kolla/följa bl.a pga trovärdigheten och all reklam för skit

    Tror inte dessa två företag är så nogräknade. Frågan är vad säger bilfirman? Är det de som fick hennes inlägg borttaget från bloggen men missat IG? Dessutom syns en privatperson passera i instastoriesfilmen och man måste ha personens godkännande för att få använda bilden i reklam… Bottenmärke rejält detta.

      Instastories suddar sig självt så där finns ingen långtidseffekt.
      Men det finns en bild kvar på Bellas IG (svart/vit).

    Ja, hon börjar bli billig nu världens mäktigaste kvinna…

    Köper ni någonsin någonting som en större influencer (alltså inte bara bella) gör reklam/samarbeten för? Jag har nog aldrig klickat mig in och beställt något vad jag kan minnas.

      Litar idag nästan bara på Maja Nilsson Lindelöf. Hon känns äkta.

        Tyckte det förut men hon det är småsaker som gör att jag inte tycker hon känns lika genuin längre. Hon har t.ex tipsat om fyra hudlotions och varje gång hon skriver om dem säger att det är hennes ”absoluta favorit”, ”all time fave”, ”livets hudkräm” och annat som gör att jag personligen inte tycker det känns äkta (jaa, man får ändra sig men hon skriver ju att det är hennes all time fav, favorithudkrämen, lalala, om olika märken och produkter när hon använder adlinks och gör reklam för Nordicfeel osv). Men annars gillar jag henne.

      För att vara helt ärlig så har jag faktiskt hittat ett klädmärke jag gillar tack vare att Bella och Ebba burit deras kläder. Nu köper jag visserligen inte mer än en tröja om året så jag är väl ingen superkund direkt.

      Nej, känner att deras trovärdighet när det gäller att influera mig att köpa saker är noll procent. Många har ju blivit levande reklampelare som tycks tacka ja till alla erbjudanden de får känns det som, extremt konstigt efter de är sina egna varumärken och därför borde värna om sin trovärdighet. Om företagen märker att deras kampanjer inte ger önskad effekt lär de se sig om efter andra sätt att annonsera.

      Jag köpte ett par skor Kenza hade, typ 2013/2014. Det var ett par mörkblå stövletter för 400kr på H&M. Jag har även testat en del av Blondinbellas produkter, men var inte särskilt nöjd – lägg till kundtjänsten 2015 på det! ?

      Jag ville även köpa kläder från IvyRevel 2013, nu när de inte kör samma stil som då känner jag mest att vill jag ha Balmain köper jag Balmain och inget wannabemärke.

      Jag har ett iDeal skal, men köpte ett utan rabattkod och inget jag har sett marknadsföras, det var dit jag kunde sträcka mig haha

      Så nej, jag köper inte vad influencers marknadsför.

        Men det är ju det som är det intressanta – vi köper grejer vi ser på influensers som de inte nödvändigtvis marknadsför – Kenza hade väl inget samarbete med H&M för att promota stövlarna? Jag har själv många följare på insta och får ofta frågan pm var jag har köpt plagg och folk som berättar att de har inspirerats och köpt efter att ha sett något på mig, och jag har aldrig gjort ett enda samarbete. För det mesta är det plagg från H&M och Zara men en och annan väska från Gucci också. De här märkena behöver ju ingen reklam men det var väl så här influenseryrket uppstod från början. Problemet blir väl när man applicerar det på saker som egentligen inte är lika lättsålda utan den där extra pushen som de får genom exponering på Instagram av någon med stort och engagerat följarantal.

      Enda gången jag kollat upp produkten är när underbara Clara gjort samarbete. Jag håller inte med henne om allt, men hon framstår som genuin i varje samarbete, samt att hon verkar använda de produkter hon gör reklam för.

      Jag har köpt två hudvårdsprodukter som Helen Torsgården tipsade om. Båda blev favoriter som jag gärna använt än idag om jag haft mer tid och en body lotion som Gabriella Joss tipsade, den är verkligen super! Men köper aldrig något bara för att det är trendigt, så som mobilskal och kläder från tex nakd.

      Skulle aldrig köpa något som någon influenser tipsat om. Undantaget skulle möjligtvis vara egoina då hon är den enda som är trovärdig. Men än så länge har jag inte köpt något

      Jo, en del. Jag följer ett gäng gamers och jag litar på deras rekommendationer gällande gamingutrustning och har köpt en del tack vare dem.

      En gång har jag gjort det, det var Kenza som gjorde reklam för leopardmönstrade gravidhängslebyxor – hon var så jävla snygg i dom att jag var tvungen att ha likadana. Självklart har jag enbart använt dom en enda gång eftersom jag själv ser ut som en leopardmönstrad elefant i dom men men ??‍♀️?

      Enbart när jag ska köpa något och googlar fram någon influencers rabattkod..

      Jag köpte ett par örhängen från VJ19…någonting waaay back when. Typ 2011? 2012? Jag älskar dem och använder dem fortfarande! Men det är den enda jag någonsin köpt från en influencer och det tog mig ett tag innan jag bestämde mig för att köpa dem. På den tiden fattade jag att Bella var liksom strategisk och ville sälja och tjäna pengar men tyckte ändå det var ok, det var hennes hustle liksom. Nu idag skulle jag aldrig köpa något hon tillverkat för det har gått så långt och känns så sjukt ogenuint.

    Var det inte en sån där liten skräpapparat som hon sprang ut och köpte lite hastigt när hon var i New York och hade glömt rakhyveln hemma? Tihi titta vad jag hittade,det finns typ ALLT i snabbköpet eller hur det nu var.

      Isabella har ju en historia av att visa varumärken många ggr innan hon gör ett sponsrat reklaminlägg så det där med att hon hittade produkten i USA och hon är ”så glad över att den kommit till Sverige” skulle jag nog ta med en stor nypa salt.

        Ja, denna produkt fanns redan i somras i Sverige. Intressant att hon anger att det är en ELECRONIC Razor. Engelska a la Bella?

    Ingen som tar Isabella seriös längre. Hon blåser upp sig i media och sedan händer ingenting. Hon är ett verkligen ett exempel på att ropar man varg för många ggr så bryr sig ingen längre.

    Någon som vet hur Bentley har reagerat? Eller fick hon göra reklamen i en av deras bilar mot att hon köpte en ny bil? Camcam kan du kolla med dem?

    Ne, tycker detta är riktigt dåligt. Noll förtroende!

    … och hennes Afrikaresa. Någon länkar till denna sida hos henne
    (Barbiesavior), träffande.
    https://www.instagram.com/p/BCq-c2csfYR/

    Hennes barn måste ha stora frågetecken i pannan.
    Vår icke så närvarande mamma ska åka till Afrika, till ett land med enorm tillväxt och rikedom. Där ska hon rädda barn.

    -Mamma kom hem!

      Landet Afrika alltså..?

        Inte konstigare än att amerikanare säger ”åka till Europa”.

          Eller de i södra Sverige som har stuga i lilla Norrland.

          Om de säger landet Europa så jo.

      Ännu en mamma-vecka som O får ta över…

      IL känns ju verkligen helt rätt i detta sammanhang. Hon har dåliga sociala skills (om inte miljardärer är involverade) och vad är det hon ska lära dessa kvinnliga entreprenörer? Du kan bli vad du vill bara du sätter upp mål och jobbar hårt varje dag (=sitter hos sminkösen och beslutar vilken lukt den nya dagkrämen ska ha. SAMTIDIGT. So time efficient!). Tänk positivt. Det finns inga hinder, bara att ha ett team som krattar manegen för dig. Ta privatjeten för att hämta på dagis. Känns som att det blir en kulturkrock på så många plan. Eller ska hon lära dem om hur man skapar content på sociala medier? Håller i alla fall tummarna för att hon inte har den dåliga smaken att ta med sig hela sitt entourage och dyker upp med superfönat filmstjärnehår, full teatersminkning och nån som bär väskan, när hon ska vara ute bland folk på resan.

        Teatersminkningen kommer nog sitta på. Vilken content det kommer bli!
        Det blir nog bra när hon upptäcker att det finns champagnebarer i Nairobi också.

    Hon kan nu raka benen snabbt i bilen & fixa sitt eget hår tack vare sina samarbeten. Måste vara befriande!

      Självständig kvinna

    Men alltså hur mår man efter dessa förnedrande samarbeten??
    Att vara ”power”kvinna och behöva jonglera med tamponger och låtsats raka benen i bilen och samtidigt garva…
    Skulle typ gråta i duschen en halvtimme sen :p

    Tycker det är ett större mysterium hur Isabella Löwengrips flytt till USA kan påstås vara en förlust för feminismen. Detta på flera sätt och plan.

    Sitta och raka benen I TAXIN!!! Jag skulle kastat ut passageraren omedelbart om jag var taxichaufför. Så äckligt!! Sitter man och rakar sig i flygplansstolen också? På bussen? Så efterföljande passagerare får lite fint fluff på kläderna.

    Nä, den reklamen ger jag noll poäng till.

      Eller hur! Så äckligt!

      Du skulle bara veta hur mycket äckligt folk gör i morgontrafiken i tunnelbanan??

    Vad gäller exklusivitet är det en fråga om hur känt varumärket är och hur känd personen som ska förknippas med varumärket är.
    Ta Zara Larsson och Huawei som exempel. Är rätt övertygad om att det finns en exklusivitetsklausul som säger att hon inte får göra samarbeten med konkurrenter inom en bestämd tidsram.
    Vad gäller IL är hennes marknad där hon får genomslag begränsad. Samtidigt är det nischade produkter och mindre företag med begränsade resurser för sälj och marknadsföring som anlitar influencers. För dessa företag handlar det om att nå ut till varje pris och sälja genom ILs nätverk. Dessutom är det produkter som inte kräver någon direkt avancerad köpprocess, dvs lite som att köpa mjölk. För IL handlar det om att dra in cash. I längden tror jag dock att hennes samarbeten kommer att påverka hennes varumärke negativt. Hon skulle behöva ett par mer ”high end” samarbeten.

      Verkar inte vara många exklusiva samarbeten för svenska influencers.
      Det är väl vad de brukar kalla ambassadörsskap. Då kan man tänka sig att man inte ska acceptera samarbeten med konkurrenter. Men ofta är dessa ambassadörsskap nog så skämmiga – t ex när Forni blev ”stolt ambassadör” för Vitamin Well. Sådant utmanar löjet.
      Exklusivitet var annars det vanliga i begynnelsen av influencer marketing även om ordet influencer inte användes då.
      Det kallades väl endorsements när det gällde idrottsstjärnor, filmskådespelare osv. Men då var det helt andra summor – det kunde röra sig om många miljoner per år för någon som exklusivt använde visst märke på skor, tennisracket eller golfklubbor. Eller höll upp en burk Pepsi i stället för konkurrenten 🙂
      Inte ens de stora klädmärkena verkar kunna (eller vilja) knyta svenska influencers till sig exklusivt. Många gör ju reklam blandat för t ex Nelly, Na-Kd, Gina Tricot och HM. Det är därför som trovärdigheten många gånger verkar mindre viktig både för annonsörer och influencers rtrots att trovärdighet och kontakt med följarna sägs vara det viktigaste när det kommer till influencer marketing…

        Håller helt med. Det går inte att jämföra influencers med världsstjärnor inom idrott film och musik. De lirar i en annan liga liksom. Det påstås att Wayne Gretsky fick 6 M usd för att säga ”no” i Nikes stora kampanj från 80 talet.
        Influencer marketing påminner mer om direktreklam i brevlådan. Prånglar man ut ”skräpet” till tillräckligt många är det alltid någon som nappar.

          Ja, snart är man benägen att kalla influencer marketing för spam.
          De verkar snarare tråla efter en handfull som kan tänkas beställa vad det än är fråga om.
          Och då förstår man ju att det är viktigt med influencers som har många följare/läsare så att exponeringen blir så bred som möjligt. Trovärdigheten kommer längre ned på listan eftersom följarna ändå misstror dessa influencers ärlighet när det gäller utsagor om produkters förträfflighet. Alla vet att detta bara gäller pengar.
          Motsatsen är mikro-influencers där annonsörerna antar att effekten ska bli bättre eftersom få följare/läsare antas tyda på att influencern har större trovärdighet och fler känner vederbörande personligen.

    Det där rummet var nog det fulaste jag har sett. Ser ut som att det luktar mögel och gamla lakan.

      Glöm inte koladoften från hennes hårprodukter! ?

    Katrin Z handlar endast på Coop.se. Och även ENDAST på mathem.se.

    Hon använder sig bara av KRY vid läkarkontakter. Och hon använder sig bara av doktor.se vid läkarkontakter. Och den enda läkaren hon går till är nån tjomme på Östermalm.

    Det blir ju så himla trovärdigt! Tycker dock det är mest pinsamt av företagen att inte göra sin läxa.

      Hon är allt igenom gräslig person. Genuint elak!

    Följer inte Isabella men efter en snabb titt i hennes instaflöde känns det som om det blir mer och mer cringe?
    Inte så genuint utan känns mer som om det vore något desperat över det. Är nog inne på samma spår som det flesta att det är på väg att rämna trots att hon krampaktigt håller fast i ”världens mäktigaste kvinna”. Hon känns inte ens som top10 kvinnlig influenser i Sverige utan när alla andra har gått framåt har Isabella stannat kvar och står och stampar och i en snabb bransch som sociala medier måste man alltid gå framåt.

    En av de stora givarna till Hand in hand i Sverige är Erik Selin. Så detta med att åka till Nairobi med Hand i hand är ju inget Bella själv har uppnått. Det har nog hennes pojkvän hjälpt henne med.

    https://www.handinhandsweden.se/

      Suck!
      Kan inte Bella tänka själv längre? Hon känns som en marionett och ett offer för löjliga reklamsamarbeten!

      Appropå reklam, har ni sett Måns Zelmerlövs nya reklamfilm för Medz apotek? Han rider naken bland annat!
      Enorm skämskudde på den! ?

        Är det Calle Schulmans verk? Tycker reklamen är rätt skön faktiskt.

          Ja, den är faktiskt lite kul. Särskilt när han låtsas ha en jättebanan innanför byxan – 2:02 in i videon.

      Eller så har gör hon detta för att imponera på honom. Har hon inte en historik att anpassa sig efter den man hon är intresserad av?

    Hon hade ju ett reklaminlägg om detta i bloggen igår också, men det plockades bort ganska snabbt!

      Frågan e varför!

        Kanske för att många skrev negativ kritik, att det inte var seriöst bra företag osv så kanske hon inte ville markndsföra det då, isåfall var det väl bra att hon tog bort eller? Eller så postade hon det fel tid eller att de ville ändra tid, för bloggare brukar få tider då företaget önskar få reklaminlägget publicerat, kanske läggs upp igen.

    https://www.videoman.gr/sv/130015

    Bella gör lyx-varianten på detta ?

      Därav uttrycket ”I’d rather shave in a Bentley”

    Det är spännande att hon nämner att hon hittat apparaten i new york som om det per automatik är det bästa för att hon påstår att det är det senaste. Även om usa vore först med denna och att den ”äntligen finns i sverige!” så är det osannolikt att just bb scoutat marknaden och tagit den hit. Vi är knappast isolerade här i sverige som en del av västvärlden, vi nås av trender relativt snabbt och idag behöver inte amerikanskt nödvändigtvis betyda nytt och kvalitet.

      När det gäller teknik (riktig teknik, inte en rakapparat) är Sverige early adopters och ligger i framkant. Se bara på utvecklingen av exempelvis Swish, kontantlösa butiker, mobilt BankID etc. Sådant kan man bara drömma om i länder som fortfarande använder kontanter och fysiska besök för de flesta ärenden. Minns med fasa tiden i Storbritannien när jag var tvungen att betala hyran med check (!!) och ta med mig elräkningen (på papper så klart) till biblioteket för att få ett lånekort….

        Även i Frankrike är det rena medeltiden fortfarande.
        Många betalar fortfarande med check och alla kontakter med myndigheter och kommuner, elföretag, telefon- och bredbandsleverantörer osv är mardrömslika. Kafka på repeat 🙁

    Man ser ju hur mycket lättlurade stackare det ändå finns, både på hennes och serneholts insta..
    Kollar man inte ens upp företaget/produkten innan man köper??
    Skulla aldrig lägga 500 spänn utan några enkla googlingar först…..

      Serneholt med sina oändliga lager retuschering är lika pinsam och patetisk som Bella. Hon gör reklam för typ ALLT!

    Just reklam hos bloggare är nog inget som biter på mig alls. Bor i en mindre stad och är ej intresserad av statusprylar och coola innegrejer. Sorgligt om det är någon som faktiskt går på det? Minns även nåt samarbete som både Gabjoss och Petra Tungården hade med Samsung(?) och skröt över hur det var världens bästa kameratelefon, de skulle aldrig ha nåt annat osv. Men bilderna på Samsungtelefonen var tagna med deras iphone och även resterande bilder i bloggen… Öööö….

    Kan inte marknadsförare komma med bättre reklam? Att köpa annonsplats hos bloggar torde väl ge uppmärksamhet, men trovärdighet? Njasi. De borde komma på bättre PR ideer.

    Varför sitter hon i en bil på en bilfirma?
    Vem rakar sina ben i bilen?
    Vem rakar sina ben i NÅN ANNANS bil?

    Noll förtroende för dåliga samarbeten. Fattar inte varför de kallas samarbeten heller för den delen. De borde säga uppdragsgivare istället.

    Raksaken är för benen och vaxet för ögonbryn/överläpp?

    Nä skämtåsido hon gör säkert reklam för båda samtidigt och bryr sig inte. Som många andra influencers är inte samarbetena trovärdiga.

    Det är klart att hon måste ta alla samarbeten hon erbjuds med tanke på vilka utgifter hon måste ha. Bortsett från Löwengrip beauty så ska väl hemmateam och personalen hon ansatt i sitt investbolag avlönas. Osäker på hur många de är, låt säga de är 8 st med avtalsenlig lön så, inkl. lön, arbetsgivaravgifter, försäkringar, pensionsskatt blir kostnaden ca 50.000 kr/mån per anställd. Hyran i NYC är ca 150.000 kr/mån, hennes hus har jag sett en kostnad på ca 70.000 kr/mån.
    50.000 x8=400.000
    Lägenhet =150.000
    Hus. =. 70.000
    Summa. = 620.000 kr/mån
    En månadsutgift större än många har i årslön. Klart hon måste skrapa upp allt av samarbeten hon erbjuds.

      Löwengrip Invest omsatte 16,2 mkr under räkenskapsåret 2018/2019.
      Budgeten var på 18 mkr.
      https://www.isabellalowengrip.se/2019/06/28/tillvaxt-och-middag-med-barnen/

      Glöm inte att hennes privata utgifter kommer från skattade pengar. Dvs. att huset kostar över 150 000 brutto minst.
      Utöver det kommer alla vanliga kostnader för ett hushåll (tänker el, försäkringar, mat etc – inte hemmateamet)

      Så månadsinkomsterna behöver ligga på en bra summa. Sen är der ju så klart utdelning från flera bolad som spelar in. Hon verkar ju smart med huset också och verkar hyra ut det ganska ofta, säkert för en bra peng.

      Ekonomin i Invest-bolaget ser väl ändå helt ok ut. 16 millar är inte dåligt i min mening. Men det börjar kanske bli uppenbart hur mycket Simon faktiskt birog med till bolaget.

      Sen kostar det ju att etablera sig i NYC, bygga byrå i annat land och starta stiftelse.

        Kostnaderna för thelowengriphouse är förmodligen sponsrade till stor del.
        Maten, kocken och recepten är t ex i samarbete med mat.se
        Inte lätt för Bellas redovisningsbyrå och revisor när det kommer till att dela upp vad som privata levnadskostnader och vad som är sådant som företaget betalar. Därför är det naturligtvis en fördel om kostnaderna kan sponsras av andra företag. Då syns det i alla fall ingenstans i bokföringen hos Bellas bolag.

    För att göra anspråk på att vara någon typ av affärsgeni så verkar hon ha en rätt konstig syn på sitt eget varumärke. Som onekligen är hennes största tillgång. Om hon tänkte lite borde hon bara göra exklusiva samarbeten som inte konkurrerar med den egna verksamheten eller andra samarbeten. Helst bara representera saker hon verkligen gillar och använder på riktigt.

    Har för mig att jag såg ett foto av Isabella på my_flawless Instagram igår. Men när jag kollar idag så kan jag inte se det längre.
    Eller minns jag fel?
    Jag känner mig så dum. Beställde my_flawless igår efter att ha sett den på Isabellas Instagram.
    Nu försöker jag avbeställa min order men företaget går inte att få tag på.

      Det togs bort alldeles nyss på Instagram. Jag såg den också i morse. Kritiken från missnöjda kunder strömmande in och företaget (som svarar på engelska med hjärtan och namaste) och sedan på svenska försökte febrilt att dementera ryktet av en usel produkt och uppmana kunder som fått en icke fungerande vara att höra av sig. Många hade fått en dålig kopia från Wish istället för den ”äkta” tydligen.
      Anna Book gör tydligen också reklam för varan och kan som vanligt inte heller bemöta kritik utan att gå fullständigt i taket.
      Jag köpte den för ett år sedan och kan säga att den är HELT värdelös!

      Jag är ledsen men man är dum när man köper skit som influencer gör reklam för. Dessutom till 70 % rabatt.. Någon klocka borde ringa..

      Nej Jane hon var inte på deras instagram men däremot på deras hemsida och på hennes egen instagram och det inlägget har hon tagit bort, så det är väl bra då att hon tagit bort och inte marknadsför det eftersom många säger att företaget är dåligt. Bra gjort av henne då ju.

    Jobbar hon ingenting nu längre, förutom med billiga reklamsamarbeten.
    Vart är Pingis typ?

      Enligt Bellas egen blogg jobbar hon ju jämt.
      Med alla bolag från morgon till sena kvällen.
      Jag har en känsla av att personalen på No. 18 är ganska trötta på att ha Bella så ofta på kontoret.
      De önskar säkert att hennes visum snart ska bli klart så de får arbetsro.
      Bella har tydligen inga egna arbetsuppgifter utan allt hon företar sig måste ju uppta andras arbetstid och störa deras koncentration.

        Hur vet du det? Sitter du på no.18?

          Gör du?
          I så fall kan du väl rätta mig om jag har fel.

            Låter det så nu haha, annars brukar det ju låta här att det är så synd om Pingis och andra anställda eftersom att Bella aldrig är där och lämnar dem i sticket. Haha otroligt hur ni vändet på allt och lyckas få allt till fel. Går inte att ta några kommentarer här på allvar, tramsinlägg också. Skulle vara intressant hur många kommentarer vissa bellabelackare skriver på varje inlägg och i hur många olika nicks. Anar vem som ligger bakom ett stort antal.

              Suck! Är du här nu igen med dina löjliga konspirationsteorier! ?

      Haha jösses du får väl kolla hennes kanaler så ser du att hon jobbar och Pingis också. Senast igår så satt de på möte tillsammans, finns nog kvar på story nu.

        Bara för att dessa damer sitter ihop vid ett bord och blir fotade behöver verkligen inte innebära att de jobbar! Allt man ser är inte alltid det man kan tro. Dessutom är väl ärlighet inget som ligger dem särkilt varmt om hjärtat.

    Nu har Isabella tydligen tagit bort foto från Instagram där hon gör reklam för my_flawless.

      Bra då ju, ansvarsfullt då ju, applåder.

    Hahahaha, nu är bilden borta även ifrån Isabellas flöde! Det är som att samarbetet aldrig funnits ??‍♀️

      Haha! Hon är så pinsam. 0 kvalitet och trovärdighet i nåt

        Men det är väl bra då, eftersom att ni skriver att produkten är skit och företaget oseriöst?! Är det inte bra och ansvarsfullt av henne då att ta bort det? Alltså ni är ju för roliga med ert skamma-bella-tjat och besatthet av att misskreditera Bella, letar fel och vänder allt till fel. Så sjukt så man blir mörkrädd.

          Säker på att Poff och Li är en och samma person också, och ligger bakom ett stort antal av kommentarerna här. Galet.

            De tror inte jag! Här finns massor av personer som inte gått på Bellas lögner. Om man bara är minsta kritisk är det omöjligt att köpa hennes luftslott.

      https://myflawless.se/products/flawless-legs
      Här finns en del av hennes härliga video kvar 😉

        haha den hemsida osar inte lyx och kvalitet direkt 🙂

      De är nog dags att börja ta printscreen på hennes samarbeten, de försvinner annars bara i ett litet poff! ?

    Tofflorna är helt magiska, någon som vet vart de kommer ifrån?

      Jag tänker tvärtom, faktiskt. Ifall en influenser gör reklam/samarbete för något tänker jag per automatik att det är dåligt, kass kvalité, oseriöst eller bluff osv.

    Jag kan inte fatta att jag var så lättlurad. Jag skäms. Jag brukar inte vara så lättpåverkad.
    Men efter att ha sett Isabellas annons för Flawless på Instagram så beställde jag.
    Bara 1 timme senare när jag såg alla negativa kommentarer som kom in så ångrade jag mig.
    Idag så har Isabella raderat annonsen både på sin blogg och Instagram.
    Jag försökte redan igår kväll häva mitt köp genom att skicka e-mail till företaget.
    Dom har inte svarat. Nu har jag suttit i deras chatt i 4 timmar. Inget svar. Finns inget telefonnummer till företaget som verkar hålla till i Danmark.
    Vad kan vi som blivit lurad att beställa göra?
    Jag borde ha tagit Klarna men valde Paypal, tyckte det kändes säkert. Men dom kan inte stoppa betalningen 🙁

      Vad kostade den?

        Jag betalade 439:-
        Isabella hade en kampanjkod där man fick 20%
        https://myflawless.se/

      Vad ni kan göra? Lära sig en läxa!

      Men Paypal brukar ha köpgaranti, så om du inte får produkten eller en felaktigt bör de kunna hjälpa dig? Eller har de sagt något om det? Konsumentlagstiftningen gäller oavsett också så du har rätt att ånga dig i två veckor efter mottagen vara.

      Camilla: kan du skriva om detta? Ser lurt ut.

    Vill rekommendera ladyshave från Philips för 199:-. För det priset levererar den över förväntan. Den är liten, sladdlös, kan användas både i och utanför duschen. Den här ingen glammig guldkrage dock.

    Isabella och trovärdig reklam går ju inte hand i hand. Tycker jag.

    Köpte min i Santa Barbara i somras på CVS , rea för 19 dollar … Sämsta skiten !

    Känns som att hon gör reklam för vad som helst nu för tiden, riktiga b-märken.

      Nu går det utför!!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.