Uppdatering: Lohilo hörde av sig och informerade mig om att My har aldrig varit marknadschef utan endast Brand Manager för företaget.
Den 27 augusti 2019 avslöjade Åza Brennander att My Martens var ny marknadschef (brand manager) för Lohilo, ett jobb som hon redan lämnat efter ynka fyra månader.
Hon skriver att hennes uppdrag slutar nu, men jag är inte helt säker på att hon slutar med flaggan i topp eller ens på eget initiativ.
Att hatta runt på olika jobb och bara stanna i några månader låter visserligen som My (Lifestyle mfl som exempel) men jag är osäker på om det var meningen från början att det här bara skulle vara en projektanställning. Vad hade företaget tänkt att hon skulle kunna åstadkomma på så kort tid?
Ja, förutom ett missnöje bland ambassadörerna då?
Sedan My började på företaget blev villkoren sämre för Lohilos ambassadörer och nästan alla ska ha hoppat av eller i alla fall funderat på att hoppa av.
Hur är det möjligt att marknadsföringen via ambassadörer blivit sämre MED en marknadschef Brand Manager än den var utan en?
Källa: Lohilos ambassadörsgrupp på Facebook.
Tack för tips!
