Årets julkampanj för Nelly frontas av fyra influencers

Nu har Nelly avslöjat vem som frontar årets julkampanj och det är inte en, inte två, inte tre utan hela fyra influencers som fått den stora äran.
Tjejerna – som bland annat omnämnts som ”gå före i kön-klubben” efter att ha hänvisat till sina följarantal på Instagram för att slippa stå i kö till en klubb – är Moa Mattsson, Hanna ”Hannalicious” Friberg, Molly Rustas och Lovisa Barkman.
Herregud, jag känner mig nästan sekundärkränkt å Lovisa ”Lojsan” Wallins skull, den enda i gänget som inte verkar vara med.

Jag förstår att det är svårt att få till bilder som alla blir nöjda med, och ju fler plyten, desto större utmaning, något som sedan når sitt klimax med det vi alla känner till som… ”skolkatalogen”.
Idag – ingen större panik då det cirkulerar hur många foton som helst på de flesta men så har det inte alltid varit.
När jag gick i skolan så var skolkatalogen där man spanade in varandra och hittade nya kex och blev man ful i skolkatalogen så fick man finna sig i att vara mer eller mindre fotografiskt uträknad i ett helt år, innan skolkatalogen återigen skulle fotograferas och man fick en ny chans.
En utmaning dagens ungdom inte ens kan föreställa sig. 🙂

Jag får lite skolkatalog-känsla av de här bilderna.
Kanske var de ute efter mer ”naturliga bilder on the go” eller så hade de rent av bråttom och nöjde sig med att majoriteten av modellerna såg bra ut på varje bild?
Hannalicous flög ju fram och tillbaka mellan New York och Stockholm för det här jobbet så vem vet vilka fler parametrar de hade att förhålla sig till för att till de här bilderna?

Vad tycker ni om kampanjen?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *