Kanske kan man göra så här om man har 7 miljoner prenumeranter på Youtube?

Jag sträcktittade på Youtubern Safiya Nygaard i helgen och snubblade över en video där hon testar produkter som hon erbjudits spons på – för att se om hon fattat rätt beslut som tackade nej till dem.
Hon berättar i sin video att hon gjort fem(!) samarbeten sedan hon började ladda upp filmer för fyra år sedan. FEM!
Hon gör nämligen inte samarbeten med företag om hon inte känner att hon kan stå för produkten till 100% – något som fler influencers skulle ta efter.
Det ger nämligen en trovärdighet som du inte kan köpa för pengar, inte heller går den att fejka.

Men..
Så har Safiya 7 miljoner prenumeranter på Youtube också och tjänar nog ganska så bra med pengar enbart på sina views. Vad har våra största svenska influencers?
Runt miljonen?
Ja, PewDiePie har 82 miljoner men jag räknar inte riktigt in honom här.

Jocke & Jonna – 877 431 st
Therese Lindgren – 822 729 st
Ben Mitkus – 519 806
RandomMakingMovies – 516 044 st
JLC – 494 018 st
Linn Ahlborg – 419 275 st

Safiya Nygaards videos handlar mycket om konsumtion, men de är extremt underhållande och vissa av dem kan förmodligen hindra folk från att konsumera, när hon visar vilken skit vissa saker är.
Jag är hemskt ledsen att jag uppmuntrar till tittande av en kanal som konsumerar mycket men det gör jag.
Jag är ett Safiya Nygaard-fan och hennes kanal är bland det bästa jag ramlat över på länge.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *