Stor sexrazzia i natt – tv-stjärna gripen

Uppdatering kl 12.35.

Enligt uppgifter till Aftonbladet misstänks mannen ha betalat 1 500 kronor i utbyte mot sex.
Kvinnan uppges komma från ett av Europas fattigaste länder.

Bilden är från ett annat tillfälle

En känd entreprenör och tv-stjärna har i natt gripits misstänkt för sexbrott, enligt uppgifter till Expressen.
Han är en av flera män som greps i samband med en riktad insats mot sexhandel i centrala Stockholm.
– Jag kan inte kommentera några ingripanden i detalj som vi har gjort under natten, säger kriminalinspektör Simon Häggström, spanare vid NOA.

https://www.instagram.com/p/CAM5mJRJsD8/?utm_source=ig_embed

Enligt Häggströms Instagramkonto har insatsen varit så pass påfrestande att medlemmarna av polisteamet inte ens hunnit få i sig mot, och fortsätter sedan med att klargöra att polisen inte bryr sig om vem man är eller vad man arbetar med, köper man sex så år polisens målsättning att du ska arresteras.

Den gripne tv-profilen och entreprenören misstänks för att ha köpt sex av en kvinna från ”ett av Europas fattigaste länder”, enligt uppgifter till Expressen.

Jag söker företagaren.

Jag kommer behöva modda alla kommentarer ett tag. 

188 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    haha….

      Vad är det som är roligt med det här? Det här är ju bara tragiskt.

        Skrattar åt inlägget han la upp när jag läser artikeln. Det är riktigt komiskt att det är detta hab skriver om.

          Alla som kommenterade

      Finns inget roligt med detta. Jag tycker synd om kvinnan men inte företagaren. Vad är det du egentligen tycker är roligt med detta?

        Jag tycker med att det blev väldigt komiskt att han grät ut när han blev påkommen med byxorna nere. Han köpte alltså sex och grät sedan ut för att förekomma alla. Både komiskt (ej själva sexköpet såklart) Och äckligt (sexköpet)!

    Offerkofta kommer fram när man blir påkommen

      Läste den jag misstänker har gjort dettas instagraminlägg och tyckte först synd om mannen ifråga innan detta uppdagades. Helt absurt resonemang, säkert från häktet – ”stackars mig!”.

        Och det enda jag tänkte på när jag såg alla peppande kommentarer: ni vet inte vad det gäller, håll för fan in hästarna så länge!

      Tänkte samma. Han kan säkert vända detta till något positivt (=tjäna stålar). Skriva en bok, gråta ut hos Malou. Oändliga möjligheter!!

        Japp! Han kommer komma ut som sexmissbrukare, har inte kunnat hejda sina inre demoner, släppa bok, etc etc..

        Tror ni det är slut mellan han och flickvännen nu?

          Jag (Anonym 12:27) hoppas det är/tar slut.

        Precis! ”Så var jag stark nog att komma över mitt sexberoende” mjau mjau mjau..

      Han får specialbeställa sin offerkofta från samma leverantör som Mcuze. Leveranstiden är beräknad till månader, det finns inte så mycket garn i världen!

    Man behöver ju inte vara GW för att lägga ihop informationen från inlägget under med detta…

      Förstår inte vad du menar, men alla mina inlägg är ju utformade efter instruktioner från min chefredaktör på hur jag måste utforma dem.

        Jag skrev ca samma som Victor under förra inlägget.

        Hur du måste och vad du bör tänker jag inte behöver vara samma.

          Tack, mycket hjälpsamt.

    alltså ger snart upp män. Hur svårt kan det vara att leva ett normalt liv. Jag vet inte alla män men jävligt många!

      Män, kvinnor? Tror mig är åt bg hållet. Båda män och kvinnor gör det. De måste göra om reglerna. Även de som säljer måste åka fast.

        Kvinnor gör mycket dumt här i världen, men just sexköp är inte ”åt bägge hållen”.

          Jodå det är åt bägge hållen om än inte i riktigt samma omfattning. Du har sexresor till bl.a Gambia och här i Sverige tar sig batikhäxorna en ensamkommande som leksak….. så kvinnor kan de oxå…

            Åh herregud

            Under de 20+ år som sexköpslagen funnits i Sverige har inte EN enda kvinna gripits för sexköp. Men ok, visst absolut, ”inte bara män” ???

              Att ingen grips är inte synonymt med att det inte existerar.

            ?

            Lägg av nu. Jag har sålt sex under flera år och vet med säkerhet att det är 99% män som köper sex. Låt oss som vet vad vi talar om prata för det är kränkande mot oss när osanningar sprida.

        Va? Varför måste dom det? För att det är kul att trycka till en väldigt utsatt grupp ännu mer?

        Nej, de som säljer sex behöver kunna få skydd om de behöver det. Ingen säljer sex för att det är kul

        Nej, det hjälper inte att säljaren åker fast, då de är väldigt utsatta och kommer aldrig våga söka hjälp om de också riskerar fängelse. Många är inlurade i detta och har inget val.

        Det hjälper inte. Vi hade sådana lagar för inte sååå många år sedan. Det gick dåligt. Även lagarna vi har idag fungerar dåligt. Men det beror såklart på vad man vill straffa. Vill man straffa folk för att de har sex rent generellt, så har du ju rätt. Vill man skydda utsatta personer mot att bli skadade/utnyttjande så gäller en helt annat linje. Finns ett TED-talk med Juno Mac om just detta. Ifall man är intresserad av vad som verkligen funkar menar jag… Det överraskar ?

      Lika jävligt när kvinnor köper sex.
      Eller?

      Den enda skillnaden är av vi inte pratar om det.

        Män har en tendens att glömma sina problem tills en kvinna tar upp Sina

        ”Men kvinnor då” Är sjukt irrelevant i sammanhanget då det är en så försvinnande liten del jämfört med mäns våld mot utsatta kvinnor.
        Det här är betald våldtäkt och det är väl det diskussionen ska handla om, inte ”Men det häääääär då!!?!11”

        Oh herregud..

        Håller med till fullo. Det är precis lika vidrigt från båda hållen att ens tro att man har rätt att få tillträde till någon annans kropp på det här sättet.

        Kan ju vara så att det övervägande är män som köper sex/våldtar. Finns säkert kvinnor också men problemet är männen!! Suck!

        Hur många kvinnor köper sex menar du?

          Är det antalet kvinnor som gör det till ett problem eller är det att de gör det?

            Enligt en intervju Simon Häggström gjorde i Morgonpasset i P3 för några år sedan (https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/822305?programid=4765) så finns inte ett enda dokumenterat ärende där en kvinna gripits för sexköp sedan sexköpslagen infördes. Det kan såklart ha ändrats eftersom att intervjun gjordes 2016, och kan ju givetvis finnas ett mörkertal. Men frågan kvarstår, hur många kvinnor menar du säljer sex i Sverige? Och var får du din information ifrån? Skulle vara intressant att veta. Tills dess att du kommer med källa så håller jag fast i min åsikt att detta endast är ett mansproblem, inte alla män men endast män osv. Rekommenderar alla att lyssna på intervjun för övrigt, väldigt intressant, framförallt med dagens ämne.

              Obs, menar såklart köper sex, inte säljer ?

        Det är mycket ovanligt att kvinnor har betalat eller gett annan ersättning för sex. Bland männen har nästan var tionde gjort det någon gång.
        Källa: Sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter (SHR) i Sverige 2017, Folkhälsomyndigheten

          Hur vet du det?

            Personen länkade ju vart informationen kom från…

            @Anonym 13:09: Du kan ju själv se att Anonym 12:55 angav en källa, så antar att det är så hen vet………

            Hon skrev bokstavligen källan precis under hennes påstående?????

            Källan står BOKSTAVLIGEN i inlägget!!

              Hur vet du att den gör det? *skoja*

            Anonym 13.09 – gissar att du är en man!

          Kvinnor har nödvändigtvis inte samma tillvägagångssätt som männen, men deras handling tjänar samma syfte.
          Det beror helt och hållet på hur man försökt att komma åt information kring kvinnor som handlar och utnyttjar män och unga pojkar.
          Ett exempel på det är hur batikhäxorna 2015 utnyttjade det ’ensamkommande’.

          Men, det är ju klart….det är ju det goda kvinnorna’, då är det okej och skall såklart inte räknas med, så vi håller oss till att det är ytterst ovanligt istället och fortsätter att rikta strålkastarna åt annat håll.

        Är det ens relevant i denna fråga?!

        Haha, fast nu handlar det ju om män som köper sex, inte kvinnor som köper sex.

        K ÄF TEN på dig mansriddare

    Att tycka synd om sig själv när man gjort något så hemskt mot en annan människa säger en hel del om hur man är som person.
    Att sedan ta på sig en offerkofta, men bara när man blivit påkommen.. Då är man inte ångerfull för fem öre!
    Vidrigt!

      Nä alltså har man sin moraliska kompass rätt riktad så GÖR man inte såna saker från början, alls.
      Man gör det inte.

    Cam, fråga gällande följande citat ”Jag söker företagaren som inte valt att återkomma”:

    Har företagaren svarat att de väljer att inte återkomma eller har företagaren inte svarat än om de återkommer?

      Jag uppdaterade inlägget – jag söker.

        Tack för förtydligande!

        Är han tevepersonlighet, entreprenör eller företagare? Lite rörigt och otydligt här…

          Han är tvpersonlighet, entreprenör OCH företagare.

            Jo, men man kanske kan välja att kalla honom för en sak, inte tre olika titlar i tre olika meningar, då låter det som om att man pratar om tre olika personer?

              Är nog bara tidningarnas sätt att ge oss tillräcklig info att räkna ut vem det är utan att ge oss namnet och bryta mot någon publicistisk regel.

              Då har man svårt att förstå.

        Han lär ju sitta anhållen i 72 timmar och sedan högst troligt häktad. Får han då restriktioner så är det noll kontakt.

          Man blir inte anhållen för sexköp om man går med på strafföreläggande. Häktad kan man nog inte bli för brott som inte ger fängelse.

            Åh, anhållen kan du bli hur mycket strafföreläggande du än medger till. Det kan finnas utredningsskäl, recidiv etc.

            Däremot kan en utländskmedborgare utan adress i Sverige bli anhållen ifall han inte medger rättegångsfullmakt, eftersom det finns risk att personen lämnar landet. Tänker t ex en enkel rattfylla som inte är anhållningsskäl annars.

              Aha okej. Tack. Hur är det med häktning?

          Fast kan han ju inte vara? Antagligen erkänt och släppt hur skulle han annars fått tillgång till mobil och kunna skrivit på insta medan han var anhållen

          Han skulle väl till TV4 imorgon?

    Jaha, det är kanske förklaringen till Instagraminlägget en känd tv-personlighet la ut om att hans liv rasat pga omoraliska förehavanden, typ.

      Lysande slutledning, dr Watson!

      Fan. Gillade kakorna

    Denna tv-personlighets matvaror har legat ute på Matsmart ett tag, trots att bäst före varit långt fram i tiden (2021). Funderade på om företaget hade ekonomiska bekymmer men nu verkar det ju vara värre än så…

      Vad är det för varor?

        Pasta o pizza o sånt skulle jag tro!

      Fast Matsmart säljer väl inte enbart matvaror med kort bäst före-datum?

    Så tråkigt när detta händer. Man kan bara undra ,varför? En som har allt, och är så bra!

      Troligen för att han tyckte ha sig rätten. Sen låter det väl ångerfullt när man väl blivit gripen.

      ”Många sexköpare är beroende, men det är makten – inte sexet – som är den verkliga drogen.
      Det säger Erik Sundby, som driver kliniker för sexberoende.
      – De kompenserar genom sitt beteende sin maktlöshet från tidigare traumatiska upplevelser,”

      https://www.vn.se/artikel/makt-porr-och-sjalvhat-bakom-sexberoende-nar-man-koper-sexuella-tjanster-av-tonaringar

        Lär väl knappast vara första gången han gör det som 50+

      Jag tänker mig hora-madonna komplex. Han behandlar sin flickvän som en gudinna av porslin medan han lever ut sina perversioner via köpt sex. :/

    Hoppas han ryker åt helvete efter det här. Hoppas att alla tanterna i kommentarsfältet vänder sig emot honom, att ingen går på hans snyfthistorier. Jag tycker verkligen inte synd om honom.

      Inte jag heller. Äckel.

    När vi ändå är inne på sexhandel så kan jag varmt rekommendera dokumentären om Göran Lindberg, fd polischef och våldtäktsman. Den heter Kapten Klänning och finns på TV4 Play.

      Finns även en P3 dokumentär i flera delar som är värd att lyssna på.

      Jag kan också rekommendera radioproduktionen ”Den fastspända flickan”.

      Omg, han är så sjukt läskig!
      Han har nu ett ridcenter dit unga tjejer åker för att rida ?

        Och inom ridsporten så är det ju lite si sådär med moralen ibland. Många äldre gubbar som sätter på unga stalltjejer.

        När jag sökte jobb inom stall så var det många som frågade om vilka ställningar jag tyckte om, och en del annat som absolut inte hade med hästarna att göra.

        Sen finns det ju naturligtvis många bra ställen också.

        Du är säker på att du menar Göran Lindberg..?

          Göran Lindberg driver tyvärr en hästgård i Skåne ja ? de tog upp det lite snabbt i slutet av avsnittet om honom på viaplays ”i huvudet på en gärningsman”.

          Vem skulle det annars menas? Han är fd polischef, kallades kapten klänning och var ett riktigt svin. Driver numera ett stallutanför Vimmerby där många ungdomar hänger.

          Tror att det var nån som blandade ihop korten där i mitten känns det som!

        VA??? Kan folk låta sina barn åka dit???
        Om jag visste att någon ungdomsledare etc. var dömd för våldtäkt så hade mina barn hittat en annan hobby!!!

      Finns även ett avsnitt som handlar om kapten klänning på viaplays ”I huvudet på en gärningsman”.

    Så kan det gå din svinpäls. Har alltid hatat honom och med all jävla rätt.

    Män som betalar för att våldta utsatta kvinnor.
    Vidrigt men är inte förvånad.

    Jävla äckel

    Ångrar han sig för sitt dumma beslut eller för att han blev påkommen?

      Exakt. Vad hade hänt om han inte blivit påkommen? Hur många gånger tidigare har han gjort detsamma? Det är själva fan att män är så jälva sviniga. Nej, inte alla män och ja, det finns kvinnor som köper sex också, men kan vi inte bara diskutera det faktum att det är majoriteten MÄN som står för denna typen av kriminalitet. Och som vi ser i det dagsaktuella fallet, mannen i brevet kan vara din sambo, granne, släkting, jobbarkompis…ja, faktiskt vem som helst. Utrota dessa rötägg, sätt dem i skampåle, ja gör något en gång för alla. En böteslapp rikare ”kommer de undan”. Nu var det en känd person som dessutom gick ut själv med sitt öde – om än i förtäckta ord – och som kommer att bära skam och skuld men annars är dessa brottslingar hyfsat ostraffade av samhället i övrigt.

      Att han blev påkommen. Knappast första gången.

      Eeexakt.

    Fick en känsla för vem detta kunde vara, gick in på hans instagram och bingo. Har alltid vetat att han är ett svin men det känns som om alla andra har älskar honom.

      Samma känsla här!

      Genuint nyfiken, varför har du alltid vetat att han är ett svin?

    Ska bli intressant att se om flickvännen lämnar.

      Hoppas verkligen det, för hennes skull. Hon förtjänar bättre.

      Konstig grej att fokusera på i allt detta….

      Är inte så säker på att hon lämnar.
      Han jobbar stenhårt nu på att bli förlåten och förstådd. Han kommer att ösa ur sig bortförklaringar och ursäkter för sitt svinga beteende. Och hon är ung och kär.

      Hoppas hoppas hoppas hon går. Verkar vara en så fin tjej som redan gått igenom så mycket, värd så mycket mer.

    Kan ju vara så att det övervägande är män som köper sex/våldtar. Finns säkert kvinnor också men problemet är männen!! Suck!

    Stackars hans barn…

      Hans flickvän, hans barn, hans exfru, hans anställda, hans kunder… blä

        Alltså, jag har köpt hans frysta pizza någon gång. Tycker inte särskilt synd om mig själv i det här måste jag säga…

          Samma här. Känner mig tämligen okränkt.
          Blir alltid chockad dock av att män som har till synes allt sätter det på spel för ett ligg.
          Tänker på Bill Clinton som solkade sitt rykte som president för några tarvliga avsugningar.

          Haha jag gör

          Precis, fastän det är den enda dugliga pizza jag hittat i frysdisken så känns det inte som att jag kan tycka synd om mig själv i den här situationen ?‍♀️

    Oavsett så är det tragiskt för alla parter.
    Flickvännen, han själv och kvinnan..

    Fördelen med tillslaget är väl iaf att kvinnan som sålde sex förhoppningsvis blir fri från sina hallickar nu.

      Så enkelt är det inte så nej hon är nog kvar

      Skulle inte tro det. Snart befinner hon sig antingen i bedrövliga omständigheter i sin hemstad i Östeuropa eller i en ny bordell i en svensk förort.

        Vad fan vet du om det? Var hon traffickad hit får hon nu hjälp.

    Män….såna grisar. Jag upptäckte att min man och min svåger har en så vidrigt äcklig jargong, skickar porrbilder till varandra osv. Kunde jag aldrig ana! Men jodå. Jag ger fan upp. (Skilsmässan går igenom i september ??)

      Helt jävla otroligt är det. All styrka till dig! Nice att bli fri?

      Skulle också skilt mig om jag hittade sånt. Fy fan vilka grisiga män det finns!!!!

        Ja en sån man behöver man inte.

      Usch, ja man har en del historier om män o deras drifter, sen är man självvald singel med?
      Hittade en hemsk podd häromdagen om man vill fördjupa sig i ämnet…Systrar heter den, från radio GBG tror jag. Men håll i hatten för den är så vidrig.

      Good for you! ?? Det krävs helt enkelt en viss sorts man för att som vuxen hålla på med sånt.. Och det är knappast en man man kan vara stolt över att spendera hela livet med.

      Mvh erfarenhet av asiga män

      Starkt av dig ändå att lämna!

      Good for you! Du kommer må så mycket bättre utan honom. Tänker på allt som inte uppdagats.

    Amatörer. Vill man ens vara diskret när man åker till nån jävla lägenhetsbordell? Man ska aldrig åka ”hem” till tjejen utan ta sig in på hotell eller bjuda hem henne. Tänk inte med kuken, människor har en hjärna av en anledning.

      Så problemet är inte att han köpte sex, utan att han köpte sex amatörmässigt?

        Jag anser att om två vuxna ingår i en frivillig affärsöverenskommelse så har ingen annan med saken att göra. Just denna tjej kanske är ett offer för människohandel och inte alls gör detta frivilligt, och då är det en helt annan femma.
        Sexköp är så vanligt och utbrett så att detta borde knappast vara big deal längre. Lite som att skriva stora rubriker om nån som rökte braj en gång och åkte fast.

          Oj du borde läsa Simon häggströms texter om hur frivilligt detta verkligen är

            Jag behöver inte läsa texter om frivillig och ofrivillig prostitution för att veta att det finns båda. Jag har helt frivilligt sålt sex i många år för många år sedan, och jag förstår skillnaden.

              Ungefär samma sätt att resonera som ”Ja men jag prövade hasch och det var inte farligt för meeej så nu tycker jag det ska var helt lagligt”.

              När man är full av ”bias” och inte ser helheten utan är så självcentrerade att man själv är den enda rätta mallen för ALLT.

                Jag har inte sagt hur det borde vara, jag säger bara hur det är. Sexköpslagen funkar inte om målet är att bli av med människohandel, sexförsäljning och -köp.

                  Du har rätt Henrietta, de andra har fel. All evidens som finns kring hur man skyddar dem som säljer sex från utsatthet och istället ser till att de själva får makten, över sin kropp & över sin transaktion, pekar på det du påvisar. Så det är så.Finns flera TED-talk i ämnet, liksom artiklar man lätt finner via Google scholar.

                    Det som var allra mest problematiskt för mig var att handskas med stora belopp svarta pengar. Hade jag bara kunnat tjäna dom genom företagande så hade jag kunnat utnyttja dom till fler saker än mat, kläder och nöjen. Jag hade kunnat spara, få högre pension, kunna få större lån, ha dom som handpenning för en lägenhet osv. Det är svårare att sluta med prostitution och ändra sitt liv om det enda man har byggt upp av det är skokartonger fulla av kontanter som banken inte vill ta emot.

              Hur kommer det sig att du frivilligt sålde sex?
              Njutning?
              Genuin fråga eftersom jag tänker att alla sexköp inte är frivilliga av de som säljer sig.

                Jag studerade, ville kunna göra det i min egen takt utan krav från csn, orkade inte jobba heltid vid sidan av studierna för att kunna ha råd att bo och äta. Genom att sälja sex så kunde jag styra mina egna tider hur jag ville, tjäna väldigt mycket pengar på bara några få timmar och kunna studera samtidigt utan press.

                Har funderat på det där med termen frivilligt. Vissa fall är ju solklara, som t.ex. där fysiskt eller psykiskt tvång etc ingår. Men så finns det ju olika skalor av grått. Om man går till ett jobb man hatar, men gör det av försörjningsskäl, är det frivilligt? Om man fann ett jobb man hatade mindre, men fortfarande inte kände sig helt nöjd över, säg prostitution, och gick över till det istället, är det frivilligt? Eller måste man älska jobbet som prostituerad, varje stund av varje dag, för att det ska anses vara frivilligt? Om ja, hur ligger det isf till med andra jobb. Man säljer sig ju alltid så fort man tar emot någon form av betalning för en prestation, man säljer sitt arbete=frukten av ens fysiska och mentala input. Hur mycket måste man älska själva arbetet för att det ska räknas som frivilligt…? Nyfiken på hur andra tänker här 🙂

          Jag håller med.

          Det är en stor skillnad mellan att köpa sex och att röka på.

          Bara för att ett brott ”är så vanligt” betyder inte det att det bör legaliseras eller att det inte är en ”big deal”. Polisen skriver att kvinnan ifråga kommer från ett av Europas fattigaste länder, men visst, hon var säkert här och sålde sex för att det är så himla kul.

            Jag skrev att kvinnan kanske är ett offer för människohandel, och det har jag aldrig påstått är okej. Men samtidigt finns det många andra tjejer, inhemska, som säljer sig för att kunna unna sig saker. Vi pratar om mycket pengar här. Om målet är att ingen ska sälja sig så har vi misslyckats kapitalt. Tjejer säljer sig, lever i otrygga arbetsförhållanden och har ingenstans att vända om dom blir utsatta för misshandel eller våldtäkt, staten förlorar skatteintäkter och tjejer måste omsätta svarta pengar istället för vita, människohandel fortsätter, sexköpare blir bötfällda med relativt små belopp som dom bara kan betala av på en gång. Och så fortsätter det bara. Detta är ingenting annat än symbolpolitik. 1/10 av män har någon gång köpt sex så sexköpslagen verkar vara rätt tandlös.

          Håller helt med dig. Har ändrat inställning mycket till sexarbete, både säljare och köpare, sedan jag så en mycket bra TED-talk med Juno Mac. Ögonöppnande ? Lätt att fastna i sitt egna moraliserande som ju kommer mycket av vad man själv skulle vara bekväm med men det ÄR skillnad på frivilligt sexarbe, våldtäkt och människohandel. Stor STOR skillnad. Man kan inte klumpa ihop allt. Det är inte ok. Särskillt inte mot dem som säljer sex. Undrar tex hur kommentarerna hade sett ut om det handlat om en svensk vuxen kvinna som tagit 50000kr betalt för att ligga med honom, i en svit, på Grand Hotel… Det är inte sexköpet det kommer ann på. Det är utsatheten hos den som säljer!

            Jo, det är själva sexköpet det kommer an på. Det är aldrig okej att köpa sig rätten till någon annans kropp.

              Varför då?

              Varför då? Frågan är ärligt ställd för jag har svårt att följa med i hur man kommer fram till ett sådan ”blanket statement”. Undrar nog mest över vad syftet är? Vem är det bra för? Vem skyddar det och vem skadar det? Är det inte säljaren som bestämmer över sin kropp? Om hen är myndig och fri att ta beslut över sitt eget liv menar jag? Du gör mig fundersam… Hm.

      Det var väl en jävla tur att han är så dum i huvudet då! Undra om detta är första gången, och isf om han skulle fortsätta om han inte blev påkommen. Förmodligen…

      På dig låter det lite som om prostitution är OK bara man inte blir påkommen…

        https://m.youtube.com/watch?v=6rIHZHsH8Y0

        Den provocerade mig, gjorde mig äcklad. Och det var sååå svårt att se hennes sida och acceptera den. Men det finns tydligen prostituerade som vill vara det.

          Men varför ska man bli provocerad? Det är hennes VAL, dock är ju problemet med sexhandel att det är väldigt få som egentligen gör det frivilligt och särskilt inte om de kommer från fattiga länder. Men så länge det är något hon vill göra för hår HON väl göra det. I en perfekt värld hade hon inte haft några kunder bara..

            Men, det är inte olagligt att sälja sex, det får man göra.
            Det är olagligt att KÖPA sex.
            Han köpte sex, det var olagligt.

            Jag vet inte varför det provocerade mig, eller varför jag blev arg och äcklad. Jag satt faktiskt länge och grävde i mig själv.

            Det jag kunde komma fram till var att jag själv är en sådan person som avstår från saker som kan vara skadliga för andra, av solidaritet för utsatta människor. Men alla behöver inte agera likadant. Och jag fick ett helt nytt tankesätt, det finns kvinnor som vill sälja sig själva… och det får vi acceptera.

            Jag gillar att utmana mig själv och mina tankebanor.

            Sen kanske det har med min egen syn på sex också, en ny syn och känsla. Sex är för mig heligt. Det är andligt, en kärleksgåva. Och för mig är det äckligt att sälja och köpa det.

            Men det är inte alltid våldtäkt och hemskheter i sexhandel. Det är min nygamla upptäckt.

        Man kan fortfarande vara en amatör och helt dum i huvudet om man inte ens planerar sitt brott bättre än såhär. Fattar inte hur man lyckas att driva framgångsrika företag och samtidigt vara så lågbegåvad.

          Det är tydligt att du inte förstår hur beroende fungerar.

            Och var kom beroende in just i detta fall? Enligt det som kommit fram hittills var detta första gången.
            Sedan tror jag inte för en sekund att detta var ”första gången”. Däremot är ju beroende kortet bra för hnm att spela på även om det kanske inte finns där alls. För de ju alltid liiiite synd om de som lider av beroende för det är ju trots allt en sjukdom.

          herregud vad folk verkligen inte fattar vad du menar haha

        Är prostitution inte ok? Om det är helt frivilligt från säljaren sida och om hen inte blir utnyttjad utan känner makt och kontroll över sin delaktighet. Förstår att det nog inte var så i just detta fall men frågan är ställd rent generellt. Eftersom ditt svar var så generellt…

        Prostitution är väl inte det som ifrågasätts va, utan att köpa sex av utsatta personer. Jag hoppas att det är så i alla fall. Men eftersom kommentaren handlade om Paulo så var det nog köpandet TS menade. Att skamma prostituerade var kanske inte din avsikt men det var lite så det blev…

    ”Europas fattigaste länder”, låter som Rumänien.

      Hoppas de luskar ut och hittar gärningsmannen bakom verksamheten. Tror knappast flickan/flickorna tagit sig hit på egen maskin! Luktar koppleri och bordellverksamhet!

      Finns fattigare än så. Albanien, Kosovo, Makedonien.

        Moldavien.

      min gissning går till moldavien som nog är europas fattigaste land nu. kanske vitryssland. inte för att det spelar så stor roll dock. men ganska många trafficking-offer är väl från moldavien och rumänien.

    Detta är garanterat inte första gången. Fy fan. Alltid tyckt att han är så jääävla vidrig.

    Förvånar mig inte ett dugg att det är den person det är men ändå vidrigt

    Kommetarsfältet var fyllt av hjärtan och stöttande kommentarer, tror de flesta ändrat sig lite efter artikeln i Expressen…

    Och folk undrar varför man är singel.

      Exakt? För övrigt bästa kommentaren denna sida jul!

        Hahaha tack ??❤?

      Undrar folk verkligen det för att det finns prostitution? Det var verkligen att hårddra det.

        Knappast därför. Utan för att det de facto finns så många asiga män därute.

          Exakt så.

    Undrar vad Lisbeth Salander skulle ha sagt.

    Så det här och förra inlägget har inget gemensamt? *wink wink*

    Otroligt tragiskt men inte förvånad. Vet flera andra som bedrar sina tjejer utan någon som helst ånger. Narcissist.

    Jävla män. Äckliga jävla män.

    Fy fan alltså! Vilken liten lort han är!
    Tycker så synd om hans anhöriga och då speciellt barn och flickvän. Så skamligt han har betett sig mot dem och mot kvinnan som han utnyttjat för betalning. Och sen ha mage att lägga ut en snyfthistoria med en enorm offerkofta, där han tycker oändligt synd om ditt eget uppblåsta ego. Han är ett riktigt praktarsel! Hoppas att all hans verksamhet nu är körd för gott och att vi aldrig behöver se hand patetiska nuna i tv något mera.

    Köpa sex är våltäkt!!!

      ?

      Inte i alla fall. Vissa gör det frivilligt.

    Lol på hans lipinlägg på insta, he’s only sorry he got caught. Jävla äckel

    ”I de bästa förhållandena: pratar man som vänner, leker som barn, argumenterar som hustru och man, skyddar varandra som bror och syster och så tränar man ihop. Äskar att vakna med dig min vackra så tack för att fört in värme i mitt hjärta, skönhet i min värld och kärlek i mitt liv”

    – Entreprenören den 14 maj, dagen innan han förmodligen köpte en prostituerad kvinnas kropp och blev tagen av polisen i en razzia

      Sån skenhelighet! ? Fy satan för sådana män!

    Hur vanligt som helst i Sthlm

    Blir så förbannad över sånt här. Sexköp är alltid vidrigt, men när det dessutom är kvinnor som tvingats hit från fattiga länder för att jobba på en jävla bordell, där några jävla as bestämmer över dom och tar deras lön. FY FAN för män som hjälper till att hålla sån verksamhet flytande. Och sen sitta och skriva ett snyftinlägg på det… ae, lås in dom och kasta bort nyckeln.

      Inte blir det bättre av att han – som köpare – ska få tala ut i Nyhetsmorgon imorgon. Han vill berätta ”sin story” .
      Hur i glödheta h-vete tänker de på TV4? Varför låta honom gråta ut där?!!

      Helt rätt. En sak jag inte förstår i Sverige är hur det kan vara förbjudet att köpa sex men inte att sälja sex? De verkar tro att med det beslutet kommer sexköpen försvinna men så är det ju verkligen inte.

    Bra jobbat av polisen! Forsätt så!

    En studie gjord om hur kvinnlig sexturism framställs i media
    http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:646896/FULLTEXT01.pdf

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.