Varför vara på Lidingö eller i San Tropez när man kan åka till Båstad?

Jag har lämnat rivieran några dagar för Sverige, rättare sagt Båstad. Det regnade när jag kom men idag är det superfint väder. Vi bor på hotell Skansen men idag åker vi vidare. //Isabella Löwengrip

Isabella lämnade alltså sitt nya hus på Lidingö med nya spons-båten för att hyra ett hus i San Tropez i fem veckor.
Nu har även lämnat det för att hänga i Båstad.
Hade det inte varit lättare att bara hyra en lyxhusvagn och ha teamet dra runt henne till det ställe som hägrar mest för dagen?

Läsarna ställer sig ytterst frågande till alltsammans och ja…det hela låter smått…märkligt?
Eller?

376 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Hon ska nog hyra ett hus där.
    Jag har hört att hon kommer till Söderhamn nästa vecka och vill äta surströmming.

      Jag blir helt ställd av alla er som har gjort detta till ett problem.
      Vad sysslar ni med? Varför provocerar det er var Isabella tillbringar sin semester?
      Är det ni som betalar husen? Nej, det är inte troligt. Lever hon på socialbidrag?
      Nej hon gör ju inte det.
      Hur kan en hel flock sitta här och skriva hånfulla insändare om att hon borde vara hemma för hennes hus är så dyrt. Va?
      Jag blir helt matt. Vad är ni för människor?
      Hon kanske tycker tänker och lever annorlunda mot många av oss andra, men jösses, låt henne göra det.

        Håller med 11:20. Det är galet att folk provoceras detta.

          Håller med om precis allt 11:20!

        Varför? För att Bella är 2000-talets Marie Antoinette som sitter och svullar inför öppen ridå. Flyger kors och tvärs medan vi andra oroar oss för de miljöproblem och konflikter vi lämnar till våra barn.

          Du låter som en mkt fin och konstruktiv människa…

          Att jämföra med Marie Antoinette ”svullnade” blir så historielöst. Marie Antoinette var liksom inte direkt värre än någon annan kunglighet på sin tid och hade varken ambitionen att bli världens mäktigaste affärskvinna (eller motsvarande) eller utgångspunkt att provocera. Hela citatet om att ”låt dem äta kakor” är ju dessutom med största sannolikhet en lögn. Föreslår att lyssna på P3 Historia om henne för att få en lite mer nyanserad bild.

      Jag har tvärtom hört att hon är på en Sverige-snabbis för att göra reklam för den nya vaginalkrämen Cheap Blonde. Extra billig just nu och ingår i den nya serien ”Love”. Dessutom möjlig att kombinera med masken Cheating – behändig att ha till hands såväl när man inte vill bli igenkänd som vid långflygningar i privatjet.

      Men det här kan vara lösaktiga rykten också. Vad vet jag.

    ? Kan hon ha hyrt ut huset på Lidingö?

      Huset är spons, hon får låna det av byggföretaget i två år mot exponering i sociala medier.

        Har du några belägg för det eller gissning? Väldigt intressant, men det som talat emot är väl att hon har pantbrev på huset skrivet på henne.

          Tillägg, huset var väl svårsålt och hade legat ute länge innan Bellsan slog till, så helt omöjligt är det väl inte att byggföretaget och/eller mäklaren testar nya metoder för att få det sålt. Men jag tror faktiskt ändå att hon har köpt det. Man får inte glömma att även om hennes egna bolag inte går så bra, så har hon gjort bra investeringar, i Natural Cycles
          bland annat..

            Har du missat rapporten att hennes bolag går riktigt bra.

              Jag har läst ekonomi på den högsta nivå som går, och ja jag har sett hennes bolags siffror, och nej, jag är inte imponerad.

                Oj då, Breakit borde anlita dig som expert.

                  Kanske ? 4 miljoner i vinst på 85 miljoner i omsättning i det bäst presterande bolaget är i min värld åtminstone inte imponerande.

                    P

                  Breakit är väl inte direkt kända för sina djupgående och trovärdiga artiklar?

                Vilken är den ”högsta nivå” det går att läsa ekonomi på…?

                  Forskarutbildning är den högsta nivån i Sverige.

                    ”Forskarutbildning” ???

                      ”Forskarutbilding” i ”ekonomi” på ”högsta nivå” med ”inriktning bolagssiffror”…typ? Mighty impressive…

                      Vi är #blessed här på Bloggbevakning med alla dessa experter som tar sig tid att utbilda oss i pöbeln i kommentarsfältet!

                      Det här kommentarsfältet är överrepresenterat när det kommer till forskare. Så fort någon blir ifrågasatt så har de en doktorsexamen i ämnet.

                      11:29

                      Haha, instämmer. ?

                      Snillen spekulerar?

                      Fast. Vem är du, TRH, att yttra dig om den saken? ?

                      Hahah trh aka googleexperten.. vilken ironi

                      13:04
                      Har du någonsin sett mig slänga mig med titlar eller hävda högre utbildning?

                      Svar nej. ?

                      Nej TRH, du lyckas av någon anledning vara självutnämnd expert inom precis alla områden mellan himmel och jord ändå.

                      Anonym 13:04 och 13:26 och M 15:15.

                      När ni skriver så om TrH (eller när andra skriver på liknande sätt om andra här inne)

                      så får jag den här bilden framför mig eftersom ni ”hånskrattar” åt henne trots att hon är här och läser:

                      Ni sitter och fikar på jobbet vid ett bord. Vid bordet bredvid sitter TrH. Ni säger saker om TrH och skrattar, fullt medvetna om att hon hör och ser.

                      Det är dessutom poängen, att hon ska höra det ni säger och ”helst” ska hon först ha sagt något som ni tillåter er att skratt åt.

                      Vad ni än tycker om henne så är det tröttsamt för oss andra att läsa liknande igen och igen. Både när ni och andra skriver om TrH, men även om andra.

                  Tänker att det borde vara en masterexamen i företagsekonomi personen avlagt. Tror inte doktorand (forskarutbildning) räknas som utbildning då det är en anställning vid universitetet där personen bedriver forskning och lär ut samtidigt, men jag kan ha fel.

                  Jag är förövrigt inte heller jätteimponerad av hennes siffror, men har en master inom management och inte i redovisningsekonomi så kan tyvärr inte ge ett expertutlåtande

                    Ingen aning om vad personen läst men jo, forskarutbildning räknas som en utbildning. Du är anställd av universitetet med pengar din handledare oftast fått genom ett anslag. Efter doktorerandet avlägger man doktorsexamen som är högsta akademiska examen man kan få. Så vi får väl hoppas att det är det personen syftar på eftersom hen skriver ”på högsta nivå” ?

                    En doktorand har egna handledare att rapportera till, det är först efter avlagd doktorsexamen man är ”fullfjädrad” forskare. Forskarutbildning är som det låter, en utbildningsperiod.

                    ”Har du avslutat studier på avancerad nivå och hittat ett ämne som du vill fördjupa dig i? Då kan forskarutbildning vara något för dig.
                    En forskarutbildning omfattar 4 års heltidsstudier och leder till en doktorsexamen. Du läser kurser och genomför ett självständigt forskningsarbete som du presenterar i en licentiatuppsats eller doktorsavhandling.
                    Forskarutbildningen består av kurser och ett självständigt forskningsprojekt som resulterar i en doktorsavhandling.
                    De flesta doktorander har en doktorandanställning vilket är en tidsbegränsad anställning medan du går forskarutbildningen. Som doktorand undervisar du ofta på grund- och avancerad nivå.
                    En forskarutbildning som avslutas med en doktorsexamen omfattar 240 högskolepoäng, motsvarande fyra år.”
                    Källa: studera.nu

                    Det är lite både och. Du är anställd för att prestera något samtidigt som du utnyttjar resurserna som finns för att lära dig själv.

                    Men du är också skyldig att sätta upp egna kurser, vara lärare och lära ut till de som är antagna till utbildning på UNI eller högskolan.

                      Jag är så nyfiken på THR vad du har för utbildning eller sysslar med till vardags. Vill du berätta något?

                      Jag tror att TRH är typ biolog eller liknande. Eller jobbar på sjukhus.

                      Hon har max gymnasieexamen.

                      Jag frågar inte för att sätta dit någon utan för att jag faktiskt undrar. Jag kan mycket inom det område jag är verksam men kan inte skriva expertutlåtanden inom princip varje ämne som kommer på tal i detta kommentarsfält.

                      Nja, det sista stämmer inte helt. Jag har tex 20% institutionstjänstgöring som det ofta kallas. Där är det vanligt att fylla procenten med undervisning i kurser, handledning av exjobb etc men man kan också fylla det med andra uppgifter av mer administrativ sort, schemalägga, rätta tentor, skriva rapporter som inte är direkt användbara i ahandlingen etc.

                      14:39
                      Det är inte jag som säger att det är expertutlåtanden. Det är andra som hävdar det om mig och jag håller mig också långt bort från att säga något när vissa ämnen avhandlas. Svensk juridik tex så vida det inte är ett eller annat område som jag råkat komma i kontakt med. Så överdriften om att jag uttalar mig om precis allt får också du och andra själva stå till.

                      Jag har varken kallat mig för expert eller någon annan titel.

                      Min tes är denna. Vilken utbildning eller bakgrund någon har borde vara irrelevant när någon ska bedömas som trovärdig. Det finns rätt mycket om mig och mitt liv som jag skulle kunna lyfta för att få mer tyngd till vem jag är som person. Men det ska inte behövas. Det ska gå att bedöma vad som sägs ändå. Om man håller sig till fakta och inte en massa tyckande dvs.

                      Forskararugbildning (doktorera) är en utbildning reglerad i högskoleförordningen. Det finns allmän studieplan etc som för andra utbidlningar. Du är dock samtidigt anställd vid ett universitet. En forskarutbildning kan kombineras med sk insitutionstjänstgöring om max 20% (också reglerat i lagen). I den kan det ingå undervisning, administration, annan planering etc. Många har dock inte detta utan doktorerar på 4 år.

                      En viktig del när du doktorerar i naturvetenskap är att sprida din kunskap. Dela med dig. Om man undslipper den delen har man brutit mot de regler som först sattes upp. Att helt klara sig från att ha egna kurser är inte en bedrift och visar isf på ens svagheter. Du kan tom förväntas resa runt i världen för att delta i konferenser mm för att dela med dig.

                      De är inte många poäng du förväntas ta via kurser under de åren. Det är din avhandling som utgör den största delen.

                Av nyfikenhet, vad anser du är den högsta nivån man kan läsa ekonomi på? ? och vad har du läst för ekonomi?

            Fast laila bagge ville väl köpa det? Sen bjöd isabella över. Eller minns jag fel?

              Ja du minns fel.

                Hon grattade väl isabella på instagram för att isabella vann budgivningen?

              Du minns rätt

                Nej. Bagge la inga bud.

                  Jaha och?? Så om jag VILL köpa grannens hus så betyder det att de bara budade över mig då?

                    Alltså innan jag började läsa här så var jag lyckligt ovetande om ”influencervärlden” Nu är jag chockad; offentliga förlossningar,charterresor till rumpkliniker, reducerade kostnader till ankläppar och plastbröst, allt glatt presenterat av aningslösa korkade brudar med noll intelligens och integritet som uppenbarligen avgudas av andra pantade brudar och killar. Vad fan är det som händer? Titta ut i världen bortom rynkskräck och fläskläppar! Läs en jävla bok och gå ut o skogen eller gör vad fan som helst som inte omfattar en spegel och en mobil. Memento mori för helvete!

                  Bagge skrev att hon sett att huset var till salu och att det var hennes drömhus. Och skrev därför och gratulerade Bella.

                  Ingenstans stod det om att hon hade budat på huset. Punkt.

                    Laila Bagge verkar ha meddelat media också att hon tyckte det var ett fint hus och att hon var glad över att Bella köpt det.
                    En del beter sig underligt.
                    Ska man höra av sig till Aftonbladet, Expressen, Stoppa pressarna osv så fort man har tyckt något är fint som någon annan har köpt?

          Hon har ju lagfart. Svårt få lagfart på hus man lånar mot exponering…

          Onödig kommentar. Varken konstruktiv eller effektiv.

            Där beskrev du dina egna kommentarer så bra! De är verkligen onödiga och varken konstruktiva eller effektiva.

            Till skillnad från dina kommentarer?

              Beror på vem man jämför med men om vi tar anonym kl 11:41och dina så tycker jag japp, det är de.

          Tv-jesus, är det du? ?

          Är det jesustanten den gröna linjen som hamnat i kommentarsfältet?

        Hon har ju lån och har köpt huset? Klart det inte är spons eller hyrt

          Kanske dags för Camilla att gå igenom lite kommentarer igen..

          Hahahhaha detta är nog hajens nya flickvän som gått på hans lögner. Ta nu inga krediter för hans skull, det kommer gå åt pipsvängen.

          Lugn nu. Lägg ner med såna ord.

          Men du, hur står det till? Och Hajen lånat ut pengar till henne så hade det funnits banktransaktioner på det och det hade upptäckts när han gick bankrutt.

            Någon fordran på Bella finns inte med bland tillgångarna i Hajens konkursbo.
            Där finns bara skulder.
            Bella kan inte ha köpt huset för pengar som hon inte kunnat visa varifrån de kom.
            Du kan inte köpa särskilt dyra grejor idag utan att behöva bevisa varifrån pengarna kommer.
            I synnerhet vid husaffärer så synas väldigt noga hur du finansierar allt som inte är banklån.

        Nej huset är inte spons! Sluta ljug och tramsa 09:22! Hon har köpt huset och det finns lagfart, så lägg ner.

        Undrar hur många av kommentarerna som C skrivit?

        San Tropez? Vem känner inte till St Tropez hmm… och övriga skrivfel? Blivit lite mycket nu för skribenten kanske, sömnbrist och annat kanske.

        Mer märkligt med skrivfelen i inlägget och ifrågasättandet, och alla knäppa kommentarer, gnället, häcklandet, klagandet och att leta fel och vända allt till fel. Märkligt hur IL engagerar och upprör.

      Det tror jag!

      Och i så fall, ingår husan Ida?

    Varför märkligt? ?

      Varför inte märkligt? ?

        Mycket märkligt, och många frågor! Följer hela entouraget med. 100 kilos packning? Hårblåsar och allt annat som behövs.

          Fast personen undrar varför det är märkligt… ?‍♀️

          Varför skulle det följa med? 100 kilos packning var för fem personer och för fem veckor så inte särskilt märkligt.

    San Tropez kanske inte riktigt var Eriks stil så nu hänger de i hans sommarstuga i Båstad, lagom avstånd för honom från Gbg…

      Från Göteborg tar det ca 1 h 20 minuter till Båstad. Så det är nog Erik som hade tid att köra dit för ett par dagar. Och så blev det Båstad för Bellsan…

      Kan det vara så att Erik inte gillade bilderna som smygtogs på dem i Frankrike så han ville inte komma dit mer. Han kanske ville träffas på en plats som Isabella inte skrivit om i bloggen tidigare för risken att upptäckas var mindre? Kanske inte var jättekul att det outades så officiellt som det gjorde i tidningarna, för Eriks familj osv.

        Ja, det är perfekt att smyga runt i Båstad under högsommaren om man vill vara anonym 🙂

          ???

          Pluto??

        Smygfoton??? Vi säger så.

      Det märks att hon träffat en gubbe, han tycker de är lagom med Båstadsemester. Booooooriiiing! ?

        Ja inte minst alla bratts som vill vaska skumpa. ?

    Man förstår ju hur influencers kan vara en grej när en sån här sak kan engagera så starkt ???

      Exakt! ?

    Inte jättemärkligt? Avstånden i Europa är ju rätt små och vi har fri rörlighet för personer. Nej, tycker inte det är jättekonstigt.

      Men att betala hundratusentalskronor för att hyra ett hus i Frankrike och sedan låta det stå tomt så ofta? Det låter väldigt märkligt för mig. Oavsett om avstånden är små eller inte.

      Den europeiska fria rörligheten är främst i förhållande till arbetskraft och gästbesök, så jag vet inte helt vad du ville säga med den kommentaren? 🙂

        Uuuuh. Googla på ”fri rörlighet” och ”fri rörlighet för personer”, jag orkar inte…

          Fast jag håller med Anonym 11:45. Du verkar använda begreppet i onödan. Det är EU-rätt du skriver om men vet kanske inte det?

            Gode gud…

            Ni som inte har koll på EUs fria rörligheter eller vad som ingår i begreppet fri rörlighet för personer borde verkligen googla. Inte menat att vara dryg men ni bor ju i EU så kan vara bra att veta.

        Funderade också på om hon hyrt ut Lidingö huset…och det kan ju även vara så att sommarhuset i Frankrike är abonnerat för någon annan så hon måste lämna huset dessa dagar!

    Hon tre väl sig inte mycket mer annorlunda än alla andra som har det gott ställt, med andra ord, flera olika ställen/länder under en och samma sommar.

      Hon ter*

    Men om Bella säger att hon inte längre ska vända sig till den svenska marknaden, varför fortsätta skriva på svenska? Kan det ha att göra med att hon är kvar någonstans i högstadiet när det gäller kunskaperna i engelska? Lycka till med att gräva guld i USA, när det är färdiggrävt i Göteborg.

      Fast det är väl skönhetsprodukterna som ska fokusera på USA, knappast bloggen…

        Men hon skrev väl att bloggen skulle bli på engelska om jag inte missminner mig?
        https://bloggbevakning.se/2019/05/18/har-isabella-lowengrip-fatt-hybris/

        Skönhetsprodukterna är väl ett minne blott? Var det inte hennes flyg-och-far-foundation hon skulle pyssla med i USA?

          Skriver hon nåt om dom numera?

        Det är Löwengrip Invest som ska fokusera på USA. Hennes eget bolag där bland annat bloggen ligger.

      Efter semestern skulle hon börja skriva på engelska

      Fast Bella har inte sagt att hon inte längre ska vända sig till den svenska marknaden utan att hon inte längre ska ge intervjuer i svensk media och fokusera på utlandet främst usa. Hon skriver på svenska för att de flesta läsare är svenskar och för att många önskar det, men hon skriver även på engelska sedan länge, bloggen finns även på engelska redan nu alltså sedan länge. Bloggen kommer eventuellt bli enbart på engelska framöver, hon har skrivit om sådana planer, det spar väl in tid. Skönhetsprodukterna är inte ett minne blott nej de finns kvar, fast hon har ju på senare tid fokuserat mest på löwengrip invest och det nya i NY och så sin kommande stiftelse.

    Det märkliga är väl ändå att hon skickar hem barnen med barnflickorna till Stockholm medan hon själv tar privatflyg till Halmstad/Båstad…. att själv ta sig tid att resa med barnen och lämna över dem till deras pappa finns inte ens på kartan. Då hade hon ju kunnat ge barnflickorna en fri/ledig vecka i huset i St Maxime och hon hade fått en Sverige-vecka.

      Om man anställer barnflicka varför måste man resa med dem på tåget? Förstår inte din poäng.

        Hon skrivar att hon har separationsångest från barnen … men skickar hem barnen med hemmateamet i stället för att resa med dom och ha extra tid med barnen!! och då resar hon hem till Sverige typ 2-3 dagar senare. So much for separationsångest!

          Fattar inte varför du känner att just resan till stklm är så viktig? Det är väl bra att hon spenderat kvalitetstid med ungarna på semestern?

            Sthlm*

            Hon har uppenbarligen inga problem att vara utan sina barn, annars hade hon pusslat bättre och därmed fått mer tid med dem

              Fattar fortfarande inte… Drar du den slutsatsen baserat på att barnen rest till stklm/sthlm med barnflicka? Utveckla gärna just resans betydelse, den ter sig nämligen inte alls uppenbar 🙂

                De är väl uppenbart att det är att föredra att vara med sina små barn som ska flyga om man kan som förälder! Och Bella KAN men hon VÄLJER att prioritera annat

                Sthlm.

              Pappan kanske vill få ut sin tid med sina barn också? Det är ju inte helt upp till Isabella hur länge barnen ska vara hos henne. De har ju väl delad vårdnad och han verkar vara en bra förälder som vill ha barnen hos sig så mycket som möjligt.

              Ja, det är sorgligt! Man får hoppas att hon får bättre vuxenrelation till dem än den hon har med sina egna föräldrar

            Barn behöver inte kvalitetstid, de behöver MYCKET tid.

              En bloggbevaknings barnexpert förstår jag 🙂 please enlighten oss andra nötter till mammor om vad barn mer behöver!

                Jag har verkligen inte påstått är mammor är nötter, jag förespråkar ju MER föräldratid just för att föräldrar är viktiga. Dessutom är det inte jag personligen, utan forskning. I övrigt skrev jag det som ett svar till personen ovan som skrev att barnen fått kvalitetstid i Frankrike.

                Mycket märkligt att precis samma insnöade åsikt om Bella som en ”dålig mamma” kläms in av någon under precis varje inlägg här om Bella.

                Bella får inte gå ut och äta utan barnen på sin barnvecka utan att vara dålig mamma. Nu har hon tydligen inte heller enligt tomten här något problem att vara utan sina barn?

                Behåll de kommentarerna för dig själv.

                  Ja det ar en klassiker. Folk verkar ha svart for ensamstaende yrkesarbetande mammor, helt klart. Eller sa ar det hemmafruarna harinne som far kanna sig lite extra duktiga da de valt liv dar de kan folja ungarna 24/7?

                  Antar att du inte har barn?

                  Är det Lucy in the sky? ?

              Ja, fråga valfri barnpsykolog vad de tycker om det fåniga uttrycket kvalitetstid. Jag blir så trött på samtiden.

                Kvalitetstid är sånt b.s. De flesta familjer behöver kvantitetstid inte kvalitetstid. Det gäller till och med HUNDAR, för sjutton. (De flesta hundar hänger hellre med familjen och gör ”ingenting” hela dagen, än att ligga hemma och sen få två timmar effektiv tid träning t.ex.) Bäst är såklart att både ge kvalitets- OCH kvantitetstid varvat, tänker jag i alla fall.

                Det är inte momshaming och det är inte att se ner på ensamstående morsor, det är normalt, det handlar heller inte om att försöka visa sig duktig i barnuppfostran och det förtjänar inte struntkommentarer som ”du har inte egna barn va?” – det är bara sunt förnuft och stöttas av forskning kring ämnet, det är inte ens nåt att länka källor till, det är sedan gammalt, vid det här laget allmänbildnining liksom.

                  Okej? Så vad var nu kopplingen till flygresan i det här exemplet…dina barn får inte tillräckligt med kvantitetstid om du inte ser till att spendera exakt tre timmar på flyget med dem efter semestern?

                    Det handlar inte så mycket om just exakt dessa tre timmar. Det är mer ett mönster. Självklart kan man vara ifrån sina barn, självklart får man ha barnvakt, självklart får man åka på en resa utan barn – men Blondie har barnen på halvtid redan som de är, och prioriterar ändå inte att skapa familjetid, de gånger hon faktiskt har fritid.

                    Det är väl inte tillräckligt effektivt att bara vara med sina barn…

                    Okej om det råkar bli nån busy-busy arbetsvecka någon gång som gör att det blir körigt, det köper jag, det kan de flesta råka ut för – MEN, till och med när hon avsätter tid för semester, ren ledighet, så kommer det saker som går före tid med barnen. Under semestern.

                    Det är den typen av strukturer som man ser när hon skriver om sitt liv. Det är inte bara de tre timmarna den här gången.

                      Du har rätt det har blivit ett mönster och kanske förbereder hon sig i för usa att hon ska vara borta ännu mer ifrån Sverige och barnen! Då ger man ju inte bort sina barndagar!? Det hade inte jag gjort i alla fall!

                    Jag tänker att när mina barn reser, oavsett om det är med flyg, tåg, lokaltrafik (buss/spårvagn/tunnelbana) så tycker de att det är en upplevelse i sig (trots att de reser relativt mycket) och som förälder vill jag gärna (men nej inte nödvändigtvis alltid) vara en del av deras reseupplevelse. Jag gissar vilt att Bella ser transport som just transport och inget annat och därför prioriterar hon inte den tiden med sina barn. Jag låter henne välja som hon vill, ville bara ge ett exempel på hur man kan koppla ”tid med barnen” till att sitta på ett flyg i tre timmar tillsammans.

                    Men det är ju fint att alla får göra som de vill, inklusive att ha och uttrycka olika åsikter om andras val i ett kommentarsfält på internet. ?

            Anonym vill du inte förstå eller har du inte barn själv. Som förälder vill man få ut varje minut med sina barn. Så för de flesta föräldrar hade det varit rimligast att hon själv flög med barnen till Sverige så hon fick den där extra stunden med dem och sen reste till Båstad från Sthlm dels för att det alltid känns bäst att resa själv med sina barn och dels för att få umgås med dem så mycket som möjligt. Varje minut, sekund räknas. Så ja för de flesta föräldrar (säger inte alla) så Hade den resan betytt mycket rent tidsmässigt.

              Helt oenig med dig. Just transportstrackan pa tre timmar mellan foraldrarna har ju absolut minst betydelse (om de reser i bra sallskap jag och barnen litar pa). Det ar absolut inte de tre timmarna jag hade prioriterat, nej. Ja, jag har barn.

              Ja, framförallt när man har barnen varannan vecka. Man vill verkligen få ”rå om” dom så mycket man bara kan. Bella VALDE att gå ut och festa 2 av kvällarna på sin barnvecka. Det hade hon kunnat göra veckan före eller veckan efter. Och detta är inte menat som mom shaming, det spelar ingen roll om man är man eller kvinna – har man barnen begränsad tid så ska man väl utnyttja den? Om Odd hade tagit barnen till Frankrike en vecka tror jag inte att han skulle vara ute och festa 2 av 6 dagar, och leja in barnvakt för att kompensera. Men jag kan naturligtvis inte veta. Det var bara en tanke.

                Ni är ju inte kloka 🙂 Hahaha! Vem (i h-e) är du att kommentera på nån annans schema och barnveckor? Nej, exakt- du vet inte så håll gärna dina elaka tankar för dig själv, de sager mycket om dig men inget om de du kommenterar.

                  Varför så aggressiv?

                    Inte aggressiv men en del kommentarer om mammor eller barn på den här bloggen är så absurda 🙂 Tänker att jag gör en god gärning om jag sager ifrån så inte barn som läser tror att det är okej att uttrycka sig såhär 🙂 Men inte menat vara aggressiv.

                      juste! ?

                Sjuka kommentarer, är ni på riktigt?! Hon kan väl inte välja att gå på en gala eller fest veckan före när inte galan är den veckan. Asså. Barnen åkte till Sverige flera dagar tidigare dessutom och Båstad kanske inte var planerat utan kom spontant. Är väl inge fel att barnflickan flyger med barnen om hon ändå skulle till Sverige.
                Alltså detta är så galet, detta leta fel och klaga på allt och vända allt till fel för att skamma. HUR sjukt.

                  Tycker det är betydligt sjukare att skaffa barn när man ämnar outsourca de flesta barnrelaterade uppgifterna…

                    Utveckla gärna vilka ’barnrelaterade uppgifter’ du syftar på.

              Varför skulle man ”som förälder” vilja få ut ”varje minut” av ditt barn? Jag är en skitbra morsa men har NOLL behov av att få ut varenda minut av mitt barn. Bara barnen har det bra så behöver väl inte jag vara med varje sekund. Absurd tanke.

                Det låter lite sjukt onekligen…stackars barn om det verkligen finns de som växer upp med såna mammor.

                Tror att alla ni som kommenterar i stil med det här, själva är sådana som vet med er att ni är för oengagerade som föräldrar. Så det är det dåliga samvetet som ger ”ömma tår” i frågan. Ni tar åt er och blir jätteaggressiva.

                Börja umgås med era barn istället, så ska ni se att ni inte tar åt er så mycket. 🙂

                  Men vad är detta? Jätteaggresiv? Din kommentar är ju bra mycket aggressivare än ovanstående. Att anklaga någon för att vara oengagerad förälder- det är väl fett aggressivt.
                  Noll ömma tår i detta fall, däremot en övertygelse om att jag e en grym mamma utan att behöva klistra mig på dom varje möjligt tillfälle, varje ”minut”.
                  Jag är en arbetande morsa med bra relation till alla mina självständiga barn.

                    Kommentaren var ju inte ett dugg aggressiv? Hen hade en ganska trovärdig teori om varför en del (aggressiva och osakliga…) kommentarer ser ut som de gör här.

                  Passive aggressive at it’s finest.
                  Man anklagar andra för att vara aggressiva när man i själva verket är den som är mest aggressiv och fördömande ?
                  Bevara mig från hönsmammorna som aldrig släpper sina barn ur sikte och tror att ens barn inte klarar sig utan en.

                  Man kan faktiskt vara en bra mamma på massor av vis, utan att vara den där evigt närvarande mamman.

                  Heja alla mammor som gör fantastiska jobb utan att behöva vara nära ”varenda minut”.

                    Du tror inte det finns nåt mellanting? 🙂 Handlar inte om att vara hönsmamma eller sitta fast med barnen med kardborre heller…

            Barn behöver både kvalitet och kvantitet med sina föräldrar.

              Min teori är att alla här som försvarar Blondinbella i just den här frågan (kvalitetstid kontra kvantitetstid, och går på om hur det är ”elakt” och mum shaming och man ska inte kommentera andras familjeliv, osv…) själva är sådana som har dåligt samvete över hur lite tid de prioriterar till sina barn.

              Jag tror att ni vet att det är fel hur ni har det i er familj, därför tar ni åt er och blir aggressiva här. Ömma tår, helt enkelt.

              MVH hon som vuxit upp med en mamma och pappa som VILLE umgås med sina barn, och som själv har gott samvete i frågan.

                Din teori stämmer faktiskt inte, så du vet.
                Jag älskar att umgås med mina barn. Behöver inte göra det hela tiden för det.
                Jag är en levande människa som älskar många saker. Och har jobb och andra åtaganden.
                Har noll dåligt samvete, varför skulle jag ha det? Är det den enda förklaringen du kan komma på? DET är sorgligt om inte annat.
                Min teori är att dessa mammor som tror att ens barn behöver en exakt hela tiden och att ens barn mår dåligt utan en- har tråkiga liv och hänger upp hela sin livskvalitet på barnen, vilket blir en orimlig börda för barnen. Get a Life. Dina barn kommer klara sig utan din närvaro varje minut. Klarar du den insikten? Eller blir ditt människo-värde krossat då?

                  Jag tror det ligger ngt i det där, en del kvinnor verkar inte ha ngt annat liv än sina barn. Då blir det extra provocerande att se kvinnor med barn och karriärer som äter på restaurang och semestrar i St Tropez (samtidigt som de har fina barn). Det påminner en säkert om vad man saknar i livet men i stället för att ta tag i sina liv låtsas man att barnen behöver en 24/7. Vilket de naturligtvis inte gör…

        Hon anställer ju allt möjligt för att ha mer tid med barnen. Ett tag hette det att hon flög privat för att ha mer tid med barnen.

          Och så var det fel
          ???

      Lovisa och Lisa har nog semester när Odd har barnen.
      Därför är det praktiskt att de åker hem med barnen.
      Kanske inte alla som vill ha sin semester i Bellas förhyrda hus.
      Inte ens Bella verkar trivas där i ljuvliga ”St Tropez” 🙂

        Har hon sagt det, att hon inte trivs i det hyrda huset? Eller är det helt enkelt för att hon vågar sig därifrån några dagar som du tycker du har rätt att ”anta” att hon inte trivs där?

          Ja, precis så är det 🙂

      Men man anställer ju barnflickor för att de ska passa barnen och avlasta, inte för att ge dem en ledig vecka i st tropez? En vacker tanke men anställningar brukar inte gå till på det sättet…

      Ängelholm/Båstad

      Halmstad är inte ens i närheten.

        Det där var väl ändå att ta i? Nog för att Ängelholm är närmare men att Halmstad inte skulle vara i närheten…?

        Tar 30 min att köra från Halmstad till Båstad ? det är väl i närheten ändå??

          Hm nej de flesta av oss som bor här nere räknar nog inte Halmstad som närheten av Båstad. Det är inte ens samma län.

            Fast 30 min är ju 30 min?

            Jag är ett undantag isf. Räknar absolut Halmstad som i närheten av Båstad. Brukar ta mig till Halmstad med tåget, tar det ens 30 min…?

            Att använda länsgränser som ett mått att saker inte är nära är ju absurt ?

              Ja vi som bor i Malmö har ju tex inte direkt närmre än nån annan till Köpenhamn i och med helt annat land osv.

            Det är typ fyra mil mellan Halmstad och Båstad så nog ligger de nära varandra alltid även om det ena ligger i Halland och det andra i Skåne.

            Så Stockholm som ligger i två olika landskap är inte nära varandra fast det är samma stad?

    Hon åkte väl till kärleken helt enkelt.. Kanske snart blir läge att sälja 30 miljonersvillan på Lidingö och flytta till västkusten ?

      Villan är sponrad

        Nix

          Jo

        Upprepa ditt grundlösa påstående några gånger till här inne så sitter det nog snart!

      Min gissning är att hon flyttar till västkusten inom ett år, antagligen eftersom paret vill ha ett kärleksbarn/det blir en ”hoppsan”-graviditet.

        Gissar snarare att ingen av dem vill ha fler barn och att det är en av sakerna som passar dem båda och deras livsstil/tid i livet.

          Nja jag tror att det, i hennes fall, kanske är mer gynnande att skaffa barn med honom (även om det är en hoppsan-graviditet).

            Vilken sunkig kommentar.

              Ändå sant

              Sunkig äcklig kommentar.

            Ja, min kommentar var sunkig. Men den är sann vilket gör det hela mer sunkigt.

        Men skulle hon inte flytta till NY? Detta lyxnomadliv måste kosta multum?

        Det är nog för många drinkar och döda djur i den magen, inget annat. Hon är ju inte ens intresserad av eller kapabel att ta hand om de barn hon redan har, kan inte tänka mig att hon är sugen på flera. Små barn behöver föräldrar som är närvarande, inte ”kvalitetstid”, fråga vilken barnpsykolog som helst.
        Stackars ungar, tur att de har en vettig pappa.

      Blir intressant att se om hon flyttar till Göteborg i framtiden?

        Skulle hon inte bo i NY?

    Fick utslag av Blondinbellas ansiktsprodukter, fick svaret ”Fortsätt använda produkten”. Känns som ett seriöst företag. Men det är säkert mycket, mycket, mycket bättre nu.

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnmVOO/fick-utslag-av-blondinbellas-ansiktsprodukter

      Artikeln är tre år gammal.

        Och?

        Och utslagen är fortfarande kvar.

          Hahaha

          Nej utslagen är inte kvar.
          Det är vanligt att få utslag första dagarna el veckorna med ny produkt oavsett märke, sen blir det bättre, fullkomligt normalt alltså. Löwengrip är väldigt bra produkter, men finns folk som vill klaga och skriva ner för att förstöra.

            Nej, Löwengrip är inte speciell. Ingredienserna är antingen helt vanliga eller så är de aktiva ämnena alldeles för låga för att ge effekt. Det är bland annat därför som Löwengrip inte har kunnat locka till sig externa skönhetsexperter som hyllar märket. Du får samma effekt av ACO-produkter. Helt vanliga produkter.

    *St Tropez, inte San. St =Saint.

      san = saint också fast på spanska. san francisco, san josé, san diego……

        Fast St Tropez ligger i Frankrike: franska

        Fast nu är det ju ett franskt ortsnamn…

        Ska börja kalla göteborg för götestrong hold med den logiken

    Tänk om folk kunde förstå att deras kommentarer och engagemang i Isabella leder henne till framgång? Om alla slutade läsa, kommentera och bry sig…vad skulle hon ha då?

    Ligger inte högst upp på listan av konstigheter hon har hittat på, men om hon fortfarande hyr/betalar för huset i Frankrike medan hon är i Sverige och semestrar på annan ort så är det klart att det är lite skumt. Tror de flesta hade utnyttjat den tid man har i sitt semesterboende till fullo, eller valt en kortare period att hyra än 5 veckor.

      Jag funderar på om det är så att hon är tvungen att lämna huset pga att andra hyr det dessa dagar?

        Tänker detsamma…

          Kan det kanske vara så enkelt att hon fick ändrade planer? Även om jag gärna hade bott där i 5 veckor så har hon ju uppenbarligen råd att inte behöva vara där hela tiden som hon har hyrt huset.

      När hon hyrde huset för 5 veckor hade hon inte träffat Erik.

    Blir äcklad av denna själviska miljöbov, må karma bita henne i röven!

      Flygskam är så 2018

        Nej. Flygskam där alltid aktuellt

          Nix

        Men gud…

      Blir också arg på alla som åker till Båstad. Vidrigt. Detta måste få ett slut!

        Det är vattenransonering i Båstad.
        Hoppas alla som åker till Båstad bara får duscha varannan dag 🙂

          Haha

        Ja NUU med en gång bara!!

    Det blev för trångt. Båstad behövde henne och på måndag ska hon göra en #takeover i britiska parlimentet för att diskutera entreprenörskap.

    Sveriges mäktigaste kvinna har blivit sveriges viktigaste pajas. Hennes tid har passerat för länge sen. Oavsett vad hon gör kommer hon att misslyckas, det har vi sett bevis på gång på gång. Jag kan inte ta henne på allvar, vilket är i för sig det jag sa om Boris. ?

    Generellt tycker jag att det är intressant hur alltfler av läsarna här verkar ha tröttnat på influencers och deras varumärke. Det ÄR skillnad på kritik och hat, en viktig skillnad! Att det inte finns så många skillnader längre mellan influences, att mycket har blivit överexponerat och att gränsen för integritet flyttas hela tiden.

    Vad händer då?

      De extrema, som Kardashians, kommer att överleva. De antar då mer formen av freakshow. De lite mer standardartade influensers kommer att få det tufft. Man kanske kan nischa sig lite som ”Underbara Clara” eller någon annan som har mer ett tema eller liv som är kul att följa. Frågan är vart Bellsan är på väg…

    1) Det stavas Saint Tropez
    2) Huset på Lidingö är också sponsrat

      På vad sätt är huset på Lidingö ”sponsrat”?
      Menar du hela huset?

        Byggföretaget lånar ut huset i två år mot exponering

          Hur har Bella lyckats få egen lagfart då?
          Kan inte vara lätt att få lagfart på ett hus man inte äger.

          Är detta sant eller bara rena spekulationer från din sida?

            Det är ju påhitt såklart 🙂 köpeskillingen på 27 milj eller nåt är registrerad hos lantmäteriet. Men det var en väldigt rolig ide det där med att byggföretag (huset är inte ens nybyggt utan en annan familj bodde där tidigare… ) lånar ut villor på lidingo mot exponering 🙂

              Ja, det låter som fake news.
              Däremot har Bella gjort samarbeten angående inredningen och möblerna i huset.
              Så på så sätt är huset delvis sponsrat.
              Kanske får vi se pool och poolhus snart. Vore ju praktiskt om det blev innan snön lägger sig 🙂

          Hahaha! Den var jätterolig 🙂

          Men huset låg ju ute till försäljning och vi har ju sett ett slutpris på huset – var det bara hitte-på då menar du?

          Men hur vet du det? Var finns bevisen?? Om det är sant (vilket jag sååå hoppas!) så måste hon väl markera som reklam?

            Men tänk efter nu människor 🙂 KAN det här vara sant? HUR har hon då fått lagfart? (Nej det kan inte vara sant..)

              Dessutom har mäklaren begått ett brott som lagt in bud på huset och sen slutsumma. Tror inte det va.

          troll much?

            Megasuperdupertrollet var framme igen 🙂

    Var det här ett inlägg om att Bella åkte till Båstad? På riktigt? Det är nivå på den här bloggen idag…

      Bellas oväntade resa till Båstad är väl det viktigaste som händer i sommarstiltjens Sverige vid sidan av rättegången mot ASAP Rocky och hans polare 🙂

        Haha 🙂

      Hade det inte kommit ett inlägg om det så vet du att folk hade skrivit om det i kommentarsfältet till andra inlägg istället. Nu är det ju ”out of the way” och Camilla får ju bra respons i form av mycket engagemang när det gäller inlägg om IL så det är väl inte så förvånande att det då dyker upp en del sådana även om ämnet kanske inte är så världsomvälvande.

    Det enda jag tycker är märkligt med Bellas brådstörtade Båstadsbesök är frånvaron av förklaringar.
    Jag begriper att hon inte kan/vill vara tydlig med omständigheterna men det hela blir ganska konstigt för alla läsare som inte känner till att hon nu har en ny kärlek och att denna ”kärlekscirkus” ofta har tältet rest på andra ställen än där Bella normalt har sina bopålar dvs på Lidingö och i Ste Maxime.

      Tror hon känner att det verkar lite extra flashigt att fara runt lite som hon känner för, helt utan anledning/förklaring så är inte alls förvånad över att hon inte anger någon anledning.

      Hon behöver ju inte förklara, hennes privatsak.

      Kräver det verkligen en förklaring att spendera en helg i Båstad…? Det är väl rätt vanligt om sommaren.

        Jag kan inte minnas en enda gång jag har åkt till Båstad utan att förklara mig. Vanlig hyfs!

          Haha, ja verkligen. ”Båstad i juli?!” Folk fattar ingenting, man får ge det lite tid.

        Inte om man kan vara i Troppan

      Men på riktigt anser du att hon har skyldighet att förklara varför hon åker någonstans?
      Och ”brådstörtat”.? Vad vet du/vi om det? Det kanske planerades för länge sen?

    Först är hon jättehemlig och berättar att hon ska FLYGA någonstans på semester från semestern. Sen BAAM BAAM så visar det sig att det är till Båstad ? Typisk Bella strategi för att skapa nya rubriker i kvällspressen. Klart man vaskar bort sista veckan man hyrt i ett lyxhus när man tänker bli världens mäktigaste kvinna. Hon fixar inte att vara utan teamet där och alla ”vännerna” har ett eget liv samt har tröttnat på att vara marionetter som ska finnas tillgängliga på Bellas villkor. Inte ens ES dansar efter hennes pipa utan tycker att hon kan pallra sig till Sverige om hon vill ha något…..

      Och flygsugen som hon är…

      Inser du inte själv hur verklighetsfrånvänt och sjukt ditt resonemang låter? Välkommen tillbaka till verkligheten vill jag säga, och be dig släppa Bella ett tag.

    Infantiliseringen av samhället blir tydlig när medierna domineras av de två extremerna Bella och Greta Thunberg.

      Domineras medierna av Isabella verkligen? Tycker det skrivs om många andra mer och samma med tv-sammanhang…

      Ja de nämns ofta i media, och de har en sak gemensamt. De lyckas väcka känslor hos människor längst med hela känslospektret från djupaste avsky till beundran som tar sig närmast religiösa former. De har dock helt olika drivkrafter, syfte och mål med vad de gör.
      Deras genomslagskraft skiljer sig. Greta vars miljöbudskap är mer relevant för fler, än Isabellas ”success story” från koja till slott. Men de spelar på samma tema, folks känslor.
      Sedan är det skillnad på media och media. Vill man ha faktagranskade reportage, balanserade och relevanta analyser och välskrivna artiklar så bör man undvika tabloidmedia.

      Du kanske ska läsa något annat än kvällstidningarna?

    ??

    IL skrev att hon skulle checka ut ett par dagar men kunde inte låta bli att göra ett inlägg och avslöja var hon och ES är. Hon hoppas säkert på nya ”paparazzibilder”.

      Ser fram emot dem! Blir det sneakers som brukligt?

        Kanske ett par seglarskor ??⛵️

          Jaa! ?

        Och nu är det samma tjat om klädsel och skor igen. Är det roligt? Bryr sig någon om att någon har sneakers på fötterna. Nej.

          Svara för dig själv

          Folk här bryr sig till och med om att hennes barn hade crocs på sig en gång.

          Men de var ju såå fula!

    Bella är inte kvar i Båstad, i går (1/8) skrev hon ”idag åker vi vidare och lämnar Båstad”.

    Förstår inte hur det kan anses märkligt att folk är på olika ställen på semestern? Det är inte många i min bekantskapskrets som inte har varit på Gotland i sommar, sen en sväng på västkusten, kanske en vecka vid Gardasjön, sen en Köpenhamnsweekend etc etc. Men det kanske är ett märkligt gäng hela bunten, vad vet jag.

      Hyr dina vänner ett lyxboende på ett av dessa ställen som de sedan låter stå tomt medan de reser runt?

        Beror väl på hur länge man hyr. Hyr man nåt i en månad är det ju inte superkonstigt att åka nån annanstans en helg?

          Var en av utflykterna en tre timmars flygresa till ett annat land?

            Knappast skillnad på att åka bil tre timmar eller flyga lika länge ur aspekten att man lämnar sitt boende för en utflykt

              Vi hyrde hus i Kroatien förra året i tre veckor för att slippa konka på alla väskor när vi ville resa runt. 10 dagar av dessa 3 veckor spenderade vi någon annanstans. På de kroatiska öarna 1-2 nätter var, 3 dagar i Italien etc. Det finns faktiskt en del som reser så.

                Vad kul för er

                Låter väldigt oekonomiskt.

      Jag säger detsamma, hur kan det här vara något häpnadsväckande?! vi själva hyrde ett stort hus i Thailand förra året och utgick från det och gjorde några övernattningar på andra ställen. Vi kommer absolut göra om det för det passade vår familj jättebra

        What? Ni måste sitta inne i huset exakt hela semestern 🙂 valuta för pengarna liksom. Annars kan ni bo på vandrarhem.

        Men ni åkte väl inte hem och semestrade några dagar i en annan stad i Sverige? Mer logiskt om hon besökte en annan ort i samma land, dvs Frankrike? Det var ju det ni gjorde.

          What? Vad exakt blir skillnaden?

          10.28 Jag tror att ditt och många andras hat till IL gör er både blinda och döva.
          Mina grannar hyr ett hus i Spanien maj-juni. Dom kom hem 2 ggr under den tiden. Ett bröllop och en jämn födelsedag.
          Att Isabellas hus är dyrt har ju inte med saken att göra. Uppenbart har hon ju råd, så vad är problemet?

            Det har blivit till en riktigt sjuklig fixering av Bella för personen ovan.

          Jaha, det är alltså landsgränsen som är ett problem, otur då att vi tog oss över till Burma ? vi har även funderat på att göra samma sak men att ta oss ner till Malaysia nästa gång vi åker dit, men det blir nog en tripp på 5 dagar medans vi behåller huset

            Ap ap ap, inga andra länder än de ni hyr hus i.

    Oj då, Breakit borde anlita dig som expert.

    Varför envisas hon att klä sig som en tant? Hon med sitt teeeaaam av stylister borde väl kunna klä sig lite roligare på sommaren? St Tropez speciellt är ju känt för sitt ’bohemic chic’ mode med härliga mönstrade klänningar, färglada sandaler etc.
    Har hon ngn bild i huvudet hur ’världens mäktigaste kvinna’ borde se ut? Tycker bara det ser väldigt märkligt och tråkigt ut, men smaken är som bekant delad så trivs hon i allt detta beiga så…

      Vilken otroligt töntig kommentar.

      Hon har alltid klätt sig tantigt för sin ålder (utom när hon var fjortis typ)

      Hade svårt att förstå din poäng. Förutom att du tycker att bohemic chic är rolig och snygg klädsel. Sen förstår du att alla inte har samma smak som du men du tycker ändå det är lite konstigt att inte alla har det? Fattade jag rätt?

        Tror hon tänkte att lite fantasi på semestern kan väl inte skada! ????

      Tycker hon har jättesnygg stil på bilden 🙂

        Håller med dig, jättefin klänning

    Det är en hund begravt i detta. Huset hon hyr i Frankrike kanske hyrs till andra betalande gäster i dessa dagar.. Vi kommer att få en förklaring till detta

      Tror du verkligen det?

    Hennes miljadärsgubbe kallar på Bella! Och vips är hon på flyget

      Och det vet såklart du?

        Inte du vad det verkar

    Han är rik som ett troll och de väljer semester i Båstad? Wtf! Dålig fantasi eller trist personlighet, eller värre både och! ?

      Jag tror att han kunde bli miljardär på grund av sitt trist personlighet. Om han ville spendera sina pengar som blondinbella hade han aldrig blivit någon miljarder.

        Antagligen ?
        Trist ändå att ha alla möjligheter men tråkig persona

          Väldigt ”Solsidan” i mina ögon. Sådär så man bara skakar på huvudet och tänker, herregud, lever verkligen vissa människor såhär ytligt och tråkigt. 🙂 Då är ju Blondinbellas tankar om att flytta till NYC mer intressanta. Än Båstad liksom.

      Ganska många rikingar, miljardärer – och t.o.m sveriges rikaste person (Melker Schörling) har sommarboende i, eller i närheten av Båstad (torekov) Så helt märkligt är det väl inte. Alla drömmer inte om rivieran.

    Kunde hon inte kombinerat sin resa hem till Sverige med sina små barn? Kanske tryggt för barn att resa med sin mamma ändå istället för en random barnflicka?
    Men det är nog inget ego-Bella ens tänker på

      Vuxet av dig och dra in hennes barn!

        Vuxet av dig att skamma själv. ?

      Jag reste själv med random flygvärdinna när jag var barn. Jag tror att hennes barn i alla fall känner barnflickan. Och de kanske inte är rädda för att flyga utan tycker att det är roligt.

        Källor på det!

          På vad?

            Att barnen inte är flygrädda

              Jag sa att de _kanske_ inte är det. Jag påstod inte att de inte var det. Vill du ha källa på att de kanske eventuellt inte är rädda utan kanske tycker att det är roligt att flyga?

                Lägg ner nu

            Vet inte men kanske scanna boardingkorten från nån av dina flygresor som barn och skicka till Camilla? Har folk helt missat att alla flygbolag har procedurer för barn som reser ensamma (som du säger, random flygvärdinna leder en och man får lite kritor). De flesta barn klarar av det alldeles utmärkt…

      Det är ju ingen random barnflicka, hon lever och bor ju tillsammans med familjen.
      Det är många barn som reser ensam med bara flygpersonal då dom har föräldrar i olika städer. Man måste inte hålla mamma i handen för att känna sig trygg.

        Jo när man är 3 år, allt annat är bullshit!

          Vem är 3 år? S och G är ju inte 3 år nå mer.

          Lägg ner. Det finns många barn som är trygga utan sin mamma även om dom är både 1 eller 2 år.
          Jag känner att många mammor ö n s k a r att barnen bara kände sig trygga och glada med mamma. Men jag kan tala om att så är det inte. Ju fler människor barnen har runt omkring sig som älskar dom ju tryggare blir dom med andra människor.

    Åh, Båstad❤?

    Men gud låt henne göra som hon vill på sin semester och med sina pengar. Sen kan man ju bli provocerad av allt flygande.

      Ja och eftersom alla får betala priset för allt flygande
      Miljöförstöringen är inga fakenews

        Ska vi gissa att de flesta här inne också flyger?

          I samma omfattning?

            Nej men onödiga resor ändå.

          Jag har dragit ner enormt, så då retar det mig mycket att någon som är förebild för många (obegripligt) gör tvärtom och ökar flygandet enormt. Helt onödigt resande! Dessutom en med barn som hon borde tänka lite mer på!

    Förlåt jag följer inte Bella och har inte varit inne här på länge. Har Bella bekräftat att hon och Erik är ett par?

        Ehh ,Du är sååååå äcklig!

          Tål du inte den krassa verkligheten?
          Allt är inte lullull och rosa, tyvärr!

    Denna kvinna ger mig rysningar längs hela ryggraden. Hon gör inget utan att vinna på det själv, en riktig golddigger. Usch usch usch….

      Sluta spekulera massa skit så slipper du må så illa.

      Hjälp, hur mår du? Funderat på att gå och prata med någon?

      Dejta

        Dags att lämna BB för idag. När kommentarsfältet förstörs av riktigt bittra människor med personliga problem är det inte roligt längre. Hoppas du mår bättre snart.

    Kan inte tänka mig ngt mer trist än att semestra i Båstad… alla dessa sommarorter som ska dra till sig kändisar och rika flyr jag. Åker hellre till en stuga på landet o njuter av lugnet.

    Kan ju förstå att hon tröttnat på Sainte Maxime, men att åka till urtrista Skansen i Båstad när man har hela franska rivieran på en armlängds avstånd övergår mitt förstånd.

      Det passar väl hennes trista gubbe! ?

      pengar uppmärksamhet och fotografer, det är väl bara det detta handlar om!
      Resten är människor och andra svepskäl i denna vackra värld..

    Läste svar på frågor till Isabella och Kerstin Hessius som också blev Näringslivets mäktigaste kvinna.
    Vilka olika svar ? Isabella säger att det viktigaste är att hennes anställda kan ha ett liv vid sidan av arbetet ? va är det för svar?

    ”Ni är båda chefer. Vad är ett gott ledarskap?”

    Kerstin Hessius: ”Efter alla år jag har jobbat har jag kommit fram till att det viktigaste av allt är att bygga förutsättningar för trygga chefer. Det handlar om att tala om vad som gäller genom ett transparent ledarskap med tydliga beslutsvägar. Informella organisationer är det värsta som finns, du måste kunna förstå hur beslut fattas. Annars fokuserar folk på helt fel frågor, bortom affären. I stället börjar du koncentrera dig på hur du ska ta dig fram och vem du måste bli kompis med, det är det värsta chefskap som finns. Min viktigaste uppgift är att bygga trygga ledare. Trygg utan att bli bekväm. Trygga medarbetare blir dessutom sällan utbrända.”

    Isabella Löwengrip: ”Frågan om ledarskap är otroligt bred. Och svaret ändras hela tiden beroende på vilken fas företaget befinner sig i. För mig handlar det just nu om att se till att alla våra anställda kan ha ett liv vid sidan av arbetet. Det föds många barn hos oss just nu, det är alltid en barnvagn i hallen när jag kommer in till kontoret vilket är väldigt roligt!”

    Bella vill bara provocera och få trafik till sin avsomnade blogg med ännu ett inlägg om när hon reser
    Så genomskinligt och tröttsamt!

      Samtidigt går folk bananas…

    Fattar inte varför man kan bli så provocerad av att andra människor funkar olika och vill att det ska hända saker ??

    Vår eviga hjältinna håller på att rädda världen och bara ger och ger hela tiden som en ny vacker naturlag. Men vanliga människor förstår sig inte på den vackra vermänniskan. De är bara avundsjuka och skumma individer som inte unnar andra gott.

    De som kritiserar isabvella har en konstig kvinnosyn och är övergeneraliserande hela tiden! Osakliga svin

    Skaffa en digital hejjarklack du också och ös skit på allt som inte passar just dig utan minsta hänsyn, länge leve ISABELLA

      HA HA HA!!
      precis lika oresonlig som en äkta digital hejjarklack

        Står allt verkligen rätt till med dig ”reparations/anonym”? Det verkar inte så.

    Kan hon inte bara få göra hur hon vill utan att alla skall ha åsikter om det!
    //Berith

      Är du verkligen rätt person att klanka ner på åsikter när du spammar överallt?!

      vilken infuencer kan vara utan ett känslomässigt engagemang och därmed åsikter?
      0ch vad kallas i så fall en sådan influencah+

      -förljugenhetens enhetssminkande?

        Va?!
        Ta en rast i kommentarsskrivandet nu! Och stäng bib-kranen.

      Berith det är klart att hon får göra som hon vill men åsikter är precis det hon vill ha. Hon lever på att folk beundrar och beklagar sig över allt hon gör. Tänk om alla över en natt slutade reagera på hennes inlägg? Hur skulle det då gå för IL?

      Berith vore trevligt om du någon endaste gång kunde ha en egen åsikt. Inte nyttigt att hålla med allt och alla. Det betyder inte att man mobbar för att man har en egen åsikt.

      Din instagram är så tråkig berit jobba lite på den vet jag. ???

        Varför kommenterar du så elakt jämnt anonym? Vad får du ut av det?

    Kavaj/kofta över axlarna…. stör mig något så enormt på denna stil.

      Ja, så löjligt det ser ut sen!
      Ser ut som man leker viktig på kontoret men ändå stilmedveten. Urk!

    Hur kan du tilllåta vissa kommentarer i detta inlägg?

    Brukar inte vara sprakpolis men det heter SAINT Tropez, inte San Tropez

    Alltså Isabellas senaste samarbete med någon beautybox som skulle vara ”Pride”. Tycker det är hyckleri att slänga i några krämer och en ögonskugga i olika röda nyanser, en folder och kalla det för ”Pride edition”. Snacka om att rida på någon annans våg.

      Goodiebox. Likt Glossybox m fl.
      Se så nöjd och lycklig Carolina Gynning blev över sin Goodiebox i juni 🙂
      https://www.gynning.net/2019/06/28/goodiebox/

      Och Cliniques produkter var exempel på de små förpackningar man får som gåva när man köper två eller flera av deras produkter. Gratisprover som man i det här fallet får betala för i stället.

        Fan vad uselt

        Ja, jämförpriset mot ordinarie förpackningar och storlekar är konstlat högt.
        Som sagt, 5 ml och 7 ml prover ska delas ut gratis och får inte säljas.

    Hej, undrar om ni har missat det här från ”Hajen”, där han förklarar vad som egentligen händer där med Isabellas hus och hans pengar: riploov
    Sagan om punggreppet. En nutida Romeo och Julia. – Flicka och pojke blir kära. Båda ambitiösa, unga och har förkärlek för det pekuniära. Pojke lånar pengar för att få mer pengar. Allt går bra. Flicka köper stort hus men saknar täckning. Pojke lånar ut lånade pengar till flicka. Pojkes långivare vill ha tillbaka pengar. Flicka säger nej. Pojke insisterar. Flicka har skit på pojke och kopplar punggrepp. Flicka lever vidare i sin egocentriska prinsessvärld. Pojke är historia.

      Det betyder alltså att ”Hajens” (griploov insta) pengar gick bland annat till Isabellas hus.
      I våras var alltså Isabella nära att förlora huset.
      Då uppstod det ”akut säkerhetssituation”.

      Kika in på griploov insta för del 2 och han kommentar alla hennes inlägg.

        Här är nog del 2:griploov
        Punggreppet del2. Efterspelet – hur gick det då för flickan och pojken. Flickan fick be banken snällt och inteckna lite aktier i bolag med ännu mer uppblåsta siffror. Pojke fick tillräckligt så att ingen blev sur plus en rejäl munkavle. Klockan stannar kvar hos flicka.

        Ännu mer interessant läsning om stiftelsen där med. Nu börjar man förstå lite gran hur bygger man en ”Image” och vad som är verkligen ”Verklighet”.

          Du får nog läsa på om hur en konkurs går till…

          haha! det där kontot är det roligaste jag läst. skrattade högt. men hur vet du att det är han??

            Det finns inte många personer som skulle haft samma motiv som han. Han driver på väldigt specific sett och fokusera mycket på just det som händer i våras. Vanligtvis är folk bara förbannad över flygande eller tiden med barn etc. Det här är något helt annat. Dessutom hade han aldrig berättar sin sida av historien 😉

          Snälla Bela.. det där ska du inte tro på, det som skrivs där är parodi, påhitt och spekulationer och det är INTE Hajen. Klockan stannade för övrigt INTE hos flickan och det borde ju H veta. Hon lämnade den till konkursboet och hon köpte en ny klocka av annat märke och inte fullt lika dyr.

          Det är synd att de smutskastar så och skapar rykten, syftet med instakontot är att driva med och förstöra för Isabella.

          En stiftelse är inget som hon tjänar något ekonomiskt på själv, det ger alltså inte henne någon ekonomisk vinning. En stiftelses pengar går till välgörenhet, det är till för att hjälpa. Isabella tjänar alltså inga pengar på det.

            Stiftelseformen är inte automatiskt kopplad till välgörenhet. Vem som vinner på att ha sin verksamhet i stiftelseform är helt beroende av hur stadgarna är skrivna. Formerna för en stiftelse är dock väldigt rigida i jämförelse med ett aktiebolag eller annan företagsform. Det är oerhört strikt hur och vad man får göra. Det finns inget som hindrar att hon skriver in att verksamheten går ut på att främja unga kvinnors företagande, men det betyder inte att de ska få några pengar. Jag tror att hon tänker sig att åka runt och hålla sina ”speeches” och att det hon får in på den verksamheten ska betala för hennes liv i New York och i Stockholm. jag tror dock inte att det konceptet håller i längden. Hennes budskap är tunt och ytligt, helt utan substans. Folk tröttnar på att lyssna på glada, peppande väggord i långa loppet.

              Inte om man startar stiftelsen i USA, där är reglerna inte alls lika rigida.

            Såg klockan på försäljning på Kaplans några veckor efter allt briserade.

              Läs på om hur återvinning i konkurser går till.

          Definitivt ” Hajen,”.
          Titta det här publicerar han idag:
          griploov
          Punggreppet del 3 – pojke placerade pengar på börsen åt andra. Detta är egentligen tillståndpliktig verksamhet men den sket han i, han var ju så ung och det gick så bra. Även flicka lät honom leka med lite av hennes samarbetsbesparingar. Flicka rekommenderade även pojke för andra hon känner. Det var dessa som surnade till när börsen under hösten 2018 gick ner i källaren samtidigt som flicka stod med två hus och ingen kontantinsats. Då kom pojke och hjälpte till med andras pengar. Inte trodde han att börsen skulle fortsätta ner. Det har ju aldrig hänt! Pojke hade glömt att han bara var en liten rookie utan erfarenhet och skulle han bara läst lite finanshistoria och regelverk så skulle han aldrig hamnat i flickans punggrepp. Flicka hade mer på honom så terrorbalansen blev skev. Vilken annan person låter sig annars dras i smutsen på detta sätt? Inte ens Trump.

        Fast detta är ju uppenbart falskt. Hade det varit sant hade konkursboet haft en fordran mot IL (enligt lag). Om du läser handlingarna från TR ser du att det inte kan stämma, där framgår b.l.a vilka (kreditgivare och) låntagare är.

          Det var en personlig konkurs och pojken hade inga fordringar. Han var bara dumsnäll! När skiten brast fick han väl hänvisa till flickan!
          https://www.instagram.com/p/B0qPD0Xgbxn/?igshid=16fd3mvm3xel8

            Jag antar att du skojar (?) men att det handlar om en personlig konkurs har ju ingen betydelse vg fordringar till konkursboet.

          Men om hon betalade tillbaka genom att ta ett lån så kom hon inte med i konkursboet. Kan ju förklara varför det tog så lång tid innan lagfarten blev registrerad.

          Det var en personlig konkurs och pojken hade inga fordringar. Pojke hänvisar sina fordringsägare till flickan. Dessa misstolkar pojke. Fanns inga papper bara ett punggrepp!
          https://www.instagram.com/p/B0qPD0Xgbxn/?igshid=16fd3mvm3xel8

            Men om nu han gett eller lånat ut pengar till henne så är det ju han som gjort fel och inte hon. Det är ju han som gjort fel då som låtsats att pengar var hans egna och lånat ut andras pengar, om nu det gjorts, om det nu var så vilket jag betvivlar. Det är ju isåfall inte hon som gjort något fel då iaf. Han sa ju dessutom i tidningar att hon inte visste om att han hade förlorat alla dessa pengar, andras pengar, hon kände inte till något om det sa han ju. Så det är ju hur som helst han och bara han som gjort fel isåfall.

            Hur vet man att Hajen verkligen ”spelade bort” dessa nära 35 miljoner?
            Har han kunnat visa hur det gick till? Alla verkar bara acceptera att pengarna spekulerats bort.
            Verkar underligt att fordringsägarna bara accepterar detta. Finns ju en enskild fordran på över 18 miljoner!
            Vad hindrar att dessa pengar han lånade helt eller delvis finns kvar i någon form någonstans?
            Han kan väl mycket väl ha överfört pengar – kanske som bitcoin – och parkerat dem anonymt.

            Läs på om återvinning vid konkurser.

    Bella har börjat följa Ida Selin på Instagram. Bör väl vara Eriks dotter?
    Så då har hon även träffat hans barn..

      Hästtjej + bonusmamma som hatar djur = Ljuvlig combo

      Ida följer inte henne tillbaka.

    Snälla rara! Griploov är ren parodi vem som än skriver. Ni kan inte ta det på allvar. Däremot är det en rolig och träffande drift med det löwengripska livet och levernet.

      Tyvärr Baby Griplööv är the real thing!

      https://www.instagram.com/p/B0qPD0Xgbxn/?igshid=16fd3mvm3xel8

    WT.

    @Camilla Varför skriver du att hon är i Saint Tropez när hennes hus ligger i Saint Maxime?

    Isabella får människor att slappna av tack vare sin skönhet. När de slappnar av så konsumerar de mindre syre och ger därför ifrån sig mindre koldioxid. Därför är Isabellas resor av godo för hela miljön inte bara klimatmässigt utan även psykosocial för alla som engagerar sig.

    Isabella frälser världen med sin goda skönhet och goda lukt och alla kritiker är bara avundsjuka

      Du är sjuk. På papper.

    Fixar hon själv håret och sminkningen i Bålsta?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.