Jag har en baktanke med denna helg utöver att titta till tomten. Och det är att lära mig åka snyggt. Jag kommer ner för alla backar utan problem men jag ser antingen ut som en ostbåge eller köttbulle under tiden. Målet är att stå rakt och ha skidorna närmare varandra. Och nu när det bara är Paul och jag här över helgen har Paul tid att öva med mig. Paul är en sån sportig man som åker både skidor och snowboard. // Isabella Löwengrip
Isabella Löwengrip och hennes fästman Paul är i fjällen för att Isabella ska lära sig att åka mer än bara funktionellt i backen – alltså snyggt/glammigt som tur är för Isabella så kan Paul öva med henne under den här skidsemestern.
I kommentarsfältet anklagar läsarna Isabella för att ge uttryck för osäkerheter, när det låter så här:
M – 25 januari, 10:26
”Du ÄR verkligen osäker, har du ingen egen åsikt, utan måste anpassa dig efter andra. Blir kanske så då du är i fel samhällsklass? Vad vet jag, jag klär mig som jag vill, bryr mig inte i vad andra har på sig.”
2. Heléne – 25 jan, 09:12
”Du upplevs som en osäker tonåring som har behov av att passa in och fokusera på rätt outfit för det. Min skidoverall från 90-talet fungerar ännu för mig.”Isabella Löwengrip – 25 jan, 10:08
”Jag tycker bara att det är kul 🙂.”3. Hanna – 25 jan, 07:25
”Haha det stämmer inte… Vi som är riktiga skidåkare OCH festar på after-skin i Alperna himlar med ögonen åt de tjejerna som har pälskrage och skärp i midjan… Det ser så SJUKT töntigt ut och signalerar ENDAST att man är usel på skidor, inget annat. Dessa tjejer kan knappt ta sig ner för en röd backe.”4. Mie – 25 jan, 08:05
”Tycker, tack och lov, är de i minoritet. Ett är i alla fall säkert; det är väldigt sällan man ser dem in action i backen. De brukar ta sig upp till en schysst topp, beställa dyra drinkar/champagne, sitta och sola och ’ta plats’. Hur de kommer ner sedan vet jag inte; antingen dagens enda åk eller så tar de liften ner också. De är aldrig svettiga, bara fancy… Men de ger stort underhållningsvärde.”Hanna – 25 jan, 08:12
”Haha, exakt.”5. Anonym – 25 jan, 03:20
”Jag tycker uppriktigt synd om dig Isabella. Du är så himla ängslig, osäker och rädd för att inte passa in. Slappna av och var dig själv bara. Folk är inte i skidbacken för att titta på vad du har på dig.
Hoppas att du inte överför denna osäkerhet på dina barn.”6. Lena – 25 jan, 02:55
”Jag tror ärligt att du skriver som du gör för att provocera. Herregud, aldrig läst något mer ytligt. Tror du någon tittar på just dig i backen under glasögon och hjälm. Hade du visst vad du pratade om hade du inte haft vit dress i backen. Svårt att hitta dig om du ramlar. Åk skidor för att det är kul. Du verkar vara otroligt osäker på mycket.”7. Ewa – 24 jan, 20:20
”Vad var det här för inlägg? Vilka jäkla problem du har med dig själv, dina kläder, ditt hår osv. Så ytligt?
Jag skrev om min text då den lät en smula snurrig. 😵💫

Haha hon är så konstig
Tycker jag inte alls att hon är däremot dessa som skriver helknäppa kommentarer vilka vi får se här i inlägget.
Konstiga kommentarer däremot, och ganska konstigt inlägg här i synnerhet att skriva att ”Isabella är i Idre för att lära sig åka glammigt”. Eh åka glammigt? Det är ju inget Isabella säger utan hon vill lära sig åka mer snyggt vilket inte är konstigt eller ovanligt – många vill slipa på sin skidåkning liksom för att kunna åka bättre/snyggare.
J*kla tjat på vissa om ”ytligt och ängsligt” – det är ju snarare NI som skriver så och alltid vill trycka ner henne som är de ängsliga. Att Isabella vågar säga och skriva saker tyder på att hon Inte är särskilt ängslig. För övrigt är det inte konstigt att bli ängslig om folk klagar på hur en klär sig, ens hår, allt någon säger, skriver och gör, att precis Allt är fel… Vem skulle inte bli ängslig av det? … men Isabella hanterar dem avundsjuka dårarna bra iaf – såg nyss hennes svar till Hanna då jag läste där. Skärp er vuxna människor!
Glammigt syftar nog till Isabellas text om vilka utstyrslar hon har med sig och vilka som passar var. Mer än halva Isabellas text handlar om kläder, smink, hår… En mindre del om skidåkningen. Utifrån det drar nog många slutsatsen att inlägget vittnar om en ytlighet och viss ängslighet.
Det är väl en reflektion och irritation över samtiden där influensers/kändisar kan vara i skidbackar, på otroliga stränder, på en härlig sommaräng men ändå nästan bara prata om utseenderelaterade saker. Sorgligt. Allt är en teaterkuliss.
Den mest ytliga är väl kommentatorn Hanna som himlar med ögonen åt vad andra väljer att göra och ha på sig.
Ja bra svar Isabella skrev.
Men är det verkligen så fel att vilja åka snyggt? Skönt för alla andra kvinnor därute som har noll osäkerheter eller hangups av olika slag. Verkar tydligen vara många.
Själv tycker jag det är befriande att hon bekänner såna här saker, tycker det gör henne relaterbar till en viss del. Mycket kan man säga om henne men detta känns som en helt normal grej.
Och det där gänget som bara hånar henne, kan bara lägga ner tycker jag. Man hör att dom älskar att trycka ner henne. Obehagligt.
Ja varför följer dom henne? Lägg krut på er själva istället…
Håller med om att ”gänget som bara hånar henne” kan sluta med det! Däremot finns det kritiska frågor, utan ”hat”, som hon borde besvara. Så tycker jag.
Vilka?
Men precis – ”snyggt” istället för kutig ostbåge är ju tecken på att man är avslappnad och har korrekt teknik. Åker man som en spänd ostbåge blir åkningen varesej säker eller speciellt rolig.
Mvh Valentina, som inte ens åker utför, men som förstår detta ändå.
?? Ostbåge?
Ja nu förstår jag. Har läst om ostbågen. Anonym 14:16
Haha inte jag, vad gäller om ostbågen?
Läs det Isabella skriver som är citerat i inlägget ovan. 😅
Eller hur, tycker bara det låter som att hon skriver vad hon tänker helt ofiltrerat. Inte konstigt om det provocerar då det inte är speciellt vanligt att folk skriver på det sättet. Istället är alla redan så duktiga alternativt bryr sig inte det minsta och outfiten bara råkar bli till osv.
Exakt. Kan vi inte bara kollektivt enas om att det är okej att ha osäkerheter och att ALLA ibland tänker exakt såhär om olika saker ibland.
Tycker för övrigt rubriken på detta inlägg borde ändras till ”Isabella bekänner osäkerheter för läsarna som sedan blir arga på henne för att hon har osäkerheter”
Helt enig. Det är ok att vara osäker ibland, det är mänskligt. Jag är osäker lite varje dag men det är ingen som märker det för jag skriver inte om det inför okända människor som vill mig illa.
Man vill väl hellre vara en bra åkare än att åka snyggt? Ner kommer man ju alltid… Träning ger färdighet men har aldrig funderat på mitt yttre när jag åker skidor etc.
Skönt för dig! Du har säkert inga andra osäkerheter heller🫡
Man kan vara båda.
Är man en bra åkare är ens åkning inte ful.
Jag tolkar det ju här som att hon med ”åka snyggt” faktiskt menar ”åka korrekt”.
Två reflektioner:
1) Hur orkar folk både läsa och kommentera sånt de inte gillar? Något tvångsmässigt behov av att få upp blodtrycket?
2) Det är verkligen maskerad när en del ska ut i naturen. Herre Gud – outfit? Funktion brukar vara att föredra.
Åka snyggt – det brukar bli en väldigt parodisk variant med knän och fötter ihop och ett vansinnigt vickande på rumpan 🙄
Det kan ju vara både funktionellt och snyggt…
Man måste inte klä sig illa bara för att man är i skogen
Jag har jobbat i butik som säljer funktionskläder och antalet kvinnor som köpt sämre kläder (lägre vattenpelare, sämre material osv) för att det bättre plagget inte matchar skorna eller byxorna eller är i fel färg är oändligt många. Självklart ska man vara både snygg och funktionell om man kan men om man inte kan kombinera de båda så skulle jag föredra att vara varm och torr på fjället än välklädd.
Moderna funktionskläder är ju typ konstruerade för en polarexpedition och är ofta väldigt mkt mer än den vanliga sportlovs familjen behöver.
Eller hur. Visst att många kvinnor prioriterar att det ska vara snyggt men många män hetsar å andra sidan helt otroligt kring att ha det absolut bästa av allt och massa fuuuunktioner. Köpa grejer med funktioner verkar nästan viktigare än att komma ut genom dörren.
Låt folk ha en snygg jacka i naturen om de vill. De överlever nog ändå, värre att ha en tendens att ta sig vatten över huvudet än att välja något snyggt istället för extra funktion.
Älskar friluftsliv men orkar inte men både prylnörderi och gatekeeping är bara tröttsamt….
Så sant, dessutom finns det ju knappt någon maxgräns för hur mycket pengar en vanlig outfit för en promenad i skogen ungefär kan kosta och att säga att man väljer något annat pga utseende istället för kostnad kanske är ett lättare sätt att slippa försöka bli övertalad att betala mer för det ultimata materialet.
Nja.. upplever mer att personalen visar olika alternativ.
+ 💯 på den. Jag älskar att vara ute i naturen, i ur och skur, i snön på skidor, spark mm. Handlar alltid kläder och skor från butiker som säljer funktionskläder. Dyra men bra. Håller år ut och år in. Bra om kläderna är snygga men håller med dig Elin a. Hellre varm, torr och glad än snyggt klädd.
Man betalar ju väldigt mycket för märket och att det ska ha en viss estetisk även i butiker för friluftsliv. Typ naturkompaniet. Det är bara en annan estetik man man betalar för.
Tack. Bra poäng.
Naturkompaniet är för posörer som köper svindyra fjällrävenbyxor och patagoniajackor att ha i lekparken.
Elin a. Anonym 14:25 här igen. Höll med dig tidigare om kvalitet, bättre och viktigare att vara torr och varm. Ja jag har köpt dyra byxor från bl a fjällräven. Byxor och jackor som faktiskt är mer än 30 år gamla och som jag fortfarande använder. Följt skötselråd med tvätt och vädring. Bara för att förtydliga, kläderna är väldigt mycket använda och ligger inte i en garderob.
Tillägg till ovan. Jag är ingen posör 😆 Tvärtom faktiskt.
Ja betalat dyrt för både fjällräven och lundhags. Men vad det är hållbara och bekväma plagg.
I de allra flesta fall håller man sig torr, varm och glad utan att vara utrustad med en byxa som håller för en simtur i Marianergraven. Det har blivit helt galet vad folk tror att de behöver för utrustning för att vistas utomhus några timmar.
Håller med. Om det är rimligt väder och man inte ska sova ute funkar jeans ofta. Eller träningsbyxor, eller vad man nu har. Man ska gå långt (eller i oländig terräng/väder) innan en vanlig jacka inte duger.
Ja jag har ingen tanke på att simma där 😁 Mina kläder från fjällräven, lundhags mm har som sagt hållit i 20-30 år. Vistats mycket i fjällen; vår, sommar och höst, båtluffat mellan öar i norra Sverige med tält, ute i naturen och vandrar, lagar mat och lägger spår för hundarna. Ibland sol och värme, ibland regn, snö eller både och, vindstilla ibland men massor av blåst ibland och väldigt varierande väder. Älskar det.
Då vill då inte jag gå i jeans, träningsbyxor som kommentaren nedanför din skriver.
Tror många kvinnor tänker precis som Bella, skillnaden är bara att Bella vågar säga det högt. Det tycker jag snarare tyder på att hon inte är så ängslig för andras kommentarer och tyckande.
Hmm, jag förstår hur du tänker kring att hon vågar vara öppen med hur hon tänker. Tror dock ändå att man måste vara rätt ängslig när man hela tiden tänker igenom hur man ska se ut, till och med när man ska ut och sporta i naturen. Det är ju inte bara att man vill ha snygga kläder utan det är en helt genomtänkt stil
Fast fattar inte kritiken, hon är ju influenser. Det är ju hennes jobb att se snygg ut på bild.
Hon skrev även att det hon var i Åre! Hahahaha.
När jag påpekade det så tog hon bort min kommentar!
Nu har hon ändrat till att de är i Idre…bra att ha koll på var man ska bygga hus, hahahaha!
Såg flera kommentarer där nyss som påtalar att hon skrivit Åre så tror du Jossan har fel faktiskt.
Tydligen är man blockad nu för att man påpekat att det är tjatigt med alla inlägg om att några kritiserar Isabella, ängsligt 😉 Tråkigt, mycket trist så hoppas blocken tas bort annars blir det trist att kommentera.
Det är länge sen jag åkte slalom MEN det jag minns är att kläder som är rymliga, dvs fixar lager-på-lager är viktigt OCH ett bra snöstopp i jackan.
Kläderna många poserar i signalerar att de troligtvis inte är där för att få ett bra åk. Eller så är det bara jag som inte hade fixat kläder som sitter som korvskinn när jag ska vara aktiv.
Vem som är snyggast lämnar jag till den som nu har tid att titta på det att bedöma
+1
Alla är kanske inte så intresserade av att åka men har familj/vänner som vill. Så man hänger på men gör annat medan de andra är i backen.
Måste man verkligen vara BRA på allt man gör, vissa kanske nöjer sig med att ta sig ner 3 gånger. Men vill vara där familjen är.
Ja men visst. Självklart tycker jag också. Men att skriva om ”päls på kragen, skärp i midjan” mm för att det ska se snyggt och dyrt ut är en annan sak.
Ser verkligen päls på kragen och skärp om midjan dyrt ut?
Väldigt många vinterjackor har ju päls, ser inte dyrt ut?
Nej tycker jag. Men Blondinbella tycker uppenbart det!
Läs hennes blogg.
Jamen precis! Sportkläder för kvinnor är oftast slimmade och figursydda, medan männens kläder är lösa och raka. Det är SÅ irriterande.
Alltså jag får inte ihop den skrivna sammanfattningen som Camilla har gjort till något vettigt.
Isåfall misstänker jag det kan bero på att Camilla förmodligen tar smärtstillande droger för sina 4 brutna revben. Jag hade inte kunnat skriva korrekt med den skadan, drogad eller ej. Fyra brutna revben!! Jag bröt ETT och det var ett helsicke.
Camilla berättade häromdagen att hon har gått i pension. Det är Sauron som numera driver bloggen.
Och engelskans insecurities översätts inte till ”osäkerheter” på svenska 😅
Jag funderar mest på hur hon kan åka skidor i så tajta kläder, dels är det obekvämt och så blir det kallare om kläderna är tajta.
Det är väl bara byxorna som sitter lite tajt och många många märken har börjat med stretchiga alpin byxor.
Funktionskläder då?
Jag förstår inte stycket om kläderna. Har du glömt klistra in ett citat eller något Camilla? Du beskriver den ena looken, sportig och svensk och sen inte den andra, men att Paul gillar den första. Eller hat jag tappat läsförmågan helt?
”Hennes skidlooks är nämligen uppdelade i två kategorier. Den sportiga la ooken, som passar den svenska fjällen – Ni vet två flätor och nyponröda kinder (inget smink) och den andra, som Paul verkar föredra den sportiga looken på henne.”
Varför bryr folk sig så mycket och engagerar sig i varenda detalj Isabella skriver…själv skummar jag igenom och stänger och glömmer.
Har annat att fundera på i mitt egna liv,en blogg är inte hela min värld.
Haha det borde folk här inne ta till sig, de som kommenterar över minsta lilla fel. ”Du glömde en punkt däääääär!”
Nu handlar ditt inlägg om att Isabella vill åka på ett speciellt sätt, medan kommentarerna under hennes inlägg, som du även har tagit med här, handlar om hennes tankesätt angående klädsel.
I ditt inlägg framstår det som att kommentarerna handlar om det lilla citat du lagt in från Isabellas blogg, vilket inte alls stämmer.
Man är i o f s inte förvånad över ytligheter i detta inlägg som bara är ett uttryck av allt som isabella representerar – ytlighet, osäkerhet, en förtvivlad önskan att passa in i ”gänget”…. Och just nu är paniken på max efter tjejgängets planer på en skidresa till en exklusiv skidort. Och det sätter Isabella naturligtvis i skräck – hon som egentligen inte ens gillar att åka skidor (eller simma eller, eller – allt man gör för att ”höra till”….). Då måste man slipa på åk- och klädstilen för att åtminstone se ut som man gillar läget.
Ja ja. Så länge man åtminstone ÅKER och inte bara står och poserar högst uppe i backen, lutad mot stavarna med de mörka märkessolbrillorna på näsan och (opraktiska) kläder…..
Åka snyggt handlar inte om kläder. Det betyder att hon vill lära sig att åka skidor med en bättre teknik.
Hon skriver det till och med själv: ”Målet är att stå rakt och ha skidorna närmare varandra. ”
Läs Isabellas inlägg. Camillas inlägg är missvisande då hon har utelämnat en del av det Isabella skrev, om just kläder.
Kommentarerna i Camillas inlägg handlar inte om den delen av Isabellas inlägg som citeras.
Jag är genuint ointresserad av kläder och utseende själv men förstår inte riktigt denna upprördhet över att en annan vuxen kvinna vill vara snygg. Det kan hon väl få vilja? Och om det är viktigare för henne att ha snygga kläder än att åka bra i backen, varför gör det då? Mer plats i backarna till er andra?
Mera intressant vem som är med i Let’s Dance. Lars Lerins make. Ännu en influencer. Erik Saade i juryn. Eller mello. Mello ger åtminstone oss en massa att skvallra om.
Är Erik saade dansare i grunden eller kan saker om dans?
Är tittarna som röstar det? Nej, för det är underhållning, inte en seriös danstävling.
Det är väl just därför som det ska vara en professionell jury så att inte allt baseras på godtycklighet och charm.
Är Lars Lerins make influenser? Han har väl ett ”riktigt” jobb?
För övrigt tycker jag Eric Saade är ett riktigt dåligt val. Förutom att han själv dansar, har han väl ingen formell kunskap om dans? Dessutom är han orimligt stel, så blir intressant att se hur detta kommer att gå.
Lerins make är väl mest känd för att vara gift med Lars Lerin. Kändisar men mest halvkändisar som vanligt. Blir det nån Wahlgren i år som är med i Let’s Dance? Bauer Jessica Wahlgren Oliver Ingrosso? Tippar tyvärr på Bauer.
Manoel ”Junior” Marques Lerin jobbar som intendent på Lars Lerins konsthall Sandgrund i Karlstad.
Tycker också det är konstigt val att ha Eric Saade som jury-medlem. Junior, Lars Lerins make är väl ingen influencer eller vad har jag missat? Han är väl känd därför att han varit med i flera tv-serier. Såg att Isa Östling ska vara med också, konstigt också tycker jag. Theo också, Theos, men det känns mer rimligt. Skulle inte förvåna mig om Linus Wahlgren ska vara med iår, annars så blir det väl Bauer tror jag också. Läckbergs son skulle inte förvåna mig heller eller Lailas son Liam. Tycker det skulle vara roligt att se Katrin Z eller Anitha Clemence, och Per Andersson typ och David Hellenius. Tycker David Lindgren skulle fått vara kvar som programledare.
Man övar väl på massa grejer för att utförandet ska bli snyggare? Jag vill gärna ha snyggare handstil, då jag övar. Jag stickar också och övar på att det ska bli jämnare, slätare och snyggare. Tycker att det är fullt rimligt att vilja åka skidor lite snyggare.
Jag har av ren nyfikenhet läst Isabellas blogg en kort tid. Det ger mig många frågetecken om denna bloggerska.
Hon skriver att hon vill åka snyggt, det är väl bra om hon med det menar att åka bra och säkert.
Det hon däremot skriver i sin blogg är om olika kläder och hur det ser ut. I Sverige ska det vara rosor på kinderna och lite vanliga kläder. Utmärkt tycker jag.
Vad gäller den andra klädseln så gäller det, enligt henne, lyxigt, supertighta byxor, päls på kragen 😱, alpsnygg (?), skärp i midjan mm.
Jag önskar att denna mamma, bloggerska, sambo, yngre medelålders kvinna ska landa och bli mer jordnära. Uppleva glädje i det lilla. Är inte elak eller ironisk.
Allt Isabella gör handlar om yta och hur hon framställer sig. Himla osäker människa som gör allt för att passa in. Hon vill inte lära sig skidteknik, hon vill bara att det ska se bra ut när hon åker. Hennes alputstyrsel är ju hysterisk. Det enda hon tänker på är att hon vill framstå som rik. Majoriteten åker väl ändå till Alperna för skidåkningen, men inte Isabella och hennes lilla Lidingö-tjejgäng.
Hon kanske kan inspireras av Emilia de Poret som ofta är i alperna
Emilia har något som Isabella aldrig kommer att få oavsett hur många pälskragar hon tar på sig i Alperna. Klass.
Fast vad ska hon skriva då. Hur kul är det att läsa om Isabellas take om skidbackar eller en harang om vilka backar hon åkt eller vad hon åt till lunch. Läser mycket hellre om hur hon klär sig
Bra för dig då 😂
Visste inte heller att alla som ville läsa detaljerade beskrivningar av skidsport hängde hos Bella? 😂 Inte för att jag tycker man behöver vara snygg i skidbacken, men jag är inte förvånad över att Bella vill det? Hon åker antagligen inte heller så snabbt och när man bara glider nerför platta dansbanor kan man åka ganska rakt . Jag vet inte, det här inlägget upprörde inte mig, men det verkar ha fått alla rika, obrydda människor i 80-talsskidkläder med hus i alperna att gå i taket. Vad obrydda ni verkar allihop, LOL.
Ja jag vet liksom inte vad hon kan bidra med för annan expertis än just stil och kläder. Vad vill ni läsa om då? Är det roligare att läsa om vilka pjäxor hon har eller huruvida skogsslingan vid dalgångsliften är lagom svår?
Man åker inte rakt… man åker med böjda knän och framåtlutad….
Jo, man åker som en fågelskrämma.
Hur är det med folks läsförståelse? Isabella snackar om att åka snyggt, dvs ha en bättre teknik så blir folk upprörda över vad hon har på sig? Tycker det ser som helt vanliga skidkläder. Ingen tajt dräkt direkt.
Inget Isabella fan men någon måtta får det väl ändå vara. Den där Hanna som kommenterat verkar vara sjukt oskön. Slappa av människa.
”Slappa av” du med.
Min kommentar är enbart ur säkerhetsaspekt. Man bör ha på sig färgstarka kläder, det går fort i backarna. Att klä sig i t.ex vitt eller beige gör att man inte syns på långt håll och då kan det gå riktigt illa.
Viktigare att se snygg ut förstår du väl!
OT men vad har hänt i Dumpen? Sjöberg avgår. Har de försökt tjäna pengar på det?
Jaaa, var har du varit? Det har stått i nyheterna rätt länge.
Nu senast att den här dumpentjejen är misstänkt för barncornografibrott
Suuuuuuuuck. Kolla deras inlägg på sajten istället för Aftonbladet. Pucko.
Ingen rök utan eld, i sin iver har dom själva gjort det dom anklagar andra för.
Jag bor på Lidingö och ser Bella ibland. Och ja jag har reagerat. Inte för att det är hon. För det fattar jag först i efterhand utan för att hon står ut.
En gång var i mataffären. Hon hade på sig höga klackar, vit kjol och topp samt stora solglasögon – inomhus?! I min värld är det konstigt.
En annan gång var på gymmet. Eller faktiskt flera för hon och Paul kommer alltid in när passet redan börjat och ska lägga undan jacka, bilnycklar etc. De märks helt enkelt på vad de gör. Men också Bella igen på vad hon har på sig. En träningskjol. Det är helt okej att ha på sig vad man vill när man tränar men har man på sig något som står ut så syns man också.
Vad jag menar är att det verkar som Bella vill stå ut, vill synas, vill läggas märkes till.
Träningskjol är ju supersnyggt och ganska vanligt, så just det är vä inte ett exempel på att man vill synas.
Aldrig hört talas om träningskjol på gym. Är det liknande såna som kvinnliga tennisspelare har?
Nja, inte superlikt
https://www.popflexactive.com/collections/skorts?srsltid=AfmBOoo6MWjs9Pi8UcrZNzJhz1oYufoxU_9w9zERTNchL8V8qmQnEWQ0
Jag använder min på pass, när jag springer, när jag lyfter tungt osv. Brukar inte bara ensam om att ha kjol
WHAT! Kul grej, ska lätt köpa en, ser bekvämt ut.
Damned if you do and damned if you dont..
Inte för ytlig, inte för obrydd, inte för kaxig, inte för osäker..
Här skulle jag säga att det är läsarna som är osäkra. Människor i lag är så rädda när någon säger att jag vill bli bättre på det här , det här är jag inte så bra på eller det här behöver jag utveckla. Då får man direkt men du som är så braaaa, var inte så självkritisk osv.
Jag är ingift i en familj som har haft boende i franska alperna i många år. De har sina skidkläder där och återanvänder dem år efter år. Färgglatt, funktionellt och långsiktigt. Det sista de skulle försöka eftersträva klädmässigt är att sikta på någon speciell trend eller vilja framstå som ”lyxiga”. Rätt vanligt bland många av svenskarna på den orten att klä sig lika färgglatt som de gjorde på det glada 80-talet dessutom. 😁
”jag känner någon som gillar färgglada kläder och de skulle aldrig följa trender”
Ok! Tack för info 👍🏼
Är ju en bra kontrast mot alla som köper nya skidkläder varje år och typ åker i beige?? Färg = då syns man i backen
Öppet spår?
VAD VILL VI HA? ÖPPET SPÅR
NÄR VILL VI HA DET? 34 MINUTER SEDAN
Camilla har nog av uppenbara skäl glömt det.
Det går väl lika bra att köra här?
Är inte det samma dagar och tid varje vecka? Isåfall kan hon ju tidsinställa inlägg.
Haha, du får inget öppet spår.
Ingen orsak till panik. Blir nog en bra lördagskväll ändå ska du se.
hoppas du okej Camilla? 🩷
Bella borde stänga sitt kommentarsfält. Det är så många märkliga kommentarer och det känns som att alla anonyma troll samlats just hos henne.
Ja alltså hennes kommentarsfält är riktigt konstigt. Jag har väldigt svårt för Bella, det är någon sorts fascination som gör att jag ändå går in och läser ibland, men hennes kommentarsfält är så märkligt. Antingen hatar de henne ner på minsta detalj eller så älskar de henne och rusar till hennes försvar så fort någon ger lite lite kritik eller bara har en annan åsikt.
❤️Hoppas du är okej Camilla!
Gabjossposs ber om kommentarer kring beteenden kring magsjuka…magsjuks som hon så magiskt klarat sig från eftersom hon är så duktig på att städa……..
Också gabjossposs: godkänner inga kommentarer som inte håller med hennes beteende att hålla barnen hemma från förskola och istället dra på Leos när det går magsjuka på förskolan.
Fast hon svarade på en fråga om det i en frågestund, då beskrev hon hur hon tänkte. Sen behöver man inte hålla med henne men hon har ändå svarat.
Jag tycker överlag hon alltid resonerar så himla märkligt. Typ än vad hon får för frågor så är hennes svar märkliga.
Det jag reagerade på var beskrivningen hur man ”ska” se ut när man åker i de svenska fjällen och i Alperna, att man har olika outfits….. Den tanken har faktiskt aldrig slagit mig…. Är det många som tänker så?!? Verkar jobbigt att lägga så mycket energi på sånt….
Orimligt nyfiken hur någon som alltid hyllar sig som bästa duktiga ensamstående mamman aldrig är själv med sina barn. Tänker på prinsessan Tiingelinn som igår fyllde år och var i Kolmården precis som jag också varit under gårdagen och i natt. Jättemysigt och kul. Perfekt sätt att fira födelsedag! Men vad jag kunde se hade hon även med sin mamma trots att det var hennes vänner som bjöd, mamman som hon alltid har när hon gör något, hon är aldrig själv med sina barn som hon vill framhäva. Varför hittar man på sådant?
Så himla tråkigt inlägg. Ja, hon framstår som osäker och det är väl ändå helt ok.
Sedan skriver hon att hon vill lära sig åka snyggt…. (inte ett ord om att åka glammigt) Oftast när man är nybörjare har man väl en ganska konstig stil som man vill snygga till.
sen alla trista kommentarer om att ”vi riktiga skidåkare skrattar åt sånna som er”
Sluta gatekeepa och skärp till er.