En kort uppdatering om ”marmorbord-inlägget”

Som ni har sett så har jag ställt inlägget om marmorborden tillfälligt.
Anledningen till det är att jag nu inväntar företagets svar på mina frågor och innehållet i texten, för att bland annat låta alla sidor komma till tals.
När de inkommit med sitt svar, så kommer jag göra en ny publicering med ett än mer komplett innehåll.

Så ni vet…
🙂

37 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    ?

      Här kan vi nog tala om att varje handling har en konsekvens. Ett litet företag blir avslöjat på en av Sveriges största bloggar. Vad händer nu? Kontakta krishanterare? Avsluta bolaget och ta pengarna för att slippa klagande kunder? Börja om under nytt namn?

    Blivit hotad med förtalsanmälan?

      Hur skulle detta kunna vara förtal?

      Jisses.

      Det går inte att dömas för förtal av ett företag.

      Det är så roligt med dessa Silbersky-wannabes.

    För att vara en blogg som kontinuerligt kommenterar andras inkonsekvens så ställer man sig ju lite frågande till det här beslutet? Är det inte bättre att fråga först, publicera sen?

      Det är inte the Cam Cam way.

      Det var säkert redaktören som tycke till.

      Hon brukar fråga först, inte få något svar och sedan posta inlägget. När inlägget fick spridning vart nog företaget mer villig att svara på frågorna helt plötsligt

    Hur kommer det sig att du behandlar ett företag på detta sätt men privatpersoner på ett helt annat sätt?

    80% av inläggen på denna bligg har grundat sig i spekulationer, lögner, vinklingar där personen i fråga aldrig blivit ställd frågan vad som stämmer eller ej..

    Men enbart för att det är ett företag så får dom en helt annat behandling?

      Den frågan får du ställa till min ansvarige utgivare.

        Okej, och hur/var kontaktar vi din ansvarige utgivare?

          Varför inte bara vänta till det kommer ett inlägg. Så jävla bråttom är det väl inte att få en uppdatering.

          Googla ansvarig utgivare nyheter 24 🙂

    Det är något lurt med detta beslut..

      Marmormaffian har lagt en stenslägga på CCs kudde?

      Det är definitivt något lurt med företaget som tycks sakna en utväg med hedern i behåll. De har blivit avslöjade och borde erkänna, men om flera köpare då vill returnera sina bord riskerar företaget likviditetsbrist och går snart i konkurs.

        De tiger dessutom på Instagram där många har ställt frågor om äktheten i marmorn. Men företaget ger inga svar…. De heter @von.chadaux på Instagram.

          Det är ju helt uppenbart att det är fejk. Skulle gissa på något folierat à la perstorpsplatta. De två första bilderna de (von.chadaux) har uppe i stories just nu är två olika produkter, hemma hos två olika personer (taggat @janaheinrici & @bisse_ ). Framsidan på kuben i första bilden har IDENTISKT mönster med foten på bordet i bild två, ett slags snedställt H med en hästskoform nere till vänster. Marmorklistermärke.

          Bättre fly än illa fäkta. Avveckla bolaget och ta ut lön och utdelning. Be släkting eller kompis starta nytt bolag som man säljer lagret till. Fortsätta verksamheten med nytt organisationsnummer. Eventuellt sätta in målvakt som ansvarig för bolaget innan det avvecklas. Sedan business as usual. Jag tror inte vi väntar på ett svar utan att företagets ansvariga behöver tid för att undgå framtida ansvar. Hala typer som vill slinka undan fastän Camilla har spelat ut dem schack matt. Vill minnas att Camilla gav dem möjlighet att bemöta den första artikeln men att de avstod. Så klaga inte på Camilla ang. den här storyn. Jag tycker att hon har skött sig utmärkt.

            Varför avveckla bolaget? Enda skälet att göra det är väl om man vill låta det gå i kk, men då kan du knappast räkna med utdelning.

              Jag menar att man avvecklar företaget innan missnöjda kunder kräver att få pengarna tillbaka. Pengarna i företaget betalas då ut till aktieägarna som lön eller aktieutdelning. Det finns bildbevis på att företaget påstått att materialet är marmor och att det verkligen inte är det. Många returer riskerar att dränera företaget på likvida medel d.v.s. inga pengar i kassan. Då blir det svårt att betala hyra, löner, nya varor etc. Jag tror också att framtida kunder googlar företagets namn och väljer att köpa från någon annan. Ägarna borde försöka rädda det som räddas kan. Man måste inte driva ett företag till konkurs utan kan avveckla det tidigare om man vill.

    Hade tänkt o kommentera det på första inlägget att det är väldigt märkligt att lägga ut något innan man ens fått svar speciellt i stilen att det är en anklagelse som kanske kan motbevisas, tycker dock inlägget ska upp igen om dem inte svarar eller inte har en förklaring känns som dem borde kunnat ge respons mycket snabbare än såhär

    Om ni som företag är ärliga svara då på enkla frågor …

    Bra. Ännu bättre om du väntar med att publicera tills den som utpekas som klandervärd får komma till tals varje gång och inte bara när det är någon med bra leverage som ber dig/utgivaren.

    Känns som att det finns en oro att bra inlägg kan spricka om du ställer frågor till ansvariga och får svar på hur de menar att det ligger till. Men man kan rapportera sakligt om en företeelse, låta utpekad komma till tals och sedan låta läsaren göra en bedömning baserad på allt som kommer fram, inte enbart valda delar. Det behöver inte göra inlägget sämre.

    För jämförelse (som haltar något, jag vet): En person misstänks för brott, men säger direkt genom sin försvarare att hen är oskyldig. Då väljer man (man är alltså i det här fallet media) väl inte att inte skriva alls, utan rapporterar om just de två omständigheterna?

      Jag tror du ska läsa något annat än en blogg om sociala medier.

    Varför då? Det är ju ingen tvekan alls om att det är fejk, så lika kan mönstren inte vara bara av en slump. Så den enda frågan som återstår är väl om flunsorna fattade att det var fejk eller också blev lurade.

    Behövs nog ingen mer förklaring, bilderna säger mer en tusen ord.
    En massproducerad produkt som vissa människor blivit lurade och köpt, tack vare påverkan av influensers, som tjänat pengar på fejkad reklam. Stackars de som gått på den niten och trott att de har köpt ett äkta marmorbord…

    Hur lång tid kommer företaget att få på sig att komma med ett svar?
    Nu känns det lite som att företaget bett dig ta ner inlägget, med hot om en förtalsanmälan, där de egentligen bara är ute efter att inlägget plockas ner. Med ett tomt löfte på att de kommer att svara senare, vilket de aldrig egentligen tänker göra.

      Du förstår att beslut som att plocka ner inlägg tillfälligt, inte fattas av mig?

        Svarade du på fel kommentar nu?

          Nej, jag svarade på det här:
          Nu känns det lite som att företaget bett dig ta ner inlägget, med hot om en förtalsanmälan, där de egentligen bara är ute efter att inlägget plockas ner.

            Ja? Jag ifrågasätter överhuvudtaget inte beslutet, eller vem det är som tagit det.
            Det jag ifrågasätter är hur länge företaget kan dröja på svaret. För jag menar, hur svårt kan det vara att komma med en dementi om man har rent mjöl i påsen?
            Nu har det ändå gått två dagar utan svar. Vilket också bara talar för en enda sak.
            Hur lång tid ska de få på sig? En vecka, två veckor? En månad?

            Det jag tror är att företaget varken kan eller vill svara, de vill bara få inlägget bortplockat.

              Hela den här grejen med inlägget är rätt så konstig.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.