Efter att jag publicerade det här inlägget om Lisa Anckarmans adhd-utredning så fick jag ett mail från Nina Psykologi som bestämt dementerade att de hade någon form av samarbete med influencern.
Vår mottagning har inte betalat eller sökt upp influensers för reklam.
Personen i fråga har valt att vara öppen med sina tankar om eventuell NPF diagnos och att hon gör utredningen på vår mottagning.
Att hon valt att publicera det i sina sociala medier har vi gett vårt medgivande till.Hon har velat att hennes följare som går med liknande tankar och funderingar får en uppfattning om hur en utredning går till, vilka moment som ingår och vart de kan vända sig om de önskar få mer information eller utredas. Hon har själv kommit till oss efter rekommendation.
Personen i fråga har med egna ord beskrivit processen.// Verksamhetschefen på Nina Psykologi
Så vad handlar det här om?
Beror det här på okunskap från Lisa Anckarmans håll?
Har hon inte koll på vad reklamidentifiering innebär och var, när och hur den ska användas?
Förstår hon inte att hon framställer kliniken i den här dagern, som att de betalar henne för att hon ska göra och publicera delar av sin adhd-utredning som utförs av dem?
