Att bara fokusera på det negativa i Musikhjälpens bokning av Hanna ”Hannalicious” Friberg och kritiken som ramlat in gällande det är inte min melodi, så nu väljer jag istället att rikta fokuset åt ett annat håll.
Företaget Eldorado öppnar nämligen upp en koncept store den 10 december kl. 10:00-19:00 på A
House i Stockholm, vars intäkter oavkortat kommer gå till Musikhjälpen.
Bakom spakarna hittar vi Redgert Comms och deras grundare Daniel Redgert som nyss utnämndes till Sveriges bästa PR-människa på Spinngalan.
Utöver kläder och prylar består konceptbutiken av en matdel som säljer produktduos som
Tvåstegsfalafel, Tomtegröt och Sparsam solsemester, cafédel och studieyta för studenter
samt en utställning med ikoniska produkter och anekdoter från förr. I postershopen finns
prints av Amanda Nilsson och speciellt framtagna målningar av Alexander Felsing. Efter att
julklapparna är handlade och fikat avklarat kan man besöka toalettkuddrummet eller
experimentera i matstudion tillsammans med kreatören Melinda Urbansdotter. //Från pressmeddelandet som skickats ut
Det här Eldoradokonceptet är sjukt kul tycker jag och med tanke på att alla intäkter går till Musikhjälpen så blir det kanske att handla en julklapp eller två där inne. 🙂
