I helgen vankades det Alla hjärtans dag och återigen ordnade Micael Bindefeldt reklamaktiviteter för drycken Freixenet, den här gången genom att bjuda offentliga personer på ”staycation” på olika hotell runt om i Stockholm, bland annat på Sparrow Hotel och Grand Saltsjöbaden.
Bilmärket Bentley var även med på ett hörn och hämtar upp gästerna för att sedan leverera dem till sina respektive hotell där rummen var fyllda med heliumballonger, blomblad och hjärtan.
Med tanke på att ALLA som lagt upp någonting från den här vistelsen använder samma hashtags så är det uppenbart att det är någonting de uppmanats att göra i sin inbjudan, vilket gör det här till mer reklam, och mindre ren PR då det inte har samma krav på sig om motprestation.
Eller räknar Bindefeldt och gängen så iskallt med att alla som bjuds in kommer vara så himla tacksamma att de lydigt kommer följa instruktionerna på inbjudan och tagga enligt dem, trots om det inte uttalat förväntas av dem?
Jag ser två varianter av en hashtag här ovan.
#celebratelife och #celebritylife
Vilken tror ni är korrekt och vilken är en freudiansk felsägning? 😉
Den enda som jag har kunnat hitta som faktiskt markerat det här som reklam är Camilla Läckberg, och det gjorde hon även förra gången det begav sig – vid ovan nämnda nyårsfest.
