Vad är en influencisk ”dröm-give away”?

Bildkälla: Paula Rosas blogg

Paula skriver ett intressant inlägg om influencers, prylar, samarbeten, reklam, arvoden, orättvisa och avundssjuka. 
Hur hon kan förstå att det sticker i ögonen på följarna när influencers bara får och får och får saker i parti och minut.

Och att det kan kännas orättvist när vissa barnfamiljer exempelvis inte har råd att köpa cyklar ens begagnat. Jag förstår känslan som uppstår! Men jag tror också att det på ett sätt är många som glömmer att jag/vi inte får en massa fina saker gratis som privatpersonen Paula, från massa snälla företag som bara vill att jag ska ha det bättre än barnfamiljen längre ner på gatan. Företagen som skickar ut bud eller gör reklam hos influencers gör det med ett väldigt tydligt syfte, en ordentlig beräkning och i syfte att tjäna pengar på det. Det är marknadsföring och betald reklam som skattas och faktureras för. // Paula Rosas

Paula tycker att fler ska få ta del av ”gratisgrejer” och föreslår alltid giweaways i samband med publiceringarna när hon sitter ner och planerar med företagen. Hon tycker alltid det känns så mycket roligare när hon får möjlighet att ge tillbaka lite direkt till de som följer henne.
Det är ju fortfarande många som aldrig kommer vinna en give away, med tanke på hur många följare Paula har, men hon avslutar sitt inlägg med en intressant fråga som jag skulle vilja ställa, även till er:

Har ni något ni verkligen skulle vilja att en influencer hade möjligheten att tävla ut till sina följare?
I så fall, vad?
Och vad har varit den absolut bästa give awayen eller tävlingsvinsten ni sett hos en influencer fram till idag?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *