Skenheligt från Kenza?

Hur tycker vi att det här går ihop?
Kenzas företag frontar med att de aldrig skulle påverka någon till köp utan syfte, och kallar det för ”Black Friday Bullshit”, samtidigt som Kenza själv gör ”Black Frida-reklam” för fast fashionföretaget NA-KD.

Är det skenheligt, med tanke på The Everys hyfsat tydliga budskap vad gäller ”Black Friday”?

43 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Pengar > moral

      Kenza är inte The Every, precis som Bianca inte är Caia? The every motsätter sig Black Friday men vad jag vet så har Kenza inte tagit avstånd? Så förstår inte vad problemet är..

        Nä de är inte sitt varumärke, tills nån kristiserar nån produkt då plötsligt är det ”personangrepp” och ”hatstorm”.

          Kenza ”är” väl ändå The Every mer än Bianca någonsin var CAIA? Bianca var väl ”bara” delägare och ansiktet utåt, medans Kenza har startat The Every med sin man och nära familj, är ansiktet utåt men också testperson och den som sköter det mesta ang företaget och produkterna? Rätta mig om jag har fel vilket jag absolut kan ha!

            Bianca hade exakt samma roll i början av Caia!

    Tacka vet jag Paulina ”Paow” Danielsson som redovisar sitt OF black friday erbjudande på Snap-Story ?

      På insta var det rabatt på följarna…

    Alltså ursäkta men det där ser ju ut att vara gjort i Word… ?? Ser ju inte jätteproffsigt ut.

    Det är väl känt vid det här laget att The Every försöker vara avantgarde men de faller alltid platt.

    Pengarna måste in till nästa resa, eller lyxrenovering. ?

      Nya lantstället.

    Hur stor del av The Every äger Kenza? Är hon bara investerare, mindre aktieägare elle storägare? Har hon regelbunden insikt i verksamheten? Arbetar hon där? Har hon liksom en tjänst? Tänker att någon kanske vet och känner för att upplysa mig ?

      Hon har startat det med sin man. Även hans bror sitter i styrelsen, verkar va liknande som när dom startade ivyrevel. När det misslyckades kom dom väl på denna ide. Säkerligen inspirerade av att det går så bra för andra influensers inom branschen ex ida o Bianca. Hennes man kallar sig entreprenör men verkar hittills ha startat bolag som vänder sig endast till kenzas följare o där enda marknadsföringskanalen e hennes kanaler. Man kan ju nästan säga att han bygger sin karriär på sin frus framgång.

        Är inte Shervin i draknästet också med i the every?

      Detta kan eventuellt framgå i stiftelseurkunden hos Bolagsverket om hon var med när bolaget bildades/grundades. Annars kan det vara svårt att veta om de inte har skickat in bolagsstämmoprotokoll för ngt ärende ev utdelning/ annan Ändringsanmälan.

      Skriv till dem och be om aktieboken. Vet inte om det är ett aktiebolag men vore konstigt annars. Alla aktiebolag i Sverige är skyldiga att föra aktiebok över ägarna och denna är offentlig, de måste lämna ut den om någon ber om det.

      Och styrelsen kan du kolla på allabolag.se 🙂

    Finns det någon som tittar på dessa hauls och faktiskt köper något? Skulle aldrig falla mig in. Blir provocerad så fort jag ser betalt samarbete och såna töntiga hauls ???

      Kan ha köpt när influensers gjort reklam med Adlinks, har dock aldrig gått via deras länkar utan besökt hemsidan själv. Tänker inte ge de råttorna ens ett öre ?

      Har aldrig eller ens köpt via någons samarbete oavsett med rabattkod eller ej. Bojkottar absolut det mesta som någon influenser gör reklam för….

      Blir ännu mer äcklad när de tigger om att man ska klicka på deras länkar med

      ”det kostar inte dig något, men det ger mig några ören??”

      *hulkar*

    Köper absolut konceptet med att ett företag motsätter sig Black Friday, det är trots allt rent katastrofalt ur ett hållbarhetsperspektiv och jag tycker det är bra att företag faktiskt tar miljön i allt större beaktande. I The Everys fall känns det dock som att det grundar sig i att företaget inte går bra nog för att sänka priserna snarare än miljön. Att dom helt enkelt inte har råd att chansa på att sänkta priser skulle generera tillräckligt mycket sälj för att det skulle gynna företaget. Och det argumentet stärks ju onekligen när ansiktet utåt för företaget promotar Black Friday-kampanjer.

      Jag kan delvis hålla med dig, för mig som handlar produkter som håller på att ta slut eller har tagit slut så känns det ganska ok att handla till generösa rabatter, men visst jag håller med dig vi kan bli överkonsumtion också.

        *det kan bli (skulle det stå ..)

        Och det ser jag inget fel i! Det är skillnad på nödvändig och onödig konsumtion. Jag brukar själv passa på att handla när det är bra priser, men då är det produkter som jag faktiskt är i behov av. Problemet med Black Friday är att det kraftigt bidrar till onödig konsumtion, eftersom många köper produkter bara för att det är kraftigt reducerat pris.

    Det är väl inte så konstigt att två företag har olika strategier? Även om en person är verksam i båda (vet dock inte vad hennes roll i The Every är). Behöver ju inte vara skenheligt för det.

      The Every är ändå Kenza och hennes man -> om de båda faktiskt trodde på budskapet om att Black Friday är bullshit kunde ju Kenza låta bli att göra kampanjer för andra brands?

      Känns supergirigt av Kenza. Om The Every’s kampanj grundat sig på någon slags moral kunde hon ju bara själv ha låtit bli att göra kampanjer under Black Friday? Då hade föregagets budskap verkat trovärdigt.

      Nu verkar det som om kappan vänder beroende på vad som innebär mer pengar i Kenzas fickor.

    Är priset redan pressat och de går ut med att de aldrig kommer köra kampanjer så är det väl inget fel med det. Men som någon skrev gör ovan, med Kenza dom ansiktet utåt så funkar det inte om hon själv gör reklam för black friday. NAKD är ju dessutom bra mycket värre ur hållbarhetdperspektiv, locka in folk att köpa kläder de eventuellt inte behöver, jämfört med schampoo där existerande kunder kan bunkra och nya kunder kan prova på till lägre kostnad. Är ju inte som att de här produkterna kommer stå i folks hyllor i mängder för att aldrig användas då det är en vardags-förbrukningsprodukt.

    ??

    Vilka minns de gamla goda Kenza-dagarna?
    -Jordgubbshalsbandet
    -Armani innan Mani
    -Tvillingarna, Nadia och Dilay
    -TH-väggen
    -Aldrig visa tänderna
    -Jeffery-skorna
    -Sätta kedjor på axlar på alla tröjor
    -Pistoler i öronen
    -Andreas(?)
    -Ciggen på varje bild

    Så mysigt det var då.

      Hjärt-tatueringen på foten (?) för killen på Malta (??). Haha vilka tider!

        Kreta

          Theo!!!

            Just ja!! Nån som vet vad Theo gör idag?

      Åh herregud vad jag ville ha dom där klackskorna Jeffrey Campbell. Allra helst matchat med skinnjacka från Jofama och nylontights med jeansshorts över. Inte nog med att skorna var skitfula så var jag lite drygt 10 år då och hade för mitt liv inte kunnat gå i dom.

      Minnen

      + Det röda läppstiftet på alla utgångar, busshållsplats-outfitbilder och hennes bakismys med pizza och godis va mina favorit kenza-tider ❤️

      Andreas Wijk?

      Jag minns dessa dagar!

      anthony!!

    Money talks ?

    Det var en himla tom bokhylla..

      Du är vad du läser.

    Black Frida? Är det någon släkting till Svarte Rudolf? ?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.