Matilda Djerfs pop up-butik i Stockholm en succé

Bildkälla: Stella Pictures (den senaste bilden de har på Matilda är från från 2018) // Instagram.com/djerfavenue

Rebecca Stella har haft det, Bianca Ingrossos CAIA Cosmetics likaså och även Maja Nilsson Lindelöf kan sätta detta på CV:t. Handlar det om smygreklam? Nej, inte den här gången, utan det jag syftar på är att de alla haft ”pop up-butiker” för sina annars online-exklusiva företag.
Nu har visserligen CAIA fått en mer permanent fysisk butik, men det startade med att man beslutade sig för att ha en tillfällig sådan inne på NK i Stockholm.

Och nu är det alltså dags för Matilda Djerfs kläd- och hårproduktmärke Djerf Avenue att slå upp ett par tillfälliga portar i Stockholm.
Den amerikanska motsvarigheten i New York blev en dunder-succé, så man hade kunnat ana att det skulle bli på ungefär samma vis här i Stockholm.
Att de första hundra besökarna varje dag får en mumsig goodiebag gör nog också sitt för att kön ska ringla sig långt utanför, fler dagar än bara på premiären.

Jag har ett par produkter från Djerf Avenue i min ägo, bland annat den svarta polotröja som jag bär i det här Instagraminlägget. Den var inte billig – enligt mig –  men är samtidigt av så pass hög kvalité att det kommer vara ett basplagg jag kommer kunna använda i flera år framåt. Herregud, är detta starten på min ”kapselgarderob”? 😉
Tillägg: Bättre än de jag har sedan tidigare, i bomull från H&M, Zara och Lindex. Så man får något typ av riktmärke.

Jag har även köpt och testat deras två första hårprodukter, där den ena lämnat mig en smula likgiltig samtidigt som den andra används så gott som dagligen för att hålla mitt temperamentsfulla hår på plats, likt ett rejält ko-slick.
Jag är likgiltig inför deras styling mist, som inte gör varken eller för mitt hår. Kanske använder jag den fel? I så fall bör kanske Djerf Avenue slänga ett öga mot Ikea för bättre framtida instruktioner?
Produkten som jag dock använder så gott som dagligen är deras On The Go Styling Gel som är bättre än alla små ”hårmascaror” på marknaden som jag provat – och det är många kan jag meddela – på att hålla bångstyrigt hår på plats.
Håret blir varken knastrigt eller flottigt vilket gör att man inte behöver tvätta ur produkten utan enkelt kan fixa håret igen dagen efter.

Vad är era tankar om Djerf Avenue, pop up-butiker och ko-slickat hår? 


Det här inlägget innehåller varken betald reklam eller pressutskick.
Dock funderar jag på att börja acceptera pressutskick eftersom jag använder sådant både här på bloggen och i podden. Dock kommer jag aldrig ”tacka” för utskick som om de vore presenter, och ett pressutskick garanterar inte varken att produkterna exponeras, utvärderas eller får positiva omdömen. Det är ju sedan gammalt, men ni fattar…. Men då kan ni vara med och bestämma vilka produkter ni vill se nagelfaras.
Vad tänker ni om det?

31 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Utveckla gärna vad hög kvalitet är för dig på den svarta polotröjan. Har ingen aning om deras val av material.

      https://djerfavenue.com/en-se/daily-turtleneck-top-black/

      Bättre än de jag har sedan tidigare, från H&M, Zara och Lindex. Så får man något typ av riktmärke.

        Frågan kanske mer handlar om vilket material de valt. Jag har en cashmirtröja från hm jag använder i princip dagligen sedan flera år, så referensen HM säger inte så mycket.

          Exakt! Jag har köpt mycket kläder från hm premium selection med cashmir och siden som har hållit bra i flera år.

    Din kan uppfattas som styltig, särskilt sista stycket med ”ko-slick” och likgiltig”. Jag tänker direkt på autogenerering.

      Jag har refererat till mina frisyrer som ”ko-slick” de senaste 15 åren skulle jag tro. 😊

        En fråga Camilla, blir öppet spår 18:30 denna söndagen också eller det var bara ett test förra söndagen?
        Tyckte det var en bra tid 🙂

          Den som lever får se.

          Det kan det absolut bli! 😊

        Det engelska ordet ”cowlick” betyder virvel (i håret). Just saying.

          Men hon har ko-slick. Du förstår inte?

    Djerf Avenue är det influencerbrand jag faktiskt har tillit för. Matilda sköter allt så väl, ingen smygreklam och ingen reklam för konkurrerande brands. Att de dessutom lagar kläderna i Portugal är toppen.

      Tillverkar menar du? Förhoppningsvis behöver inte nya kläder lagas.

        På norska säger man lagar tror jag 😂

          Kul! Ingen jätteimponerande take av mig här, men vårt svenska ”lagar mat” måste ju vara språkligt besläktat med det på något sätt. Undrar vem som inspirerades av vem och varför vi inte säger lagar kläder (när vi tillverkar dem), eller (tillverkar mat), när vi lagar den? Tillverka mat används ju inte heller inom produktion som jag förstår det, man säger väl oftast producerar eller framställer, eller liknande, när det kommer till mat och liknande. Det låter ju däremot dock minde udda att säga att man tillverkar typ elcyklar, eller liknande. 🤓

            Det andra parentesparet skulle vara runt ordern ”när vi lagar den”, inte runt ”tillverkar mat”. 🤪

          Japp, jag är inte svensk. 😊

    Ah det förklarar varför så många tjejer på stan igår hade påsar därifrån 😁

    Visste inte om detta märke. Nej kommer nog inte köpa något. Har märken jag är nöjd med. Men värt att ha en polotröja i bra kvalité. Och som är skön.

      Aight

    Har nån sett vad familjen Carin daSilva klätt ut sig till nu inför Halloween?
    Familjen Menendez. Det är väl väldigt osmakligt kan jag tycka att göra parodi på en tragedi.

      Men är inte Halloween rätt osmaklig överlag?

        Jo det är det väl kanske, inget jag firar, men man kan väl klä ut sig till spöken, monster och sånt och inte klä ut sig till mördade människor och dess mördare.

        Så klä ut sig till mördare är okej? Perfekt då kan vi klä ut oss till Breivik och Ted Bundy. Jeffrey Dahmer också ❤️

        Nej, det tycker jag inte. Finns massvis inom kategorin läskigt eller ”spooky” som inte är osmakligt eller stötande. Halloween är ju väldigt mycket mer åt hållet att leka med den lite läskigare eller spooky delen av fantasi och övernaturligt; spöken, häxor, vampyrer, zombies, monster m.m. Som kan vara i olika variationer av riktigt läskigt eller mer gulligt spooky. Och även tema skräck från filmer där det kan finnas fiktiva karaktärer som är mördare/onda (Jokern, IT, Saw, Scream och massa mer). Tycker inte det är osmakligt så länge man anpassar det efter vilka det gäller.

        Men att dra in verkliga händelser är där det blir osmakligt, alltså klä ut sig till verkliga mordoffer eller mördare.

      På riktigt? Fy fan. Där är verkligen botten nådd.

      Inlägg kommer

    Läs igen, så kanske du förstår bättre.
    Jag skrev man kan klä ut sig till spöken, monster och sånt INTE till mordoffer och dess mördare

      Eller så kanske du ska kolla igen. Anonym 10.52 svarade på Sofias kommentar, precis som du gjorde. Kommentaren innehåller viss sarkasm. Förstår du bättre nu?

    Tycker absolut att du kan acceptera pressutskick och testa influencerprodukter så länge du är ärlig i eventuella recensioner och så länge det bara ät influencerprylar. Och inte för ofta.

    Gärna fler tester av influencers produkter, det är kul! Självklart bara så länge du är ärlig

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *