Retail Awards 2023

Igår gick Retail Awards av stapeln på Nalen, där två företag med influencerkoppling prisades.
Det ena är Matilda Djerfs framgångssaga ”Djerf Avenue” och det andra är Chimi, där Bianca Ingrosso precis gått in som investerare.
Att ”Djerf Avenue” vinner ”Årets digitala satsning” kommer inte som någon överraskning, det känns som att det företaget varit i framkant vad gäller detta, nästan sedan starten.
De gick en annan väg med företaget, när många andra infleuncers satsade på ”fast fashion”, och oh boy, fick de valuta för det!
Chimi har ju använt sig av samma strategi som klockföretaget Daniel Wellington – att dränka sociala medier i reklam hos olika influencers.
Det verkar alltså fortfarande funka bra!

Vill du läsa mer om Djerf Avenue och deras hållbarhetstänk så kan du klicka här.
Jag har skrivit ganska mycket om det.
Den enda kritiken jag har i nuläget är att Matilda Djerf MÅSTE börja reklamidentifiera sina inlägg.
Hon är många gånger riktigt usel på det, om jag ska varta ärlig.

Stort grattis till alla vinnarna!

Tack för tips och bilder!



Ikväll och på torsdag kommer det två Öppna Spår, Eurovision Edition. Kl 20.00

18 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Vad är det för konstigt vitt filter som lägger sig över inlägg i mobilvyn och hur får jag bort det?

      Trycker på pilarna i hörnet där det står ”intergritet”

        Tack!! ?

    En annan kritik är att företaget borde förbättra sina arbetsförhållanden också och behandla sina anställda på rätt sätt. Märkligt tycker jag att det inte framkommit mer hur hon egentligen är som person bakom den gulliga fasaden som hon porträtterat upp.

      Berätta mer

        Det har diskuterats förut här, men anställda slutar där konstant pga hur man blir behandlad. Matilda kräver att man jobbar konstant, hör av sig med uppgifter och saker som ska utföras kvällstid/helger osv. Hon mobbar ut och fryser ut anställda till den gräns att man blir utbränd eller mår dåligt, därav slutar. Sen anställer hon även ”fulare” modeller enligt henne själv för att hon ska få glänsa när hon är framför kameran. Allt är väldigt skevt iallafall och hon är inte den personen som hon framställer sig att vara, folk beskriver henne som en ”psykop*t”. Detta är vad jag fått höra från flertalet vänner som känner folk som antingen jobbat där eller från vänner. Sen kan man också kanske fundera på varför ingen inom influencervärlden umgås med henne.. samt att många influencers har pikat om en influencer som de ej gillar eftersom hon är otrevlig och inte som på sina SoME och då beskrivit henne.

          Det här ryktet har jag också hört om henne sen några år tillbaka. Men att hon har en älva-lik gulli gull fasad utåt för sina följare där hon kommer med massa livsråd (hon är under 25 va?) och vad jag läst och vet levt väldigt privilegierat och tryggt svenssonliv med både pengar och snabb framgång. Trygga gulliga föräldrar, pojkvän sen tonåren, skärgårdshus mm och detta redan innan hon slog stort.

          Hon kindpussas virtuellt mycket med andra stora influencers på SoMe men dom är utländska och bor i Usa bl.a. annars har man aldrig sett henne umgås eller hänga men andra influncers, varken svenska eller dom hon gulligullar med från andra länder irl.

          Kommer ihåg en gång för några år sedan när många undrade varför hon aldrig la upp bilder på/eller visade upp kompisar.
          Så det här ryktet har förföljt henne ett bra tag.

            På tal om det, någon som vet varför Filippzorz eller vad hon heter slutade jobbade på Djerf?

              Jag undrar typ om det är av samma anledning, att hon började där kanske och inte alls trivdes med arbetsklimatet eller om hon själv var utsatt. Hon besvara frågan en gång och sa att hon enbart skulle jobba med sina egna kanaler.

            Ja exakt, hon leker lifecoach på Instagram med peppiga och gulliga quotes varje dag. Kallar sina följare för angels och är sådär supergullig och ska vara ens ”vän”. Det där är en av pikarna som folk ofta berättat om när de ska säga någon influencer de ogillar, då nämner de ”någon som delar gull gull quotes och livsråd på Instagram” som en ledtråd. Hon är ju ganska ensam om att göra det, eller började med det iallafall för Hanna schonberg har ju tagit efter det.

            Precis, hon verkar aldrig umgås med vänner, varken gamla eller nya, eller hänger med någon alls inom branschen. Den enda hon är kompis med verkar vara Peg Parnevik, och Peg har ju också endel rykten om sig om hur hon är som person. Det säger mycket tycker jag. Blir typ rädd för hur vilka idioter folk kan vara men har byggt upp ett helt varumärke på sig själv via sociala medier där folk tror man är världens helgon?

    I Maggan Graafs story nu, en brudklänning och klämtande klockor…?

      Ja de ska väl gifta sig så det är väl inte så oväntat?

    Har sett chimi och Quai-solisar på folk i USA. Såg att de säljs på Nordstroms.

    Förstår inte riktigt hur Djerf skiljer sig åt de andra influenserna som startar klädmärken? Undrar genuint!

      Om du ”undrar genuint” så har ju Camilla länkat till en sida där du kan läsa mer

    Jag tycker nästan att det är lite creepy hur perfekt hela hennes familj framstår. Vad döljer dom?

      Verkligen, allt är jättemärkligt. En strategi som verkligen har funkat

    Ja exakt, hon leker lifecoach på Instagram med peppiga och gulliga quotes varje dag. Kallar sina följare för angels och är sådär supergullig och ska vara ens ”vän”. Det där är en av pikarna som folk ofta berättat om när de ska säga någon influencer de ogillar, då nämner de ”någon som delar gull gull quotes och livsråd på Instagram” som en ledtråd. Hon är ju ganska ensam om att göra det, eller började med det iallafall för Hanna schonberg har ju tagit efter det.

    Precis, hon verkar aldrig umgås med vänner, varken gamla eller nya, eller hänger med någon alls inom branschen. Den enda hon är kompis med verkar vara Peg Parnevik, och Peg har ju också endel rykten om sig om hur hon är som person. Det säger mycket tycker jag. Blir typ rädd för vilka idioter folk kan vara men har lyckats bygga upp ett helt varumärke av sig själv via sociala medier där folk tror man är världens helgon?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.