Delete, delete, delete

++

Någonting känns annorlunda men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad…

373 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Undra om det var det beslutet som hon gick in på damernas och grät över?

      Var det inte efter kommentarerna på inlägget om samarbete med Lunar som hon också deletade i rask takt? Eller har hon deletat (konkursanmält) något bolag? Finns mycket hon borde göra om och göra rätt.

        Och Löwengrip säljer ”bättre än någonsin”, känns som om Isabella rider på den här tycka synd om-vågen där folk sympatihandlar…

          Det står kvar i bion på bloggen

            Vilket?

          Jag tror att det är en lögn precis som 1.5m readers är en lögn.

            Ja hur många gånger har vi inte fått höra att hennes företag säljer topp och håller på att ta över världen? Detta är bara ännu en lögn.

              Einstein e en Tysk bluff också.. Allting e relativt..!

                Relativt ???

          Vi ska inte börja tro på hennes nya lögner bara för att hon raderar spåren av sin största gamla lögn (lögnen om 1.5 miljoner läsare). Visar hon inte statistik på försäljningen är det bara en lögn, precis som det mesta i hennes liv.

            Svenska: 1,5 miljoner läsare. Engelska: 1.5 million readers.
            Svenska: 1.500.000 Engelska: 1,500,000

              När någon till och med letar efter punkter att anmärka på, då skrattar jag! Haha.

              Tack för informationen 🙂 Jag talar åtta språk. Hur många språk talar du?

              /08:04.

                Du förtjänar verkligen en guldstjärna!

                  Nja, Språkpolisen förtjänar en stärna och det gör även lilla du ?

                  Nja, Språkpolisen förtjänar en guldstjärna och det gör även lilla du ?

                Hur har du lärt dig så många? ? Lärt på egen hand eller bott i många länder?

                  Jag har rötter från delar av världen där folk lär sig flera språk från barnsben 🙂 Har sydasiatisk och arabisk påbrå och är född+uppvuxen i Sverige så det blir många språk till slut. Min mamma och syrra kan däremot fler språk för att de är intresserade av att lära sig nya språk – jag har inte lärt mig något nytt språk på 20 år.

                    Jag själv talar engelska och svenska.
                    Jag har släkt i Norge men förstår ingen norska. Knappt danska.
                    Jag är nog dålig på språk ja. 🙂
                    Men jag är bra på att laga mat. Alltid något. 🙂

              Bra att språkpolisen kunde komma och ordna till texten. Annars skulle jag absolut inte förstå ett ord av något alls!!…..

                Nä alltså jag var helt förvirrad.

                Fast då är jag säkert en av få som gillar dessa språkpoliser (när de håller en god ton). Jag älskar att man får en liten undervisning mitt i allt skvaller haha

              I svenskan används mellanslag som skiljetecken mellan tusental: 1 500 000 läsare.

              Om vi nu ska hålla på och leka korrekta på andras bekostnad …

              Svenska: 1 500 000* (vi använder mellanrum, inte punkter, i stora tal)

              I Sverige använder man inte punkter som tusentalsavdelare.

              ✊, kämpa!
              Det är inte innehållet som är viktigt. Utan hur man skriver och hur man framför innehållet,(content)!

                Det kommer från rätt person…..

                  Det är inte Elaine som skrivit den kommentaren.

                    Hej. Bra jobbat.
                    Alltid litat på allt du sagt om Bella.
                    Visste att sanningen skulle komma fram. Nu är den här.
                    Och nu känns det faktiskt lite enklare att andas.
                    Ogillar när bloggare lurar folk. 🙂

                      Tack! <3

          Säljer sitt hus,företag, kläder o bilar????

          Gör de knappast, deras två finns på MTR express och säljs ut på typ alla apotek ?

      Tror beslutet handlar om personaluppsägningar!

      En fars som bara fortsätter & fortsätter…

        Kollade precis på det här klippet:

        https://youtu.be/huO47zcnRDU

        Så snabbt det har gått… Inte ens ett år sedan klippet.

      Det står fortfarande kvar på om oss dvs att hon har 1.5 miljoner besökare antar att hon debiterar därefter

      Som pionjär byggde hon upp det som idag är nordens största plattform med 1,5 miljoner följare världen över. Isabellas blogg kan idag läsas på fyra språk.

      Idag har hon 50 anställda och en total omsättning på 100 miljoner kronor inom de olika bolag hon är verksam i.

    Hon har ju ändå sin miljardär som sponsra henne.
    Man kan säga mycket om Isabella, men hon är en survivor.
    Hon har helt enkelt gjort en Cissi Wallin.

    OT: Tack vare kvinnor så är nu SD större än S bland LO-medlemmar.

      Vaddå tack vare? Inga män då eller ?

        Nä serru, negativa saker kan bara bero på kvinnor och positiva saker är männen förtjänst.

        Eller så har personen otur när den tänker…?

          Jag tror att personen syftar på att det på senare tid är en större andel kvinnor som gått över till SD jämfört med tidigare då merparten var män.
          Det är ingen anklagelse mot kvinnor som grupp.
          Försök att inte leta efter saker att kränkas över precis hela tiden.

            Sent ska syndaren vakna.

              Sent ska syndarna vakna i Göteborg.

            ”Tack vare kvinnor” är ju just en anklagelse.

              Kämpa…

              Om vi ska vara petnoga är ”på grund av kvinnor” en anklagelse, inte ”tack vare”.

            Hur kan man ens lyckas dra in SD i allt detta kring Blondinbella?
            Hur fan gör man en sådan sväng ens?

              Går om man vill. För övrigt anser jag att Trump är dum.

          De svenska patriarkala strukturerna förstör Sverige.

          Tolkar ”tack vare” som att Mark anser det är positivt med växande SD-stöd inom LO.

        Tack vare Annie Lööf och Vänstern kommer vi öka invandringen från Mellanöstern! Min hjärtefråga ♥️✊

          Jaaa underbart, mer män från Mellanöstern tack, det är bara bra för det feministiska, jämställda samhälle vi krigat o fortsätter att kriga för. ❤️

            SD är ju inte så bra för vårt jämställda samhälle heller visserligen?

              Tycka illa om invandringspolitiken är inte, eller bör iaf inte vara = SD-sympatisör

      Så bara för att man känner eller är ihop med någon med mycket pengar så får man ta del av sagda pengar?

        Inte för att man känner någon. Men lever du som sambo eller gift så delar man väl på ekonomin? Även om man bara är ihop men särbos i vissa fall också kanske, är väl inget konstigt med det?

          Heller inte konstigt att inte dela 🙂

            Jo..

          När jag träffade min man hade han en förmögenhet, men det hade inte jag. När vi gifte oss så innebar det inte fri tillgång till hans konton. Vi har äktenskapsförord. Men jag lever ändå ett bra liv då han betalar allt.

            Nej klart det inte är skrivet i sten, men är man en familj så tycker jag man har gemensam ekonomi, annars är det ju lite konstigt, du borde väl i sådana fall bo i uthuset och betala din egna räkning, och äta vatten o bröd tsm med din man som sitter o äter en lyxmåltid. ?

              Fast bara för att han har mer pengar innebär inte det att Christine är fattig.

                Ja jag såg det nu, läste ”han hade en förmögenhet, jag hade ingenting”. Sorry

              Det är inte ens tillåtet att låta den man är gift med leva på vatten och bröd!
              ”Under äktenskapet har var och en av makarna ett ansvar för sitt eget och den andra makens underhåll. Arbetet i hemmet är också ett sätt att sörja för underhållet. Lagen förutsätter att båda makarna tar ansvar för ekonomin och sysslorna i hemmet. Makarna är skyldiga att lämna varandra de upplysningar som behövs för att familjens ekonomi ska kunna bedömas. Om den ena maken inte kan försörja sig helt själv, är den andra skyldig att bidra till makens personliga behov. Har makarna barn är de skyldiga att sörja för barnets underhåll.”
              https://www.regeringen.se/regeringens-politik/familjeratt/aktenskap-och-samboende/

                Haha oj då hårda bud

          Nja, jag och min sambo har ett gemensamt konto för hyra, mat, försäkring och lite gemensamma nöjen (bio, restaurang etc) men separat i övrigt.

            Samma här. Hade kännts jättekonstigt med delad ekonomi 🙂 Den som tjänar mer betala mer till gemensamma kontot, men privata köp som kläder och presenter delar man väl inte pa?

              Ja det är ju vad delad ekonomi är, att ni delar.. Precis som ni gör, jag som har delad och gemensam ekonomi med min man ber ju inte han betala halva tröjan jag köpt.

        Det brukar oftast inte räcka med att känna någon men om du mjölkar så kan du mjölka 🙂

      Haha, även om du tror att endast kvinnor har rösträtt så är verkligheten så att BÅDE kvinnor och män gör att SD är ett (alldeles för) stort parti.

        Utan män hade inte SD funnits öht …

          Kanske inte det. Men bit inte den hand som föder dig

          Utan män hade inte något parti funnits förutom Fi, bra presterat tjejer!

            För kvinnor har ju i alla tider uppmuntrats att engagera sig politiskt och starta partier, vi har bara inte tagit chaaaansen…!

            Utan män hade inte ett parti som Fi behövts, med andra ord bra jobbat killar – eller vad ville du ha sagt? ?‍♀️

            Undrar vad det kan bero på att alla andra politiska partier är bildade av män. /s

          Utan män hade vi inte förökat oss heller om vi ska vara korrekta…

        Det är väl inte alldeles för stort, det är precis så stort som det ska vara i en demokrati där folk får rösta på det dom vill tänker jag.

          Då får väl folk tycka som dom vill också? Det är väl uppenbart att det är en subjektiv åsikt.

            Låter mer som ett påstående än en åsikt, men ja.

          Problemet med demokrati är att folk kan rösta bort demokratin. Det finns inget positivt i år antidemokratiska krafter växer sig stora. Inte för en demokrati.

      Tror inte hon kan räkna med ES så länge till. Om han hade tänkta att rädda henne skulle han gjort det vid det här laget så hon inte behövde gråta ut på bloggen varje dag.

        Anonym07.25
        Hoppas ES inte smutsa ner sitt namn och trovärdighet för IL!
        Våre mycket dumt av han?

      Pga både kvinnor och män är nu SD större än S tror jag att det var du ville skriva.

      Wow, t.o.m. det är kvinnors fel alltså. Jag antar att du är en av de som röstar på SD, tycker att kvinnor ska stå vid spisen och föda fina, blåögda barn och helst inte tycka något om annat än blöjbyten för att vi har så svårt för allt logiskt och ”svårt”? En svärjevän helt enkelt. Skapelsens krona.

        Och som tycker att prideflaggan är pk och skamlig.

          Nej inte öht. Däremot att det inte ska vara tillåtet att flagga med andra flaggor än den svenska och FNs på kommunhuset. Man exkluderar alla flaggor förutom två. Du blir upprörd över att man exkluderar 1 av alla dessa och tar den exkluderingen som att det skulle vara någon form av statement.

            När man halar en flagga som varit upphissad på kommunhuset så är det i allra högsta grad ett statement. Det som sker i Sölvesborg är en försmak av vad som kommer att hända om Sd får mer makt och det är jävligt skrämmande.

              Över 70% av Sveriges kommuner har samma flaggpolicy som Sölvesborg. Såväl S styren som M styren.

        Marja, tror du på riktigt att det är så kvinnliga sd väljare tänker? Har du öht ens pratat med en kvinnlig sd väljare? Det är grova fördomar du dryftar och de brukar uppstå om man befinner sig i en filterbubbla.

          Är ganska säker på att Marja, in fact, pratat med flertalet SD-väljare och dömt därefter, precis som jag. Månne är dt du som är i en bubbla och inte ser eländet på riktigt.

    Oj hon var tvungen att kräkas när hon insåg att sanningen måste fram.

      Eftersom hon är duktig på att hantera journalister kanske hon borde hålla en presskonferens!

      Tror hon bestämde sig för att låta sälja huset.

        Det tror jag med, det var första tanken.

          Fast jag tror inte hon skulle kräkas åt det. Bella är ombytlig och rastlös av sig och har väl aldrig bott någonstans mer än två år sedan hon flytta hemifrån? Jag tror nyhetens behag med mörk träpanel har lagt sig även för henne och att hon faktiskt flyttar med glädje. Lite som när tvn får sönder och man äntligen kan köpa en större med gott samvete. Nej, jag tror det är något annat.

            Rastlös och ombytlig, jo visst! Men förut har hon kunnat byta upp sig boendemässigt. Det här är första gången det går åt andra hållet! Om hon har tur kanske hon kan köpa sig ett hus i stil med det hon hade innan hon köpte träpanelen. Lutar dock kanske mer åt radhus?

              Rimliga priser i Jakan har jag hört.

            Jag tror som du, att det inte handlar om huset. Tror faktiskt inte det gör henne så mycket att flytta ifrån det, inte ens till något mindre och enklare. Nej, jag tror det handlar om bolagen, det är de som är hennes känsligaste punkt. Konkurs? Uppsägningar? Skatteskulder? Något sådant.

        Tror jag också. Kanske till Molly Rustas? Huset verkar ju vara helt i deras stil om man jämför med andra hus de bott i. Om man har haft koll på ett hus under en längre tid som hon skriver, borde det ju rimligtvis vara ett hus som synts i media? Hur kan man annars ha sett såpass mycket av det att man vet att man vill bo där?

          Jag tror du har rätt! Vill hon ha det är det nog Isabellas chans att bli av med det snabbt (därav spyan) Vi lär snart få veta…

        100/
        Sälja hus, bilar, kläder, företag- haha
        IL skriver ju själv att ’ vi’ säljer så bra nu???

    DET HÄR ÄR ETT ERKÄNNANDE. Kan inte alla samarbetspartners stämma henne nuuuuuuu

      Andas

      Älskar din entusiasm såhär tidigt på morgon ??? beundrar den till och med. Följetongen fortsätter, kommer Erik rädda henne eller har han redan övergivit skeppet i sann blondinbella anda? ?

      Cam, vet inte om du redan gjort det någon gång, men det vore intressant om du grävde i samarbetspartnernas åsikter kring lögner om antal visningar. Ellos, Lyko, Gant osv

        Fast det har ju Expressen redan gjort.

          Fast då fanns det inga kända uppgifter – nu finns sådana uppgifter.

            Precis! Och det var ingen Camilla-granskning!

          Expressen borde göra om sin granskning. Den de gjorde var inte mycket att hänga i granen just med tanke på hur mycket skit finns att hämta hos blondinbella.

            I Aftonbladet Daily podden är temat blonindmellas fall idag

            Troligtvis har Expressen frågat men företagen har avböjt att svara.

    #styrkekram #newlife #newme #happiertomorrow
    *valfri Michel bublé låt spelas*

    Alltså…

    Är det någon som vet varför alla foton på Löwengrip Invest kontot raderats och att de nu börjar om ?

      Kanske någon myndighet som granskade dem? = radera alla bevis

        #Skatteverket

      De kanske förbereder en ny strategi?

      Hemsidan ligger nere och någon har lagt en spärr så att det inte går att återskapa tidigare versioner…

        Det är väl ändå jäkligt misstänkt … vad stod det där som måste döljas nu?? Sådana sidor brukar ju vara rätt intetsägande.

          Här ligger en gravad hund! ?

            Konk??

      100/
      Sälja hus, bilar, kläder, företag- haha
      IL skriver ju själv att ’ vi’ säljer så bra nu???

    Oj… vilken lång tid det tog innan detta skedde 😛

      Men vad skönt att det äntligen sker!

    Man borde seriöst ta en print screen på att (hundratals, känns det som) inlägg där hon skriver att hon har 1,5 milj läsare. Hon är bokstavligen en bedragerska ju ?

      Bedragare*

        Bedragerska är femininform av bedragare, eller insinuerar du att Bella identifierar sig som snoppbärare?

          Känns ju oerhört 60-talskriminalromanigt att använda den feminina formen av ett substantiv i ett normalt sammanhang.

            Nej, vi borde jobba hårt på att ta tillbaka de formerna. Författarinna, skulptris etc varför ska manliga formerna vara norm? Tramsigt

              Älskar ord som ”lärarinna”, ”väninna”, etc och tycker det är lite synd att de inte används längre.

                Va! ! Används inte kvinnliga varianter av ord längre ?
                Det gör ju jag , är det verkligen fel att säga städerska, kokerska osv om man vill beskriva könet på personen ? Ska man då skriva det var en kvinlig städare eller det var en kvinna som var kock?

                  Använd inte kön öht. Du vet inte vad de identifierar sig som ?

                  Precis, varför nämna kön alls? Fundera gärna över varför det är den kvinnliga formen som ska märkas ut. Vad tror du det härstammar från?

                    Exempel från Wiktionary. Den kvinnliga varianten fokuserar bara på kön. Stör inte det er? Ordets betydlese förklaras ju inte ens.

                    författarinna: kvinnlig form av författare
                    författare: person som är upphovsman, har skapat eller skrivit verk, särskilt skrivna sådana

                    lärarinna: kvinnlig lärare
                    lärare: person som lär ut

                    städerska: kvinnlig städare, lokalvårdare
                    städare: lokalvårdare

                    kokerska: kvinnlig kock
                    kock: person som har till yrke att laga mat

                      Fy fan vad unket!

          Anonym
          100/
          Sälja hus, bilar, kläder, företag- haha
          IL skriver ju själv att ’ vi’ säljer så bra nu???

      Företagen hon samarbetat med borde stämma henne.

    Rent bedrägeri är det hon sysslar med! Det är verkligen illa att hon kommit undan så länge! Varför har folk låtit henne hållas?? Och ist har kändisar/journalister mm smörat för henne…

      Hur många kändisar har egentligen smörat för henne? Kommer inte på en enda

        Sorry skulle skrivit influncers ist. Tänkte på pärleros bl.a

          En influencer. Är väl ingen mer som smörat för henne?

            Bara en politiker

              Exakt. Lilla Annies favvorit

            Och journalister skrev jag. Finns iaf många totalt okritiska program/intervjuer av henne därute.. Både av halvkändisar och sk journalister. Men ok, låt gå

              Nyhetsmorgons journalister tar nog priset haha.

                Ja hon alve… nåt elle vad hon heter. Total beundran

                  Jenny Alversjö ?

                    Merci!

                  Och hon Maria

              Mix megapol har bländade av hennes framgång flertalet gånger förmedlat hennes skryt under deras nöjesnyheter.

              P.s Har tyvärr ingen aux ingång i bilen ?

        Lööfet är väl lite småkänd?

        Hon har ett stort jobb framför sig att sopa igen alla spår av olagligheter.

        jo hon jenny i nyhetsmorgon smörade rejält när hon va där förut, inte jenny strömstedt utan den andra..

      Hon har väl varit en bra story för tidningarna. Att hennes fans inte vill inse sanningen ser man ju i hennes kommentarsfält nu också, ”alla kan göra fel”, ”alla gör vi misstag”, ”entreprenörskap handlar om risktagande”. Jovisst, men hon har rakt ut ljugit och bedragit, är det nåt ”alla” brukar göra? Det är i alla fall inget jag kopplar ihop med seriöst företagande eller att vara en bra, stark människa. Hon försöker få det att låta som att hon satsade för hårt och att det inte gick vägen, och visst det är ju en liten del av sanningen. Dock talar hon inte alls om alla lögner, oseriösa samarbeten, imagen hon byggt upp av miljardärska på vift, att inte lyssna ett dugg på varningar eller ifrågasättanden. Risktagande är en sak, ren idioti är en annan (t ex hyra en dyr lägenhet i NY utan att ens ha en fungerande verksamhet).

        Det är inte bara hon: Bonnier förklarar för sina medarbetare att hennes siffror inte får komma fram, Expressen hyllar henne i en strid ström av artiklar, Veckans Affärer ger henne en utmärkelse som är ett stort skämt, inga andra journalister ifrågasätter Martina Bonniers kompis …

          Jag föreslår följande: Isabella skriver (ärligt) om hur hon kunde fejka sig till moderat framgång med hjälp av inflytelserika vänner inom medierna. Det är iallafall det enda jag kan tänka mig att köpa av henne.

    Det var en idiot i det föregående inlägget som inte förstod att Isabella raderade den felaktiga informationen efter Camillas inlägg. Jag är inte den enda som haft misstanke om att Isabella och teamet läser Bloggbevakning men nu fick man det svart på vitt.

      Nu kommer allt med stor sannolikhet bråka ihop vad gäller Löwengrip Invest. Och det beror bara på Isabellas extravaganta leverne. Ta som ett exempel huset hon hyrde i Frankrike i somras. Tror det kostade ca 250.000 i veckan. 5 veckor hyrde hon det. För enkelhetens skull säger vi att det kostade 1.000.000 kr. Som hon med stor sannolikhet lät Löwengrip Invest betala. Det innebär att hon kommer att förmånsbeskattas på samma belopp och därmed betala ca 500.000 extra i skatt från sin privata ficka plus skattetillägg. Samtidigt får Löwengrip Invest betala sociala avgifter på dryga 300.000 kr. Så ett hus som egentligen kostade 1.000.000 att hyra kostar nu istället ca 1.900.000 kr. Kostnader som ska betalas per omgående till Skatteverket. Samma sak gäller diverse andra aktiviteter typ NY lägenhet, diverse baler, kläder, personliga hjälpredor. Inte billigt……

        Tror det ligger mkt i det. Att hon trott att hon kan ta allt privat på företaget för att det skapar content.

          Människan är sjuk på riktigt, folk runtomkring hjärntvättade ungefär. Finns flera exempel på liknande individer tex Jodi A.
          Skulle kunna upprepa vad jag skrivit i andra trådar om IL, men orkar inte just nu :// zz
          En sak dock som jag gärna skulle höra henne svara på är:
          Ni vet den där bisarra,nästan obehagliga ”reklamfilmen” hon postade i höstas/somras där hon svassar fram till ett privatplan med ett hov av ”assistenter” efter sig ?
          Därefter en sekvens ombord där man ser henne med en drös ”assistenter” gapskratta och kasta med håret.
          Vad var detta, alltså vad gick det ut på? Content ? Reklam för vad? ( Jo, jag vet att hon försökte sälja in sig själv som en rich n famous international business woman ) Men om man frågar henne själv menar jag ?

            En sak till, jag har tjatat ett tag nu om hennes så uppenbart Köpta, el fejkade( kommer inte på rätt ord) kommentarer på hennes blogg.
            Camilla, kan du inte gräva lite i det ?

              Finns inte mycket att gräva i det. Tycker det är uppenbart att majoriteten av kommentarerna skrivs av en (eller två) anställd eller student som hon har anlitat.

                ”Extraknäck för student? Tonårskids? Godkänna kommentarer till min blogg, två deltidstjänster via smart phone – simon@blondinbella.se

                https://mobile.twitter.com/lowengrip/status/848887284552388608

                  Oj, marisolwas var taggad där i kommentarerna där redan 2017!

                    Märkligt! Undra vilken relation dom har.

                      Kan det vara någon dotter/syskonbarn/kusin till Marisol som taggade henne? Men ändå, varför?

                      Jaa det va det jag tänkte. Vilken lurig kvinna som tjuvade jobbet från skolungdomar?

        Jag vet en bloggerskan som drar av allt (då menar jag allt) möjligt på sitt företag eftersom det ”skapar content”. Det var iofs några år sedan, men undrar om Skatteverket har rett ut det där.

        Är övertygad att ES betalade för kalaset i somras

          Jag tror det också! Är iaf övertygad om att hon fått en väldig rabatt på semesterhuset. Pojkvännen har väl oändligt med kontakter inom fastighetsbranschen. För mig är det solklart att han sett till att hon fick en super-deal.

            Men snälla… hon bokade huset långt innan hon blev tillsammans med honom ju OCH betalade förmodligen med de pengar som hon fick när hon hyrde ut sitt hus för filminspelningen. Och det kostade inte miljonen men kanske en halv. Rabatt kanske hon fått dock.

              Huset finns på uthyrningstiden för 1 miljon och hon dejtade visst ES när hon först skrev om huset…

                Uthyrningssidor skulle de såklart stå.

          Hon sa ju dock i ett inlägg i somras att hon betalade ”med egna pengar” och var stolt över det..

            Jo, men hon har ju också sagt att hon har 1,5 miljoner besökare till bloggen …?

              Vilket hon HAR haft vissa perioder tidigare och det var längesen hon sa det. Att en siffra står kvar är inte så jättekonstigt, siffror varierar ständigt och det är lätt att blanda ihop ord som unik med besök osv. Andra har text att de är största podd el har ett visst antal lyssningar per månad etc men sådant varierar också. Alla kommentarer som försvarade IL igår under det vinklade inlägget om statistik radderades. Allt för att få IL att verka dålig. Lågt gjort.

                Handlar inte om att siffror och påståenden ”står kvar” om man basunerar ut siffrorna och påståendena när man gör något nytt (lansering, press release). Då kollar man väl att allt stämmer och är aktuellt?

            Ingen vet vad hon betalade. Att det står ett pris på hemsidan betyder inte att IL har betalt det.

            Det är C som dragit en slutsats på sitt eget antagande och gjort en sanning av det.

        Då är det ju verkligen illa. Även om hon är stadd vid kassa så rinner det ju ut mkt pengar.. Med all rätt förstås. Men svettigt

    Hahaha, men OJ. Ta mig fan, det hände äntligen alltså?? Trodde aldrig det. Iom ditt förra statistikavslöjande som inte lämnade något utrymme för ljug, så hade hon ÄNDÅ kvar 1.5 miljoner följare på BLOGGEN på diverse sociala medier och presentationer. Detta fastän hennes svar på ditt avslöjande var att ”det är alla följare på sociala medier sammanlagt” och ”ibland typ när jag föder barn eller gifter mig får jag många som läser bloggen”. Så jag trodde aldrig hon skulle ta bort 1.5 miljoner läsare. Men nu skedde det, ??

      Kan det vara en strategi från Isabellas sida så att Camilla ska sluta tjata om hennes statistik?

      Spelar det egentligen någon roll om hon fortsätter att presentera sin felaktiga statistik för samarbetspartners?

        Att hon tagit bort statistiken beror troligen på att kunder, partners och kanske även internt bland anställda, att siffrorna ifrågasätts. Hon har de senaste veckorna tappar enormt i trovärdighet. Det är att skjuta sig i foten att ha kvar statistik som man inte kan bekräfta när trovärdigheten är på glid. Det är damage control och jag misstänker att det är någon rådgivare som IL lyssnar på vars råd hon följt.

        Men det är väl klart att hon tar bort det för att slippa tjatet, gnäll och sjuka anklagelser, vem hade inte gjort det, klart hon blir trött på det. Betyder inte att hon ljugit, hon HAR haft runt en till en och en halv milj besök i veckan i perioder tidigare, och det var längesen hon sa det, det lilla ordet på u blandar många ihop och råkar slänga sig med.

        Hon har INTE presenterat felaktig statistik för samarbetspartners vad vi vet, det har vi inte sett, inget företag har påstått det. Det var däremot någon som trodde det var fel att presentera antal sid visningar MEN det är ofta den siffran som är mest rätt så inte fel i att visa det och de var öppna med att det var just sid visningar.

          Men är du helt faktaresistent eller? Vilket tacksamt offer du är att lura för Isabella. Inget kritiskt eget tänkande överhuvudtaget. Om alla vore som du skulle hon fortfarande sitta på tronen i sitt luftslott. Lyckligtvis är det slut på det nu.

          Det var inte ”längesen hon sa det” med tanke på att det har stått med i hennes Instagram bio.

    God morgon. Tack Camilla för all bra läsning de senaste dagarna. Om inte du hade legat på som en nagel i ögat så hade nog Bella & co kunnat fortsätta ljuga en bra stund till.

    Idag kommer uppsägningar av personal. Inte helt oväntat dock, efter alla Isabellas oseriösa högtflygande planer att ta över världen. Varför var det ingen i hennes närhet som var ärlig mot henne tidigare?

      Vad får dig att tro att hon säger upp personal idag?

        Den som vet den vet

          Kanske är det make up-artisten och stylisten som ryker? Det kommer ju påverka IL avsevärt.

            De har redan rykt, Bellan fick lägga sina egna papiljotter i helgen men det var so fun so easy #BabylissSponsorMe

            På tal om stylist. Rebecka som började som praktikant (stylist) i mars 2019 blev efter tre månader kampanjkoordinator. Så fort går det hos Löwengrip Invest. Undrar hur länge hon stannar. Hennes instagram som brukade vara publik är nu privat.

            Louise Hägglöf som befinner sig i USA har tagit bort sin jobbtitel i sin presentation på Instagram. Det känns som hon liksom andra Löwengrip medarbetare ”söker nya utmaningar”.

              Har inte hon kommit hem

                Hon var ju på bild i bloggen igår.

            De var väl freelance/egna företagare?
            Då kan samarbetet avslutas direkt eftersom LAS bara gäller anställda.

          Töntigaste svaret någonsin.

      Hon har ju omgivit sig med outbildade, oerfarna ja-sägare. Det har varit viktigare att kunna fixa sponsad fika till kontoret och att kunna dansa och sjunga Sensuella Isabella än att ha grundläggande kunskaper inom det arbete som ens head of-titel antyder. För de har det ju så roligt på kontoret! Vem bryr sig då om Isabella gräver sin egen grav eller klarar av att finansiera sina ”satsningar”. Och så länge banker, tidningar och samarbetspartners gått med på det och det har funnits pengar på kontot så har det ju funkat.

        Minns med stort obehagsrys danserna och sångerna som Bella, Simon och Pingis framförde titt som tätt för personalen!
        ?

    Nej, något har blivit fel. Inte kan hon väl ha tagit till sig av kritiken? I call bullshit!

      Ta till sig/ångra sig gör hon aldrig… men hon kanske börjar fatta lite av allvaret

    Och där intervjuas en sparekonom om Isabella i en podd hos Aftonbladet.
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLmyER/darfor-svajar-lowengrips-imperium

    Men hallå?!
    Alla vi uppe i Umeå då???? RÄKNAS INTE VI????

    MVH Kränkt

      Nu när Isabella Löwengrips siffror pyst ihop har hon väl 96 följare i Umeå? Eller om det är 9,6, svårt det där när det är en nolla som räknar.

    Wow… det där satt nog långt inne för IL.

    [Borttagen kommentar]

      [Borttagen kommentar]

      [Borttagen kommentar]

    O.m.g ?

    Ojoj vad ska vi nu gotta oss i från och med nu då?

      Vaddå framöver the show is not over yet ?

      Finns ett event inplanerat i Varberg, så snart personen det rör kommer fram från gömstället.

    Väntar på ett inlägg ”förlåt Sverige” från henne.

      Alltså, jag kan satsa pengar på att det ALDRIG kommer ske. Det kommer ”uppdagas” det kommer vara någon annans fel, att hon lämnat över ansvar för statistik till någon fd anställ, vad som helst för att skylla ifrån sig. Hon skulle aldrig bara gå ut och be om ursäkt för sitt beteende och bara blotta sig en gång för alla. Hade hon gjort det i samband med att bolagen går dåligt så hade hon inte behövt gråta/kräkas på toalett nu.

        Who knows. Kanske har hon en utomstående expert som hjälper henne nu att börja om på ett bra sätt och skulle någon förklara att det är nödvändigt så tror jag att det kan komma. Vi får se helt enkelt.

          Eller efter de läst det här. Så pudlar dem

            Mycket möjligt! De anpassar ju sig till en viss del efter det de hör och läser här, allt för att förbättra sin image.

    ”Mitt i allt kaos så säljer Löwengrip bättre än någonsin och det är såklart en ljusglimt i allt. Puh.”
    Kan det verkligen stämma?

      Det var inte helt oväntat. Nu fokuserar IL aktivt på att vända Löwengrip Beauty. Bra! Exponering tillsammans med HM och Åhléns. Hoppas att hon har tålamod och uthålligheten att fokusera på uppgiften för hon har mycket hårt arbete framför sig. Önskar henne lycka till med det. Vill hon vara en affärskvinna måste hon bete sig som en.

      Löwengrip säljer nu en deo VARANNAN minut istället för en deo var tredje minut! Heja!
      Det går bra nu. Att det går år så många deo beror självfallet på att alla nu blir svettiga inför fortsättningen och upplösningen av denna såpa/saga.

      Nej, det finns inget tecken på det och hon visar inte statistiken på hur bra Löwengrip säljer precis som hon aldrig har visat statistik på sina 1.5 miljoner bloggläsare.

      Fansen som stödköper får nog slut på studiebidraget snart. Skämt åsido, det hade ju varit smartare om hon hade fortsatt gneta på med Beautybolaget, det är ju en fin liten verksamhet som säkert kan göra bra resultat i många år om den sköts rätt. Och hon inte solkar ner deras image fullständigt.

      Nej, det stämmer inte.
      Dessutom så är bolaget Dermarome som hon presenterar IL 2020 för i en negativ trend och befinner sig i fritt fall pga att ägaren och Vd Joakim är häktad för mord på sin sambo och kommer med all säkerhet dömas.

        Anonym09.34
        Fyyy vad skriver du?
        Är det sant? ?????????
        Man blir mörkrädd var dag som går!

        De har väl bytt ut honom som VD?

      Om folk är så dumma som hon som köpte Kladd och klet för 7000 spänn och lovade att köpa mer nästa lön så ja. Folk är i allmänhet idioter så.

        Alltså VA?! Det var det sjukaste..

        Det finns många av oss på 40 plus ( jag är 43 år) som köper ” klet & kladd” för rätt många tusenlappar per månad. Min åldersgrupp är rätt stark ekonomisk , själv är jag ensamstående mamma till två flickor på 4 & 7 år & jobbar 70% & har ingen hjälp av någon barnflicka eller egen frisör som plattar mitt svall på morgonen , det vore något , helt ljuvligt i min värld. Men jag kan försörja mig själv & ja jag köper smink & krämer för 700-1000kr i månaden , bara för att jag kan!
        Så var inte så förvånade om kvinnor kan köpa hennes klet för 7000kr ( galet i min värld men jag blir inte förvånad )
        Måste även kommentera att Isabella är en extremt duktig på att manipulera ljuga & få människor dit hon vill. För mig är hon en psykopat , vet att man inte bör sätta diagnoser men jag som tyvärr varit gift & utsatt av mitt ex en psykopat ut i fingerspetsarna , han mitt ex är så himla lik Isabella på pricken. Ljuga manipulera breda vara jätte trevlig men i nästa drag sätta kniven i ryggen på en nära vän eller kollega . Mitt ex har aldrig fel , gör aldrig fel eller är aldrig någonsin hans fel, alltid någon annans som i Isabellas fall Odd , Hajen, någon anställd you name it. Hon kommer ALDRIG att säga förlåt eller be om ursäkt att hon handlat fel , väldigt fel.
        Jag som mamma själv tror att de allra flesta mammor älskar sina barn & gör allt de kan för de, men i Isabellas fall undrar jag faktiskt tyvärr om hon verkligen älskar Sally & Gillis på djupet ?? Psykopater kan inte känna riktig kärlek , trots att de tror det själv . Mitt ex tex har nu en ny familj två nya tvillingar ( pojkar ) så nu duger inte våra flickor utan de får umgås på nåder.
        Mitt råd är att fly spring till alla som råkar ut för en psykopat …
        Isabella är det absolut ingen synd om utan det är alla runt omkring henne det är synd om som fina Sally & Gillis .

      Nej, men de vill fortfarande väldigt gärna sälja företaget …

      De säljer ju sämre än någonsin. Har ju halverat sin omsättning och inte har de lyckas sälja bolaget heller, trots Pingis och Bellas resor hit och dit. Men det bidde bara nobben. Hon som var anställd länge hos dem och tog fram alla produkter slutade väl för minst ett halvår sedan.

      Hon menar att hennes kläder som ligger till försäljning på Sellpy säljer hyfsat.

      Frågan är om det är återförsäljare som köper in eller om det är sälj ut mot kund hon syftar på…. Gissar själv på återförsäljare.

      Åland/
      Nää hon säljer- hus, bilar, företag, kläder sina- menas vi säljer(?!)så bra nu??

    ????

    Jag förstår inte vad som händer.
    För en månad sedan var allt tip top, livet lekte och det var storslagna planer och kameramän som skulle följa henne, klänningar provades ut… Från en dag till en annan vände skutan och allt blev dramatik. Det kan ju inte ha kommit som en överraskning för henne? Hur länge har hon levt i förnekelse? Hur sover hon om nätterna?
    Men den stora frågan är:
    Vad kommer att hända härnäst?

      Hon har levt i förnekelse ändå sedan hon fick utnämningen av Veckans Affärer 2018. Fick en övertro på sig själv. De som tror att ES kommer rädda henne, tror nog fel. Även om han är kär i henne på riktigt betyder inte det att han vill ösa pengar över henne. Då hade han inte varit där han är idag.

        Exakt. Han har ju inte blivit miljardär genom att kasta pengar efter kvinnor.

        Blanda inte ihop kärlek med kåthet.

          Ehh/

          Akta dig vad du skriver!

      Som med skilsmässan. Bästa teamet o high five ena veckan. Skilsmässa nästa. Man ska nog ta det mesta med en nypa salt. Hon skriver inte dagbok hon driver kanalerna med en baktanke, excelarket.

      Hon försökte hitta en personlig sponsor när affärerna började gå dåligt med helsideannons i Cannes tom. Hon fejkade på ett sjunkande skepp så länge det gick – nu har hon bara bloggen kvar och kör drama fullt ut.

      Hon tar sömntabletter för att kunna sova på nätterna, det har hon ju skrivit om. Kanske har hon haft en gnagande inre oro ändå, det brukar ju påverka sömnen. Att hon skulle ha dåligt samvete tror jag dock inte ett ögonblick på, det handlar nog mer om en rädsla för att alla lögner kommer att komma fram och att ”imperiet” är på väg att krackelera…

    Känns som Hajen får sin indirekta revansch iom det här….

      Karma is a bitch.

        Only If u are

      Men varför ska han ha revansch? Det han gjorde var ju hans egna misstag och inte IL:s. Alltså, revansch för mig handlar om att man tex blivit oskyldigt anklagad för nåt, men det har han ju inte. Tvärtom hoppas jag verkligen han får ta ansvar för sin egen skit.

      Känns som om det blev likadant med Hajen som med Odd, de var inte sörskilt poppis förr men så snart de inte längre var i relation med Isabella så ska de hyllas, få massa utrymne här på bloggbevakning, osv. När Odd själv bloggade så framstod han som sjukt osympatisk, men det verkar folk glömt. Nu är han superpappan som räddar barnen från total misär, tydligen. Ärligt talat har vi ju inte en aning om hur han är som förälder…

      Att sen Isabellas luftslott rämnar är hon själv orsak till såklart, men detta med Hajen, jag fattar faktiskt varför hon drog sig undan…

        Men även om Hajen gjorde omdömeslösa misstag och kassa affärer förtjänade han inte att bli fullständigt karaktärsmördad offentligt av Isabella som han blev. Hon gick ju ut med rena lögner för att svartmåla honom så mycket som möjligt. Så jo, jag kan förstå att han kan känna ett behov av hämnd, just för detta.

          Den retoriken kan man ha med Bella också. Hon har satt sig själv i skiten men det är vi här inne som karaktärsmördar henne, med en blandning av sanningar, lögner och spekulationer.

          Jag har absolut inget till övers för Bella, men inte för hajen heller. Han blir inte automatiskt en bra person för att han inte längre är med Bella. Det krävs inte mycket här inne för att någon som svindlat bort 30 miljoner åt andra ska bli omtyckt alltså. Han är en jättebebis som inte kan ta ansvar för sina handlingar. Kanske passade de rätt bra ihop ändå..

            Ja, jag håller helt med om det. Jag har heller inget till övers för Hajen och han är sannerligen en lika god kålsupare som Bella (tror egentligen att de är som menade som varandra), men jag ville bara poängtera i min kommentar ovan att jag kan förstå att han kan känna ett sug efter hämnd på Bella efter det hon gjorde. Det ursäktar inte hans moraliskt tvivelaktiga handlingar.

            Hur tog han inte ansvar?

            Håller fullständigt med dig.

        Berätta mer om när Odd bloggade! ?
        Det har jag missat helt.

          Han skrev en menlös vardagsblogg som inte lyfte alls, han fixade ett eget kändisvin som inte sålde, han skulle ha en musikkarriär och ställa upp i Sveriges mästerkock, blev inte heller någon succé. Han verkade inte heller bekväm med att stå i centrum, det kändes mer som att det var Bella som drev på att han också skulle vara entreprenör och inte nöja sig med ett vanligt jobb. Han verkade inte heller överdrivet sympatisk, men det handlar väl mer om att han inte brydde sig om att spela på folks känslor.

            Nja, bloggen, Sveriges mästerkock och musiken tyder nog på att han ville haka på Isabellas kändisskap men gav upp när det inte lossnade direkt.

          Det varade i några veckor, sedan blev det en snabb tv-karriär där han lagade köttbullar(det gick inget vidare).

          Han bloggade om vardagen, några husmanskost-recept och sånt. Han och en kompis gav ut ett vin som även IL bloggade om. Due padri hette det tror jag (varför minns jag det??) Han släppte några låtar och försökte komma med i Sveriges mästerkock.
          Han kollade ofta Bella för ”lilla frun” och fick skit för det. Personligen tror jag inte att han menade att nedvärdera henne utan det var nog bara ett smeknamn. Jag fick ett ganska gott intryck av honom. Han verkade som en vanlig man och pappa.

            ”Han verkade som en vanlig man och pappa.”

            Ja.. Nej.. Inte sant. Det finns ett djupare mörker över honom.

            Jag hade ett ok intryck av han tills han skröt om att inför sina barn ha slängt en tjuga på en tiggare.

          Läs Tramsfrans gamla blogg på Nöjesguiden och hans inlägg om Bella och Odd. Bl a deras husrenovering, bloggbråk (där Bella var sur för att Odd höll på för mycket med huset) m m. Sanslöst rolig läsning!

        Tack! Blir också orimligt störd på hur dessa två fånar blir hyllade bara för att de är hennes ex. Odd försökte sko sig på sin frus kändisskap otaliga gånger och misslyckades varje gång. Hajen är i en helt egen kategori, hur dum får man vara om man tycker synd om honom, herregud.

      Har han stickat klart sin enorma offerkofta än?

    Sen heter det väl co-founder av @lowengrip? Eller kan två personer benämna sig som ”founder” av samma bolag?

    Pingis presentation går dessutom steget längre i allt hon grundat: ”Founder of Swedish beauty innovation @lowengrip @nordictechhouse @flattered & @economista.se @hermine_hold”. Hon har väl ändå inte grundat alla dessa bolag själv.

      Ja, är man flera grundare så är var och en co-founder.
      Att plötsligt börja kallas sig founder om man varit flera grundare kan uppfattas som en ovänlig handling gentemot övriga grundare.

      Plagiat-Pingis och Isabella är av samma skrot och korn.

      Från Pingis LinkedIn presentation:
      ”Löwengrip : Founded in 2012 by two of Sweden’s leading entrepreneurs, Pingis Hadenius and Isabella Löwengrip. Löwengrip is revolutionizing…”

      Pingis har väl tidigare som plagiator bevisat att hon har en usel moral. Klart hon inte drar sig för att skarva på sanningen och nu när Bella är på väg utför passar Pingis på att ta åt sig äran för allt möjligt.
      Slugt och såklart 100% osympatiskt!

      Det här borde C också ta upp!

      Och *delad* förstaplats som årets mäktigaste affärskvinna 2018.

        Founder schmounder

      Founder behöver inte nödvändigtvis att man är den enda, alltså sole/solo founder, utan man kan prata om ”one of the founders of X”

    Herregud jag börjar bli besatt av detta. Måste läsa en bok istället, som någon klok person skrev. ?

      Tips. Börja med ”Mannen som planterade träd” av Jean Giono, det perfekta motgiftet till det här vansinnet.

      Känner samma sak… ? Varför ? Vad säger det om MIG ? Måste gå med i någon ”stöd-grupp”…

        Jag tror det handlar om vår samtid: Trump, Brexit och sponsinlägg på Expressen om Löwengrips framgångar – tänk om den trenden går att vända?

      Inte många böcker har lika spännande, oförutsägbar intrig som denna ständigt pågående realityshow med Bella i huvudrollen…

        Hon skulle redan nu kunna skriva sina memoarer ” Bella berättar allt, om hur det egentligen var” och då menar jag hon verkligen berättar sanningen.
        Den boken skulle sälja som smör, jag skulle köpa den direkt!

      Haha det var jag! Jag tog fram Steglitsan som jag velat läsa i åratal!

        Mycket bra bok

        Ändå skriver du här nu ??

    Från att vilja bli störst i världen till att kränga krämer på Åhléns i Göteborg:

    https://www.instagram.com/p/B36RXp1nPSl/

    Känns inte som att det går i rätt riktning.

      Ullared nästa!

    Så detta kan du lägga du lägga tid på samtidigt som (du vet vem) får slinka mellan stolarna, i vanlig ordning.

      Zzzzzzzzzzzz

      Ja, lev med det ?

      Ja eg borde ju två saftiga grejer kunna köras ?

    Men alltså, vi måste ju kommentera den senaste reklamen från bella!

    En workshop tillsammans med en ”bank”, för att få koll på sin privatekonomi (och prata misslyckanden!?)! Hur mycket trovärdighet i detta ämne har en person, som precis erkänt att hon INTE har koll på sin ekonomi? Så himla bisarr situation kan jag tycka.

      För några månader sedan gjorde hon reklam för en annan liknande app kallad Anyfin.
      Den där Lunar-appen kom tydligen i paket med andra danska produkter som hörlurarna och den där värdelösa rakmaskinen.

      Hur många banker har hon som favoriter nu? Alla med kreditkort såklart.

      Jamen precis! Till och med jag, som ändå känner lite för Isabella och tycker hon var modig som vågade satsa så fullt ut, blev lite mållös över senaste blogginlägget. Ska man inte reda ut sina ekonomiska svårigheter INNAN man håller föredrag i hur man kommer tillbaka efter ett misslyckande? Och sen att göra det ihop med – tanken svindlar – ett KREDITKORTSFÖRETAG!!! Det här är så absurt!

      My Flawless Bank.

    Svengelskan fortsätter: ”awarded as the most powerful buiness woman in Sweden 2018.”

      Ja tänkte också på det ?

      Varför denna löjliga envishet med att fortsätta med engelskan. Är ju bara svenskar som vet vem hon är ändå typ.

      Hur ska det vara, för att vara korrekt?

        Inget ”as the”.

          Aa, tack!

      Fanns det nånsin ett imperium??

        Vad är ett imperium?

          Typ ett mäktigt kungarike.

    Varför är ni inte nöjda nu när hon har tagit bort de siffror som vi vet är lögn?

      Vi är missnöjda för att Bella publicerade felaktiga siffror från början.
      Hon borde ha korrigerat för ett år sedan när felen påpekades.
      Att hon ändrar nu när allt brakat ihop gör henne inte till ett helgon.

      För att hon endast raderar spåren av sin lögn men hon har inte gått ut med sina riktiga siffror då de är mycket lägre. Detta visar bara att hon vill ljuga ostört, inte att hon vill vara transparent.

      Hon har ju kvar siffran 1,5 miljoner på bloggen varför har hon bara rättat på instagram? Nej vi är inte nöjda.

        Det är ju otroligt uselt att bara rätta Instagram. Varför håller man på så? Texten på Instagram sa ”Scandinavias biggest blog, 1,5m readers” (och nu ska jag inte vara petimeter och hacka på engelskan). På bloggen står det i detta nu – precis som igår: ”Isabellas resa börjar när hon som 14-åring flyttade hemifrån och skapade sin blogg. Som pionjär byggde hon upp det som idag är nordens största plattform med 1,5 miljoner följare världen över. Isabellas blogg kan idag läsas på fyra språk.”

        Det är ju tydligen lögn att den kan läsas på fyra språk idag? Och varför hävdar man fortfarande att ”plattformen” (vad menar man egentligen, blogg eller alla kanaler tillsammans, vad är egentligen en ”plattform”?) har 1,5 miljoner följare? Ska det vara skillnad på readers och följare, eller vad?

        Allting är så taffligt skött så det liknar ingenting.

          Som mitt jobb som beskriver lokalerna som nyrenoverade fast de renoverades 2012…

            Har sett vissa här argumentera att statistiken stämde någon gång för flera år sedan och det kan appliceras på ditt jobb, någon gång var det nyrenoverat så det är ok att skylta med det i PR-sammanhang och vid förhandlingar.

    Hon verkar helt sakna skäms gen och självinsikt. Hon kommer aldrig att bli trovärdig igen om hon inte går ut och ber om ursäkt för sina oövertänkta beslut,sin övertro på sin egen förträfflighet,att hon har ljugit friskt och levt över sina tillgångar och kört Löwengrip Invests (sin egen)ekonomi i botten samt ignorerat Löwengrip Beauty´s verksamhet genom att fatta impulsiva och ohållbara beslut som t ex att byta förpackning/utseende på produkterna trots att man sitter på ett enormt osålt lager av gamla produkter. Bella har dragit sitt eget varumärke i smutsen genom att girigt ta alla samarbeten som dykt upp och genererat det minsta klirr i kassan. Hon har ljugit, gasat , nypit sig i armen och medvetet kört med full fart utför avgrunden . Nej det är inte tufft och modigt gjort,nej det är inte shit som happens inom affärslivet och nej Bella det handlar inte bara om att rida ut stormen för att sen borsta dammet från axlarna och gasa vidare. Du har bedragit och trampat på människor i ditt absurda race för att bli ”världens mäktigaste”

    Var ju ingen som trodde på mitt inlägg för några dagar sedan, men vi får helt enkelt se. Jag har ingen anledning att tvivla på ryktet att Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten i samarbete synar IL just nu och börjar göra sig obekväma, förmodligen därför som de raderar bilder och info som kan bindas till henne och som skulle kunna innebära privat beskattning men det behöver dom inte göra nu. För sannolikt så har Skatteverket redan sedan länge sparat allt och har bedrivit en utredning i skymundan. Brukar pågå något eller några år innan de slår till.
    Skulle också kunna tänka mig att stora samarbetspartners ifrågasätter hennes tidigare uppgifter om 1.5 miljoner unika besökare varje vecka och inser att de blivit lurade rakt upp och ner av IL. De har betalat dyra pengar för kampanjer i hopp om att deras kampanj når just dessa 1.5 miljoner besökare men som i själva verket kanske är 250-300.000 besökare, det är ett bedrägeri.

    Det här med att hon skulle bli världens mäktigaste kvinna och sa ”Goodbye Sweden” i hennes sommarprat kommer slå tillbaka hårt nu när vindarna vänt. Hon skulle ha taggat ner lite i sin personlighet och låtit arbete tala och resultatet av det bli hennes arv.

      Dolly skrev att siffran i själva verket är betydligt lägre än så. Kan hon ha 90.000 läsare, som Underbaraclara ungefär?

        Tror absolut att den är lägre. Hennes blogg är ju så tråkig och intetsägande så klockorna stannar och har varit under lång tid. Hon borde tappat många läsare under lång tid.

          Håller med ”Slut på luft i IL Aircastle” om att det Isabella sysslar med inte är något annat än ett modernt bedrägeri. Man ska inte glömma bort att hon också lurat till sig aktier i andra människors bolag i utbyte mot marknadsföring inför hennes ”1,5 miljon läsare”. Skamligt.

            Fast jag tycker det är viktigt att inte glömma att andra har medverkat i hennes bedrägerier. Hon fick ju uppenbarligen jättemycket draghjälp från Bonnier i olika former och Pingis har ju helt klart hjälpt till att bygga upp illusionen (tror faktiskt att lyxfejkandet var hennes idé). Just mediernas agerande tycker jag är den egentliga skandalen.

              Tänkte detsamma. Är hon isf ensam bedragare

            Kommer sannolikt resultera i stämningar till slut från bolagen som hon samarbetat med. Man känner sig nog ordentligt förd bakom ljuset i vart fall, om det är av IL direkt eller Fröken Ping Pong får framtiden utvisa. Det är i vart fall hennes blog och sociala flöden samt ansikte utåt. Så det är hon som får ta smällen helt sonika.
            En sak är säker i vart fall, de har alla vetat om att det aldrig funnits 1.5 Miljoner besökare, utan de har kört på som om ingen kan kontrollera det. Man har marknadsfört en osanning nationellt och internationellt emot allt och alla, det är verkligen skamligt och i sig straffbart.

    Fattar inte varför hon gör det så osnyggt och tydligt. Varför inte skriva om hela texten istället så hade det inte varit lika obvious som nu när hon bara tog bort den specifika delen.

      Är det ens hon? Eller anställda? Utan direkt koll hur man beter sig smartast i dylika situationer

    Alltsa man blir morkradd av vissa kommentarer har inne. Nej jag ar inget Bella fan direkt, men ni som gottar er och kan skratta at nagon annans misslyckade pa det har sattet, tro inte att ni ar battre an Bella pa nagot satt. Er moral, empati och godhet ar ju inte direkt pa topp heller. Och nar en manniska skriver oppet att de mar skitdaligt, kraks for att dom ar sa stressade etc. Var sig man gillar manniskan eller inte, behover man inte gotta sig och skratta at deras situation. Kanns otroligt obehagligt.

      Nej ingen som gottar sig el är glad, hon har själv bränt sina broar och det är det folk skriver om. Och fortsätter att bränna ännu mer gm att göra reklam för vad som helst tom går så långt att hon vill lura allt & alla, men…nu har folk kommit på henne & går inte på hennes lögner längre, så nej det är inte någon som gottar sig, istället borde du vara mörkrädd på henne, att hon fortsätter samma storhetsvansinne…

      Folk tror inte på det hon skriver längre. Hur vet du att hon mår dåligt? För att hon skrivit det på bloggen? Hur är det mer sant än hennes 1,5 miljoner läsare?

      Det är rätt åt henne med tanke på alla unga tjejer hon har lurat med dåliga arbetsvillkor och sjukt låga ersättningar. Varför bryr du dig inte om dem istället för att försvara en självömkande bedragare som Bella är?

        Har inte sagt nagon stans att jag ite bryr mig om andra manniskor sasom unga tjejer som jobbat for henne. Sa aven att jag inte ar varldens storsta Bella fan direkt. Jag menar bara att attityden och gottandet at andras misslyckanden inte malar en sa vacker bild av vissa personer har inne heller. Det ar fullt mojligt att inte halla med om vad nagon har gjort, och inte sitta och le och ma gott at deras misslyckanden eller felsteg. Speciellt nar man inte ens kanner personen pa ett personligt plan.

    Finns en till sak jag undrar över och känner att jag måste diskutera här. Isabella skrev såhär på sin blogg: ”Mitt all turbulens har jag såklart en sorg att bearbeta också som har legat insopad under en matta så som jag så ofta gör på grund av en djup försvarsmekanism. Den firar snart ett år.- 15 oktober 2019 – 21:22 ”
    Mitt nyfikna jag kan inte sluta undra. Vad är det för sorg? Är det Hajen? Dagen hon insåg att hon inte kommer lyckas med sina storartade planer?
    Vad tror ni?

      Att hon måste betala i förväg för att få poolen färdigbyggd, istället för mot en faktura i efterskott.

      Jag fattar inte heller riktigt! Jag tänkte först att hon menade Hampus men när jag snabbar ollar genom oktober/november 2018 verkar det inte så? Det var mycket stalker, lite Hampus, och en cysta..

        Hahahah SNABBSCROLLAR, inte ollar!

          Okt/nov gör man bäst i att olla igenom inomhus! ? Brrr

          Hon har kanske nån hemlis som hon inte outade då? Eller så hittar hon på en! För det behövs nu enl excelarket

      Hon ljuger. Det finns ingen sorg. Inget att diskutera. Bara något hon har hittat på enligt excelen för att diatrahera att hon är en misslyckad bluffbloggare som har hållit på med bedrägerier.

      Nu läser jag iofs inte Bellsans blogg men kan ändå meddela att det är extremt irriterande med folk som skriver sådant utan att säga vad det gäller.

      Det är i nivå med folk som känner att de måste lägga upp bilder från akuten på Instagram utan att skriva varför de är där. Och alla nappar på betet och skickar hjärtan och ”vad har hänt?” och ”åhhh hoppas det inte är något allvarligt”

      Man kan avfölja för mindre.

    Bella bella bella,

    En man sa till mig en gång,

    ”Jag hade kunnat tjäna 10 miljoner – men jag nöjde mig med 5”

    Det tänket säger en del, varför gapa efter för mycket när du haft det överlag jävligt bra? Trött man blir……

    Ynka 5 kommentarer på hennes senaste blogginlägg… Modden måste få arbeta hårt..

    Hon glömde dock redigera; ”one OF the most…” stor skillnad på betydelsen att få en första plats själv kontra att DELA PÅ EN FÖRSTA PLATS, sen ska man ju leva upp till den titeln också kan jag tycka 🙂

    Hmmm 🙂

    Camilla, släpp inte taget om Tailsweeps Daniel Troyse nu, eller Martina Bonnier för den delen. Kan de visa sina siffror för Isabella Löwengrip nu? Om inte, varför?

      Tycker också du ska gå på dessa två, de har verkligen misskött detta på sämsta sätt.

        Fast har de verkligen det? För att veta det behöver man ju se deras avtal. I avtalet mellan de och Bella kanske det står att statistiken inte får ges ut.

          Då får Bonniers säga det, istället för att mejla ut till alla anställda och säga åt dem att hålla käften.

          Skulle det visa sig att det finns ett sådant avtal så borde man ana ugglor i mossen, varför vill man annars dölja fakta? Och då ska man verkligen undra om detta är en person man vill förknippas med, just saying…

      Ännu en totalt meningslös artikel som endast är en rewrite på en ”influencers” blogg eller Instagram inlägg.
      När skall vi slippa den här skiten av nonsens artiklar?

      Expressen = aningslösa journalister.

    Hahah läs Liss kommentar 23:07 där hon frågar om bella haft en buttplug i sig

    Vilken tur att IL i alla fall har VAs utmärkelse att stoltsera med. Alternativ text: ”mellanstor bloggare” hade inte klingat lika högt.

    ”Idag har jag tagit beslut som fått mig att kräkas. Jag gick rakt från mötet in till damernas. Ångesten slog i taket. Det har varit en tung dag blandat med några bra stunder. Gråt och skratt. Ångest och hopp. Allt i ett enda stort virrvarr.”
    Varför tycker Bella det är mer intressant att informera läsarna att hon behövde kräkas snarare än att tala om vilket beslutet var?
    Jag har mina misstankar men någon kanske vet svaret?

      Varför ens fortsätter vi att bry oss om henne?
      Helt seriöst?
      Varför?
      Är det pga att hon är en person som ljuger hela tiden? Vilket gör att vi helt enkelt engagerar oss i allt?
      Vad exakt är det vi bryr oss om ens?

    Kollade nyss på AB nyheter.
    IL ÄR nästan högst upp på fm nyheter…..

    Jag har skrivit här 2 ggr tidigare: refat el sayed.
    Upp som en sol och ner som en pannkaka.

    Tror att IL skulle kunna lyckas. Sveriges bästa blogg för 10-15 år sen.
    Kanske fick hon hybris?

    Hade hon inte haft sin…boyfriend så hade det nog gjort ont.
    Hon har säkert nåt annat i pipeline.

    Bra om man lyckas med sina mål. Själv. På egna meriter

      Kanske fick hybris? Googla hybris å bild dyker upp!! Med citat tex hej då Sverige

        IL är för ung för att Refaat ska säga henne något. Mer som Alta Vista. Here today, gone tomorrow.

        Jag vet vad hybris betyder. Annars skulle jag inte skrivit det ordet ?

          Du skrev kanske och frågetecken. Är det inte uppenbar hybris ?

      Måste googla vad Reefat gör idag. Han lär ju knappast bo på gatan?

    Nyheter24 är lite vassare än Expressen och AB och citerar Bloggbevakning rakt av. Skönt att sanningen kommer ut.

    https://nyheter24.se/noje/934658-isabella-lowengrips-svar-efter-att-hennes-logn-avslojats

    Bara jag som får Elizabeth Holmes-vibbar av Isabella???

      Lite, men Elisabeth var mer kall, eller kalkylerad på ett annat sätt.
      Jodi Arias, där finner jag mer likheter…

    Är det bara jag, som verkligen inte är ett Bella-fan, som ändå tycker synd lm Bella nu?
    Alltså, jag fattar ju att hon förmodligen varit oärlig och gjort en massa skit.
    Men på något sätt tycker jag ändå synd om henne.

      Ja. Lika tycker jag

      Ja stackarn, nu måste hon kanske sminka sig själv ibland… känner sån sympati!!

      Akta er! Hon bara manipulerar och har en dold agenda. Hennes krokodiltårar har ett syfte, tro mig!
      Gå inte på hennes manipulationer.
      Tänk på de stackars anställda som fått ta alla smällar i stället.

      Inte ett dugg för ingenting av denna kris är sant. Lika mycket sanning som att läsa Fantomen.

    Absolut, hon tog bort lögnen kring 1,5 miljoner läsare men hon lät lögnen kring att hon blev framröstad till ”the most powerful businesswoman in Sweden 2018”, hon verkar ha förträngt att hon delade den platsen med en annan kvinna..Och nu uppfattas det mer som ett skämt att hon låter den meningen stå kvar när hennes bolag är så nära konkurs..

    Säg att det faktiskt knakar för B nu och hon måste sälja huset, med förlust. Samt att hon måste sälja av fonddepån för att täcka kostnader som hon försökt ta på företaget. Värderingen på hennes företag måste kännas väldigt osäker. Kommer det ens överleva eller går det i konkurs. Barnens miljoner låsta i barnens namn tills de fyller 18. Hur står sig hennes kreditvärdighet för nästa bolån?

    Undra om laila bagge kommer köpa Blondies hus nu om hon säljer

      Molly rustas eventuellt?

    Det som jag tycker är märkligt är att det ändå florerar relativt få insider information. Är alla verkligen så lojala mot Bella eller har hon ett pungrepp på alla alt satt munkavel på. Det borde finnas folk som vet vad som pågår

      Håller med och har alltid funderat på precis samma sak? Var kommer lojaliteten ifrån, avtalat?

        Tror folk är rädda för vad Bella kan göra mot dem och att de sett inifrån hur hon behandlat människor. Bättre då att fly än illa fäkta!

    Vad har hänt med säkerhetsteamet, behövs dom inte längre?

    Hajjen är tydligen tillbaka i Sverige.

    Är BB och Erik fortfarande ett par? Jag gissar att det är han som gått igenom hennes bolag och dragit i bromsen.

      Vilken powerwoman som alltid behöver en man för att levla upp

      Troligen i och med att hon kör ett event på Åhléns Nordstan på fredag. Weekendresan till ES kan därmed dras av på företaget.

      Det är ju VDn som sagt stopp.

      Tror dock att Erik bett henne kompromissa om vad hon skriver och visar på bloggen. Men det hade jag också gjort om jag dejtade någon som är influencer.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.