Influencerfavoriten ”Hello Fresh” anlitade ”Gordon delivery” för att leverera en låda mat till en kund.
Lådan vägde runt 10 kg och budet från ”Gordon Delivery” valde att lägga lådan ovanpå en barnvagn som stod vid ytterdörren, varpå hen tog en bild som sedan skickades till mottagaren och så var det med det.
Skulle man kunna tro…
Det fanns bara ett problem. I barnvangen låg det en lite bebis och sov, och budet hade ställt den 10 kg tunga lådan ovanpå den.
När mamman kontaktade företaget erbjöds hon 250kr i kompensation, och det var i samband med det som jag postade mitt första inlägg.
Av en ren slump (!) så hörde företaget av sig till mamman igen, efter att de taggats i flera kommentarer under mitt inlägg, och då var det plötsligt ett helt annat ljud i skällan.
Då fick hon plötsligt ett samtal från ”Hello Fresh” där de bad så hemskt mycket om ursäkt, och erbjöd kunden två gratis kassar med mat. Ovanpå det så dök budet upp igen, den här gången med blommor, choklad och ett gosedjur till bebisen. Även han bad så hemskt mycket om ursäkt.
Det är ju så klart ett jättefint agerande från både ”Hello Fresh” och ”Gordon Delivery”, men faktumet att det ska krävas ett inlägg på Bloggbevaknings Instagramkonto för att det ska ske är en smula nedslående.
Borde inte alla kunder bemötas på det här viset om företaget gjort del?
Bebisen skadades inte och mår bra. ❤️
