Bonnier vill verkligen inte(!) att jag ska få tag på Isabella Löwengrips statistik

När Isabella Löwengrip sparkades från United Influencers och flyttade bloggen till Tailsweep så garanterade Daniel Troyse – Head of Influencer på portalen att de skulle vara helt öppna med hennes alla siffror eftersom transparens är extremt viktigt för dem.
Här kommer ett utdrag ur den mailkorrespondens som ägt rum mellan mig och Bonniers ”Head of Influencer”. I några fall har jag struntat i att ta med mitt ursprungliga, första mail då man ändå förstår utifrån Daniels svar vad jag frågat om.
Svaren från Troyse tar längre och längre tid att få och slutligen, efter mitt mail den 14 november, slutade han svara helt .

Kika igenom konversationerna mellan mig och Daniel Troyse som är ”Head of Influencer” på Tailsweep, som i sin tur ägs av Bonnier Media.  Efter dessa mail kommer det en avslutande slutkläm som i alla fall JAG fann högst intressant när den damp ned i inkorgen.


Eftersom Daniel Troyse som ”Head of Influencer” lagt locket på i frågor som rör Isabella Löwengrips statistik så testade jag att vända mig till en annan person på Bonnier, och då jäklar tog det hus i helvete.
Följande mail skickades ut till mängder av chefer på Bonnier – alltså ett mail där det klart och tydligt står att man absolut inte får lämna ut någon som helst statistik till mig. (Eftersom jag enbart frågat efter Isabellas så är det inte raketforskning att räkna ut vilken influencer jag frågat om.

Enligt det här mailet så ska alla sådana frågor gå via….gissa?……DANIEL TROYSE PÅ TAILSWEEP! SÅ KLART!
Människan som inte längre svarar på mail om de innehåller frågor om Isabellas statistik.
BAAAM!! – Och så är vi tillbaka från början, med ingenting annat i ryggsäcken än aningens mindre respekt för Bonnier och dess obefintliga transparens.
Läs själva.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *