Urtöntigt med skynken på leasingbilar

Bildkälla: www.damernasvarld.expressen.se/blogg/isabellalowengrip/2025/07/07/range-rover-velar/

Jag älskar att man får dra av ett skynke. Jag kommer aldrig att glömma första gången jag drog av skynket på min första bil. En Porsche Panamera. Jag var 26 år då, så ungt! Efter det har jag haft två Porschar till, en Audi Q7 och Audi Q5. Det är roligt med bilar. //Isabella Löwengrip

Isabella Löwengrip har en ny leasingbil på företaget och skriver om hur hon älskar att få dra av skynket på den. Själv tyckte jag det var urfånigt att ha ett skynke och en skylt med mitt namn på när sanningen är den att en leasingbil inte är mer ”min” bil än en vanlig hyrbil.
Så vida du inte köper loss bilen när leasingperioden är över så är det inte ”din” bil.
Det är nästan lite gulligt med folk som försöker signalera framgång med en bil de i praktiken hyr på avbetalning. Att flasha med en leasingbil är som att gå runt med en lånad märkesväska och låtsas att den är din, men det har vi ju sett mängder av influencers göra, så varför inte Isabella och med en bil?

Kanske blir livet roligare om man är så mer Löwengripskt lättimponerad, i så fall – förlåt en gammal surtant.


Ps. Jag kommer försöka öka frekvensen vad gäller inlägg här inne, så det uppdateras lite oftare. Varva högt och lågt, långt och kort. 

98 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Det är finansiell leasing (med största sannolikhet pga på företaget), ganska stor skillnad på det och en hyrbil.

    Vad fånigt inlägg, som bara försökta dissa någon. Brist på saker att skriva om…?

    Svara

      Inte så stor skillnad. Bilen är fortfarande inte din. Det är bolagets bil.

      Svara

        Precis som du ta ett lån på bilen den är inte din utan banken.

        Svara

          Precis som när du tar lån på huset och tror att hela är ditt. Jag skojar inte, folk glömmer detta.

          Svara

            Fast det är inte banken som står som ägare, de har inga rättigheter eller skyldigheter kring huset. De äger faktiskt inte mer än rätten att få tillbaka sin utlånade summa med ränta.

            Svara

        Du får nog läsa på lite om finansiell kontra operationell leasing.

        Svara

          Läs på själv. Vid både finansiell och operationell leasing ligger äganderätten hos leasinggivaren tills avtalet löpt ut. Det är ingen skillnad.

          Svara

      Är ju typ samma sak Leasa är ju att du hyr en längre tid bara.

      Jag leasar min lägenhet😄

      Svara

        Det du refererar till är gällande för operationell leasing, där du dessutom inte bär någon risk alls och lämnar tillbaka fordonet vid avslut.

        Finansiell leasing är något helt annat.

        Svara

      Anonym 15:19
      Du behöver nog läsa på lite om billeasing? Tips bara😉

      Svara

        Jag jobbar med bilfinansiering. 😊 / 15.19

        Svara

      Hahahaa..
      Hyra som hyra.. oavsett vilket bilen är din/hennes utan du betalar för att köra en bil lånad bil. 😜😜😜

      Svara

        Bilen är INTE din ska det stå

        Svara

    Jag var glad när jag köpte min begagnade Toyota från 2008. Inget skynke för visso, men jag var jättenöjd med min fantastiska rishög. Älskar den fortfarande och går som en dröm. Finns säkert de som tycker att man inte kan vara glad över en så gammal bil 🤷‍♀️

    Svara

      Samma här! Jag ÄLSKAR min gamla skrotbil som ger mig en sån härlig känsla av frihet
      😍😍😍

      Svara

      Samma här! Har en gammal Renault som tagit mig på massa äventyr!
      Min syster har också en Toyota från 2008 och älskar den

      Svara

    Hur vet du att den är leasad på företaget?

    Svara

      Vare sig den är leasad eller köpt med lån/kontanter så upplever jag det väldigt…löjligt att vara så lycklig över att dra bort skynket 😂

      Svara

      Hon äger ju ingen bil enligt Ratsit. Så vem äger då bilen som hon kör runt i?

      Svara

        Undrar samma.

        Svara

        Man står som ägare på ratsit även om man leasar bilen. Sedan ändras det inte alltid samma dag som man får bilen.

        Svara

          Fel, inte företagsleasing i alla fall.

          Svara

            Läs kommentaren jag svarade på. ”HON äger ingen bil enligt ratsit”. Som privatperson står man som ägare även om man leasar.

            Jag undrade hur Camilla vet att den är leasad på företaget då jag själv inte kan se att varken Isabella eller hennes företag har en sådan bil, än.

            Svara

              För ingen normal företagare leasar en bil privat om man kan sätta den på företaget. 👀🤦

              Svara

      Men det tar väl ändå en stund för det att dyk upp på ratsit.

      Svara

      Därför det är mer ekonomiskt att leasa en bil på företaget än som privatperson.

      Svara

      Är leasad på Löwengrip Invest AB sen
      7 juli 2025.

      Svara

    Tiingelingadlink gjorde just det – skröt hon om sin nya Volvo som hon köpt (skrev faktiskt själv just köpt.) Men som snabbt visade sig vara just leasad. Den har hon sedan mycket tyst gjort sig av med. Men inte utan en skuld på hela 50 000 till Volvo, för ”sin” bil. 🙈

    Svara

    Precis lika töntigt med en bil som banken äger! 😂

    Svara

    ”Jag var 26 år då, så ungt” Hahaha orka göra allt till ett skryt.

    Svara

      Det är väl inte så märkvärdigt att ha en bil när man är 26. Speciellt inte om den är leasad.

      Svara

        När jag var 19 år så köpte jag min första bil. ”Så ungt” att ha en bil 😂 (Ja det var inte kontant och ingen leasing).

        Svara

      Nej, lite wierd faktiskt. Haha.

      Jag köpte min egen Mercedes GLC när jag var 26 år. Kanske borde skriva det i min Tinder bio? 😋

      Svara

        Det här är ju också lite töntigt, att du måste specificera vilken bil det var.

        Svara

          Men om man köpt en skruttig 1998 Honda Accord så är det ok att skriva vilken bil man köpt?

          Svara

            Vart skrev jag det?

            Svara

            Man kan väl nämna att man köpt en bil bara? Om någon är intresserad av detaljer så frågar de nog.

            Svara

          Nej, tönt. Hela essensen är just att man köpt en premium-bil. Innan dess hade jag en Opel, men den klassar Bellsan nog inte som inom lyxsegmentet 😉

          Svara

    Håller helt med dig.
    Isabella är tyvärr lyckligt ovetande om sitt ständiga skryt trots att hon borde fatta om han läste sina kommentarer.
    Hon är helt verklighetsfrånvänd den människan och älskar nog att provocera
    Näe ut med människan och låt henne jobba i vården nån vecka…både dag och nattskift

    Svara

      Upplever också att hon är väldigt noga med att ”sätta prislappar” på allt (skryta). Vad är det som skaver i hennes liv?

      Svara

        Hon är nog väldigt ängslig och osäker. Rädd för att inte passa in och tror att hon inte är bra nog som hon är.

        Svara

          Så tror inte jag.

          Svara

            Okej. Vad tror du?

            Svara

      Hon är lyckligt medveten om det..
      Varför tror ni hon skryter för..😜😜😜

      Svara

    Viktigt att räkna upp bilmodeller 😁

    Svara

      Absolut viktigt 😁 Nu slipper hon dessutom tjafset om vem av barnen som ska åka med Ferrarin till skolan. Hon får åtminstone en av dem med sig i bilen 😂

      Svara

    Tycker man kan se det som en bedrift att ha råd att leasa en dyr bil, speciellt om man är ung. Men att säga att man ”ägt” fyra dyra bilar när sanningen är att man leasat dem är ju lite som att gaslighta sig själv.

    Svara

      Var säger hon det??

      Svara

        ”Min första bil”, ”har haft…” Lätt att tolka som att hon ägt bilarna.

        Svara

        Hon skriver ju i kommentaren på Stories ”Jag har ägt…”

        Svara

          Ja där ser man. Svart på vitt.

          Svara

    Tråkiga bilar. Riktiga bilar är porsche 911 eller lamborghini countach.

    Svara

      Jaja Miami Vice, kom fram från 80-talet.

      Svara

      Är så trött på brumbrum-bilar. Är i Barcelona och det är helt sjukt hur jobbigt det är med allt ljud och avgaser. Tänk om det varit elbilar istället ❤️❤️

      Svara

      Kommentaren: ”Barnen är också glada, nu blir det inte tjafs om vem som ska åka Ferrarin till skolan utan nu kommer ett barn vilja åka med mig också hehe.”
      Mår illa, helt galet vilka klyftor det är i samhället….

      Svara

    Fånigt med skynket.

    Ungefär som om hyresvärden skulle klä in ytterdörren med band och rosett som jag sen får dra av när jag skrivit under hyresavtalet till lägenheten.

    Svara

      Det hade jag iofs älskat 😍

      Svara

        😆

        Svara

      De hade en ny toalettlucka för mig iallafall.

      Svara

        Vad sjutton är en toalettlucka för något?

        Svara

      Haha 😉

      Svara

      Jag flyttade in i ett nybyggt radhus med rosett på dörren. Gulligt ju! 🎁

      Svara

    Var väl samma med JT. Så skrytig när hon fick dra skynket av sin nya bil och skåla i skumpa. Hon blev ursinnig när folk påpekade att hon ju inte köpt den utan leasade.

    Svara

      Typiskt JT 😂😂😂

      Svara

    Håller inte alls med. Även om det är leasing kan man ha väntat i månader, kanske tom ett år på bilen? Man har själv gjort tillval etc. Dvs väldigt stor skillnad mot hyrbil?

    Svara

      Ja och vid finansiell leasing bär du dessutom ansvaret i slutändan (exempelvis för värdeminskning, restskuld mm) och behöver anvisa en köpare.

      Svara

        Vem har sagt att det är finansiell leasing? Bara för att ett företag leasar bilen är det inte per automatik ett finansiellt leasingavtal. Tvärtom skulle jag säga att det är ganska ovanligt. De flesta företag, särskilt om de har en många företagsbilar, väljer operationell leasing.

        Svara

          Nej, snälla sluta gissa. Detta stämmer inte. Jag jobbar med bilfinansiering och såvida du inte har en stor flotta av bilar pga det krävs i din verksamhet, så är operationell leasing för företagare _ytterst_ begränsat.

          Svara

      Vad spelar det för roll hur länge man väntat? Genuin fråga.

      Svara

        @Anonym. Tänk dig själv att beställa något du verkligen vill ha, men får vänta i 9 mån. 😂

        Svara

    Hon äger den lika mycket som Bauer vill ge sken av att han och Pernilla äger deras nya båt.

    Svara

      Äger de inte båten?

      Svara

    Jag vet inte… man har ju lika mycket ansvar för bilen som om man ägde den, och den är ju registrerad på leasingtagaren… tror också att de flesta som har lån på bilen säger att den är deras. Dessutom säger hon bara att hon har haft dessa bilar, inte att hon har ägt dem.

    Svara

      Det står ju i texten från Stories ”Jag har ägt…”?

      Svara

    En leasingbil är bilhandlarnas bästa affär:det tjänar de mycket pengar på. Själv betalade jag kontant för min bil ca 400 tusen, inte poppis hos handlaren, kan jag säga. Men bättre affär för mig, ett bilköp alltid en förlust.
    I IL:s fall så är det leasing, alltid varit. Och patetiskt med en Range Rover. Här på ön, där jag också bor, skrattar vi infödda åt dem. Inte ens nyrikt, bara ängsligt. Är man rik skiter man i att visa upp det, allra minst om det är på firman, herregud så fånigt. IL umgås inte med rikt folk alls utan med just de där överbelånade människorna med låg självkänsla.

    Svara

    Nu blir det pendla av, fram och tillbaka till Åre. Eller? Nu är det tyst om det där husbygget igen.

    Jag har aldrig fattat vad de ska med hus i Åre till; de gillar ju att resa till olika platser, och verkar tycka att det är nog med ett hus att sköta om.

    Svara

      Var det inte Idre? Tror inte ens Isabella och Paul skulle ha råd med husbygge i Åre. Men ja, jag håller med om att det känns som en konstigt projekt.

      Svara

        Ja det är Idre. Hade inte ens tänkt på det men ja, det har varit väldigt tyst, kanske har de bara varit upptagna. Håller med om att det var märkligt val med tanke på hur ofta de åker söderut till tex Italien på semester under sommarhalvåret och verkar gilla Alperna för skidåkning, förstår inte riktigt hur de ska hinna spendera tid i Idre också och det verkar ju inte vara deras spontana återkommande val av semesterort direkt?

        Svara

          Ja, Idre var det nog. Hur som helst, ganska märkligt.

          Svara

          I min näsa luktar det skryt.
          Materialistiskt, nyrikt och t.o.m löjligt. Hur länge tar det innan bubblan spricker? Förstå ironin i bubblan….

          Svara

            Bubblan 🤣

            Svara

          Kanske får dom tid att vara i Idre om de betalda/sponsrade resorna upphör.

          Svara

          Jag antar att om bygget blir av är nog tanken att hyra ut det mesta av tiden för att max spendera jul/nyår, en vintervecka, en sommarvecka om året där typ. Då kan nog huset betala sig självt och till och med ge lite överskott.

          Svara

          Man tjänar nog bra på uthyrningen plus värdeökning.

          Svara

          Ja och de reser ju bara till platser de får sponsrade/samarbeten på.
          Så alla de resorna de gör kostar ju liksom inget.
          Så OM de kommer bygga ett hus i Idre ,så gör de nog bara det om de får allt sponsrat mot reklam. Ingen högoddsare direkt.Om det ska betala allt själv lör det nog knappast bli ngt av det.

          Svara

    I min näsa luktar det skryt.
    Materialistiskt, nyrikt och t.o.m löjligt. Hur länge tar det innan bubblan spricker? Förstå ironin i bubblan….

    Svara

      Oj. Kom två gånger. Mitt inlägg🙈
      Kanske det bara är en investering? Kanske Airbnb håvar in pengar som sipprar ut till t.ex. tygklädda bilar.(wow liksom🙄)

      Svara

    Vi vanlisar hämtade ut vår leasade Golf – och den hade inget skynke MEN stod på parad i glasburen vid entrén med en skylt Grattis till din nya bil! Det var lite coolt tycker jag. Och – att starta en bil med NOLL i mätarställning!!

    Svara

      Har dom flyttat bilen från fabrik, till transportbil, till bilfirma med lyftkran? Eftersom mätarställningen var 0 menar jag.

      Svara

        Ja noll exakt blir ju svårt men det är inte speciellt många meter billen behöver köra. Bilarna transporteras på lastbil från fabrik.

        Svara

          Jag vet. Därav ”transportbil”. Jag har leasat flera nya bilar men aldrig har det stått 0 på mätarställningen, därav min undran. Bilen körs ju åtminstone in till bilfirman.

          Svara

            Man måste överdriva, för att det ska låta bättre. Tro aldrig på någon.

            Svara

              Den stod på noll! Jag lovar! Hur det gått till kan jag inte svara på, men ja, den stod på noll!

              Svara

    Varför betonst Isabella att det inte är ett samarbete? Fiskar hon efter ett samarbete till nästa leasingbil. Ingen av hennes bilar har stått på henne utan alltid hennes bolag. Så hon har definitivt brist på kunskap om ägande och vad som är hennes.

    Svara

    Tyckte också det va fånigt med skynket när vi hämtade vår leasingbil. Hade väl tyckt det om vi har köpt den också dock.

    Svara

    Jag har inte haft råd med varken porsche eller audin eller stora huset för den delen men vad gör det att blåsa staten på skatter och leverantörer på pengar så länge jag kan leva i min bubbla och visa upp en standard jag inte har råd med.

    Att man inte skäms när man skryter på detta sätt, hade alla levt i samma bubbla hade det inte funnits något samhälle tack vare såna iq befriade människor som henne.

    Svara

      Hon hade inte heller råd med något av dessa ….

      Svara

    Sjukt att ha haft 4 olika NYA bilar på 9 år. Låter inte särskilt miljövänligt.
    Det är uppåt väggarna att byta bil så ofta för att vara krass

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *