Har Hannalicious tappat det helt?

Medan många kanske uppskattat att jobba hemifrån i år så har jag gjort helt tvärtom.
Att skaffa ett kontor kan nog varit det bästa jag har gjort.
Jag har jobbat hemifrån i hela mitt liv så att äntligen slippa hoppa runt på olika cafeér och istället ha en arbetsplats att gå till där man träffar ”kollegor” och har gjort det mysigt och inspirerande för sig själv känns faktiskt som ett utav de bättre besluten jag tagit 2020.
Jag älskar verkligen vårt kontor och har nog spenderat mer tid där än hemma senaste månaden! // Hannalicious

Nej, men alltså…
Jag vet inte vad i den här texten av Hanna ”Hannalicious” Friberg som är mest idiotisk?

1. Folk har inte arbetat hemifrån under 2020 för att de UPPSKATTAR det, utan för att det är ett MÅSTE för att bromsa den pandemi som härjar i världen.
2. Att gå emot restriktionerna är ett utav de bättre besluten hon tagit under 2020?
3. I en tid när ALLA uppmanas att arbeta hemifrån så har hon spenderat MER tid på sitt konton är hemma den senaste månaden?
4. Att hon är så pass jävla aningslös att hon skriver den här texten och basunerar ut sin totala och gränslösa idioti för världen.

Jag förstår inte!!?
Är hon inte läskunnig?
Har hon svårt att ta in skriftlig information?
Är hon för bra för att följa restriktionerna och står över sådant som pöbeln kan ägna sig åt?
Är det därför hon inte ens förstår att hon kanske inte borde skriva den här texten, även om det här är hennes sanna inställning till att ta ansvar för att bromsa smittspridningen?

Jag måste fan nästan gå och skrika i en kudde, för jag blir så upprörd av det här.
JÄVLA IDIOT!!!!!

377 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    ”utav” = Anna Book-varning …

    Svara

      Det här är som Anna Book som springer till frisören och tar kindmotkind-selfies och visar sin dumhet. Och Isabella Löwengrip som också har kontor på stan till gud vet vad, och åker på spa, bjuder hem folk på fika och går till frisören. De lever i någon slags separat värld där man fullständigt skiter i alla andra än sig själv och dessutom har det dåliga omdömet att ta kort på det för att publicera det på internet. Det är så jävla ignorant.

      Svara

        Men Anna hade ju faktiskt inte _planerat_ att åka till frisören. Det var ju bara ett infall och då är det ju mer okej. Åtminstone enligt Anna-logik… 🙄🙄🙄🙄

        Svara

        Som frisör är jag mycket glad över att folk fortfarande kommer.
        Det är tyvärr vårt jobb och vi får inget stöd från staten. Vi står dock med Visir för att folk ska känna sig trygga.

        Svara

          Ja alla kanske inte kramar sina kunder, det är nog mest Anna Books frisörer som gör.

          Svara

          Det är ju en hel del bilder från bloggarna som visar att ju frisörer av någon anledning inte har varken mask eller visir.

          Svara

          Eller hur? Det är ju bra går till frisören så länge ALLA är symptomfria och företagen vidtar de säkerhetsåtgärder som krävs

          Svara

          Får man fråga dig som frisör om du skulle ta illa upp om man bad dig ta på munskydd? Jag vill gå till frisören och tänkte ha munskydd. Gått förbi salongen ett par gånger på mina vanliga promenader och hon verkar inte använda det med andra kunder.

          Svara

            Jag som frisör utifrån mitt eget perspektiv, nej. Jag har själv munskydd och ber mina kunder också att ha det, vi har på salongen som vi erbjuder. Det är inget personligt utan vi förklarar för de som undrar att det handlar om att vi ska kunna fortsätta att ha öppet och inte sprida smitta. Jag är otroligt tacksam för alla kunder som besöker mig och har full förståelse för de som inte gör det. Det är på gränsen att jag kan ha öppet och räkningarna hopar sig men jag hoppas att det vänder snart.

            Svara

              Tack för att du svarar så ärligt! Då ska jag höra av mig till frisören i god tid innan. Min vanliga frisör är noggrann, men hon är tjänstledig i ett par månader nu.

              Svara

          Tyvärr så använder väldigt få skyddsutrustning. Eller som min frissa, hon började med munskydd EFTER att hon haft corona för att hon är rädd att få det igen… suck!

          Svara

        Men att du måste dra upp IL i varje inlägg för att få andra att tro dåligt om henne, det är så tröttsamt, sjukt. Varför inte ist t ex Margaux, Ida W, Bianca, Sigrid, Kissie el Pernilla W? Att åka ensam i bil till ett spa är bättre än att åka tunnelbana, tåg el bussar oavsett till vad bara så du vet, och att bjuda hem en -EN- vän är inte så farligt, iaf inte när de har antikroppar vilket IL har.

        Svara

          Åh, där är du igen ❤

          Låt hen ta upp IL hur mycket hen vill. För det stämmer, hon har inte skött sig! Så kan du snacka om Margaux istället om du så vill!

          Svara

            Hon har skött sig bättre än många andra, iaf inte sämre än de andra på något sätt. Lägg ner bara.

            Svara

            Prata om LD som hade sina vanliga hittepå-ångest över att vara smittad av Corona då hennes man testades positivt och men har inga problem med att vara ute och åka igår och idag på olika middagar och träffa folk bara för att hon fyllt år. Hon lider också av sin otroligt jobbiga depression som gör det omöjligt att jobba med podden men att sköta social medier och åka runt på tillställningar går bra. Hon kommer naturligtvis säga att hon går ut och dricker vin för att hon behöver det just pga depression… Hon visar upp allt på Insta och vill uppenbarligen provocera vilket hon gillar.

            Att välja att provocera under en pandemi är dock så illa så hon är för evigt dumförklarad. Hela hon är fejk med sin hälsoångest och depression, hon är bara omogen och verkar ha svårt att förstå vad som händer i Sverige. Men ve den som råkar nämna något ifrågasättande om tjocka människor – då har hon nosat upp varenda doktorsavhandling som finns. Corona? Nä, måste ta pendeln in till stan och dricka vin med polaren och sen visa upp eländen med nöjd min på bild. Ett skrik i kudden på den går också bra.

            Svara

              Jag börjar känna lite samma. Jag har älskat LD och hennes feminism. Hon har lärt mig massor och jag har verkligen sett upp till henne. Det har dock hänt saker som gör att jag inte finner henne så trovärdig längre, och jag känner mig besviken på hennes beteende. Inte kring feminismen utan bara…typ det du skrev (utan att raljera för mkt)

              Svara

                Vad för grejer har hänt?

                Svara

                  Jag tycker hennes trovärdighet är som bortblåst. Finns det verkligen någon kvar som tror på hennes snyfthistorier om allt från dödsångest till depression?
                  Hon är en lat egoist som är beredd att säga vad som helst för att slippa ansvar och att kunna göra vad hon vill.
                  Hon är banne mig ett proffsoffer.

                  Svara

                    Jag är Anonym 20:58 – skönt att se att någon förstår vad jag menar!

                    Svara

                    Ibland är egoism o feminism väldigt nära varandra

                    Svara

                      Nej de är de inte. Feminism gränsar till att kräva det män förväntar sig och av vissa anses det egoistiskt. Jag har ingen åsikt om ld men dra inte in feminism i det.

                      Ibland nämner hon feminism i sitt görande, tycker jag mig läsa.
                      Fast det egentligen bara är, jag jag jag jag jag jag.

                Inte allt för länge sen så frågade några kunder var deras posters är som de väntat veckor på och LD svarar ungefär att hon packar för glatta livet, måste köpa rullar och att de bör dyka upp inom ett par veckor till. Ingen ursäkt. Samma visa har jag sett tidigare år med tillägget att hon postar endast när hon åker och handlar. Det borde stå när man beställer att leveranstiden är lång, det hela är rätt respektlöst.

                Svara

                  Hon kan åka och göra allt annat. Festa, träffa vänner, shoppa osv Då orkar hon allt men att sköta sina åtaganden i det hon hävdar är sitt arbete är tydligen väldigt svårt.
                  Jag känner mig så lurad av henne men nest är jag arg för hur hon fejkar psykisk ohälsa för sin egen vinning skull.

                  Svara

                    Det är ju därför hon inte har ett arbete utan måste låtsas. Hon är för lat för att jobba.

                    Svara

              Hon har träffat fler människor den senaste veckan än vad jag har gjort under hela pandemin.
              Men som vanligt när det kommer till att skicka posters eller klippa podd får hon ångest och måste vila.
              Sedan 50 memes om adhd så alla ska förstå hur speciell hon är.

              Svara

          Snackar du om. IL nämns inte.

          Svara

            Se 18.32 söta du.

            Svara

              Älskling, det är inte CamCam som skriver om IL i sitt inlägg. 18:32 = en kommentar av ”Anonym”. Jag vet, inte lätt att fatta alla gånger. Lycka till i fortsättningen.

              Svara

                Härskartekniker är väldigt osexigt och väldigt enformigt och förlegat.

                Svara

                  Men ganska roligt.

                  Svara

                Inget har påstått att det är CC raring. Som du själv säger, inte lätt att fatta alla gånger men all lycka till dig i fortsättningen. Du får lära dig att se och förstå vad som är svar till andra som kommenterar men som sagt inte så lätt för alla… en öm tå verkar ha träffats iaf 😉

                Svara

                  Kära du, inte alla som förstår skillnaden mellan ett inlägg och en kommentar. Knepigt, det där.

                  Svara

                    Tar du och tilltalar personer du pratar med irl på samma sätt?

                    Svara

                Ingen ska det va, ingen har trott eller påstått det. Alla VET att det är en kommentar av en Anonym ja, men kan ju mycket väl vara cc som skrivit kommentaren vem vet… en öm tå träffades tydligen iaf. Alltså folk härinne… man blir mörkrädd.

                Svara

                  Nej det var jag som skrev kommentaren. Och har inte ont i tårna alls så här nu på morgonen. När det gäller IL så bröt hon hej vilt mot FHM:s rekommendationer och när någon kommenterade det skrev IL att det ju bara var en rekommendation väl och inget förbud. Anna Book tar selfiebilder kind mot kind med andras äldre släktingar och frisörer. Fullständigt huvudlöst i dessa tider.

                  Svara

                Lycka till i fortsättningen??? Med vadå?

                Svara

      Ursäkta megaofftopic.
      Men alltså, har ni sett ’Robert Gustafsson håller låda’ Är detta humor? Skäms att ens ha sett detta pinsamma spektakel 🙈

      Svara

        Jag bytte kanal, han är inte rolig. Bara för mycket. Någon borde säga det till honom.

        Svara

          Sjukt pinsam stofil ju

          Svara

        Titta på någon du tycker om då.
        Humor är väldigt objektivt och bara för att du inte tycker något är roligt betyder inte det att det är tråkigt för alla

        Svara

          Du tyckte det var roligt med andra ord, att skämta om handikappade och spinna på kvinnoförnedring… Very Intelligent!

          Svara

            Jag är uppvuxen med John Cleese och jag har alltid gått efter mottot som han sagt: Man kan skämta om allt och det man inte kan skämta om det BÖR man skämta om.

            Svara

              Bättre att säga att du tyckte hans stenålders-show underhöll dig.

              Svara

                Jag har inte sett den. Men jag vet att jag tycker om hans humor. Älskade Nilecity, tycker om hans Tony Rickardsson osv. Så ja, den där ”stenålders-showen” kommer säkert underhålla mig.
                Men jag gissar på att jag är en generation äldre än dig och är lite mer ”stenålders” än vad du är.

                Svara

                  Förstår vad du menar, underhålls oxå av hans äldre shower men detta var ett magplask utan dess like.

                  Svara

                  Jag älskar också den Robert Gustafsson, 90-talsrobert. Nile city är ju nästan 30 år gammalt. Tycker inte hans humor har åldrats jättebra!

                  Svara

            med humor tycker jag inte man kan (eller bör) dra linjer om vad som är okej eller inte. Det är upp till person och kontext!

            Svara

              Se ’showen’ först och uttala dig sen.

              Svara

            Har hittills kommit 10 min in i showen, han skämtar inte om handikappade, utan om hur ängsliga vi i Sverige är över att råka ”kränka” någon.

            Svara

            Objektivt? Haha subjektivt menar du väl

            Svara

      Det är så många som skriver utav numera. Det är talspråk bara. Det räcker med av. Folk verkar tro att utav är det korrekta för att det är ett längre ord. Tröttsamt.

      Svara

        Tack för info! Jag har funderat över det några gånger när jag skrivit uppsats men nu vet jag hur de ska va 😂👍

        Svara

    Nu säljer mammasanningar och Niclas Lij ett paraply för 400 spänn. 🙄

    Svara

    Neeeej men snälla! Så trött på henne!

    Svara

      Bara en vanlig kvinna

      Svara

      JUST DÄRFÖR dessa jäkla NOLLOR till influensor ALDRIG kommer tas på allvar.

      De säljer skit från kina/aliexpress/whatever och säger att det är deras egna.

      Gör ALLT för att kringgå reklammarkering.

      Och så denna korkade hanna-BS. Började näääästan gilla henne pga sina skojjiga videon på tiltok men hon är ju dum på riktigt?

      Kan det vara därför det går så bra för Bianca? Visserligen äter hon ute hela tiden men det FÅR man göra. Det hon gör är ändå autentiskt. Visserligen höjer hon mycket (allt som betalar bra?) till skyarna men hon reklammarkerar ALLTID. Snackar typ aldrig om pengar eller entreprenörskap/bygga bolag/det ena dotterbolaget till det andra holdingbolaget. Blev lite förvånad när någon här skrev om de bolag hon har, Sammi (hur gulligt?) AB liksom? Medan Blondinbella typ hade ALLT på typ sin header på sin blogg…. Bianca pratar bara om sin kärlek till skönhetsprodukter. Jag har själv undrat varför Bianca inte ”flyttar upp” sig till något större vilket hon uppenbarligen behöver och har råd med nu efter att hon sålde en del. Men kom på att det var typiskt BB-beteende. Verkligen varandras motsatser. Och titta hur det gick!

      Svara

      I mars kallade Michaela forni nr18 kontorshotellet för något i stil med ”där det kryllar med Corona överallt” minns inte exakt det var på hennes stories. Kontorshotell är typ sämsta platsen någonsin att befinna sig om man bryr sig om smittspridning….

      Svara

    Att hon inte är den vassaste kniven i lådan är väl känt sen rätt länge tillbaka.

    Svara

    Kanske är dum nu, men är det ett privat kontor eller ett hon delar med andra (”kollegor” kändes lite oklart)? Om det är det första och hon tar sig dit genom att gå/cykla så är det ju bara som en förlänging av ens hem egentligen. Men ja, är det för att dela med andra känns det ju rätt mindre genomtänkt om man säger så.

    Också stort LOL på ”uppskatta” att jobba hemma. Det gör jag väl på ett visst sätt, slipper ju därmed många tillfällen där man riskerar bli smittad/smitta andra. Och visst, innan pandemin önskade jag att kunna jobba hemifrån oftare – men när det passar och fungerar för vad jag ska göra, inte som ett illa måste konstant.

    Svara

      No18 som hon taggat är ett stort kontorshotell mitt på Stureplan.
      Sitter massa folk där, men förhoppningsvis jobbar de flesta hemifrån.
      Men det verkar sjukt udda att skaffa kontor där mitt under Corona-epidemin

      Svara

        Pandemin kommer inte pågå i evigheter, utan den har ett slutdatum.
        Säg att hon tog beslutet i augusti när allt såg ut att gå ner och försvinna.
        Tillgång i oktober och renoverade upp det. För att kunna flytta in i november.

        Svara

          Ingen som var uppmärksam kan ha trott att allt såg ut att gå ner och försvinna i augusti. Sedan i slutet av våren så har det vart konstant prat om andra våg under hösten/vintern samt att vi nog skulle få leva med detta iallafall en bra bit in på 2021 om inte hela 2021 ut .

          Svara

          Det har konstant talats om en andra och tredje våg, i augusti såg vi början på andra vågen.
          Så det resonemanget håller inte.
          Rekommendationen nu är att alla som inte behöver vara på arbetsplatsen SKA jobba hemifrån.

          Svara

            Lyssnade man på
            Myndigheterna skulle det inte bli någon sån! Sådeså! Till alla er som slickar myndigheternas röv

            Svara

        No18 är en rätt stor kontorsgemenskap, där det springer en väldans massa folk. De som hyr rum eller kontorsplats i öppet landskap, bud, samarbetspartners, mingelpartys, föreläsningar, kompisar som kommer och hälsar på. Som gjort för att fungera som en utmärkt plats för smittspridning.

        Svara

      Hon delar det med flera andra.

      Svara

      I hennes vloggar visar hon när hon sitter med typ sex andra personer i samma lilla rum.

      Svara

        Vilket stolpskott.

        Svara

        Totalt blir de väl 6 personer? Sen kommer nog inte alla vara där samtidigt.

        Däremot från en som jobbar hemifrån med datorn och är sugen på att hyra kontorsplats efter pandemin för variation.
        Varför skaffar man ett enkelt bord och vanliga stolar? Nej höj och sänkbart bord med en bra ergonomisk stol.

        Svara

    Jag uppskattade att jobba hemmifrån i ungefär två veckor. Det är inte kul, det är inte skönt, jag vill inte mer. Snälla, ta ert ansvar och gör som rekommendationerna säger så kanske vi slipper det här snart

    Svara

      Jag har gått igenom faser under dessa 9 månaderna;
      Fas 1: Det är ändå skönt att vara hemma, slippa pendlingen, detta var dem två första månaderna.

      Sen kom semestern som inte alls var lika efterlängtad.

      Fas 2: Efter semestern, nej fy fan nu orkar jag inte mer! Då hade vi precis fått reda på att vi skulle jobba hemifrån fram till 31 dec. Säg att denna fasen var från aug – okt.
      Fas 3: I mitten av oktober drog jobbet igång ordentligt, då tyckte jag det var skönt igen att jobba hemifrån. Och denna fasen är pågående, nu kan jag inte se mig själv jobba från kontoret istället.

      Sen fick vi reda på i början av december att vi ska jobba hemifrån fram till sommaren.

      Svara

        Jag är faktiskt tacksam att jag måste åka till mitt jobb. Pga har jag redan haft covid och de var ju såklart mindre kul och självklart skulle jag vilja slippa pendla osv men rent psykiskt mår jag bättre av att behöva åka till mitt jobb och träffa kollegor och kunder.

        Svara

          För övrigt är de praktiskt eftersom jag handlar all mat på jobbet och efter jag hämtat barnet på föris är vi mest hemma eller ute. All annan shopping får ske genom internet.

          Svara

        Ah precis. Och då kände man bara.. näe fyfan är det sant? Och kommer på lika fort att ja det är klart det är sant. Det kommer vara såhär nu.

        Svara

      Och här sitter jag och är avundsjuk på er som jobbar hemma. Har faktiskt påbörjat ett karriärsbyte som gör att jag, förhoppningsvis, kan sluta på mitt jobb och så småningom jobba hemma för alltid.
      Men jag fattar att det inte är lika drömmigt som jag tänker mig när jag stiger upp klockan 04 för att släpa mig ut i mörkret.

      Svara

        Jobba hemifrån är nice – när det inte pandemi. Nu måste man göra det och finns inga alternativ även när det för vissa saker skulle funka bättre att inte behöva jobba hemifrån samt att det inte var planerat innan för att ske på sådan här stor skala, så det ställer till med många problem.

        Svara

        Samma här, det är en stor dröm att ha ett jobb där man kan jobba hemifrån. Som ni andra säger, kanske inte för att det är pandemi, men av massa andra anledningar.

        Svara

          Alla ni som jobbar hemifrån: vad jobbar ni med? Svara nedan, det är ju drömmen så kul att höra vad som finns.

          Svara

            Jag jobbar med marknadsföring och IT. Men jag åker in till kontoret lite då och då i alla fall.
            På mitt jobb är alla hemma nu. Även de som sitter med order, ekonomi, support, säljare, r&d. Precis alla är hemma.

            Svara

              Utbildning?

              Svara

                Jag och två andra har läst företagsekonomi. Några har bara gymnasieutbildning, en är utbildad jurist. Och så har vi några ingenjörer och två som doktorerat i matematik.

                Svara

                  Men hur fan kommer man in på ett sånt jobb??? Vart ska jag söka mig?

                  Svara

                    Börja på KTH så löser det sig.

                    Svara

                    Vad för jobb? Mitt?
                    Det finns inte en sådan tjänst någon annanstans. Den här har jag fått enbart för att företaget är litet.

                    Svara

                    Vad menar du? Hitta en rimlig utbildning där du känner att ”ja, detta är något jag vill/kan tänka mig jobba med”. Sedan får du din examen och börjar söka jobb som matchar din utbildning.

                    För att svara på trådstarten: jag är pisstrött på att jobba hemma. Saknar kollegorna och är så less på att bara vara hemma. Jag jobbar med digital marknadsföring på en byrå.

                    Svara

            Jag är lärare på komvux. Vi kan jobba hemma nästan hela tiden, förutom visst betygsfix som måste göras på plats.

            Svara

            Jobbar med digital design åt ett stort globalt företag 🙂

            Svara

            Kommunikation på statlig myndighet.

            Svara

            Arkitekt

            Svara

            Jag jobbar med inköp, kan inte jobba 100% hemifrån för kommer produkter till kontoret som måste kollas.

            Svara

              Samma här 🙂 Dock i Danmark för mej.

              Svara

            Jurist på myndighet. Arbetade redan innan pandemin en hel del hemifrån men reste en hel del i Sverige och Europa. Arbetat helt hemifrån sedan i mars och inga tjänsteresor.

            Svara

            Jag jobbar med marknadsföring, jobbar hemifrån sedan mars 🙁

            Svara

            Jag är produktionsplanerare på en fabrik 😊 innan lokala råd kom i november turades vi om att arbeta på plats någon dag i veckan, sedan början på november är vi hemma på heltid.

            Svara

            Advokat

            Svara

            Bank

            Svara

            Utredare på statlig myndighet. Master i statsvetenskap och nationalekonomi. Inte träffat en kollega den första veckan i mars…

            Svara

            Jobbar som utvecklare, också hemma sen i mars. Väldigt kompatibelt hemmajobba men saknar ihjäl mig efter kollegor och gemenskap

            Svara

            Jag jobbar som webbutvecklare, funkar toppen att jobba hemifrån. Pluggade 1,5 år YH och sen fick jag jobb direkt efter examen. Rekommenderar starkt!

            Svara

            Projektledare på universitet. Jobbat hemma sen i mars. Hatar det

            Svara

            Jobbar som Customer Success Manager/projektledare på ett techbolag. Utbildar dagligen chefer och ledningsgrupper i vårt verktyg och det går fint att göra via Teams. Saknar såklart mina kollegor men vi har möten tillsammans nästan varje dag där vi blandar jobb med tjatter om allt och inget. Att jobba hemma har för mig varit guld och såhär vill jag alltid ha det!

            Svara

            Patentingenjör på storbolag. Har jobbat hemifrån sedan mars. Senaste beskedet är att vi skall kunna börja jobba delvis från kontoret 1 april men eftersom jag pendlar långt med både tåg och buss hamnar jag i sista gruppen och försöker mentalt ställa in mig på att jobba hemma till september.

            Svara

            Jag jobbar som logistikkoordinator. Min sambo jobbar med IT-säkerhet och kör också hemifrån.

            Svara

          Undertextare. Jobbar alltid hemma.

          Svara

            Vilket drömjobb! Hur får man ett sånt?

            Svara

              En annan undertextare här. De flesta av oss är översättare i grunden, men det finns enstaka kurser att läsa med fokus på undertextning om man föredrar det. Effektivitet och en god känsla för språk är ett krav.

              Svara

        Vad ska du jobba med sen?

        Svara

        Jobba hemifrån under vanliga tider är najs, typ till kontoret 2-3 dagar i veckan då man orkar men nu då man ska vara hemma 100%, både jobb och fritid till den del det går (och ja jag vet att man kan vara ute men ni vet, inte restauranger,hemma hos vänner, vänner till oss osv ) så börjar detta hemmavarande ta på psyket.

        Svara

      Jag uppskattar variationen, måste erkänna att jag fortfarande gillar att vara hemma – men ibland är det så mycket enklare (som jurist åtminstone…) att bara kunna gå fram fysiskt till kollegorna och fråga vad de egentligen gojjar om när de vill att man ska påbörja en utredning eller liknande.

      Svara

      Jo det är ju det bästa!!!

      Svara

      Älskar att jobba hemifrån. Med två små barn och heltidsjobb är det mycket värt att slippa pendlingen. Hoppas att aldrig mer behöva återgå till att dagligen pendla in till ett kontor, men tror heller inte det kommer bli så igen. Världen har förändrats och de flesta verkar se fördelarna med hemmajobb.

      Svara

        Hatar att jobba hemifrån. Känns som jag ruttnar bort. Saknar kollegor, all vardagsmotion som kommer naturligt över att gå till jobbet, äta goda luncher på restaurang…

        Svara

        Håller helt med, jobbar hemma sen i mars. Ingen som stör, utan får mer gjort än på kontoret och ingen restid. Går upp, drar på mig mysbyxor, häller upp kaffe och startar dagen. Sen jobbar jag samma tider som jag skulle gjort på kontoret, men har fått mycket mer gjort. Och när jag är klar är jag redan hemma och kan gå direkt över till fritid.

        Svara

      JUST DÄRFÖR dessa jäkla NOLLOR till influensor ALDRIG kommer tas på allvar.

      De säljer skit från kina/aliexpress/whatever och säger att det är deras egna.

      Gör ALLT för att kringgå reklammarkering.

      Och så denna korkade hanna-BS. Började näääästan gilla henne pga sina skojjiga videon på tiltok men hon är ju dum på riktigt?

      Kan det vara därför det går så bra för Bianca? Visserligen äter hon ute hela tiden men det FÅR man göra. Det hon gör är ändå autentiskt. Visserligen höjer hon mycket (allt som betalar bra?) till skyarna men hon reklammarkerar ALLTID. Snackar typ aldrig om pengar eller entreprenörskap/bygga bolag/det ena dotterbolaget till det andra holdingbolaget. Blev lite förvånad när någon här skrev om de bolag hon har, Sammi (hur gulligt?) AB liksom? Medan Blondinbella typ hade ALLT på typ sin header på sin blogg…. Bianca pratar bara om sin kärlek till skönhetsprodukter. Jag har själv undrat varför Bianca inte ”flyttar upp” sig till något större vilket hon uppenbarligen behöver och har råd med nu efter att hon sålde en del. Men kom på att det var typiskt BB-beteende. Verkligen varandras motsatser. Och titta hur det gick!

      Svara

    Fast hon skriver väl inte att folk har jobbar hemifrån för att de uppskattar det men att många kanske har uppskattat att göra det. Och så är det ju. Vet flera som verkligen uppskattar att de numera får jobba hemifrån även om anledningen till det självklart är hemsk.

    Sen vet jag inte hur hennes kontor ser ut. Men om hon har ett ensamt litet kontot på gångavstånd så ser jag inte problemet med det? Då träffar hon ju inte fler människor än hemma och utsätter varken sig själv eller andra för någon risk. Nu kanske det inte är så och är i en plats på ett stort kontor och då är det självklart inte bra.

    Svara

      Jättestort kontorshotell se ovan.

      Svara

    Ännu ett coronainlägg. Kul

    Svara

      Ha!! Ja det är ju nästan som att det typ dominerat hela 2020

      Svara

        Så räcker det inte med att läsa om det på nyheterna.
        Precis allt behöver inte handla om det. Det finns andra saker att skriva om också du vet.

        Svara

          Det är ju det största som hänt detta året och vi alla är påverkade av det.

          Svara

          Men det är ju väldigt många inlägg som inte innehåller något om Corona också? De flesta till och med kanske (känns det som, inte räknat). Dock är det ju inte ett dugg konstigt att det sipprar in på många ställen, kan knappt komma på en enda sak i mitt liv som inte blivit påverkat av pandemin på något vis.

          Svara

            Då kan man skriva om hur det påverkar.
            Att bara fortsätta kalla folk för idioter och be dem hålla käften bara för att de inte förhåller sig på exakt samma sätt som en själv är inte konstruktivt.
            Vad försöker man förändra med det?

            Svara

              Det är en anna femma, klagomålet jag svarade på handlade ju om att det var ännu ett coronainlägg, inte hur det var skrivet.

              Svara

                Alla coronainlägg har varit skrivna på exakt samma sätt. Det är vad jag menade med coronainlägg.
                Jag vet, jag var inte alls tydlig där 🙂

                Svara

                  Ja, det var inte så tydligt iom att nästa kommentar om coronainlägg var: ”Så räcker det inte med att läsa om det på nyheterna. Precis allt behöver inte handla om det. Det finns andra saker att skriva om också du vet.” 😉

                  Svara

          Uppenbarligen räcker det inte att läsa om det på nyheterna eftersom IVA är knökfullt och folk är ute på Ikea och handlar som aldrig förr, så du vet.

          Svara

            Åh just det! Jag skulle ju till IKEA idag och köpa julklappar!!

            Svara

              Då skriver jag ner det i min lilla anteckningsbok

              Svara

      Jag tycker det är bra att CamCam använder sin plattform att påminna om att man ska följa restriktionerna!

      Svara

    Tycker det här inlägget är extremt överdrivet. För det första så skriver hon ju att en del kanske har uppskattat att jobba hemma = Helt rätt eftersom jag och många av mina vänner är exempel på det. Mitt jobb tillåter normalt endast hemma-jobb en dag i veckan men de senaste månadernas hemmajobb har möjliggjort ett helt nytt liv för mig med tid för träning dagtid, promenader i dagsljus, kvalitetstid med sambo etc. Plus att jag jobbar bättre utan kollegor som stör. Så trots att det är på grund av restriktioner så älskar jag faktiskt att jobba hemma och hoppas det fortsätter även efter pandemin.

    För det andra, är det ett helt eget kontor med eget rum dit hon kan cykla eller gå så förstår jag absolut inte denna hets??? Jag tycker det är att göra en höna av en fjäder. Min pappa har gjort ett kontor i sommarhuset fyra km hemifrån mina förändras hus dit han åker varje dag för miljöombyte, ska han också pryglas för det?

    Jesus relax people känner jag….

    Svara

      DET ÄR INGET EGET KONTOR! Dom är ju flera influencers där.

      Svara

        De har fortfarande separata kontor, även om det är i samma lokal så sitter folk i olika rum.
        Hellre det än att springa på caféer och jobba därifrån, eller hur?

        Svara

          Se 18:40.

          Svara

            DRA ÅT HELVETE OCH HÅLL KÄFTEN JÄVLA IDIOT!

            Svara

              Men sansa dig idiot!

              Svara

                Intressant att det bara är denna person som ska sansa sig. När Camilla har minst lika dålig attityd.

                Svara

                  ”Amendurå”-ism.

                  Svara

                    mja, whataboutism är när man försöker peka på något irrelevant. Vilket det inte är i det här fallet.
                    Att fråga om någon blivit tappad som barn och kalla en person för idiot är att gå långt förbi gränsen.

                    Svara

                  Akta er så tomten hoppar över er när han kommer. Snälla barn uppför sig fint även när de kommenterar!

                  Svara

              Vad? Jag vet mycket väl hur No18 fungerar. Har hängt en del där.

              Svara

              Jösses.

              Svara

          Har hon inget hem?

          Svara

            Blev du tappad som barn?

            Svara

          Hon säger ju att det är trevligt att träffa kollegor. Så nog träffar hon folk. I onödan. För att hon gillar det.

          Svara

        I mitt flerfamiljshus är det ca 25 lägenheter som det bor massa folk i. Vi kanske ska förbjuda sådana fastigheter också, endast tillåta att folk bor i fristående bostäder?

        Svara

          Är du dum på riktigt? No18 liknar mest ett snofsigt café med en jävla massa spring.

          Svara

            Blev du också tappad som barn din jävla idiot?

            Svara

              Ingen som bryr sig om vad du säger när du använder ett sådant språk, kära du.

              Svara

                Då borde inte något av det här inlägget intressera heller om man använder samma logik.

                Svara

                  Logik är just det som saknas i kommentaren från 18:44.

                  Svara

      Jag har jobbat på No18 så vet precis hur det är där. Skulle aldrig gå dit i Corona-tider.

      Svara

        Är känt för tre saker:

        1) riktigt fina lokaler,
        2) väldigt mycket spring med folk, och
        3) rätt många stölder även under dagtid.

        Svara

      Hon skriver ju att hon träffar kollegor där.

      Svara

    Alltså vad är det här för inlägg?

    STUDIER har visat på att de flesta som arbetat hemifrån mår bättre (uppskattar kanske också??????) att arbeta hemifrån.

    Svara

      Nu känner jag mig helt plötsligt väldigt udda och onormal.
      För mig är det en pina att jobba hemifrån. Jag verkligen hatar det

      Svara

        Samma här! 😩 Saknar miljöombytet, allt praktiskt på kontoret som underlättar arbetet och framför allt det sociala. Att snacka med kollegor över en kaffe, lunch eller på en AW innan man går hem på fredagen. Längtar tills hemmajobb är ett val och inte ett måste. Uppskattar inte alls att jobba hemifrån men tar mitt ansvar och gör det för att jag kan, inte för att jag vill.

        Svara

        Jag känner exakt samma som dig. Jag kämpar varje dag för att hålla mitt mående över ytan.

        Svara

          Samma här! Hemmaarbete har gjort att min energi är som bortblåst, jag känner mig håglös och initiativlös. Min överlevnad har varit att spring före, på lunchen, eller efter jobbet (eller andra dagar en lunchpromenad). Det är typ det som fått mig att känna mig levande, att springa och känna pulsen. Och efteråt har jag känt mig bättre till mods.

          Svara

      Samtidigt som den psykiska ohälsan ökar…

      Svara

        Eller hur. Har bara hört att det är skit för folk och onödigt ont. Inte att folk mår bra av det. Sulerkonstig kommentar.

        Svara

      Jag har jobbat hemifrån i tio år, och trivs väldigt bra med det, men det kanske inte är lika kul om man bor ensam. Just nu tycker jag det är lite jobbigt att övriga familjen är hemma och stör mig!

      Svara

      Vilka studier?

      Svara

      Jag är i riskgrupp och arbetslös tyvärr. Hade jag haft jobb skulle det garanterat vara hemifrån! Jag är inte asocial, men fungerar ändå bäst om jag får jobba ostört helt själv 🙂

      Svara

      Studier visar ju vad som gäller för grupp. Aggregerat. Finns alltid massor med undantag. De flesta studier gäller ju hemarbete innan pandemin, dvs de som valt att jobba hemma. Inte nu när så många tvingas att jobba hemma oavsett förutsättningar.

      Svara

      Jag skriver mitt examensarbete om människors inställning till distansarbete. Skulle sägs att det är typ 50/50, möjligen en liten fördel till hemarbete

      Svara

      Vad är det för studier? Eller STUDIER.

      Svara

    IQ-indikation #12: överanvändandet av ordet ”utav”

    Svara

      Utav menar du med det?

      Svara

        Fråga Anna Book.

        Svara

    Verkligen hög nivå på det här inlägget.

    ”Har hon tappat det helt
    Basunerar ut sin totala och gränslösa idioti för världen.
    Är hon inte läskunnig?
    Har hon svårt att ta in skriftlig information?
    Blev hon tappad som barn?”

    Och som avslutning ”JÄVLA IDIOT!!!!!”

    Jösses. Jag är mållös.

    Svara

      Blir så när inte alla hästar är hemma.

      Svara

      Camilla upplevs väldigt otrevlig och nedvärderande i sitt språk.

      Undrar om hon är likadan mot folk hon träffar i verkligheten eller om det bara är i bloggen.

      Svara

        Man kan bara hoppas på att hon får ur sig all frustration via bloggen.
        Annars tycker jag väldigt synd om hennes närstående. Peter Wahlbeck framstår som extremt empatisk om man jämför med ”bloggcamilla”

        Svara

      Verkligen över gränsen, igen.

      Svara

      Håller med. Tycker att hela nivån på ett inlägg sänks totalt när det avslutas med exempelvis ”JÄVLA IDIOT!!”. Är det verkligen den bästa argumentationen som du Camilla har att använda för att framföra din poäng och öppna upp för debatt? Inte så konstigt att klimatet här i kommentarerna blir som det blir när inläggen framförs med den typen av attityd.

      Svara

      Tror man (camcam) blir matt av all idioti att ibland rinner bägaren över helt enkelt.

      Svara

    När Anna Book dukar fram adventsfika tilö vuxna familjemedlemmar och har skalat och delat upp clementinerna i klyftor 😂😭 Det är så sjukt

    Svara

      Nu letar du bara fel!

      Svara

      Efter som alla inte verkar ha fått en hel clementin så verkar det inte så verkar det inte så konstigt. De hade kanske bara en eller två och alla ville ha.
      Kan ju dessutom vara skönt att slippa det eventuella kladdet i soffan 🙂

      Svara

        S ?

        Svara

      Jag förundras faktiskt mer över Tookens konsumtion av alla onyttigheter. Varje dag i flera månader har hon lagt ut bilder på flottig mat, kakor, bullar osv osv. Det äts och frossas till förbannelse i casa blanca. Hon som stoltserar med ”vinnare av BL VIP” som om det hör hemma på cv:t, har genomgått femtioelva fettsugningar och spenderat så mycket tid på att försöka gå ned i vikt. Hon är ju större nu än innan BL. Ett helt orimligt frosseri om man vill må bra och leva länge.

      Svara

        Vanor är svåra och bryta… och hon verkar ju vara en bullmamma och fokuserar mycket på mat

        Svara

        Det finns ungefär hundra saker man kan anmärka på när det gäller Annas märkliga beteende och du väljer hennes vikt och matvanor. Höj dig.

        Svara

          Gräsmattan som allt mer liknar en sliten djungel?

          Svara

      Iiiiiihhhhh…… den familjen måste klippa navelsträngen.

      Svara

    Men oj vad onödigt aggressivt inlägg. ”Blev hon tappad som barn” är väl onödigt och dumt att säga.

    Svara

      Men oj vilken onödig kommentar

      Svara

    Asså hannalicious… är inte hon cancelled än?

    Svara

      Man undrar ju när det ska hända

      Svara

    Är ”pandemi” ett moddat ord eller? Alla kommentarer jag skriver fastnar och det verkar vara det enda gemensamma ordet.

    Svara

      Haha nope, tydligen inte. Men ibland förstår jag verkligen inte varför vissa kommentarer fastnar, helt vanliga ord. Blir lite tråkigt ibland, svårt att föra en riktig diskussion – speciellt i ÖS när kommentarer oftast inte godkänns förrän dagen efter. Men förstår att det är en smal balans att hålla för att hålla ut bs.

      Svara

        Har inte heller hittat någon röd tråd, mer än att man verkar fastna mer om man nämner ett namn

        Svara

          Ja, undviker oftast namn. Och vet att det finns vissa slags ord som kan fastna som har med känsliga ämnen att göra. Men blir helt förbryllad över varför vissa kommentarer fastnar när det bara är helt vanliga, oladdade ord i kommentaren.

          Svara

          Nej men många kommentarer på samma gång verkar fastna?🤔 i alla fall på ÖS när man kanske svarar på många under kort tid. Eller?🤔🤔🤔

          Svara

    Med tanke på nivån på dina texter verkar du inte vara speciellt läskunnig.
    Du verkar fortfarande ha svårt att ta in skriftlig information med tanke på att nivån på skriften fortfarande inte höjts ett dugg efter X antal år.
    Blev du tappad som barn?
    JÄVLA IDIOT!!!!!

    Svara

    Nu när Hanna tagit bort inlägget och förstått att hon inte borde ha skrivit om det och inte influera fler att göra samma sak eller ha samma inställning.
    Passar det då inte att ta bort det här inlägget och byta ut det mot något annat?

    Svara

      Hanna har inte tagit bort inlägget.

      Svara

        Nä inte själva inlägget men hon har gjort om texten helt.

        Svara

          Ja, nu ja, men inte när Anonym 18:31-kommentaren skrevs.

          Svara

      Under tiden kan du googla revisionism.

      Svara

      Inlägget är kvar hos Hanna

      Svara

    Orka bli kränkt.

    Svara

      Ingen är kränkt. Lär dig vad orden betyder innan du använder dom.

      Svara

        Utav hur ska orden användas?

        Svara

        De här inläggen kommer igen i exakt samma form. Det handlar bara om olika personer som blir attackerade.
        De har gjort något som Camilla inte tycker om.
        Camilla rantar om det i ett inlägg där hon enbart skriver om vad personen gjort. Men ingenting om varför det är fel.
        Och så avslutas inlägget med att Camilla fullständigt förlorar det och ber någon dra åt helvete, hålla käften eller kallar personen för något som är censurerat på Youtube.

        Vad är ens syftet med de här inläggen?

        Svara

    Jobba hemifrån har varit pesten för mig det här året. Var sjukskriven i några veckor p.g.a. depression som berodde på just det. Hoppas corona är över snart.

    Svara

      depression av att jobba hemifrån? herregud, vi har det för bra i sverige om man blir demprimerad och sjukskriven av det…

      Svara

        H e r r e g u u u u u d vad folk ska hålla på i det här kommentarsfältet!
        Bara dra åt helvete ditt jävla troll!

        Man blir sjukt isolerad av att jobba hemifrån. Isolering anses vara den grövsta bestraffningen på fängelser för övrigt.
        Och JA, isolering gör en människa deprimerad!

        Svara

          Isolering? Du får väl fortfarande gå utanför dörren? Ingen har väl låst in dig?
          Varför svär du och varför kallar du folk för ”troll” för att dom inte håller med dig? Det är inte vad troll betyder.

          Svara

            Isolering kan ske på andra sätt än att man bara är i ett och samma rum hela tiden. Man kan vara socialt isolerad också.
            När man jobbar hemifrån byter man aldrig miljö. Man går inte till jobbet och träffar människor som man kan småprata med. Man tar inte och åker förbi mataffären efter jobbet. Det där med att duscha och byta kläder blir mindre viktigt. Så jo, man låser in sig i mycket större grad än om man går utanför dörren och går till ett jobb varje morgon.

            Jag tror att du kan räkna ut själv varför jag svär. Psykisk ohälsa är inte ett skämt och vi har det inte alls ”alldeles för bra” i Sverige. Personen är uppenbart bara ute efter att provocera och när man gör det mot någon som precis förklarat att denne är/har varit deprimerad och psykiskt skör gör mig riktigt förbannad.
            Man sparkar inte på någon som ligger!

            Svara

          Jämföra att jobba hemma med att sitta i fängelse..

          Svara

            Läs vad jag skriver istället för att tolka in dina egna påhittade grejer. Vad sägs om det?

            Svara

        Jag haller faktiskt med dig har. Speciellt med tanke pa att sverige faktiskt inte ens har haft en lockdown sa ni har full mojlighet att rora er utomhus och det gar ju faktiskt att ta en promenad med en kompis osv. Hade du varit i Spanien, Frankrike, Australien eller UK (eller annat land dar de har haft strikt lockdown) sa hade jag forstatt dig men du later bara extremt bortskamd nu. Du kan inte jamfora att jobba hemifran med att fa boter om du gar ut, allt ar stangt, livet satts pa paus. Det ar INTE samma sak i Sverige.

        Svara

          Håller med. Bor oxå utomlands. Mår så psykiskt dåligt över att bokstavligen varit fast hemma snart ett år. Inga affärer öppna, utegångsförbud på kvällen, får inte träffa folk man inte bor med. Svenskar har ingenting att klaga på!

          Svara

      depression av att jobba hemifrån? herregud, vi har det för bra i sverige om man blir deprimerad och sjukskriven av det…

      Svara

    Jättebra inlägg camcam. Håller med dig i varenda ord!

    Svara

      HÅLL KÄFTEN OCH DRA ÅT HELVETE JÄVLA IDIOT!
      Ska vi säga så?

      Svara

        Eller så gör du det

        Svara

        Nej Varför ska vi göra det?

        Svara

          Det är samma språk som Camilla använder i sitt inlägg.

          Svara

            Inte riktigt hahaha

            Svara

    Har du funderat på att anlita en någon som kan korrekturläsa dina inlägg. Jag personligen har så svårt att förstå text när ett ord är felstavat så att det blir ett annat ord med annan innebörd.

    Svara

      Har du funderat på att allt på internet är skrivet just för dig?

      Svara

      Sök för dina problem, vi andra verkar förstå även om det blir några stavfel😉

      Svara

    Någon som definitivt verkar ha tappat det är du.
    Behöver du ett brejk från världen ett tag?
    Det verkar i alla fall som att ditt blodtryck behöver en långpaus.

    Svara

      Tycker verkligen det här inlägget är högst relevant. Hanna är sjukt världsfrånvänd. Jag reagerade precis som Camilla när jag såg det. Förstår inte varför man inte kan lägga ut ett sånt här inlägg? Kom inte med argument som mobbing. För det är det inte. Det är kritik. Människor måste lära sig ta kritik. Uppenbarligen alla som kommenterar här inne också.

      Svara

        Jag säger inget om inlägget som sådant (förutom att det bör skrivas om och helt ändra vinkel nu när Hanna själv tagit bort sitt inlägg).
        Men det här inlägget hade mycket väl kunnat skrivas på ett sätt som inte var lika aggressivt och med denna låga standard. För att fråga om personen blev tappad som barn och kalla denne för jävla idiot är extremt lågt.

        Det är inte heller kritik, som det är utformat nu är det bara gnäll. Kritik blir det först när det som skrivs är till för att förbättra det man inte håller med om. Det om något måste verkligen människor lära sig skillnaden på.

        Svara

      Hannapanna, ta din medicin.

      Svara

        Jag heter Sarah och går inte på någon medicin. Tack så mycket

        Svara

          Funderat på att gå på medicin?

          Svara

            Funderat på att sluta bete dig som en rövhatt och skitstövel?

            Svara

              Det du ger får du ofta tillbaka.

              Svara

                På vilket sätt förtjänar jag att bli kallad för sjuk i huvudet för det jag skrev?

                Svara

                  Sättet du uttrycker dig på?

                  Svara

                    Vilket är?
                    Mer konkret, med exempel.

                    Svara

                      Om du måste ställa frågan, så kan du inte förstå svaret. Älskar dig också.

                      Men lägg av med det där.
                      Annars kan man inte se dig som något annat än ett troll

    Johanna Toftby MÅSTE åka till Sälen i mellandagarna…..för att ”jobba”….
    Hon säger ”vi får ju jobba mot vissa andra”….
    för att klara oss. Hon påstår att hon ”ställt in tre resor i höst”. Hur egoistisk får man vara?
    Inte frågan om att ta ansvar här inte. Bara tänka egoistiskt och skita i restriktioner.
    Tror hon att bara för hon är en sk influenser inte restriktioner gäller för henne?

    Svara

      Hon måste åka och göra reklam för ett hotell?

      Svara

        Deadline på ett samarbete som blir sjukt dyrt att dra sig ut ur pga att det blir avtalsbrott annars?

        Svara

      Hon ska tydligen åka till Österrike i januari också!

      Svara

      Ja, det är klart hon tror det. Hon har andra regler än alla andra, hon får resa så mycket hon vill för hon måste jobba, hon äter på restaurang för hon vill stötta dem, hon träffar familj och vänner. Hon har väl inte ställt om särskilt mycket …

      Svara

    Två ”jävla”, ett ”fan” och ett par riktigt oprofessionella formuleringar.

    Hade inte varit fint att få med ”röv” också?

    Svara

      Har du inte bättre saker för dig än att kritisera blogginlägg på internet?

      Svara

        Hanna har för mycket fritid.

        Svara

          Nu tycker jag att du är lite väl mycket foliehatt här

          Svara

          Kul för dig! Men poängen från min sida är densamma. Inlägg som dessa skadar ditt förtroende. Och det säger jag inte för att trycka till dig, då skulle jag fråga om du var dum i huvudet eller blev tappad som barn

          Svara

        Har du inte något bättre för dig än att kritisera kommentarer som kritiserar en blogg på internet?
        Hittar du bloggar nånstans annars än på internet?

        Svara

    Jävla idiot? 🤔 Du kanske skulle ta en paus ett tag, känns som du tar saker lite väl personligt.

    Svara

      På vilket sätt tar Camilla det här personligt? Hanna är en jävla idiot som lägger ut ett så t här inlägg.

      Svara

        INLÄGGET ÄR BORTTAGET DIN JÄVLA IDIOT!!

        Svara

          Nej det är kvar

          Svara

          Nej inlägget är kvar. Who’s the idiot now?

          Svara

            DU SOM UPPENBARLIGEN BLEV TAPPAD SOM BARN, HÅLL KÄFTEN BARA!

            Svara

              Oj har din caps lock fastnat Hanna?

              Svara

          Ditt vokabulär är inte särskilt stort. Svårt att uttrycka sig när man har alla hästar inne.

          Svara

            Det är ju exakt så Camilla uttrycker sig och då hurrar ni 😂😂😂

            Svara

              Ja för att kritiken är 100% befogad. Det är idiotisk av Hanna

              Svara

                Att kalla någon för idiot, be dem hålla käften och fråga om de blev tappade som barn är inte, har aldrig varit och kommer aldrig någonsin bli kritik

                Svara

    Håller med om mycket! Men ” Blev hon tappad som barn? Är det därför hon inte ens förstår att hon kanske inte borde skriva den här texten, även om det här är hennes sanna inställning till att ta ansvar för att bromsa smittspridningen?” – känner jag bara va? ”Tappad som barn”? Det va definitivt över gränsen.

    Svara

      Men snälla. Har ni bott under en sten. Det som är hemskt här är ju att puckot inte fattar att det är en pandemi, inte att Camilla använder det gamla uttrycket ”tappad som barn”. Sluta oja er över fåniga saker. Oja er över smittspridningen i stället.

      Svara

        Nej jag har inte bott under en sten. Skrev också att jag håller med om mycket! Men såna uttryck tycker jag (med flera tydligen) är onödiga. Och det håller jag fast vid. Men man kan välja att vara saklig också.

        Men du – andas och ta det lite lugnt, inte bra för kroppen att stressa upp sig så som du gör 😬 God jul!

        Svara

    Är såklart glad över att jag har ett jobb, men jag är samtidigt lite avundsjuk på alla er som jobbar hemifrån. Jag kan inte det.
    Dock är det ändå skönt att jag får komma hemifrån på dagarna, det har hjälpt mig så mycket med att hitta rutiner och jag mår bäst av det.

    Svara

    Jag har ett yrke som gör att jag måste åka till jobbet varje dag (högstadielärare) och jag vill verkligen rikta ett stort tack till er som jobbar hemma varje dag, så vi som måste ut får möjlighet att ta oss till jobbet med så lite risk för smitta som möjligt. Jag hade gärna jobbat mer hemifrån, men när det inte går är jag tacksam för alla som håller sig hemma 💖

    Svara

    Konstigt att alla inte tar dig på allvar när du är så aggressiv. ”Tappad som barn” Trevligt.

    Svara

    Tycker allt du tar i lite nu, det finns absolut dom som uppskattat att kunna jobba hemifrån. Och nu vet jag visserligen inget om var hennes kontor är beläget, men det kanske är på gångavstånd från hemmet? Vad gör det då om hon promenerar dit och hem igen… hon hade kanske gått ut på promenerad ändå.

    Svara

    Alltså Camilla allvarligt?
    ”Tappad som barn”, är du 14 år? Du som är en duktig skribent, hur kan ordförrådet vara så fattigt att du måste vara funkofobisk för att få fram din poäng?
    Jisses. Fattar att det är en blogg men du blir bara mer och mer oprofessionell och osäker. Du skriver som en fjortis, allvarligt talat. ”Jävla idiot” liksom? Ta lite ansvar!

    Svara

      Camilla, duktig skribent!??? HAHAHAHAHAHAHA! Ungefär som att Trump var en duktig president😂 Camilla är ju helt värdelös på både engelska och att skriva.

      Svara

        Vet du vad, du har helt rätt.

        Svara

    Lektion nummer 1 i internetvett:
    Posta aldrig någonsin något i affekt. Är du känslosamt och tar något personligt. Skriv ner hur du känner men posta det inte förrän du lugnat ner dig och kan läsa vad du skrivit utan att bli upprörd. Skriv sedan om texten på ett sakligt sätt.

    Svara

    Vad många verkar vara kritiska till inlägget här på Bloggbevakning? Snacka om att flytta fokus från det verkliga problemet som faktiskt är allvarligt. Inlägget här är högst rimligt, det är oansvarigt, osolidariskt och otroligt nonchalant att både bete sig och uttrycka sig som Hanna gjort.
    Vi har hört rekommendationer med en stilla, artig vädjan om att följa dessa till ingen nytta liksom. Så helt seriöst, kanske detta inläggs retorik är bäst att tillämpa för att folk som inte lyssnar ska börja bete sig någon gång. Alla behöver dra sitt strå till stacken, hur svårt ska det vara att förstå?

    Svara

      Den retoriken bör då framföras direkt till personen det riktas mot. Att göra ett publikt inlägg på en plattform som inte besöks av människan i fråga är inte konstruktivt överhuvudtaget.

      Om jag vill att en person börjar lyssna på mig vänder jag mig till denne och uttrycker min åsikt. Jag går inte ut i skogen och skriker. Vissa skulle kalla annat för galenskap

      Svara

    Tonen i det här inlägget är verkligen inte ok. Det är svårt att ta dig på allvar när du lägger nivån så otroligt lågt.

    Svara

    Man kan får fram en poäng utan att använda svordomar.

    Men håller med dig, idioti på HÖG nivå

    Svara

    Och i podden..: ”…Jag mår liksom inte bra av att bara sitta hemma och jobba…”

    INGEN (typ?) mår väl bra av att jobba hemma, begränsa sociala kontakter etc etc, i princip sätta hela sitt liv på paus men man gör det för att det är ens fuckin skyldighet när det DÖR folk i mängder pga av en PANDEMI.

    Är så trött på dessa tjejer nu som bara skiter i det, Hannalicious, Kenza, tanbyklara ETC. Fyll gärna på! Hatten av för typ Sarasongbird och fellsis som gör något bra av detta, älskar att kolla på deras hemmavloggar, content måste inte vara flänga runt järnet för att vara underhållande.

    Svara

      Haha men gud, såklart är vi många som inte har något problem med det eller tom gillar det. Jag älskar att jobba hemifrån, känns inte som jag har behövt göra några uppoffringar, kan fortsätta ett bra tag till.

      Svara

      Men eller hur! Jag mår inte heller bra av att jobba hemma men eftersom jag kan göra det så är det min jä*la skyldighet hur trist jag än tycker att det är.

      Svara

    Har du helt glömt ditt inlägg för ett par veckor sen om att höja nivån på tonen här i bloggen?
    Det är såna här inlägg som skapar nivån här inne….
    Det är du Camilla som sätter den låga nivån.

    Svara

      Precis! Synd att Camilla inte tar tillvara på sin plattform. Trist. Undrar hur hennes bok kommer bli? Full med den här typen av språk?

      Hur går det med boken förresten? Senast sa du att den var försenad i om Corona men har du något nytt datum? Att skriva bok om något är väl något man kan göra trots pandemin.

      Svara

        Du måste ha missat mina svar om boken.
        Jag ska se om jag kan rota fram vad jag skrev sist.

        Uppdatering:
        Nej tyvärr. Inget datum satt och jag håller på med andra projekt just nu och låter boken vila då förlaget ändå satsar på sina nyss utgivna böcker. Jag känner mig lite mätt på att skriva och vill lägga det kruten på att få igång 05.30 och 21-inläggen här på bloggen, samtidigt som jag jobbar med andra spännande format. Jag började skriva boken i dyningarna av förlusten av min pappa och fick mest ångest av alltsammans då. Jag kunde inte glädjas åt möjligheten och det fantastiska av att ha fått ett bokavtal och betingningen ligger kvar och spökar.
        Kanske till våren, kanske till nästa höst – inför bokmässan – så vi får se. Framför allt vill jag att det ska kännas roligt och kreativt, annars tror jag ändå inte att boken blir bra.
        Men jag har kvar mitt avtal och mitt förskott för den som vill få det till att förlaget skulle ”droppat” mig. Det har alltså inte skett. 😉

        Svara

      Så vi som läsare har inte ett eget ansvar över hur vi uttrycker oss? Ett inlägg må vara skrivet i en viss ton men i slutändan är det varje enskild läsare som har ett ansvar för hur man uttrycker sig. Tycker ni att inläggen är skrivna på en låg nivå, sjunk inte lika lågt då.

      Svara

        Hon skyller bara på kommentarerna när hon får kritik för att ha något att gömma sig bakom. I själva verket är det hon som trakasserar och kommer med kommentarer som inte är ok.

        Svara

    Du har skrivit om många som inte tar ansvar under pandemin. Av någon anledning uttrycker du dig såhär mot just Hanna. Varför?

    Svara

      Chloe Shutterman *host host*

      Svara

        Lite oklart vilka som kommer undan. Men man kan anta att personerna som går Camilla på nerverna privat också får höra hårda ord.

        https://nyheter24.se/bloggbevakning/2020/11/14/padel-battle-padel-battle/
        https://nyheter24.se/bloggbevakning/2020/10/30/influencers-och-de-nya-restriktionerna/

        Svara

          Nä, jag är len som sammet privat.

          Jag blev bara så fruktansvärt provocerad av sättet som hon både agerar på, men framför allt uttrycker sig på. Som att hon inte ens är medveten om att det pågår en pandemi i världen.
          Det är så kränkande och respektlöst mot människor – alla som drabbats av viruset, som förlorat en närstående, vårdpersonalen, alla företagare som går på knäna mm mm mm och så valsar Hanna in och tycker att det är såååååå bra att inte jobba hemifrån för det ju är sååååå tråkigt, när hon har ett av få yrken som kan göra det utan att det påverkar jobbkvalitén det mista.

          Hur mycket har den här pandemin förlängts bara för att människor som Hanna och andra bara vill strunta lite grann i restriktionerna bara för att det är tråkigt att följa dem?

          Svara

            Lektion nummer 1 i internetvett:
            Posta aldrig någonsin något i affekt. Är du känslosamt och tar något personligt. Skriv ner hur du känner men posta det inte förrän du lugnat ner dig och kan läsa vad du skrivit utan att bli upprörd. Skriv sedan om texten på ett sakligt sätt, läs igenom det igen och posta först efter det.

            Svara

            ”Som går Camilla på nerverna privat” skrev jag. Influencers du ogillar av någon anledning. Det är väldigt enkelt att se hur olika du reagerar baserat på vem det handlar om

            Svara

              Eller baserat på hur DE agerat tidigare? 🤷🏼‍♀️

              Svara

                Är det på riktigt din förklaring till hur du uttryckt dig idag?
                Du tänker inte ens ta in kritiken du fått?
                WOW!

                Svara

            Bara för att man blir provocerad ger det inte en rätten att kalla någon för idiot och ifrågasätta om de har en hjärnskada (dvs fråga om de blivit tappade som barn).

            Håller du inte med om det?

            Svara

            Vore det inte lite ”bra” med lite genustänk också, tänker att de mesta som får kritik är kvinnor (som definitivt förtjänar det – absolut!) Men titta på tex Hugo rosas (eller familjen i sig) Han springer också på typ padelbanor hela tiden. Hans storys från helgerna är alltid fulla med inte så corona vänliga aktiviteter (säg nu att storysen är borttagna t.o.m) kanske för att hans fru får hatet och är låtsas präktig på vardagarna och ”stannar hemma”. Storysen idag var iaf att de var på typ BOUNCE och lekte runt som gladiator med utomstående. Nästa story käkar de ute på restaurang. Blir så frustrerad över skenheligeten från dom. Gråter för att det är såååå jobbigt att vara hemma, men så fort helgen kommer så maxar dom aktiviteter (när de inte uppdaterar) Kan slå vad om att deras bloggpaus över jul är typ enbart för att de inte kommer fira nån särskilt corona vänlig jul alls.

            Svara

    Det är väl hennes eget kontor, där hon jobbar själv. Vad skulle vara problemet med det?

    Svara

      NEJ det är det inte.

      Svara

    Men grattis alla gnällspikar och självutnämnda godhetsapostlar. Nu fick ni en förtidig julafton. Gå och ät en pepparkaka istället. Hanna förtjänar en riktig mental hurvel. Liksom alla de andra flunsorna som inte har något bakom pannbenet. Bra där CamCam.

    Svara

      HÅLL BARA KÄFTEN DIN JÄVLA IDIOT!
      JAG HOPPAS ATT DU FÅR FULA BARN OCH FÖRDÖMD TILL ATT ALLTID GÅ PÅ LEGO!

      Svara

        TROLL!!!

        Svara

          IMBECILL!!!!

          Svara

            Du beskrev dig själv helt korrekt.

            Svara

        JA MINA BARN ÄR FULA OCH JAG ÄLSKAR ATT GÅ PÅ LEGO. VAD SÄGER DU NURÅ?

        Svara

        Jag har redan fem jättefula barn och mina fötter är helt demolerade av lego. Icke desto mindre förtjänar de här korkade flunsorna en hurvel. Heja CamCam.

        Svara

          Ja, heja Camcam!

          Svara

    Det här får mig att tänka på den här kommentaren som du aldrig bemötte:

    ”Emanuel frågar dig om varför du tror att många medier inte ville skriva om din granskning om Bella, och du svarar att ”ja men de tänker ju att nej det kan vi inte skriva om för vi vill ju ha med Bella när hon bakar lussebullar i jul”. Han frågar då om det inte kan handla om dig, och att de inte har förtroende för dig. Då svarade du att det beror på att medierna är okunniga, att de inte förstår hur stort det är att ljuga om besökssiffror. Det låter i mina ögon som en oförmåga att inse att det är just din blogg som inte uppfattas som trovärdig. Saken är den att efter alla dina dagliga negativt insinuanta inlägg om Bella under ca ett års tid, är förtroendet mer eller mindre borta hos många.”
    https://nyheter24.se/bloggbevakning/2019/01/05/reklam-for-mediepodden/

    Förstår du inte Camilla att sånt här oprofisionellt beteende drabbar dig i slutändan?

    Svara

      Nej, det tror jag inte, och har heller inte sett några som helst indikationer på det, förutom några enstaka kommentarer här inne.
      Jag upplever mest det är någonting några stycken läsare alltid skriver i ett försök att trycka till mig när de ges en öppning – och det är ingenting jag lägger någon större vikt vid.

      Svara

        Så du tror på riktigt att precis varenda journalist i landet inte förstår sig på besökssiffror??

        Svara

        Ja det är det uppenbart att du tycker i och med att jag just citerade: ”Han frågar då om det inte kan handla om dig, och att de inte har förtroende för dig. Då svarade du att det beror på att medierna är okunniga”

        Eller så beror det på att medierna läser inlägg som det här och inte anser att du är seriös.

        Svara

          Jag gjorde den intervjun för över två år sedan. Mycket har hänt sedan dess. 😊

          Svara

            Kul för dig! Men poängen från min sida är densamma. Inlägg som dessa skadar ditt förtroende. Och det säger jag inte för att trycka till dig, då skulle jag fråga om du var dum i huvudet eller blev tappad som barn

            Svara

            Här får jag verkligen hålla med ts.

            Detta är ju precis anledningen till att du trots fyra års bloggande med den största bloggen ändå inte tas på allvar. Personer med en bråkdel av ditt följarantal får ju synas, kommentera och ta plats (kapitalisera).

            (och nej, nyheter 24 och stoppa pressarna räknas inte som seriösa medier)

            Svara

      Men orka med alla PK-media som inte vågar skriva vad de pratar om internt. Jag gillar CamCam som fan, mycket beroende på att att hennes blogg är hyfsat PK-befriad.

      Svara

        Inte bara PK-befriad. Den är befriad från all form av IQ och EQ också

        Svara

        PK-befriad? Det vet jag inte om jag kan hålla med om.

        Svara

        Då har du nog missuppfattat vad ”pk” betyder, och det ganska rejält…
        Den här bloggen är vääääldigt pk. Allt annat raderas.

        Svara

          PK innebär alltså att du inte får sitta och ösa ut ditt hat mot invandrare i kommentarsfältet, menar du?

          Svara

            Skrev jag det?
            Om inte, lägg ner!!

            Svara

      Den här kommentaren är så väldigt spot on.

      Svara

    Vem följer ens dessa influencers och ger dom luuuufffftttt?

    Svara

    Herregud, nivån här idag??? Både i inlägget och kommentarsfältet! Hur länge har det gått sen inlägget om tonen i kommentarsfältet, och varför föregår inte Camilla med gott exempel och håller god ton i inlägget? Jag vet att många som skriver glåpord under detta inlägg gör det för att efterapa själva inlägget, men detta kommer få efterdyningar. Man kan skriva barskt och på skarpen utan att gorma. (Ursäkta överanvändandet av ordet ”inlägg”)

    Svara

      Känner likadant. Nivån sjunker direkt när hon indirekt gett ”klartecken” till den här typen av uttryck och språk.
      Att skriva ”tappad som barn” eller kalla någon ”j’vla idiot” i sin blogg och sedan förvänta sig god ton i kommentarsfältet 🤦🏻‍♀️.
      Nej, det här är ett riktigt lågvattenmärke och kritik kunde ha framförts på så många andra, mognare och mer konstruktiva, sätt.

      Vem pratar på det där sättet – till någon?!!

      Svara

    OT men har försökt leta bakåt i inläggen om Annika Englund och Nuskin utan framgång; tips på bra dokumentärer om MLM/ponzy/pyramidföretag ? Vill sätta mig in i varför de lyckas med dessa sekter 🙂

    Svara

      [Borttagen kommentar]

      Svara

        Varför tog du bort mitt inlägg?
        Jag skrev det för att jag blev fruktansvärt provocerad. Och enligt dig är det ju då okej att uttrycka sig precis hur som helst.

        Svara

    Hanna är bäst ❤️

    Svara

      Hahahahahahahahaha

      Svara

    Känns som alla influencers har rätt att göra precis hur de vill. Till och med de som förespråkar att man ska följa restriktionerna bryter dem jämt. Varför lägga ut på sociala medier att du går på stan, är på fest eller reser utomlands. Är de så egocentriska. Att alla andra ska anpassa sig men inte de? Har de blivit för priviligierade att de står över alla rekommendationer. De gäller ”Svensson” men inte flunsorna…

    Svara

      Verkligen, Bianca/CAIA, Ida Warg, Forni, Hugo Rosas, samtliga jobbar från kontoret istället för hemifrån

      Svara

      Det har inte med privilegier att göra, det har med IQ att göra. Det har dom bevisat nu i dessa covidtider.

      Svara

    Men vad är det med folk idag?!

    Svara

    Eh… Jag tror det är du som tappat det.

    Svara

    Känns som ett bra nästa steg i influencervärlden är att skaffa publicist som godkänner det man skriver och säger. Alla kan uttrycka sig klumpigt, det blir bara så jobbigt när man gör det inför flera hundra tusen…

    Svara

    Skrämmande. Jag har inte fått gå till min arbetsplats sedan i mars. Min arbetsgivare har gått 100% på Folkhälsomyndighetens rekommendationer sedan dag 1. Jag har suttit hemma i min lägenhet på 15 kvadrat, utan kollegor eller socialt umgänge på snart 10 månader och försökt hålla måendet över ytan och dessutom försöka göra ett bra jobb. Härligt för Hanna att göra som hon vill, utan hänsyn till något eller någon annan än sig själv.

    Svara

      Går du aldrig utanför dörren, träffar nån vän ute? Ingen har bett er isolera er sen mars

      Svara

        På dagtid, dvs arbetstid om du inte kunde utläsa det av min text eller om jag var otydligt (?). Vi pratade ju arbete och att gå till ett kontot och träffa kollegor i detta inlägg. Om jag träffat vänner? Ja, men inte så pass att det väger upp att jag sitta ensam på 15 kvadrat för 10onde månaden utan kollegors sällskap varje dag.

        Svara

          Buhuuuu! Vem tvingar dig bo på 15 kvm??

          Svara

            Hehe. Bostadsmarknaden i Stockholm tvingar mig till det. Om du försöker göra dig rolig på min kommentars bekostnad så är det okej. Du kanske inte vill se, eller missar poängen med min kommentar, att det kanske kan ge ett perspektiv. Vissa får ej gå till jobbet, tar sitt ansvar och har suttit hemma trångt utan kollegor och socialt umgänge hela dagarna i 10 månader, andra (Hanna), springer till ett kontor och blandar sig med människor i onödan för att hon har.. lust (!) och inte bryr sig ett skit 🙂 Men även du kanske tillhör den senare kategorin vad det verkar.

            Svara

    Hej!
    Har några här jobbat inom musik-branchen, exempelvis på skivbolag eller management bolag? Vad är era erfarenheter?
    Är ny inom branchen och ääälskar det hittills men hade inte skadat att ta del av andras erfarenheter, tips & lärdomar.

    Tusen tack. <3

    Svara

    LOL hon tar bort alla kommentarerna som är minsta lilla negativa.
    Fega jävel

    Svara

      Hon har all rätt att ta bort vilka kommentarer hon vill eftersom det är hennes konto. Hennes konto, hennes regler. Precis vad som gäller här och överallt annars.

      En sak jag har extremt svårt att förstå är varför en person, som är en helt främmande människa och aldrig någonsin kommer att träffa ägaren till kontot, tycker att denne har rätt till att spy ut vilken skit som helst i någon annans kanal. Och sedan ha mage att kräva att ägaren ska förklara sig oavsett hur oförskämt kommentaren var.

      Du verkar vara en sådan person jag inte förstår. Så skulle du snälla kunna hjälpa mig? Varför ska hon svara på alla kommentarer som på mer eller mindre oförskämda sätt berättar att hon har ”fel” åsikt, vad som är rätt åsikt och kräver en förklaring varför hon har den åsikten hon har?

      Svara

    Ledsen, men kan inte folk läsa? Vad har detta inlägg att göra med Anna book, mamma sanningar och någon Niklas och alla hans mostrar? Trist, orkar inte läsa alla kommenterar som inte har med personen i inlägget att göra:( ha en trevlig jul alla och var gärna lite mer ödmjuka 🙂

    Svara

      Off topic kommentarer om andra influensers är tillåtet i detta kommentarsfältet 🙂

      Svara

    PLUGG/JOBB

    Hej alla fina. Av ren nyfikenhet – vad har ni (om ni har) studerat & vad var er ingångslön på första jobbet?

    Hade velat veta lite inför mitt allra första löne-snack hehe.

    Ha en fin kväll!

    Svara

      Vad har det med Hannalicious att göra?!
      OT är inte tillåtet.
      Spar det till Öppet Spår.

      Herregud. Så tröttsamt.

      Svara

        Jaha ojsan! Är ny här på denna blogg! Tack för info, då får jag prova i Öppet spår nästa gång. 🙂

        Svara

        Jaha ojsan! Är ny här på denna blogg! Tack för info, då får jag prova i Öppet spår nästa gång. 🙂 🙂

        Svara

    Kom igen nu få höra sanningen innan camilla raderar denna kommentar som hon gjort med de tidigare… HarFilip varit otrogen mot Maggan Graaf??? Är det orsaken till deras breakup?

    Svara

      Maggan svarade igår kväll på kommentaren i sin blogg. Filip har träffat någon som heter Ivanka och är tillsammans med henne… 😢

      Svara

    Jaha…..så jobba hemifrån = hoppa runt på olika caféer?
    Så kan man väl också tyda “jobba hemifrån”. LOL.

    Svara

    JUST DÄRFÖR dessa jäkla NOLLOR till influensor ALDRIG kommer tas på allvar.

    De säljer skit från kina/aliexpress/whatever och säger att det är deras egna.

    Gör ALLT för att kringgå reklammarkering.

    Och så denna korkade hanna-BS. Började näääästan gilla henne pga sina skojjiga videon på tiltok men hon är ju dum på riktigt?

    Kan det vara därför det går så bra för Bianca? Visserligen äter hon ute hela tiden men det FÅR man göra. Det hon gör är ändå autentiskt. Visserligen höjer hon mycket (allt som betalar bra?) till skyarna men hon reklammarkerar ALLTID. Snackar typ aldrig om pengar eller entreprenörskap/bygga bolag/det ena dotterbolaget till det andra holdingbolaget. Blev lite förvånad när någon här skrev om de bolag hon har, Sammi (hur gulligt?) AB liksom? Medan Blondinbella typ hade ALLT på typ sin header på sin blogg…. Bianca pratar bara om sin kärlek till skönhetsprodukter. Jag har själv undrat varför Bianca inte ”flyttar upp” sig till något större vilket hon uppenbarligen behöver och har råd med nu efter att hon sålde en del. Men kom på att det var typiskt BB-beteende. Verkligen varandras motsatser. Och titta hur det gick!

    Svara

    Jisses många här som skulle behöva ta ett chillpill… 🙄

    Svara

    Är lite nyfiken på Ebba Sydow-Kleberg……vad försiggår där egentligen?
    Hon åker till Skåne med familjen för att bo på svärföräldrarnas tomt i ett litet ombyggt uthus…..när hon får frågor gnäller hon om att andra influencers är mycket värre.

    Svara

    Camcam ber oss läsare vara schyssta mot varann i våra kommentarer och ber oss tjafsa mindre…

    Men själv avslutar med ett ”jävla idiot”? 🙄🤷‍♀️

    Njae.. Där sjönk Camcam..

    Svara

      Många har påpekat Camillas oförmåga att se kopplingen mellan klimatet i kommentarerna och tonen i hennes inlägg. Men ingen förändring sker…. Personligen har jag valt att inte delta här inne längre och har slutat skriva kommentarer. Det här är den första på några veckor. Att inte delta är den enda lösningen jag ser personligen.

      Svara

      Fast jag tycker att Camilla kan få säga ifrån ordentligt någon gång. Hur ofta gör hon det egentligen?

      Svara

        Men folk som läser här måste väl ändå vara vuxna? Hallå eget ansvar? 🤯

        Svara

    tycker ändå det sjukaste är att hon censurerar sitt kommentarsfält genom att gå in och radera alla kommentarer där hon får kritik…
    https://twitter.com/annarebecka/status/1340782599460057088?s=21

    Svara

    vad har hänt med devote.se? sidan laggar och magasinet har inte uppdaterats på månader

    Svara

    Varför bevakar du just den här typen av bloggar? Alla vet ju redan att de som skriver dem inte är direkt de vassaste knivarna i lådan, det är klart att det blir därefter då.

    Har du och de du skriver för (alltså inte om) något slags avtal med vissa av de här bloggarna? Du driver ju onekligen massor av trafik till de här kvinnorna som inte klarar annat än att posera på olika sätt, kränga smink och kläder samt provocera. Varför vill du göra det? Du tycker ju uppenbart själv att de är korkade – vilket de är. Vill du gynna den typen av bloggar?

    Det blir många frågor.

    Svara

    Vidrigt inlägg. Asså verkligen. Och vad vet du? Hon kanske sitter själv på sitt kontor och har gångavstånd eller cyklar eller tar bilen vad är så himla hemskt med det så att du behöver sitta där och kalla henne för allt möjligt. Vi är jäääävligt många som har gått till jobbet hela den här pandemin. Om hon mår bra av det så behöver du inte bry dig.

    Svara

      Om du kollat på hennes Storys så har du sett att hon inte sitter själv i deras kontorsrum. Dessutom är det ett kontorshotell, där många hyr in sig. ”Om hon mår bra av det så behöver du inte bry dig”. Anser du det viktigare att Hanna kan gå till ett kontor och ev bidra till smittspridning, än att hon kanske inte mår ”lika bra” (sitter hemma), och hjälper till att minska smittspridningen och i sin tur att folk inte dör?

      Rekommendationen ”kan man jobba hemifrån ska man göra det” tycker du inte ska gälla henne pga att hon mår bra av att gå till kontoret? Jag har jobbat hemifrån sedan mars och inte fan mår jag bra av det, men har inget val pga arbetsgivaren och tycker heller inte att jag har så mkt val med tanke på vad som rekommenderas.

      Svara

        Finns massa saker som är vidrigt med pandemin, men att behöva stå ut med alla bror duktig som ska tycka priciiis rätt hela tiden och som lever sitt bästa liv nu när det är frittfram att ha näsan precis så högt upp i vädret man bara kan ligger fan på topp 3. Åååh ni är såååå duktiga som jobbar hemma och inte går på gymmet osv ÄNTLIGEN kan ni skryta om hur tråkiga liv ni har, så himla skönt att ingen annan mår bra eller har kul nu heller. Snark.

        Svara

          Du svarade aldrig på frågan. Tycker du det är viktigare att Hanna gör det som hon mår bra av, än att följa rekommendationer och minska till smittspridning och att människor dör?

          Svara

            Om hon inte har haft corona så har hon ju omöjligt kunna smitta nån trots att hon gått till sitt kontor så då har 0 personer dött pga hon gått dit så ja, då är det viktigare att må bra.

            Svara

              Haha okej jag ska testa det argumentet till min arbetsgivare att jag vill springa till mitt kontor varje dag och se vad jag får för svar. ”Men vadå jag har ju inte HAFT Corona och därför ej smittat någon tidigare? Det viktigaste är att jag får må bra och rekommendationerna gäller inte mig.” Hade varit intressant att se hur det hade sett ut om hela Sveriges befolkning hade gjort på detta sätt….

              Svara

                Som sagt vääääääldigt många av oss har varit tvungna att gå till våra jobb ändå, är det helt ok om vi smittar folk så de dör? Ingen ska ju gå ut om man har symptom, antar att hon bara gått när hon varit frisk som alla andra som inte är kontorsråttot har gjort hela året. Är det ok för dig eller? Klart det är för att jobba ska vi göra till varje pris, men gå till gymmet eller umgås med vänner eller annat man mår bra av det är inte ok! Eller vad? Alla som jobbar i skola, förskola, på macken osv ska de också tilltalas såhär?? Boskap. Bääää

                Svara

                  Om det är ok för mig? Menar du att jag hittat på detta eller? Fråga våran regering och Folkhälsomyndigheten vad dem tycker istället. De som jobbar i skola, förskola osv MÅSTE gå till sitt jobb, som du säger. Det är de som INTE måste det, som bör ta sitt ansvar och arbeta hemifrån så som vi blir uppmanade till. Jag tror du måste surfa in på Folkhälsomyndighetens hemsida eller följa nyheterna och deras uppdatering om vad som rekommenderas. Du verkar inte ha förstått dem, likt som Hanna inte har gjort det.

                  Svara

    Hon har fallit i mina ögon senaste tiden. Detta och allt naket på insta. Att ligga och åma sig på magen i en stringbody för att marknadsföra sina smycken med 90-talstema…

    Svara

    Överraskning verkligen? Hannalicious har tjänat de $ hon har likt Natacha Peyre, hon är ingen influensa att räkna med – FÖR dum för att småsnygg

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.