Det där med reklam bland content

Hur mycket reklam är egentligen okej i en timmes podd? Räknade till sju eller åtta i senaste Alex & Sigge (kom av mig pga så tråkig reklam). Skapar man innehåll för att göra reklam eller gör man reklam för att skapa innehåll? Tänk om vartannat inlägg här bestod av reklam, det skulle ingen tycka var kul. Inte jag, inte de som köpt reklamplatsen, inte ni. // Sandra Beijer

”Tänk om vartannat inlägg här bestod av reklam, det skulle ingen tycka var kul.”
Och ändå verkar det vara exakt det konceptet Ebba Kleberg Von Sydow och vissa andra arbetar efter.
Eller nä, Ebba har banne mig haft MER reklam än varannat inlägg – något jag tidigare skrivit om här.
I det inlägget innehöll 9 av Ebbas 15 Instagraminlägg reklam (60% reklam), så jag tänkte att vi kan kika på inläggen som Ebba publicerat efter det.
Har mängden reklam ökat? Minskat? Är samma?

Av 24 inlägg är 9 reklam vilket blir en sänkning till 37.50 % men samtidigt har jag sett att mängden reklaminlägg på Instastory ökat. 

Det här är bara från idag (fram till kl 17) :

97 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Jävlar. Fan vad tråkigt och icke trovärdigt.

    Kan tänka mig att reklamen ökat under Corona också pga att de inte får så mycket inkomst av saker som kräver att man träffas.

      Håller helt med dig där. Märker även att många gör reklam som inte känns ”i linje med deras brand”. Som det här snuset i småförpackningar alla gör reklam för. Liksom man tar de jobb man får typ

        Hehe exakt. Kenza gör reklam för solglasögon i NOVEMBER under en pandemi. Sandra Beijer dukar fram frysbullar med grädde. Hannah och Amanda rabblar sponsorer som att de var biverkningar i en amerikansk medicinreklam. Snark

      Så länge det fortfarande är bra content skiter jag i om det är reklam eller ej. Jag tycker inte det stör mitt flöde.

        +1

    Plus att hon ju bäddar in reklamen även i de andra icke-reklammärkta inläggen i bloggen. Typ ”vår nyöppnade Bookbinders-affär på Karlavägen 46”. Hon tar sedan jätte illa upp vid minsta kritik om för mycket reklam, tappar lusten att blogga osv, men bemöter aldrig någon kritik.

      Ebba kan verkligen inte ta kritik utan grinar om att det är hatstorm och elakt… Buhu!

        Var det inte så att när Instagram kom som en rival till facebook,? så var huvudsyftet att man mer skulle visa foton och inte skriva så mycket?Så var det ju mycket i början,och de som ville skriva mer som en dagbok eller om ditt och datt om sitt liv började blogga.Nu verkar det som om bloggarna börjat bli väldigt lata i sina texter på bloggen och petar in reklam där också.Visst att unga nya människor som inte vet hur det var förr kanske inte reagerar så mycket på all reklam,men det är samtidigt de unga som påverkas mest av det utan att själva förstå det.eklame

        Finns ju en del vettiga bloggare och även vettiga IGkonton som man kan följa om man tycker det är kul,men de flesta tycks följa influencers som bara spottar ur sig reklam,förstår verkligen inte att de kan ha så många följare.
        Vet att många spekulerar i om många konton har köpta följare och det tror jag absolut.
        Skulle verkligen vilja att det fusket granskades och att alla omärkta reklaminslag som folk lägger upp på sina instastorys granskades.

        Hoppas att denna eran med slit och släng och ”bara måste ha” produkter som influencers försöker pracka på oss snart försvinner för gott.
        Jaja,tids nog kommer det förhoppningsvis massor av inteligenta/kreativa ungdomar som vill ha en förändring och som brinner för något.
        Det skulle vara så härligt att se och läsa om dem,och inte som nu,att mest se en massa botoxade och filtrerade selfies,blandat med prylar som skall säljas.

          Facebook äger Instagram så tror mer det var en utveckling med fokus bilder

      Intressant i hur många andra sammanhang man som konsument blir ”hotad” med att personen ska sluta.
      Hos frisören: ”Men åh, ska du säga att du vill ha KORTARE lugg ändå!! Nä, då slutar jag! Säger upp mig! Jag orkar inte mer!” *insert Karlsson på taket – sur min*
      På ICA: ”Men ska du springa och hämta mjöl nu också, bara för att du glömde det?? Fy faaaaan!” *ropar ut i högtalarsystemet i affären: Mona i kassan här, jag har fått nog. Tappat lusten. Orkar inte med er kunder som spenderar era pengar här längre. Kommer säga upp mig!!!*.

      Så ovärdigt. Om du lägger ut hela ditt liv och familj på nätet och försöker tjäna pengar på det, då får du nog tåla lite också.
      Precis som man I ALLA ANDRA YRKEN får tåla en hel del! *surprise*

    Jag fattar att bloggen/insta/podden är deras jobb och de måste dra in pengar men Ebba har tagit det ett snäpp för långt. Jag vet inte var gränsen går men den är liksom passerad.
    Och då är jag helt klart målgruppen för reklamen.

      jag tror att de är i behov av pengar med tanke på all den reklam hon gör. De köpte ju book binders vilket jag tyckte var ett märkligt beslut, svindyra block osv…hur stor marknad finns det för det när vi blir alltmer digitaliserade och utbudet är jättestort om man nu skulle behöva kontorsprodukter. Visst de kan ju utöka sortimentet med förvaring osv men det är också jättestor konkurrens där. Synd, för hon är en av de influencers som jag har gillat mkt, som är 40+.

        Johan är snorrik så inga behov av pengar där…

          Pengar i familjen eller?

            Jag har ingen koll på hur stor deras respektive förmögenheter är men de kommer väl båda från välbärgade familjer och har haft välbetalda jobb, Johan har varit VD.

            Ja

    Tror antalet reklaminlägg hämmar influensers i längden. Minskad trovärdighet samt tråkigare att följa = mycket sö er algoritm på insta och mycket mindre spridning = man växer saktare eller kanske tom minskar i antalet följare

      Att kika in på influencers på IG är som att flyttas tillbaks i tiden när man satt och bläddrade i postorderkataloger,
      Kan inte förstå hypen med att följa en levande reklmpelare,måtte denna era snabbt försvinna,amen

    Mer pengakåt än Ebba får man ju leta efter. ?

      Ja jäklar. Riktigt jäkla ogenuin och närig. Allt allt allt ska det tjänas pengar på.

    Är så otroligt trött på E von Sydows reklamflöde! Känns som om hon trycker ur sig pliktskylidiga inlägg om kungligheter, lite stressgnäll och träning mellan varven bara. Resten är reklam och barnen ofta involverade. Jag har många år följt henne och gillat henne, och tycker om kunglighetsinläggen och den digra kunskapen om just detta samt om modehistorik. Men nu är det nästan omöjligt att följa henne pga extremt mycket reklam. Fattar att det är hennes liv, hennes val och vill så gärna fortsätta följa henne men blir svårare och svårare för varje dag.

      Följ podden ’Kungligt’ istället, mycket proffsigare och roligare kunglig rapportering!

        Tack för tipset!

      Får också det intrycket att de andra inläggen mest produceras som utfyllnad numera och hennes kungliga inlägg känns snarare framgooglade än diger kunskap, men gillar dem ändå. 🙂
      Får även känslan av att hon vill framhålla att hon är mer än influencer, typ ”som medlem av Frimärksrådet tycker jag detta är ett fint frimärke” eller ”idén ja pitchade till TV4 om ett kungaprogram som ja sen programledde” osv. Vem skriver så?? Som ett barn som försöker hävda sig liksom.

      +1. Samt att 99 % av all reklam hon gör inte känns trovärdig. Nej, hon äter nog inte Ekströms vaniljsås, använder inte Vichys ansiktsprodukter, springer inte runt i Ecco-skor, sover inte i randig Polarn-pyjamas osv osv. Det är för fölket, inte för Ebba. Hon vill bara ha pengarna.

      Hennes senaste inlägg handlade om turisttips i Skåne. Tänkte – bra, hon kan skriva inlägg utan reklam! Men icke! Bilen presenterades.
      Sedan undrar jag lite över hennes faiblesse för adressdropping. Varför skriva ut vilken gata de bor på i Göteborg, Marstrand, stugan i fjällen? Vill man inte skydda sitt privatliv?

    Börjar tröttna så ofantligt mycket på detta. I början var det nåt samarbete här och där men nu går det knappt att lyssna på en podd längre för det är ju bara reklam. ?

    Är det jag som är dum eller är det exakt det här allt går ut på? Inte bloggar Sandra Beijer för att det är så ”kul”? Tycker nästan inlägget blir lite hycklande, 6 eller 66 % reklam, vad spelar det för roll…?

      Nej det handlar om att dom skiter i sina följare utan säljer sig till alla företag bara för att få in mer och mer pengar.
      Dom har totalt tappat värdigheten, dom ser bara pengaberget.

        Men det är väl det influenceryrket går ut på..? Alltså är det inte urkorkat tro nåt annat? Inget fel med det heller anser jag, jobb som jobb. Men blir löjligt prata om trovärdighet och låtsas det handlar om mer än det gör.

      Jag tycker det är stor skillnad. Handlar ju om att hitta en bra balans, som med allt företagande.

      Ta vloggar till exempel. (Obs! Hittar på lite rubriker & sammarbeten nu för exemplets skull, minns inte exakt hur det var). Margaux samarbeten på youtube förr var ofta ändå rätt kul att titta på. Ofta körde hon en vlogg för samarbetet och sen kom flera vloggar helt utan samarbeten. Samarbetena var välgjorda och underhållande OCH det var tydligt redan i titeln! Tex ”lagar tacos med Santa maria!” Eller ”trygg hansa lär Arnold simma” (typ).

      Jämför det med tex Alice Stenlöf. Svintråkiga mainstream-samarbeten i varenda vlogg och osannolikt missvisande click bates. Typ ”ÄR JAG GRAVID?!” och sen är hela vloggen ”i samarbete med Nelly ska jag nu sitta framför kameran och hålla upp 50 olika toppar och säga att de är fina i 90% av vloggen” och sen i slutet av videon säger hon typ ”oj nu är jag så mätt så jag känner mig gravid”. Slut.

      Enorm skillnad tycker jag.

        Fast då handlar det väl mer om hur det framstår? Tror man får fatta att alla som driver soc media på det här sättet gör det för att tjäna pengar.

          Självklart! Det är ju exakt ”hur det framstår” dom är relevant. Hur jag som kund/följare/läsare uppfattar en produkt/vlogg/blogg är ju det enda intressanta för om jag ska fortsätta konsumera eller bojkotta.

            Jo absolut, men det är ju en bra bit bort från ”mer trovärdigt.” Ett smartare upplägg är såklart ”smartare” men själva substansen är ju samma (dvs dra in pengar på reklam). Eller vill folk bli lurade?

              Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Inlägget går i andan ”Tänk om vartannat inlägg här bestod av reklam, det skulle ingen tycka var kul”. Kommentaren jag svarade på säger att ”vad spelar det för roll om det är 6% eller 66% reklam?” Jag säger att det spelar roll…

          Ja, i Ebbas fall går alla inslag ut på att tjäna pengar. När det inte är beundrarbilder på de kungliga. Det sjuka är att följare faller för reklamen enbart för att det en känd person som säljer. Senaste erbjudandet från Ebba är ett litet halsband till fyndpriset 7000 kr. Och nej, jag råkade inte skriva en nolla för mycket!

    Slutat lyssna på alex och sigge pga väldigt väkdigt mycket reklam. Eller snarare att jag slutat lyssna för att jag inte längre orkar snabbspola 9 minuter reklam två tre gånger per avsnitt. Har inte lyssnat på deras reklam på två år. Hade det varit 4-5 minuter per reklampaus hade jag nog lyssnat.

      Har aldrig lyssnat på dom pga mansgrisiga idioter

        ”Har aldrig lyssnat på dem pga mansgrisiga idioter” – hur kan du kalla dem det när du inte ens har lyssnat på podden? Jag lyssnar just för att jag inte tycker att dem är det. Båda är uttalade feminister och har när de gäller värderingar i stort rätt bra såna enligt mig. Dvs människosynen, feminism, etc

          De är framtidens man, vågar visa sig svaga och är inkännande för sin omgivning.

          Lol Sigge och feminism i samma andetag…. Vet ingen man som suttit så ofta och gjort ner kvinnor i sin podd.

    Så tråkigt med A & S. Varfööör måste de förstöra med reklamen. Kan vara the beginning of the end för dem. Folk kommer lessna ?

      Håller med om att podden har alldeles för mycket reklam nuförtiden och att det troligen kommer få folk att lessna. JAG börjar lessna och jag tillhör ändå gruppen som lyssnat alla dessa år, köpt böcker, sett show… Dvs okritisk konsument som gillar allt de gör. Tills nu.

      Gillar inte heller reklam men måste ändå säga att jag tycker Alex o Sigge IBLAND (absolut inte alltid) ändå lyckas göra roligt content av reklamen, kan uppskatta det. Annars spolar jag bara förbi. Man måste ju komma ihåg att man tar del av underhållningen som är deras podd helt gratis, lite mycket begärt att de skulle sluta med reklamen helt. Tycker det är värt, hellre få skratta en stund och spola en stund än inte lyssna alls

        Om något är gratis är du produkten 🙂

          Ja det var bra sagt – jag har inget problem med det ?

        Jag älskar dem till döds. Och att de behöver reklam förstår jag. Men det blir märkligt när andra poddar har två sponsorer och de har dubbelt eller trippelt så många…

    Förstår inte varför folk fortfarande följer sånna här personen. Märker man inte hur fejk allt är? Allt görs enbart för pengar. Nej det är inget vanligt jobb men behöver dom verkligen dra in hundratusentals varje månad?

    Tycker ändå Ebba har mycket annat i sina stories! Med tanke på att användandet av Instagram idag också snarare utgår från stories än vanliga inlägg så är det inget som stör mig nämnvärt. Också väldigt lätt att klicka förbi!

      Gillar också hennes storys och tycker ändå att hon gör relevant reklam ofta som för polarn & pyret och Filippa k. Inte NAKD och Nelly liksom

    Antar att Ebba har sitt insta just för att göra reklam där… sen att folk väljer att följa sådana konton är konstigt.
    Hon är ju inte heller ensam om att ha ett konto bara för att kunna göra reklam

    Om man läser Sandras egen blogg är det reklambanners både här och där. Förstår varför – Det är hennes inkomstkälla. Men det blir lite skevt att klaga på reklam och sen själv ha 5 annonser runtomkring (och i) ett inlägg…

      Nu är det dock inte hon själv som styr den reklamen utan elle.se som hon har sin blogg på.

        Spelar ju ingen som helst roll. Hon är inte tvingad blogga på elle utan man får förmoda hon gör det för att hon vill tjäna mer…?

      Är det inte skillnad på reklambanners och betalda samarbeten? Jag ser hellre reklambanners alla dar i veckan framför krystade samarbeten och ointressanta hauls som man bara klickar sig förbi

    Fast kollar man en damtidning är det väl minst 75% reklam. Och hälften av det redaktionella materialet är väl också sponsrat.

    Beror på hur det är utformat tycker jag. I en podd måste man antingen lyssna eller krångla med att spola förbi. På instagram kan man bara scrolla förbi det. Blir även mer ”personligt” på instagram då det iallafall är en bild som oftast passar in i flödet.
    Mycket mer störande med för mycket reklam i poddar. En innan och en mitt i är störande nog.

      I poddar är man också mitt inne i en story eller ”samtal”, vilket gör det betydligt mer störande att behöva lyssna på reklam än att någon lägger upp reklam som man kan scrolla förbi.

    Förstår att hon måste dra in pengar då mycket annat blev inställt i år. Dock klickar jag hastigt förbi de inläggen på stories. Alla inlägg med barnen likaså, så jäkla tråkigt.

      Med risk för att låta hemsk men adras barn på nätet är fan bara roligt att se på när det är ”funny videos” typ slår sig, ramlar, gör något galet. 10 inlägg om någon influencers unges nya overall är snark.

        Hahahaha… ja jag vill inte se 5-10 videor per dag på hennes barn iaf.

    Fattar inte vad folk ser i dessa igflöden! Blir också irriterad när flunsor frågar sina följare vad villdu jag ska skriva, tipsa eller inspirera er om? Wtf, har du tex en podd så är det väl för att du har något att berätta? Sjukt.

    Har slutat följa Ebba von Sydow på grund av all reklam. Allt tycks handla om att kränga saker. Snart dyker hon väl upp på Kiviks marknad…

    Den enda influencer jag fortfarande gillar är Underbara Clara. Hon har såklart också samarbeten men det tar inte över hennes flöde.

      Har för mig att Clara har skrivit att samarbeten/reklam inte ska vara mer än en viss del av hennes flöde. Så inför perioder med mycket av det, såsom jul, lägger hon upp ännu mer av ”personliga” inlägg för att minska andelen samarbeten och sprida ut dem.

    Jag tycker Helen har på gränsen till för mycket reklam faktiskt, speciellt om man både ser på youtube och följer på Instagram

      Grejen med Helens reklam enligt mig är att den ändå känns äkta, att hon är noggrann med vem hon gör reklam för och att hon tror på den. Därför tycker jag inte att det känns för mycket. Jämför man med Bianca där en NAKD-haul kan ta 35 minuter av en youtubevideo och Helens reklam tar max 10 så känner jag att det är fine. Går lätt att spola!

    Grejen med reklamen i just Ebbas kanaler är enligt mig att det är så himla mycket olika grejer/märken att det inte blir trovärdigt. Och att det har kommit så mycket på en gång de senaste månaderna. Sen kan jag också tycks att det är synd att hon exponerar sina barn så mycket helt plötsligt. Jag hade en viss respekt för henne att hon inte ”sålde ut” dem och att de fick vara anonyma.

    Patetiskt.. när man är så gammal också

      Hänger inte med. Hur borde ålder påverka mängden reklam?

        Man borde ha bättre saker när för sig när man är 40-50 år än att lägga ut reklam på instagram

          Vilken tur att hon bara är 30-40 då.

    Perfect day har pinsamt mycket reklam i sina poddar, pengakåta som fan.

      Dyr livstil! ?

    Tycker Ebba och hennes överklasstil har noll värde. Bara reklam på grejer vi ska köpa och så Ebbas flinande fejs. Dessutom så löjligt att hon påstår sig stressa med allt, är ju verkligen självvalt med allt hon hetsar kring.
    10.000 steg! Tennis! Samarbeten! Springa runt på Östermalm och fota sig i nya kappor, phu! Hänga i stora våningar på Strandvägen! Skjutsa sin dotter till golf, ridning och tennis! Öppna ny butik! osv. osv….

      Exakt! Hon skulle ju absolut ha råd att jobba hälften av det hon gör och ändå ha råd att bo fint osv. Då kanske hon skulle må lite bättre…

      Har också stört mig på det. Gnäll för fan inte att du har mycket när det du gör bara är självpåtaget trams. ”Å jag är så stressad för jag har gjort 5000 raw-food bollar att bjuda alla barn på föris på. Sen kommer hela brf:en på hääärligt hemlagad brunch (självklart enbart härliga ekologiska närodlade vegetabilier). Sen måste vi rusa vidare för att hela familjen ska spela dubbel, så härligt”

        Nån gång per år kan det komma ett bra tips från Ebba och jag vill egentligen inte sluta följa henne. Känner dock nu att jag kommer göra det rätt snart. Stressen och reklamen är bara för mycket.

    I slutändan handlar det ju om att skapa en produkt som uppskattas och får inte följarna ut något av podden/bloggen etc så slutar de följa. Precis som med vilken verksamhet som helst så kan folk klaga men det är upp till influensern hur den vill göra. Kanske tar de mer illa vid sig av klagomål eftersom det inte kostar något att följa dem? Att deras produkt liksom är gratis. Men hade själv gärna tagit emot kritik, minskar antalet följare så vill man väl veta varför? Eller så struntar man i det och kör sitt eget race. Själv orkar jag inte med bär innehållet styrs av reklamen ”har bakat med barnen idag och såklart med goda vaniljsåsen från Semper” eller var det är, med barn som radas upp som säkert inte ens var med och bakade och man undrar om det ens åts av det.

    Inredningshjalpen.com, bloggaren med godisskålen som alltid var den samma, måste vara en bland de som har flest inlägg med annonssamarbeten. Helt otroligt. Tycker ni Ebba är en snobb så har hon mött sin överman här. Får det att låta som om hon alltid får mängder av frågor som hon svarar på men så gott som aldrig någon som kommenterar inläggen så undrar var dessa kommer ifrån. Blir irriterad på mig själv som reagerar men har svårt för de som tycker sig vara förmer än andra. Cam, kolla får du se?

      fotomandy på Instagram, 60 K följare har ett vattenfall av reklam, omarkerad sådan så klart.

    Ingenting jämfört med Therese lindgren där 13 av 15 inlägg i flödet är reklam och samarbeten…

      camilla varför skriver du inte om Therese? Hon har ju bara reklam på instagram

    Vill ha dina pengar lyser det ögonen på henne och andra influnezers. Gillar folk att i hennes ögon vara en att kränga varor till? Det är stillöst. Hon säljer ju sig själv som en med säker stil, men det har hon inte. Hon hänger bara på sig kappor och stövlar och klänningar, kan vem som helst göra, det har inget extra, sedan tror hon att det är edgie att fotas vid en betongvägg med tydliga spår av rastade hundar typ. Hur mycket fina kläder hon har så går hon ju mest klädd i leggings/mjukisbyxor.

    Jag undrar vad som hände med Ebba och när det hände? Hon var så cool när hon var chefredaktör för VR, hon hade stenkoll på mode, klädde sig så jäkla snyggt, var mån om ansikte och kropp, hon var verkligen en ”it-girl”, sen över en natt blev hon tant?
    Jag måste ha missat en massa år, men den modelliknande tjejen med den grymma stilen var helt plötsligt en gammal tantig figur med 30kg+.

      Nu har hon ju förvisso gått ner de kilon hon samlat på sig under diverse graviditeter. Men däremot, om man jämför med VR och SVT-tiden var det som att hon blev liksom 20 år äldre över en natt. Kanske mognade snabbare än vi andra. Gillar Ebba, hon är en väldigt trevlig person. 🙂

        Jag gillar också henne. Jag tycker bara förändringen gick så himla fort!

      Det måste skett i samband med att hon började leda Go Kväll… alltså på riktigt, finns det något tantigare? Väldigt oklart karriärsteg!

      För det första var hon typ 25 då. Kvinnor åldras också. Så jäkla lågt att anmärka på hennes utseende och vikt.

    Alltså. Är det bara jag som istället blir helt anti?

    Skulle ALDRIG köpa en pinal som nån tex Ebba just denna vecka tycker är ”världens bästa hudvård!”, ”världens godaste sås” och blaha blaha.

    Noll trovärdighet har de i princip alla influencers. Noll. Så dessa varumärken som betalar dyrt för denna exponering, visst ni får exponering men thats it.

    Personligen blir jag mer negativt inställd när varumärken lägger sin tid och sina pengar på tex Ebba. Och jag är ändå på pricken målgruppen. Jag har så svårt att tro att dessa samarbeten de facto ÄR framgångsrika för företagen som köper utrymme hos dessa bloggar/poddar.

    Finns det statistik? Siffror? Forskning?

    Nog därför som ”Nio till Fem” är den enda bloggen jag läser med regelbundenhet. Visst gör hon också samarbeten men de är sällsynta (så känns det iaf) och känns genomtänkta (och relevanta för målgruppen). Bloggen känna personlig och Sandra känns ärlig och som ens vän (oroa er inte, jag är inte galen och ska stalka upp henne).

    Kan hända att jag surfar in på någon annan blogg men det är alltid bara samma sak och jag tröttnar snabbt. Det är samma kläder, samma möbler, samma mat och ingen personlighet överallt. Ser man det en gång i månaden så har man sätt sig mätt.

      Var mer så innan. Nu är det adlinks adlinks adlinks

    Det känns dessutom som att Ebba använder sina barn mer än någonsin. Tidigare skulle deras ansikten döljas (helt rätt enligt min åsikt), men nu när det ska krängas saker är det helt okej att visa dem. Mycket märkligt.

      Ja, så märkligt hur hon har kunnat svänga så. Jag får för mig att hon var väldigt restriktiv men de två första barnen, men när tredje barnet kom upptog han i princip alla hennes kanaler. Inte med reklam nödvändigtvis utan mer på det där ointressanta ”visar upp mitt gulliga/tokiga/härliga barn” -sättet som väl ingen förutom närmaste familj är intresserad av…?

      Efter det känns det som om hon drog med de två äldre av bara farten och började inkludera dem i typ alla hennes samarbeten. På kort tid gick hon från att knappt nämna barnen vid namn till att trycka upp en kamera i ansiktet på dom när dom äter yoghurt hemma med sina kompisar (!). Så kan man ju också göra…

        Konstigt också eftersom att de börjar bli så stora nu.. Men hon har ju ett samarbete med yoghurtföretag så ?‍♀️

    Therese Lindgren då? Det mesta är reklam på hennes insta iom att hon är youtuber så det faller sig naturligt.

    Om man gör reklam för sina videos på YT på Instagram måste det reklamarkeras iom att man hänvisar till sitt personliga varumärke i ett annat medie? Det är ju en marknadsföring av sina videos som hon primärt arbetar med. Hon får ju inte betalt av någon för det dock mer än att det driver trafik till dit hon vill ha den?

    Någon men en jäkla massa reklam och samarbeten är jennysfreed på Instagram.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.