Hoppsan, hejsan – helt plötsligt kunde man läsa inne på Apotea vad Margaux Dietz nya projekt ”X by Margaux” handlar om.
Både vilken typ av företag det kommer röra sig om och vilka mer som varit inblandade stod där för alla som råkade hamna på sidan och det kan inte ha varit särskilt kul för Margaux att se.
För många företagare är uppbyggnaden upp till lansering och själva lanseringen i sig, ett viktigt marknadsföringsverktyg och det kan förstöra mycket när sådant här händer.
För det händer tyvärr titt som tätt, inte minst har vi sett det i Melodifestivalsammanhang, där Spotifys automatiserade system ”råkat” släppa tävlande låtar innan det är tillåtet – alltså efter de visats live i SVT.
Nu kan ”X by Margaux” varken bli diskade eller riskera en utskällning av Christer Björkman för sin för tidiga entré hos Apotea, men lik förbannat är det surt som rönnbär att inte få vara först med att avslöja innehållet i en lansering man arbetat på länge, ibland under flera år.
Nä, jag tänker inte avslöja vad som stod på Apotea och som nu är borttaget igen.
Det enda som finns kvar är det syns högst upp i inlägget.
Det skulle vara riktigt grisigt gjort av mig i så fall, utan det här inlägget är mer ett påminnelse om att inget system är bättre än sin svagaste länk.
Förhoppningsvis sker inte samma sak hos Apotea igen för något annat företag, för risken finns ju då att man helt enkelt skippar att använda dem vid en lansering då ingen vill riskera att råka ut för samma sak.
Men ni får gärna gissa på och så får vi se vilka av er som hade rätt på tisdag!!!
https://www.instagram.com/p/CEHBTNEARl2/
https://www.instagram.com/p/CEJFANQgNHt/
Tack för tips! (Jag glömde, förlåt!)
