
Hur kan det komma sig att Anis Don Demina i godan ro kan lyx-flyga till Dubai, och när väl på plats, shoppa för 150 000 kr(!) utan att mötas av ett uns kritik?
Precis som för Kenza och Alexandra Bring så är även Anis Don Deminas resa ett samarbete vilket således borde resultera i ungefär samma typ och mängd av kritik, men icke!
Varför tror ni att det är så?
Här är några av mina teorier och gissningar:
- Han är man. Kenza och Alexandra är kvinnor.
- Det är inte Dubai som ligger bakom samarbetet utan ett betalkortsföretag som nog inte stipulerar vad Anis får eller inte får säga eller publicera medan Kenza och Alexandra med största sannolikhet inte fick skriva negativt om Dubai eftersom de var där för att marknadsföra landet och försöka få fler svenskar att resa dit.
- Det är skillnad på samarbete och samarbete tydligen? Är det värre att göra ett samarbete med ”VisitDubai” än med ett betalkort? Om svaret är ”ja” – har Anis Don Deminas galna shoppingrunda gjort så att avståndet mellan ”Visit Dubai” och ”Revolut” minskat en smula?
Jag har givetvis inte lusläst varenda kommentar som publicerats på Anis olika plattformar, men det går ju att snappa upp en trend eller ett mönster, även när man bara skummar lite.
Ingen kritik!
Han får INGEN kritik överhuvudtaget för sina videos, trots att de innehåller saker som exempelvis Aningslösa influencers hade gått i spinn av om de fortfarande hade varit aktiva. Den absurda konsumtionen inne på köpcentret där Anis sätter sprätt på 150 000 kr gör mig mest bara….trött.
Är detta ett tillfälle då det är befogat att skylla på Patriarkatet?
Jag har nämligen stundtals lika svårt att snappa upp sådant, som Sheldon Cooper har med sarkasm. Ibland blir det rätt och ibland blir det fel, men trägen vinner! 🙂
Tack för tips!
