Jag kommer faktiskt inte bädda in de två Instagraminlägg som det här inlägget kommer handla om, utan vill man se dem så får får man klicka sig vidare in på vederbörandes konton via länkarna här nedan.
Inlägg ett:
Emil Jönsson Haag – fd. längdskidåkare – lägger upp ett inlägg bestående av två bilder.
Nummer ett föreställer ett naket barn med en bajsemoji över barnets kön och bild nummer två är på en matta och en soffa med sprutat bajs på.
Texten är:
”Shit happens ?”
Inlägg två som är ett reklaminlägg för Pampers blöjor:
Emil Jönsson Haag och hans fru Anna – också fd. längdskidåkare – postar flera stycken bilder på när de byter blöja på samma barn.
Texten lyder:
”Hej hallå! ?? Efter gårdagens ?-olycka i soffan hemmavid…. ? Vi får många frågor kring detta ämne så nu blir det lite kiss å bajs snack! ? Ryggbajs är något som gör vilken underbar tur som helst lite mindre underbar om man säger så..! ?
Och då vi är ute mycket och OFTA får byta blöja ute i naturen så är det så mycket smidigare för alla inblandade parter om ? stannar kvar i blöjan helt enkelt och inte letar sig upp över hela ryggen.”… (finns en fortsättning för den som vill läsa)
Det är inte ofta jag inte bäddar in de publicerade inläggen, men här ville jag inte göra det.
Det säger en hel del om min inställning till bilderna och sättet man använder ett barn i reklamen.
Tycker ni som jag eller tycker ni att jag överdriver?
Tack för tips!
